سایر آموزش

تدریس با اسلاید

Tadris_ba_slide

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدریس با اسلاید”

تدریس با اسلاید

اسلاید 1: تدريس با اسلايد(در مود slideshow اجرا شود)مرتضي صاحب الزماني

اسلاید 2: 2آيا با اسلايد تدريس کنيم؟اصل مهم: تدريس غير اصولي با اسلايد: بسيار بدتر از سنتيتا از بهبود کيفيت تدريس مطمئن نشديد, به اسلايد روي نياوريد.سرعت تدريس: يک و نيم تا دو برابر تدريس با تخته از همراهي دانشجويان اطمينان حاصل کنيد.

اسلاید 3: 3آيا با اسلايد تدريس کنيم؟مزايا براي دانشجو: جالب تر و واضح تر شدن ارائه آسان کردن تفهيم مطالب مشکل با شکل ها و پويانمايي مناسب به خاطر سپردن بهتر مطالب

اسلاید 4: 4آيا با اسلايد تدريس کنيم؟براي استاد: آسان تر شدن ارائه آسان تر شدن آمادگي قبل از کلاسآماده کردن اسلايدهاي مناسب براي بار اول وقت مي برد.

اسلاید 5: 5تدريس با اسلايد اسلايدها قبل از کلاس در اختيار دانشجويان قرارگرفته باشد. تشويق دانشجو به مرور اسلايدها قبل از کلاسقدرت درک دانشجو بسيار افزايش مي يابد.البته سئوال هايش نيز عميق تر و سخت تر مي شود!فرض نشود که آنان اسلايدها را ديده اند. همه چيز در اسلايدها نباشد (نت برداري دانشجو را هشيار نگاه مي دارد)مطلب براي نت برداري در کلاس از توضيحات شفاهي استاد رزرو شود.فضاي يادداشت روي پرينت اسلايدها درنظر گرفته شود.

اسلاید 6: 6نمايش مرحله اي نمايش يکبارة مقدار زيادي مطلب روي صفحه حواس دانشجو را پرت مي کند. از طرفي مي خواهد مطالب را بخواند و از طرف ديگر بايد به سخنان استاد گوش دهد و کلاً تمرکز خود را از دست مي دهد. پس اولاً مطالب به صورت نکته وار (و نه به صورت جمله هاي کامل و طولاني) تهيه شود. (البته ممکن است در اسلايدهاي اين فايل، اين قاعده رعايت نشده باشد چون فاقد توضيح شفاهي اند). ثانياً با استفاده از custom animation نرم افزار powerpoint، با هر کليک، يک قسمت از صفحه ظاهر شود. خالي بودن بخش هاي زيادي از صفحه، قدرت فهم را افزايش مي دهد.حداکثر از سه سطح indent استفاده کنيد (سطح اول)سطح دومسطح سوم (فونت به اين اندازه کوچک نشود. فونت درشت هم به راحتي قابل خواندن است و هم مطلب را ساده تر وانمود مي کند).

اسلاید 7: 7طرح اسلايدهاي متني تعداد موارد (items) هر اسلايد محدود شود. تعداد کلمات هر مورد محدود شود. چک کنيد آيا کلمات اضافي وجود دارند (مثال صفحات بعد) هدف: دانشجو با يک نگاه کليت مطلب را دريافت کند، انگيزه (و احتمالاٌ سئوال) براي او ايجاد شود، سپس به توضيحات استاد توجه کند.

اسلاید 8: 8طرح اسلايدهاي متنيبراي موارد هم سطح از نظر معنايي، از فونت، رنگ و اندازة يکسان استفاده شود. رنگ هاي انتخابي در همة اسلايدها يکنواخت باشد.يکسان سازي رنگ و فونت اسلايدها با تعريف Master Slide امکان پذير است. خطاهاي املايي حواس دانشجو (و دانشجوي مجاور او) را پرت مي کند.

اسلاید 9: 9مثال متن نامناسب خطاهاي معمول در مدارها را مي توان به دو دسته تقسيم کرد: خطاهاي طراحي و خطاهاي پياده سازي.يکي از راه حل هاي برخورد با خطاهاي پياده سازي اين است که از برنامه هاي نرم افزاري براي سنتز مستقيم از توصيف طرح به پياده سازي مستقيم آن استفاده کنيم.اشکال اين روش اين است که اولاً خود برنامه سنتز کننده ممکن است داراي خطا باشد.ثانياً ممکن است کاربر در نحوه استفاده از برنامة سنتز کننده اشتباه کند.جملات طولاني را مي توان با نگاه داشتن کلمات کليدي خلاصه کرد (صفحة بعد).

اسلاید 10: 10مثال متن مناسب تر انواع خطا:در طراحيدر پياده سازيخطا در پياده سازي:راه حل:سنتز مستقيم: توصيف  پياده سازياشکالات:خطا در سنتزکنندهخطا در استفاده

اسلاید 11: 11مثال با شکلحتي مي توان با شکل آن را نمايش داد:انواع خطاطراحيپياده سازي

اسلاید 12: 12انتخاب رنگزمينه:رنگ هاي تيره (آبي تيره): براي کلاس رنگ هاي روشن: براي پرينتجلوگيري از مصرف شديد تونر پرينترمتن: contrast با زمينه نمونة اشتباه نمونة اشتباهنمونة اشتباه

اسلاید 13: 13فارسي يا انگليسي؟هدف اصلي: درک کارامد اسلايد فارسي: تسهيل دريافت بي درنگ مطلببه خصوص براي دانشجويان سال هاي اول و دوم کارشناسي استفاده از اصطلاحات به زبان اصلي:  ايجاد تناظر با اصطلاحات مراجع درسي

اسلاید 14: 14انتخاب فونتفونت ريز انتخاب نشود. فونت هاي فارسي اغلب نياز به BOLD کردن دارند. اطمينان حاصل کنيد که کامپيوتر کلاس فونت هاي فارسي را طور ديگري نشان نمي دهد.

اسلاید 15: 15شکليک شکل = هزار کلمه استفادة زياد از شکل توصيه مي شود. ممکن است لازم شود چند (چند ده) ثانيه فرصت دهيد تا دانشجويان خوب به شکل نگاه کنند.بگوييد در شکل به دنبال چه باشند و در اين مدت سکوت کنيد. بسياري از موارد: شکل مي تواند به جاي متن توضيح دهد.نمونه: صفحة بعد. مفهوم و ارتباطات بهتر در ذهن مي ماند.

اسلاید 16: 16شکل به جاي متنSystem ArchitectureThere’s a CPU, a RAM and an FPGA and they’re all connected - The FPGA connects to the CPU’s data cache - The bus is 32 bits wide - Blah blah blah blahYou have to visualize it yourselfSystem ArchitectureCPUFPGAdata cachemainmemory3232[Compton]

اسلاید 17: 173D and the Order of ObjectsALayer kLayer k+1Isolation planeDevice level k+1Inter layer viasThermal viaBCDEEFGHOrderRoutes, grid[Bazargan]

اسلاید 18: 18TransparencyF P G AASIC / Full CustomCAD (placement and routing)ArchitecturesApplicationsSapatnekarKastner,BozorgzadehEbbiniMoonLiljaHarjaniKarypis[Bazargan]

اسلاید 19: 19پويانماييانيميشن:تاثير بالا در قدرت تفهيم نمونه: صفحات آينده

اسلاید 20: Baseline Parallel Architecture 12345678910111213141516123456789101112131415161234567891011121314151612345678910111213141516Parallel FFT Butterfly structureRemoves redundant calculationSize168192Pins448229KFly3253KMultAddShift00[Jackson]

اسلاید 21: Parallel-Pipelined Architecture12345678910111213141516123456789101112131415161234567891011121314151612345678910111213141516A pipelined version IO Bound100% EfficientSize168192Pins448229KFly3253KMult96159KAdd288480KShift00

اسلاید 22: 22SRAM-Based FPGA[Entegra]Programmable Lookup Tables (LUTs)Programmable routing structure

اسلاید 23: 23پويانماييافراط در شکل ها و انيميشن هاي غير لازم: صدمه به تمرکز دانشجو يادآوري: هدف، تفهيم کارامدفقط وقتي از شکل يا انيميشن استفاده کنيد که مفيد است (تمرکز را افزايش دهد، نه کاهش) نمونه: صفحات بعد

اسلاید 24: 24شکل و انيميشن مضراين حرکات مي تواند آزاردهنده باشد.حواس شنونده از درس منحرف مي شود.حتي اين حرکت.بازگرداندن تمرکز شنونده زمان مي برد. انتخاب Bullet نامناسب فونت هاي سايه دار نامناسبند.در اين اسلايد، پس از يک بار کليک، دو-سه ثانيه صبر کنيد.

اسلاید 25: 25فرمولاستفاده از امکانات Equation Editor در Powerpoint زيبايي  کمک به درک بهتر به جاي Vin = (VDD + Vtp + Vtn(Bn/Bp)1/2) / (1+(Bn/Bp)1/2)

اسلاید 26: 26فرمولتوسعة روابط رياضي: روند تغيير در روابط (اثبات قضيه، ساده کردن، ...) با انيميشن انجام شود.شبيه سازي تدريس سنتينمونه: صفحة بعد.

اسلاید 27: مرتضي صاحب الزماني 27Booth Multiplier اثبات شهودي:با جمله ي بعدي ساده مي شودبا جمله ي قبلي ساده مي شود

اسلاید 28: 28نمونة 2F(A,B,C,D) = Sm(1,3,5,7,9) + Sd(6,12,13)F = بدون حالات بي اهميتF = با حالات بي اهميتAD + B C DC D + A DIn Product of Sums formAB 00 01 11 10 0 0 X 0 1 1 X 1 1 1 0 0 0 X 0 0 00 01 11 10 C CD A D B : F = D (A + C)مانند جواب بالاولي با تعداد ليترال کمتر

اسلاید 29: 29ارائة ترکيبيترکيب تخته و اسلايد: مجبور نيستيد کاملاً با اسلايد تدريس کنيد. معمولاً حالت ترکيبي مؤثرتر است. يک تخته سفيد پشت پرده بسيار مفيد است:توضيح و رسم خطوط لازم با ماژيک روي شکل اسلايد (نمودار، جدول، شکل، فرمول،...) حتي ممکن است ترجيح دهيد بخشي از توضيحات را فقط با تخته توضيح دهيد:بسته به موضوع، ببينيد کدام يک در تفهيم مؤثرتر است. حتي به دفعات کمي تغيير حالت به تخته، باعث تنوع و بيدار نگاه داشتن دانشجويان مي شود.

اسلاید 30: 30نمودار استفاده از نمودار به جاي جدول حاوي اعداد بي روح. وضوح متن روي نمودار وضوح برچسب (label) محورها[Compton]

اسلاید 31: 31نحوة بياناشتباه رايج:خواندن عين عبارات اسلايد عبارت را به نحو ديگري بيان کنيد.فرمول: به جاي خواندن از روي فرمول، توضيح روح فرمول:هدف فرمولنقش متغير/پارامترهانحوة تاثير هريک از آنهانمودار: توضيح روح نمودار:معناي کليروند رشد/افت

اسلاید 32: 32نحوة بيان به دانشجويان نگاه کنيد. نه به صفحة مانيتور نه به پردهروي پرده با انگشت به محل لازم اشاره کنيد. استفاده از ماوس اصلاً توصيه نمي شود. در صورت در دسترس نبودن تصوير، از چوب يا وسيلة مشابه استفاده شود. لرزش پوينترهاي ليزري روي پرده (در فاصلة دور) ممکن است آزاردهنده باشد. تون صدا يکنواخت نباشد.

اسلاید 33: 33بازنگريقبل از هر کلاس، اسلايدها مرور شوند: براي هر اسلايد، از خود بپرسيد:هدف از اين اسلايد چه بود؟نکات مبهم اسلايد چيست؟چگونه مطلب آن را بيان کنم تا قابل فهم باشد؟چگونه بيان شود تا براي شنونده جالب باشد؟در چه حدي بايد وارد جزئيات شوم؟چگونه انگيزه ايجاد شود؟ گاهي لازم است موضوعي ناگفته گذاشته شود تا دانشجو خود در بارة آن فکر کند.اغلب بهتر است به دانشجو گفته شود که موضوع جا مانده چيست.

اسلاید 34: 34مراجع[Bazargan] Kia Bazargan, http://www.ece.umn.edu/~kia/Patsy McCarthy and Caroline Hatcher, “Presentation Skills,” SAGE Publications, 2002.[Jackson] Preston Jackson, Cy Chan, Charles Rader, Jonathan Scalera, and Michael Vai, “A Systolic FFT Architecture for Real Time FPGA Systems,” HPEC, September 2004.[Compton] Katherine Compton, Mark L. Chang, “Terrible Presentations (…and how to not give one),”, http://www.ece.wisc.edu/%7Ekati/PresentationGuide.pptحميدرضا آراسته، ”آموزش موثر در آموزش عالي،“ نشر چاپار، 1385.[Battalio] John Battalio, “Preparing presentation slides: A tutorial,” bcs.bedfordstmartins.comtechcomm8etutorialspresentationslides[Entegra] “2 65MSPS 14 bit ADCs and DACs, 2 Million gate Virtex E FPGA – HAS”, www.entegra.co.uk/fpga_adc_dac_virtex_hsa.htm

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید