پزشکی و سلامت تغذیه

تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد صنعتی

roghane_ardeh_konjed_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد صنعتی”

تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد صنعتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد صنعتی

اسلاید 3: امروزه استقبال مردم به روغن های طبیعی بویژه روغن کنجد بسیار افزایش یافته است

اسلاید 4: انواع روش های استخراج روغن از بذر کنجد:روش مستقیم و استفاده از دستگاه های صنعتی به منظور استخراج روغن از بذرروش سنتی که در آن ابتدا ارده را از کنجد بدست می آورندو سپس روغن آن جدا می شود

اسلاید 5: روش صنعتی:امروزه دستگاه هایی وجود دارد که روغن را به طور مستقیم از کنجد جدا می کند.کنجد وارد دستگاه شده و از در اثر خرد شدن و حرارت دیدن روغن و تفاله آن تفکیک می شود و روغن بدست می آید.به روغنی که به این شیوه تهیه میشه روغن کنجد صنعتی گفته می شود.

اسلاید 6: روش سنتی:ابتدا کنجد را در آب میخیسانند تا اندکی آب جذب کند.سپس آب ظرف را خارج کرده و کنجدها را رها می کنند تا پوست آن پس از مدتی باد کرده و بترکد.

اسلاید 7: بعد از این مرحله کنجد ها را در حوضچه های آب نمک میریزند و با دوبار تغییر حوضچه تقریبا پوست کنجدها به کلی کنده شده و از آن جدا می شود.جهت خارج کردن شوری، کنجد ها را یک بار در حوضچه آب شیرین وارد می کنند.دانه های کنجد را بعد از این مرحله درون محفظه ای استوانه ای بزرگ قرار می دهند و به آن تا آب آن بخار شده و بوداده شود.روش سنتی (ادامه):

اسلاید 8: روش سنتی (ادامه):زمانی که کف فر روغنی شد زمان انتقال بزرها به دستگاه ارده گیری است. دستگاه ارده گیری شامل سنگ هایی بزرگ است که دانه های کنجد را له می کند.بعد از له شدن کنجدها مخلوط ارده و روغن را داریم که برای جداکردن روغن به نسبت یک به چهار آب به آن اضافه میکنیم تا روغن آن جدا شود.مخلوط آب و روغن بر روی ارده قرار میگیرد و به راحتی قابل جداسازی هستند.

اسلاید 9: به روغن کنجدی که به شیوه سنتی تهیه می شوند، روغن ارده کنجد گفته می شود.شاید بد نباشد بدانید که روغن کنجدی که در طب از آن بحث می شود خواص زیادی برای آن برشمرده می شود، فقط روغن ارده کنجد است.

اسلاید 10: حالا این سوال به ذهن می آید که تفاوت این دو روغن (روغن کنجد صنعتی و روغن ارده کنجد) در چیست؟

اسلاید 11: روغن کنجد صنعتی تحت فشار و با بالا بردن دما در دستگاه بوجود می آید.به منظور جداسازی حداکثری این افزایش دما بسیار زیاد است. میتوان این طور تلقی کرد که روغن کنجد صنعتی در واقع یکبار حرارت زیاد (حرارتی به مراتب بیش از سرخ کردن معمولی) دیده و حکم روغن حرارت دیده و دسته دوم! را دارد.

اسلاید 12: در شیوه سنتی اتفاقا شخصی مراقب است تا اگر سنگ های دستگاه ارده گیری داغ شد، دستگاه را خاموش کند و بعد از سرد شدن، دوباره دستگاه را راه اندازی کند.

اسلاید 13: روغن گیری به زور و فشار و دمای بالا روغنی بی کیفیت و خالی از مواد طبیعی و به نوعی مضر تقدیم شما می کند که برای سلامتی مضر است.

اسلاید 14: بررسی های آزمایشگاهی نشان داده است که روغن کنجد صنعتی فاقد بسیاری از ترکیبات مفید است. همچنین بر اثر حرارتی زیاد دستگاه های صنعتی روغن کشی، ترکیبات مضر و سرطان زا نیز در آن تولید می شود.

اسلاید 15: تشخیص روغن ارده کنجد اصلروغن کنجد بویی شبیه به کنجد بوداده دارد.برای تشخیص روغن کنجد اصل چند نکته وجود دارد:1. حرارت زیادی را تحمل می کند. اگر مدتی آنرا در ظرف روی آتش رها کنید مانند روغن نباتی و روغن مایع نمی سوزد. 2. دراثر سرد شدن و در دمایی نزدیک به 6 درجه و کمتر از آن می بندد. (این ویژگی در عسل و روغن زیتون طبیعی نیز وجود دارد)3. اگر پوست را با آن چرب کنید با آب گرم براحتی جدا می شود و تنها اثر نرمی آن بر پوست باقی می ماند

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید