tashkhis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تشخیص”

تشخیص

اسلاید 1: SCREENING1By: MH. Emamian; MD, MPH, PhD

اسلاید 2: مقدمهآیا تمام خانمهای بالای 40 سال به صورت دوره ای باید ماموگرافی شوند؟ آیا تمام خانمها باید از نظر فولات آزمایش شوند؟فردی دچار درد قفسه سینه شده آیا باید برای او تست ورزش انجام دهیم؟ آنژیوگرافی چطور؟2

اسلاید 3: تعریفغربالگري عبارت است از پيدا كردن و يا تجسس افرادي (يا عوامل خطرزا در افراد ) كه هنوز متوجه بيماري خود نشده و جهت درمان بيماري خود اقدامي نكرده اند . اين افراد در جامعه نسبت به كساني كه واقعاً سالم هستند و يا متوجه بيماري خود شده اند بسيار زيادند03

اسلاید 4: اهداف غربالگریدرمان به موقع موارد ابتلا تشخيص زودرس بيماري در جامعه جلوگيري از پيشرفت وخامت و شدت بيماري جلوگيري از انتشار بيماري4

اسلاید 5: خصوصیات غربالگریبیماری مناسب آزمون مناسببرنامه مناسبمنابع کافی و استفاده صحیح5

اسلاید 6: چه بیماری مناسب غربالگری استاگر بدون درمان بماند عواقب بدی داشته باشدقبل از بروز علائم بالینی قابل تشخیص باشداگر درمان قبل از علائم بالینی شروع شود عاقبت بهتری داشته باشد. 6

اسلاید 7: چه تستی مناسب استدر دوره قبل از علائم بالینی بیماری را تشخیص دهدصحیح باشد(حساسیت , ویژگی و ...)بی خطر باشدقابل پذیرش باشد (هزینه فایده ؟)7

اسلاید 8: 8

اسلاید 9: 9

اسلاید 10: چه برنامه ای مناسب استبه گروه هدف مناسب دسترسی داشته باشدکنترل کیفیت مناسب داشته باشدموارد مثبت را به خوبی پیگیری نمایدکارآمد باشد10

اسلاید 11: استفاده صحیح از منابعتوجه به مخارج تستهای غربالگریتوجه به مخارج پیگیری بیمارانتوجه به مخارج درمانتوجه به عواید حاصله و مقایسه با سایر راه ها11

اسلاید 12: Screening testReliable – get same result each timeValidity – get the correct resultSensitive – correctly classify casesSpecificity – correctly classify non-cases[screening and diagnosis are not identical]12

اسلاید 13: ReliabilityRepeatability – get same result Each time From each instrument From each rater 13

اسلاید 14: 14Reliability Percent agreement is inflated due to agreement by chance Kappa statistic considers agreement beyond that expected by chance Reliability does not ensure validity, but lack of reliability constrains validity

اسلاید 15: 15Validity: 1) SensitivityProbability (proportion) of correct classification of cases Cases found / all cases

اسلاید 16: 16Validity: 2) SpecificityProbability (proportion) of correct classification of noncasesNoncases identified / all noncases

اسلاید 17: TruepositiveTruenegative Falsepositive FalsenegativeSensitivity = True positivesAll casesa + cb + d= aa + cSpecificity = True negatives All non-cases=db + da + bc + dTrue Disease StatusCasesNon-casesPositiveNegativeScreening Test Resultsa d bc17

اسلاید 18: True Disease StatusCasesNon-casesPositiveNegativeScreening Test Resultsa d1,000 bc60Sensitivity = True positivesAll cases20020,000= 140200Specificity = True negatives All non-cases=19,00020,0001,14019,06014019,000==70%95%18

اسلاید 19: 19Interpreting test results: predictive valueProbability (proportion) of those tested who are correctly classifiedCases identified / all positive testsNoncases identified / all negative tests

اسلاید 20: 20TruepositiveTruenegative Falsepositive FalsenegativePPV = True positivesAll positivesa + cb + d= aa + bNPV = True negatives All negatives=dc + da + bc + dTrue Disease StatusCasesNon-casesPositiveNegativeScreening Test Resultsa d bc

اسلاید 21: 21True Disease StatusCasesNon-casesPositiveNegativeScreening Test Resultsa d1,000 bc60PPV = True positivesAll positives20020,000= 1401,140NPV = True negatives All negatives=19,00019,0601,14019,06014019,000==12.3%99.7%

اسلاید 22: با تشكر از توجه شما22

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید