کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

تعریف و ماهیت خود کشی

khod-koshi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعریف و ماهیت خود کشی”

تعریف و ماهیت خود کشی

اسلاید 1: Suicideتهیه تنظیم : دکتر مریم حیدریان دی ماه 1392

اسلاید 2: تعریف و ماهیت خود کشی خود کشی در فرهنگ فارسی به معنای «خود را به وسیله ای کشتن »«انتحار » «خود را کشتن»آمده است .خودکشی به عنوان عملی که شخص برای معدوم کردن خود ،در حالی که اختیار مرگ وزندگی را دارد وبه لحاظ اخلاقی نیز به انجام آن موظف نیست تعریف شده است.در فرهنگ روانشناسی ، خود کشی به عنوان نابود کردن آگاهانه خویش برای رها شدن از موقعیتی غیر قابل تحمل تعریف شده

اسلاید 3: خودکشی را می توان به سه نوع تقسیم کرد: خودکشی موفق: افرادی که به طور جدی خودکشی می کنند و با روشی که انتخاب می نمایند به زندگی خود پایان می دهند. خودکشی ناموفق: آنهایی که با هر روش انتخابی اقدام به خودکشی می کنند و نجات می یابند. خودکشی پنهان یا مزمن: آمار خودکشی در این نوع، بسیار بالاتر از دیگر انواع خودکشی است. در این مورد با وجودی که فرد از انجام بعضی رفتارها آگاهی دارد و می داند که ادامه آن رفتار موجب عارضه جسمی، معلولیت و یا مرگ می شود اما وی به رفتار خود ادامه داده و به سلامتی خود بی توجهی می نماید. شاید بتوان این نوع خودکشی را خودکشی محترمانه نامید،  مانند اعتیاد به مواد مخدر، الکل، سیگار، استفاده غیر مجاز از داروها و . . .

اسلاید 4: انواع روشهای خودکشی 1) خودکشی با اسلحه 2) حلقه آویز کردن خود 3) بریدن یکی از شریان های اصلی 4) مصرف بیش از مقدار قابل جذب دارو و مواد شیمیایی 5) پرش از ارتفاع (تلاش برای برخورد بدن با جسمی سخت و وارد شدن انرژی غیر قابل تحمل به بدن) 6) تلاش برای غرق شدن و خفه شدن 7) خودکشی با آتش (خودسوزی) 8) تزریق سرنگ حاوی هوا

اسلاید 5: وضعیت خودکشی در ایرانبر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، روزانه 13 مورد خودکشی با میانگین سنی 29 سال در ایران اتفاق می‌افتد. طبق این آمار، نسبت خودکشی موفق مردان به زنان 2.5 به یک یا بعضا 4.5 مرد به یک زن است. هر چند آمار خودکشی در ایران از بسیاری از کشور‌ها پایین است،همچنین آمار خودکشی در استان‌های کشور نشان می‌دهد که شرایط در بعضی مناطق ایران بحرانی است. برای نمونه طبق آخرین گزارشی که نیروی انتظامی در سال 1383 منتشر کرده است، نرخ اقدام به خودکشی موفق در ایلام در هر صد‌هزار نفر9.28 و نسبت خودکشی موفق مردان نسبت به زنان 4.1به 1 است.پس از ایلام، لرستان با7.11 در هر صد‌هزار نفر، کرمانشاه6.9 در هر صد‌هزار نفر، گلستان 5.9در هر صد‌هزار نفر و کهگیلویه و بویراحمد با2.9 در هر صد‌هزار نفر بالا‌ترین میزان خودکشی در استان‌های کشور را دارند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید