کسب و کار

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001-2015 (366 اسلاید)

elamate_estandard_9001-2015

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 366 اسلاید ؛ به روز رسانی و بازبینی فروردین 1403 ؛ فونتها ذخیره شده در پاورپوینت ؛ استفاده از قالب اسلاید مستر محتوای آموزش مناسب برای یادگیری دانشجویان رشته مهندسی صنایع و علاقه مندان این حوزه و همچنین ارائه در کلاس ها و جلسات آموزشی برای مدرسین گرامی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در سال ۱۹۸۷ ، ISO منتشر شد و آخرین ویرایش آن مربوط به سال 2015 است. در این محتوای آموزشی بندهای استاندارد براساس ترجمه سازمان ملی استاندارد آورده شده و بسیاری از بندهای آن به تفصیل و به صورت مصور توضیح داده شده که امید است مورد استفاده قرار گیرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
8074 بازدید, 134 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001-2015 (366 اسلاید)”

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001-2015 (366 اسلاید)

اسلاید 1: دوره آموزشی تشریح الزامات استاندارد سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد ISO 9001:2015تهیه کننده: محمد ده پهلوانمشاور و سرممیز سیستم های مدیریتیاردیبهشت 98

اسلاید 2: سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)ایزو در واقع مخفف عبارتInternational Organization for Standardization به مفهوم سازمان بین المللی استاندارد می‌باشد که یک مجمع بین المللی از سازمانهای استاندارد کشورهای عضو، آن را تشکیل می‌دهد. کلمه ISO از عبارت ISOS که کلمه ای یونانی است گرفته شده و به معنا هم شکل و یکسان می‌باشد.علت این نامگذاری هم می‌تواند این باشد که سازمان ایزو بدنبال یکسان سازی استانداردها در سطح جهان می‌باشد تا ارتباط بین کشورها در تجارت و ارتباطات آسان تر شود.

اسلاید 3: سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)سازمان بین المللی ISO متشکل از شبکه ای از موسسات استاندارد ملی از 157 کشور در سراسر دنیا می‌باشد که مرکز آن در ژنو سوئیس قرار دارد که برخی عضو اصلی، برخی عضو ناظر هستند.این اعضا به 3 گروه Member body اعضای اصلی، Correspondent member ناظر (اعضای مکاتبه‌ای) وSubscriber member امضا کننده (مشترک شده) تقسیم می شوند.

اسلاید 4: سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)https://www.iso.org/members.html

اسلاید 5: سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)درحال حاضر (97/2/7) تعداد کشورهای عضو در سازمان جهانی استاندارد سازی ایزو 161 کشور است که از این تعداد 119 کشور اعضای اصلی ، 39 کشور اعضای ناظر و 3 کشور بعنوان امضا کننده قرار دارند. (ایران جزء اعضای اصلی می‌باشد)https://www.iso.org/members.html

اسلاید 6: برخی از کشورهای دارای عضویت اصلی

اسلاید 7: کمیته های تخصصیسازمان ایزو از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده‌است که کار آنها بررسی و تدوین استانداردهای مرتبط با آن کمیته میباشد.بعنوان مثال کمیته‌هایی مثل محیط زیست، کیفیت و ...در سال 1979 كمیته فنی TC 176 سازمان بین‌المللی استاندارد به نام «كمیته تضمین كیفیت و مدیریت كیفیت» تشكیل گردید.

اسلاید 8: کمیته های تخصصی

اسلاید 9: انجمن اعتباربخشی IAFاین انجمن موسسه‌ای جهانی برای سنجش انطباق مراكز اعتبار دهی و سایر مراكز ذینفعی كه در زمینه سنجش اعتبار در موضوعات سیستمهای مدیریت ، كالا ، خدمات ، كاركنان و سایر برنامه های اعتبار دهی فعالیت می‌نمایند است. فعالیتهای اصلی و پایه‌ای این انجمن توسعه یك برنامه جهانی برای سنجش انطباق می‌باشد تا باعث كاهش ریسك برای بنگاهها و مشتریان آنها با ایجاد اطمینان در مورد وضعیت اعتباردهی آنها شود.

اسلاید 10: انجمن اعتباربخشی IAFهدف اصلی IAF به دو بخش تقسیم می‌شود:نخست از این موضوع اطمینان یابد که موسسات اعتباردهی عضو این سازمان تنها نهادهایی را تایید کنند که شایستگی و تطابق با وظایفی که برعهده گرفته دارند داشته باشند و تضاد منافع نداشته باشند.هدف دوم آن تاسیس ساز و کارهایی دوجانبه و چندجانبه (Multilateral Recognition Arrangements (MLA بین نهادهای اعتباردهنده عضو این سازمان به منظور اطمینان بخشی از این که گواهینامه های این سازمان در همه جهان اعتبار دارد می باشد که این اقدام خود کاهش ریسک تجارت را به همراه خواهد داشت.

اسلاید 11: مراکز اعتباردهی در کشورهای مختلفبرخی از مراکز اعتباردهی تحت اعتبار IAF در کشورهای مختلف عبارتند از:UKASانگلیسACCREDIAایتالیاDAKKSآلمانANABآمریکاNACIایران

اسلاید 12: مرکز تایید صلاحیت ملی ایراندر سال ۱۳۸۴ مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عضویت مجامع بین المللی استانداردد سازی در آمد و در سال 1389 به مرکز ملی تائید صلاحیت ایران تغییر نام یافتNational Accreditation Center of Iran (NACI) در سال ۱۳۹۱ این مرکز در چارت سازمانی سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرکزی مستقل و زیر نظر مستقیم رئیس سازمان قرار گرفت.

اسلاید 13: مرکز تایید صلاحیت ملی ایرانتاریخ اطلاعات (97/2/7)http://www.isiri.gov.ir

اسلاید 14: مرکز تایید صلاحیت ملی ایرانهزینه های مرتبط با گواهینامه های تایید صلاحیت (تاریخ اطلاعات 97/2/7)

اسلاید 15: سلسله مراتب تایید استانداردهای مدیریتی

اسلاید 16: استاندارد ISO 17021 (تایید صلاحیت شرکتهای صدور گواهی)ایزو 17021 استانداردی برای تائید صلاحیت شرکت های صدورگواهینامه سیستمهای مدیریت می باشد. ممیزی و صدور گواهینامه همواره با هدف اطمینان بخشی صورت می گیرد. سازمان ها با توجه به ارزش استانداردهای ایزو متقاضی اخذ گواهینامه استاندارد هستند.این استاندارد تعیین کننده اهدافی است که باید در روند ممیزی و صدور گواهینامه رعایت شوند تا بتوان بازاری مطمئن در اختیار داشت و اعتماد مشتریان را نسبت به سیستم مدیریت سازمان جلب کرد. در بین این قواعد مواردی مانند بی‌طرفی، صلاحیت، مسئولیت پذیری، صداقت، رازداری، و پاسخگویی به شکایات وجود دارند.

اسلاید 17: مراحل صدور گواهینامهبرای کاهش برخی جنبه‌های منفی رقابت تجاری بین شرکتهای گواهی کننده، استاندارد ISO 17021 فرآیند ممیزی و صدور گواهینامه را طبق موارد زیر تائید می‌نماید:دو مرحله ممیزی برای تائید ابتدایی (اولیه)یک چرخه تائیدی سه ساله که با صدور گواهینامه آغاز می شود و تاریخ انقضا مشخصی دارد.ممیزی مراقبتی در سال اول و دوم چرخه سه سالهممیزی جهت صدور مجدد (تمدید) گواهینامه در سال سوم پیش از تاریخ انقضاءشرکت گواهی کننده می تواند یک سیستم مدیریت کلی داشته باشد که شامل یک آئین نامه، کنترل مدارک و مستندات، ممیزی های داخلی، بررسی توسط مدیریت، اقدامات اصلاحی، و اقدامات پیشگیرانه می شود.همچنین به جای آن می تواند یک سیستم مدیریت مطابق با ایزو 9001 داشته باشد. در حالت دوم شرکت گواهی کننده باید از طریق یک شرکت گواهی دهنده دیگر مورد تائید قرار گیرد.

اسلاید 18: آشنایی با برخی از استانداردها

اسلاید 19: خانواده استانداردها - 9000ISO 9000مدیریت کیفیت ؛ واژگان و تعاریفISO 9001مدیریت کیفیت ؛ الزاماتISO 9004راهنمای مدیریت برای موفقیت پایدار ISO 19011راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت

اسلاید 20: خانواده استانداردها - 10000 ISO 10001 (مدیریت کیفیت – رضایت مشتریان – راهنمای تدوین آیین نامه برای سازمان‌ها) ISO 10002 (مدیریت کیفیت – رضایت مشتریان – راهنمای رسیدگی به شکایات در سازمان) ISO 10003 (مدیریت کیفیت – رضایت مشتریان – راهنمای حل اختلافات در خارج از سازمان) ISO 10004 (مدیریت کیفیت – رضایت مشتریان – راهنمای پایش و اندازه‌گیری)

اسلاید 21: مثال‌هایی از استانداردهاISO 9001 سیستم مدیریت کیفیتISO 14001سیستم مدیریت زیست محیطیOHSAS 18001سیستم مدیریت ایمنی شغلیISO 22000سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی مواد غذاییISO 27001سیستم مدیریت امنیت اطلاعاتISO 10002 سیستم مدیریت بازخورد شکایات مشتریانISO 10004سیستم مدیریت بازخورد رضایت مشتریانISO 50001سیستم مدیریت انرژی

149,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید