پزشکی و سلامت تغذیه

تعیین مقدار کربوهیدراتها در آبمیوه

ab-mivoeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعیین مقدار کربوهیدراتها در آبمیوه”

تعیین مقدار کربوهیدراتها در آبمیوه

اسلاید 1: جلسه پنجم آزمایشگاه شیمی مواد غذایی سنجش قند در آبمیوه

اسلاید 2: اهمیت کربوهیدراتها برای بدن کربوهیدرات‌ها منبع اصلی و سریع تامین انرژی بدن هستند مقدار مصرف کربوهیدرات روزانه باید بین ۴۵ تا ۶۵ درصد از کل کالری‌ای که به بدن می‌رسد باشد. یک گرم کربوهیدرات حدود ۴ کیلوکالری انرژی برای بدن تامین می کند.کربوهیدرات‌ها انرژی لازم برای سیستم عصبی مرکزی و ماهیچه‌ها را فراهم می‌کنند. از طرفی با بالابردن سوخت‌وساز چربی‌ها، مانع هدر رفتن پروتئین به عنوان منبع انرژی می‌شوند.کربوهیدراتها نقش مهمی در عملکرد مغز ،تنظیم خلق و خوی و حافظه دارند .

اسلاید 3: خصوصیات کربوهیدراتها کربوهیدرات پلی هیدروکسی آلدئید یا پلی هیدروکسی کتون هستند کربوهیدراتهایی را که نمی‌توانند به ترکیب ساده‌تری شکسته شوند مونوساکارید می‌گویند. گروهی را که در اثر هیدرولیز به دو مولکول مونوساکارید تجزیه شوند دی ساکارید گویند .کربوهیدراتهایی که به چندین واحد مونو ساکارید تجزیه می‌شوند را اولیگوساکارید گویندچنانچه تعداد واحدهای تشکیل دهندة آن بیش از شش عدد باشد پلی ساکارید نامیده می‌شود.مونوساکاریدها ی دارای عامل آلدئیدی را آلدوز ودارای عامل کتونی راکتوز می‌نامند.قندها را به دو دسته احیا کننده و غیر احیا کننده تقسیم می‌کنند.

اسلاید 4: خصوصیات کربوهیدراتها قندهای احیا کننده به علت داشتن گروههای احیا کننده آلدئیدیا کتونی می‌توانند یونهای فلزاتی مثل مس دو ظرفیتی Cu2+ و یون نقره را در محیط قلیایی احیا کنند.مس دو ظرفیتی پس از احیا به صورت مس یک ظرفیتیCu1+ در می‌آید. این یون کمتر از مس دو ظرفیتی در آب محلول است و در نتیجه به صورت رسوب سبز رنگ CuOH یا رسوب قرمز رنگ Cu2O و یا مخلوط زرد رنگی از این دو ترکیب در می‌آید. اگر PH محیط اسیدی شود (مانند آزمایش بارفورد) و همچنین زمان حرارت دادن کنترل شود، فقط مونو ساکاریدها به این آزمایش جواب مثبت می‌دهند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید