علوم انسانی و علوم اجتماعی

تدوین مبانی تئوریک و فرضیه های پژوهش

fasle_sevom_ravesh_tahghigh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 39 اسلايد وقتی یک پژوهشگر مبانی تئوریک و مبنای تئوریک را تعیین کرد درون آن مبانی تئوریک پیشینه پژوهش را مورد مطالعه قرار میدهد و بر اساس آن نوعی چارچوب مفهومی تدوین میکند. این چارچوب مفهومی خاستگاه مساله، موضوع سوال و بیانیه هدف غایی پژوهش است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1817 بازدید, 10 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدوین مبانی تئوریک و فرضیه های پژوهش”

تدوین مبانی تئوریک و فرضیه های پژوهش

اسلاید 1: به نام یگانه خالق هستی

اسلاید 2: گرد آورندگان: استاد راهنما

اسلاید 3: فصل سوم تدوین مبانی تئوریک و فرضیه های پژوهش

اسلاید 4: تشخیص متغیرهای مورد استفاده در انجام پژوهش و نام گذاری آنها.شناخت روابط بین متغیرها و تدوین چارچوب مفهومی.فهم نحوه ی تدوین فرضیه ها در قالب فرضیه های صفر و جانشین.تعیین خردمایه فرضیه ها.درک تفاوتهای پژوهشی با گروههای همتا در مقابل گروههای مستقل و فرضیه های تک متغیره و چند متغیره. فرضیه های پارامتریک و ناپارامتریک . فرضیه های همبستگی در برابر فرضیه های تجربی.اهداف فصل:

اسلاید 5: مراحل 4 و 5 در این فصل بررسی می شود

اسلاید 6: وقتی یک پژوهشگر مبانی تئوریک و مبنای تئوریک را تعیین کرد درون آن مبانی تئوریک پیشینه پژوهش را مورد مطالعه قرار میدهد و بر اساس آن نوعی چارچوب مفهومی تدوین میکند. این چارچوب مفهومی خاستگاه مساله، موضوع سوال و بیانیه هدف غایی پژوهش است.چارچوب مفهومی روابط بین متغیرها را نشان می دهد.چارچوب مفهومی چیزی جز تعیین شبکه روابط بین متغیرهای مهم نیست از این رو درک معنا و مفهوم متغیر و انواع مختلف متغیرها از اهمیت زیادی برخوردار است.ضرورت مبانی تئوریک و چارچوب مفهومی:

اسلاید 7: یک متغیر، هر نوع پدیده ای است که می تواند ارزشهای متفاوت و متغییری به خود بگیرد.تعریف متغیریک متغیر (یک خصصیه یا صفت)متغیر است(می تواند برای افراد مختلف ارزشهای متفاوتی به خود بگیرد)میتواند اندازه گیری شود(می تواند بر اساس نوعی ابزار یا سنجش شود یا براساس یک ابزار مشاده و ثبت شود)

اسلاید 8: انواع چهارگانه متغیرهای اصلی: متغیر وابسته (که به متغیر معیار یا ملاک نیز مشهور است)متغیر مستقل (که به متغیر پیش بینی کننده نیز مشهور است) متغیر تعدیل کنندهمتغیر مداخله گرانواع متغیر

اسلاید 9: متغیر وابسته، متغیر اصلی مورد توجه پژوهشگر است. هدف پژوهشگر آن است که تغییر پذیری متغیر وابسته را تشریح و پیش بینی کند. به عبارت دیگر این متغیر، متغیر اصلی است که به طور دائمی در پژوهش جاری و ساری است. از طریق تحلیل متغیر وابسته امکان یافتن پاسخ ها یا راه حل هایی برای مسأله ایجاد می شود. مثال :مدیری از میزان فروش محصولی جدید که پس از آزمایش بازار (بازارسنجی )عرضه شده ولی از آن جهت که آنطور انتظار داشته ، فروش آن بالانیست ، نگران است . متغیر وابسته در این جا میزان فروش است . چون میزان فروش می تواند متفاوت باشد .ممکن است ، در یک پژوهش بیش از یک متغیر وابسته وجود داشته باشد. مثلا بین تولید و هزینه پایینمتغیر وابسته

اسلاید 10: یک متغیر مستقل، متغیری است که متغیر وابسته را به صورت مثبت و منفی تحت تاثیر قرار می دهد یعنی متغیر وابسته وجود داشته باشد، متغیر مستقل نیز وجود دارد، و افزایش در متغیر مستقل متغیر وابسته را نیز به همان مقدار افزایش یا کاهش می دهد. به عبارت دیگر تغییرپذیری با نوسان در متغیر وابسته به حساب متغیر مستقل گذاشته می شود.برای ایجاد روابط علی، متغیر مستقل دستکاری میشود.متغیر مستقل

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید