سایر ورزشی

تربیت بدنی

tarbit-badni61

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تربیت بدنی”

تربیت بدنی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم امادگی جسمانی از اجزای بسياری ساخته شده که هر يک از انها ماهيت ويژه ای دارد: الف)وابسته به سلامت : ۱-نوع پيکری ۲-امادگی قلبی و عروقی ۳-انعطاف پذيری ۴- استقامت عضلانی ۵-قدرت عضلانی ب)وابسته به مهارت : ۱-چابکی ۲-تعادل ۳-هماهنگی ۴-توان ۵-عکس العمل ۶-سرعتتوانقدرت عضلانی :حد اکثر نيرويی که می تواند در مقابل مقاومت معينی برای يکبار انجام شود. سرعت :عبارتست از به حرکت در اوردن يک عضو يا کل اعضای بدن در کوتاهترين زمان ممکن در يک کلام توان=قدرت (ضربدر) سرعت توان :به قابليت فرد هنگام بکار گيری حداکثر قدرت در کوتاهترين زمان ممکن گفته می شود.

اسلاید 2: قدرت به چهار شکل الف- ايستا (ايزومتريک ) ب - پويا (ايزوتونيک ) ج- قدرت متغير (ايزوکنيتيک) د- قدرت انفجاری يا توان (پليومتريک ) تقسيم می شوند. توان یکی از قابلیت های آمادگی جسمانی مرتبط با اجرا یا مهارت است که در بسیاری رشته های ورزشی کاربرد دارد . توان را کار انجام شده در واحد زمانی معین تعريف می کنند . در فعالیت های ورزشی ، توان يعنی کارايی عضله يا گروه عضلانی برای تولید نیروی بیشینه و با سرعت زياد جهت غلبه بر يك مقاومت مشخص است.به عبارت دیگر ، زمانی که فرد قدرت عضلانی خود را با یک سرعت بالا و دریک فاصله زمانی کوتاه به کارگیرد ، یک کار توانی انجام داده است.به طور مثال: پرتاب وزنه در دوومیدانی

اسلاید 3: ماهیت حرکات توانیتعریف توان نشان می دهد که توان ترکیبی از نیرو با سرعت است.یعنی اگر فردی حداکثر نیرویی را که می تواند توسط عضله یا گروه عضلانی تولید کند ، با سرعت حداکثر در یک حرکت به کارگیرد ، یک حرکت توانی انجام داده است.به عبارت دیگر، توان به سرعت حرکت بستگی دارد و هرقدر زمان حرکت کوتاه تر باشد ، این توان بالاتر استمثال : فرض کنید فردی یک وزنه ی ۱۰۰ کیلوگرمی را در مدت یک ثانیه ، یک متر جابه جا کند ، توان وی ۱۰۰ کیلوگرم در متر در ثانیه است.حال اگر همین فرد وزنه مذکور را در همان زمان معین به مقدار دو متر جابه جا کند ، توان او دو برابر خواهد بود.شکل دیگر این کار این است که فرد همان وزنه ی ۱۰۰ کیلوگرمی را در مدت نیم ثانیه ، یک متر جابه جا کند . توان به کار گرفته شده نسبت به حالت اول دو برابر است.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید