tasmimgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تصمیم گیری”

تصمیم گیری

اسلاید 1: تصمیم گیری به عنوان رکن اساسی مدیریت و حتی مترادف با مدیریت با نظریات هربرت سایمون آغاز شد.تصمیم گیری به عنوان وظیفه اصلی مدیران آموزشی است که با غیر متمرکز کردن آن فرصتهایی برای معلمان خانواده ها و گروه ها مختلف جامعه فراهم می شود که تصمیم هایی اتخاذ نمایند که به یادگیری بهتر و نظام آموزشی هماهنگ با جامعه و یک جامعه مردم سالار ایجاد کنند.

اسلاید 2: از نظر سایمون تصمیم گیری جوهره اصلی مدیریت است و سازمان از طریق آن با انتخاب یک راه حل به هدفهای خود نایل می شود. استونر و فریمن معتقدند که تصمیم گیری فرآیند شناسایی مساله و انتخاب یک راه حل با بهره جستن از فرصتهاست.

اسلاید 3: هربرت سایمون فعالیت تصمیم گیری را مجموعه ای از سه فعالیت می داند:1- فعالیت اطلاعاتی: جمع آوری اطلاعات و جستجوی شرایطی که اتخاذ یک تصمیم را ضروری می نماید.2- فعالیت طراحی: بررسی و طراحی اقدامات لازم برای انجام تصمیم3- فعالیت انتخابی: انتخاب یکی از اقدامات طراحی شده و انجام آندر سازمان ها به غیر از مدیران ارشد تمام افراد سازمان درگیر تصمیم گیری هستند اتخاذ تصمیم ها ممکن است مسائلی را از سازمان حل نماید یا مسائلی را ایجاد نماید.مساله زمانی وجود دارد که بین وضعیت واقعی و وضعیت مطلوب تفاوت وجود دارد.نخستین تصمیم درباره ماهیت و شدت مساله است.

اسلاید 4: این سه فعالیت مرتبط تحت تاثیر چهار عامل هستند:1- عوامل عقلایی: عوامل قابل اندازه گیری و مشخص یا همان کمی (هزینه و زمان و ....)2- عوامل روانشناختی:شخصیت تصمیم گیر ،توانایی ها، تجربیات، درک،ارزشها و....3- عوامل اجتماعی:موافقت جامعه یا مقابله با تصمیم4- عوامل فرهنگی:هنجارها و ارزش هایی که در جوامع مختلف تفاوت دارند

اسلاید 5: تعریف مسالهآیا مهم استآیا مساله به من مربوط استتجزیه و تحلیل مسالهتشخیص راه حلهای ممکنارزیابی راه حل هاارائه برنامه عملیاجرای برنامهارزشیابی نتایجفرآیند تصمیم گیری عقلانیمراحل حل نظامدار مساله

60,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید