سایر تحقیق و پژوهش

تغذیه منابع آب زیرزمینی

Ground Water Artificial Recharge

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه منابع آب زیرزمینی”

تغذیه منابع آب زیرزمینی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: تغذیه مصنوعی آبهای زیرزمینیGround Water Artificial Recharge2

اسلاید 3: 3تغذیه مصنوعی آب زیرزمینیطبق تعريف مجموعه عملياتی که در جهت افزايش آب ورودی (جريان ورودی) به آبخوان انجام ميشود، تغذيه مصنوعیArtificial Recharge نام دارد. در بيلان آبهای زيرزمينی عمل تغذيه بصورت طبيعی انجام ميشود، ليکن در شرايطی نياز به تغذيه بيشتر سفره ميباشد و اين عمل با کمک در تغذيه بيشتر از طرق خاص صورت می پذيرد.

اسلاید 4: 4تغذیه مصنوعی آب زیرزمینیمحاسن نسبي آبهاي زيرزميني:يک مخزن طبيعی محسوب می شوند و نياز به سرمايه گذاری ندارند. گستره عظيم و تقريباً نامحدودی دارند و ظرفيت ذخيره بسيار بالايی دارند. هزينه های تملک و اشغال سطح زمين ندارند. تبخير در آنها انجام نمی گيرد يا بسيار کم است. نسبت به نوسانات سالانه و فصلی آسيب پذيری کمتری دارند و منابع مطمئن تری نسبت به آبهای سطحی محسوب می شوند.فرايند پالايش درآن انجام شده و آسيب پذيری کمتری نسبت به آلودگی دارند.پديده ذخيره آب از سالهای پر آب به کم آب در آنها ميسر است و اضافه برداشت از ذخيره ايستاتيک امکان پذير است.در سالهای خشک امکان بهره گيری از آن بجای منابع آبهای سطحی فراهم است.

اسلاید 5: 5آسيب پذيری ، حساسيت و نقاط ضعف آبهای زيرزمينیبرداشت آب عمدتاً از طريق پمپاژ (نياز به انرژی) انجام می پذيرد.مدلسازی در آن پيچيده است و کاليبراسيون آن سخت است.از نظرها دور است و تصور نادرست عمومی در آن وجود دارد.نوسانات سطح آب باعث مشکلات زمين شناسی از جمله نشست زمين میشود.حرکت جريان درون آن کند است.امکان برداشت غير مجاز در آن فراهم تر است (حفاظت از منابع مشکل تر است).

اسلاید 6: 6علل گرايش به سمت تغذيه مصنوعیتوسعه شهرنشينی و گسترش شهرها بسمت سازندهای نفوذپذير و مخروطهای افکنه و کاهش تغذيه دشتها از طريق نفوذ سيلاب.برداشت و ذخيره سطحی آبهای سطحی و جلوگيری از نفوذ آن.پوشش انهار سنتی و کاهش تغذيهتغيير الگوی آبياری و روشهای آبياری تحت فشار و بارانینشت زمين و متراکم شدن آنافزايش نياز آبی و کمبود آب و هجوم به سمت استفاده از منابع آبهای زيرزمينی و نتيجتاً اضافه برداشت از آن.هجوم جبهه شور و آلوده شدن آبخوان شيرين.

اسلاید 7: 7

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید