سایر تحقیق و پژوهش

تعاریف مرتبط با طرحهای مرتعداری

trah-hai-martaa-dari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعاریف مرتبط با طرحهای مرتعداری”

تعاریف مرتبط با طرحهای مرتعداری

اسلاید 1: تعاریف مرتبط با طرحهای مرتعداری

اسلاید 2: تعريف:به مجموعه اقداماتي گفته مي شود كه منجر به شناخت بهره برداران ذيحق در عرصه مراتع و رسميت دادن به حقوق ايشان توسط سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري مي گردد. مميزي مرتع:

اسلاید 3:   انجام عمليات مميزي و تنسيق مراتع در اثر اجراي اين پروژه كه از پروژه هاي زيربنايي بخش مرتع مي باشد،مرتعداران ذيحق شناسايي شده و ظرفيت چرايي مراتع بر اساس روش علمي برآورد مي شود. براين اساس از ميان بهره برداران ذيحق مديران آينده مراتع انتخاب مي شوند،ضمن آنكه ظرفيت مجاز مراتع،تعداد دام مجاز،زمان مناسب استفاده و مدت بهره برداري از مرتع مورد نظر نيز مشخص مي شود.پايه و اساس تهيه ،واگذاري و اجراي طرح هاي مرتعداري كه به اصلاح ،احيا و مديريت بهينه مراتع مي انجامد عمليات مميزي و تنسيق مراتع است.در ضمن در نظر است نقشه مراتع بر اساس مميزي هاي انجام شده رقومي گردد .   تهيه نقشه و ايجاد پايگاه اطلاعات مراتع لزوم به هنگام كردن و مستند سازي اطلاعات مراتع كشور با توجه به تغييرات شديد مراتع ،اولويت خاصي داشته  واز نيازهاي اساسي در بخش منابع طبيعي مي باشد. با توجه به نقشه تراكمي مراتع و نقشه تيپ هاي گياهي مراتع،پروژه مذكور به اجرا در آمده و اطلاعات مراتع مستند وبه هنگام مي شود.در اين پروژه با هماهنگ كردن يافته ها،نقشه ها واستفاده از داده هاي دورسنجي،مراتع طبقه بندي خواهد شد. در اين طبقه بندي ضمن مشخص شدن تيپ هاي گياهي ،پارامترهايي از قبيل توليد و ظرفيت،وضعيت و گرايش مراتع تعيين مي شود و علاوه بر آن كد گياهان مرتعي تهيه و مورد استفاده در ارزيابي و اندازه گيري پوشش گياهي قرار خواهد گرفت.

اسلاید 4: تهيه طرح هاي مرتعداري طرح هاي مرتعداري،سياست نوين و علمي در مديريت مراتع مي باشند.در تهيه طرح هاي مرتعداري موارد زير مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد: وضعيت پوشش گياهي از نظر كمي و كيفي،وضعيت ظرفيت مجاز و گرايش مرتع،اوضاع طبيعي شامل:منابع اراضي،شيب،طبقات ارتفاعي،وضعيت خاك،هوا واقليم،زمان آمادگي مراتع با استفاده از مطالعات انجام شده،سپس با استفاده از بررسي و ارزيابي هاي فوق و با شناخت مسائل اقتصادي و اجتماعي بهره برداران،برنامه ريزي بر اساس استعدادهاي موجود و شيوه مديريت بهينه و صحيح در قالب طرح مرتعداري با هماهنگي و مشاركت مرتعداران در راستاي احيا و اصلاح مرتع صورت مي پذيرد.

اسلاید 5: تعاريف: 1-مرتع: اعم است از مشجر و غير مشجر الف – مرتع غير مشجر: زميني است اعم از كوه و دامنه يا زمين مسطح كه در فصل چرا، داراي پوششي از نباتات علوفه اي خودرو بوده و با توجه به سابقه چرا، عرفاً مرتع شناخته شود. اراضي كه آيش زراعتند، ولو آنكه داراي پوشش نباتات خودرو باشند، مشمول تعريف مرتع نيستند. ب – مرتع مشجر: اگر مرتع داراي درختان جنگلي خودرو باشد، مرتع مشجر نــــاميده مي شود، مشروط بر آنكه حجم درختان موجود در هر هكتار، در شمال، از حوزه آستارا تا حوزه گليداغي بيش از پنجاه متر مكعب و در ساير مناطق ايران بيش از بيست متر مكعب نباشد.

اسلاید 6: مرتع روستايي: مرتع اطراف روستا است كه عرفاً مورد بهره برداري دامهاي روستائيان قرار مي گيرد و توسط هيأت هاي موضوع بند 25 فصل دوم اين دستورالعمل تشخيص و تعيين مي گردد

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید