صفحه 1:
دکتر مجتبی شجاعی درمانگر اعتیاد

صفحه 2:
تشويق وتنبيه در تى سى يك نظام به هم بيوسته اجتماعى و تسهيل اجتماعى و ۳ ‎DER‏ ‏اثر اجتماعی او بر دیگران .

صفحه 3:
کار عملی لطفا بركه شماره -ش - را تکمیل فرمائید زمان

صفحه 4:
۳ ‏براورده‎ ‎Se

صفحه 5:
1 جستجوی تشویق نمایانگر پیوند جوئی فرد با برنامه ست پذیرش تنبیه نمایانگر تاثیر زیر بنائی جدا شدن از اجتماع است تشویق و تنبیه راهبری اجتماع و راهبری بالینی از طریق آموزش رفتار است کارآمدی این نظام بستگی مستقیم به مشارکت مقیمان در بکار گیری ان دارد نمره ها و ارزشها سیستمهای منفی همکاری در زندان »ءخیابان , ولگرد ها و فرهنگ اعتیاد را به

صفحه 6:

صفحه 7:
چند جمله در مورد تشويق پاسخی به تغییر کردار ونگرش فرد است ا ا ا كه ان را به روش راهبردى تقويت ميكند تشویقها اشکارترین نماد تحرک و موفقیت فردی در اجتماع کوچک تی سی است تشویقها مهم هستند اگر فرد برای اجتماعی که ان را ارائه میکند ارزش قائل باشدتشویقا به اجتماعی شدن و رشد فردی کمک میکند در تى سى بايد تلاش كرد تا تشويق شد نه اينكه توقع ان را داشت تشويقها در تى سى ارزش دارند جون نيازمند صرف وقت ,انرزى, اضلاح جود . اتفال خظر سكت إريك تلاش منجر به عزت نفس ميشود

صفحه 8:
قدم زدن پیرامون مرکز با پول ‎i‏ ‏حق داشتن اموال فردی مرخصی با همراه > مرحله اولیه نوشتن نامه ( حق ارسال اس ام اس يا ايميل ) | ارنقا رنبه تکالیف خاص ( همراهی یک بیمار برای رفتن به ‎pies‏ موقعیت کمک به استق 7 ترک مرکز بدون همراه جرخصی بطم ‎J‏ استفاده از تلقن. مس مسئولیت اپرانوری تلفن = مرحله ميانى رهبر گروه شغلهای با حقوق ست اتاق جدا مرخصی شیانه pat slo ls jl ‏معاف شدن‎ دستیار استف در خانه مرحله پایانی کاهش وظایف خانگی

صفحه 9:
کار گر وهی به گروه خود بروید به سوالات برگه شماره 4 پاسخ دهید زمان 0 دقیقه

صفحه 10:
بول به عنوان پاداش " يول مشكل عمده اى در زندكى مصرف كنندكان مواد مصرف مواد و تلف كردن يول * نیاز به پول منجر به بهره کشی از خانواده و دوستان ماود در فهم ارزش پول ناتوانند در بدست اوردن پول از طریق قانونی مشکل دارد ناه ول عمد راد نى سى كشال سكلة " زمان .مقدارءو دليل دادن يول به مقيم بطور مستقيم با ميران رشد رواتشتاختي و اجتماعي بيمار ارتياط ذارد

صفحه 11:
ادامه * اولین تشویق مالی قدم زدن با پول در اطراف مرکز برای خریده ای جزئی است * دستمزدهای پرداخت شده تشویق است نه حقوق * دستمزد با حداکثر شروع و در صورت عدم توانای فرد برای کنترل ان به حداقل کاهش میاید یعنی فرد هم پولی را که گرفته میتواند از دست بدهد هم دستمزد اینده را از مقیمان در مرحله ترخیص تریجی میتوان خواست بخشی از نیازهای خود را در مرکز پرداخت کنند(ملحفه بخرند یا برای شستن لباسهایشان پول پرداخت کنند) " دکی اراصول اساسی در این شوه آمورش افتصاد اس

صفحه 12:
تشويقها و تانيد هاى غير رسمى 2 هر عملى كه تائيد كننده كسب موقعيت اجتماعی و خود مختاری فردی است یک تشویق محسوب می شود کارگاه/ عمل کردن به صورت رهبر / راهنما برای بازدید کنندفان ۶ عمل تائید وحمایت لزوما تشویق نیست اما ضربه مثبت محسوب میشود ( بله شما میتوانید/ شما کار بزرگی انجام دادید /شما الگوی من هستید .

صفحه 13:
دو كنه مهم فردى 2) خود مختارى و وایستکی (تشويق های فزاینده میتواند وابستگی را تقویت کند نه خود مختاری)

صفحه 14:

صفحه 15:
تعر یف /انواع واژه تنبیه در بر گیرنده انواع عدم تائید و پذیرش ,رفتارها و نگرشهای است که انتظارات اجتماعی را براورده نمیکند 6. تنبیهات کلامی : واکنشهای استف و مقیمان به صورت پیامد رفتارونگرش منفی است که باعث نقض قوانین نشده است اما در براوردن انتظارات اجتماع موفق نبوده است 8. اعمال انضباطى : ييامدهاى منفى تجويز شده نگرشهای که قوانین را اشكارا نقض كرده

صفحه 16:
تسبیضات لا می روش عمده درگیر شدن مقیمان در راهبری اجتماعی ۶ هدف تسهیل یادگیری است ‎٠‏ تقویت کننده های بالقوه برای خود یادگیری (ما در اینجا هستیم تا در چشمها و قلبهای دیگران با خود رویاروشویم .. ‏اصل اول خود یاری متقابل (هیچ چیز ارزش ‎ee‏ بیمار به بیمار دیگر را ندارد ‎

صفحه 17:
تنبیهات کلامی رسمی با طرح دار امور : چهره به چهره / گفتگوی حمایتی و غیر عاطفی تدفر کلاصی .یک با ‎ee‏ مقیم به یک مفیم / راف لعرس اكاهاك/ بدون تفسیر وفرض بر درست بودن است/ تشکر تذکر کتبی:توسط استف/ به پیشنهاد مقیم / وفتی تدکرکلامی نتیجه نمیدهد/ وقتی قوانین به صورت جزئی نقض شود صحبت كردنن:به پیشنهاد مقیم ودر دفتر استف/لحن قوی اما حمايتى توسط مقيمان /تهديد خفيف/كوشزد كردن خطرات رفتار و شيوه تغيير ان توبيخ : توسط اسنف و در دفتر استف/در حضور جند مقيم ديكر/ مقیم خاطی باید بایستد سکوت کند وبعد از شنیدن دفتر را ترک کند/استف گاهی داد میزند/شامل توصیف رفتار ءاثر ان بر اجتماع ,نتایج ادامه رفتارءارائه راهکار جایگزین

صفحه 18:
کار گر وهی به گروه خود بروید کارتهای بریدنی از برگه 5 - ش -را ببرید 3 در سه گروه قوانین اساسی,قوانین اصلی, فوانین حانگی

صفحه 19:
‎٠‏ برهيز از خشونت ‏يرهيز از مصرف مواد ‎٠‏ يرهيز از رفتار جنسى اعرا ار امه در سرت انام ‏اگر چه میتوان بر حسب مورد انعطاف پذیری نیز نشان ‏داد ؟ ‎

صفحه 20:
_ هس ____ ۰ پرهیز از دزدی یا رفتار جنادی دیگر ‎٠‏ پرهیز از تخریب اموال ‎٠‏ پرهیز از قاچاق يا داشتن اسلحه این رفتارها میتوان در حد محدود تحمل کرد نه بیشتر شاخص رایج اختلال در فرد است پس نمیتوان انتظار داشت از روز اول متوقف شود

صفحه 21:
نين خانكى ‎٠‏ يذيرفتن قدرت ‏* وقت شناسی ‎٠»‏ ظاهر اراسته ‎٠‏ يرهيز از رفتار تكانه اى ‎٠‏ رفتار مناسب ‎٠‏ قرض ندادن و قرض نگرفتن ‏۰ پرهیز از گرفتن گادو بدون اجازه استف ‏انتظار میرود که تخلف از قوانین خانگی در فرایند یادگیری آزمايش وخطا اصلاح شود ‎

صفحه 22:
اعمال انضباطی برای تخلفات جزنی(قوانین خانگی) تجربیات یادگیری متون نوشتاری * عذر خواهی اجتماعی * علائم محرومیت از حرف زدن با مقیمان خاص کار در وقت اضافی میتوان مزاحم خواب,تفریح»و اوقات فراغت شد از دست دادن تشویق

صفحه 23:

صفحه 24:
اعمال انضباطی برای تخلفات عمده(قوانین اساسی) ۰ افت رتبه ( به ندرت استفاده شود) + تغییرات خانگی( انتقال به مراکز دیگر)(بیشتر یک گام تاکتیکی است) ۰ اخراج اداری(بیشتر تبعید مدت دار)( ارجاع به یک روش درمانی دیگر)(پذیرش مجدد با قرار داد انضباطی,در نظر نگرفتن زمان قبلی»)( خودکشی معلائم روانشناختی مزمن »رفتار هذیانی یا توهمی) ۶ ممنوعیت خانگی ( برای همه مقیمان)(ندادن تشویق,لغو سفرهای ‎ole pues ps pln ks‏ گوتاه بدت و بلند مدتا(افزایش گروههای مواجهه)

صفحه 25:
ابزار انضباطی * نیمکت : در یک جای عمومی/توسط استف/ برای نگرشهای منفی »تهدیدهای مبهم, خصومت افراطی,نا فرمانی,عدم همکاری» تهدید به ترک برنامه/ از اين تنبیه میتوان تا زمان تصمیم استف برای تنبیه استفاد کرد . * کیوسک ارتباط:تمام روز رادر ان مینشیند/ مقیمان در مورد تی سی به او اموزش میدهند / مقیمانی که بهد از ترک درمان گشته اند در آن با سایر مقیمان در خصوص تجربیات بیرون ‎se‏ چند اصل آموزشی ایس ابزار: 1 مقيم در أن اعمال ى تسميماتض را دري عيكنة 2. اجازه ميدهد با ساير مفيمان در خصوص رفتار و تصميمش تعمل كند 3 به مقيم أمورشض دود شكيباتى وحود كنترلى ميدهد قراردادها توافق بين فرد و اجتماع است تمام تنبیهات معنای اموزشی نه کیفر با اصل بازنگری و ارائه کار درست

صفحه 26:
- * تنبيهات كلامى غير رسمى ‎٠‏ تنبيهات كلامى رسمى ‎٠‏ اعمال انضباطى ‎٠‏ ابزار انضباطى ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان