tavabea_dar_c

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توابع در ++C”

توابع در ++C

اسلاید 1: 1توابع در C++ قسمت اولاصول كامپيوتر 1

اسلاید 2: 2آشناييتقسيم و حل ساخت يك برنامه با استفاده از قطعات كوچكتر مستقلهر بخش، وظيفه خاصي دارد و به دليل كوچك بودن ،مديريت آن آسانتر است

اسلاید 3: 3اجزا برنامه در C++هر برنامه :تركيبي از توابع موجود در كتابخانه C++ و توابع جديد است.كتابخانه استاندارد C++ ‌مجموعه اي غني از توابع مفيد و كاربردي استبا فراخواني تابع، از توابع استفاده مي كنيم هنگام فراخواني تابع، نام تابع وبرخي از اطلاعات مورد نياز آن را ذكر مي كنيمفراخواني تابع مانند كار رييس و كارگر است:رييس(تابع فراخوني كننده )‌از كارگر (تابع فراخواني شده) مي خواهد كه كاري را انجام داده و برگرددكد تابع يكبار نوشته مي شود:دستورات يك تابع از توابع ديگر جدا و مخفي ست. مثال: (رييس و كارگر): رييس لازم نيست بداند كه كارگر كار مورد نظر را چگونه انجام مي دهد. او تنها به انجام شدن كار اهميت مي دهد.

اسلاید 4: 4توابع كتابخانه اي رياضي در C++توابع عمومي رياضي را پياده سازي مي كنندبا الحاق <cmath> به برنامه مي توان از آنها استفاده كردفرخواني اين توابع به شكل زير است:functionName (argument)مثالcout << sqrt( 900.0 );اين دستور تابع sqrt (ريشه دوم ) را فراخواني مي كند. دستور بالا، عدد 30 را چاپ مي كندهمانند بقيه توابع مشابه در كتابخانه رياضي، اين تابع يك آرگومان از نوع double ‌مي گيرد و يك نتيجه از همان نوع توليد مي كند.

اسلاید 5: 5توابع كتابخانه اي رياضي در C++آرگومان توابع مي تواند يكي از انواع زير باشدثابتsqrt( 4 );متغيرsqrt( x );عبارتsqrt( sqrt( x ) ) ;sqrt( 3 - 6x );

اسلاید 6: 6توابعبا استفاده از توابع: برنامه نويس مي تواند برنامه خود را به چندين بخش تقسيم كندهر بخش را يك پيمانه (Module‌) مي گويندتقسيم برنامه به چند پيمانه را Modularization مي گويندمتغير هاي محليتنها در تابعي كه تعريف شده اند، شناخته مي شوندپارامترهاي تابعدسته اي از متغيرهاي محلي هستند كه براي انتقال داده از خارج به داخل تابع استفاده مي شوند

اسلاید 7: 7تعريف توابعهنگام برنامه نويسي، توابعي تعريف كنيد كه:داده ها را بگيرندعملياتي انجام دهندنتيجه را برگردانندنحوه تعريف تابعreturn-value-type function-name( parameter-list ) { declarations and statements } مثال:int square( int y){ return y * y;}

اسلاید 8: 81. Function prototype2. LoopFunction definitionProgram Output1// Fig. 3.3: fig03_03.cpp2// Creating and using a programmer-defined function3#include <iostream>45using std::cout;6using std::endl;78int square( int ); // function prototype910int main()11{12 for ( int x = 1; x <= 10; x++ )13 cout << square( x ) << ;1415 cout << endl;16 return 0;17}1819// Function definition 20int square( int y )21{22 return y * y;23}1 4 9 16 25 36 49 64 81 100Notice how parameters and return value are declared.

اسلاید 9: 91. Function prototype (3 parameters)2. Input values2.1 Call function1// Fig. 3.4: fig03_04.cpp2// Finding the maximum of three integers3#include <iostream>45using std::cout;6using std::cin;7using std::endl;89int maximum( int, int, int ); // function prototype1011int main()12{13 int a, b, c;1415 cout << Enter three integers: ;16 cin >> a >> b >> c;1718 // a, b and c below are arguments to 19 // the maximum function call20 cout << Maximum is: << maximum( a, b, c ) << endl;

اسلاید 10: 10Function definitionProgram Output2122 return 0;23}2425// Function maximum definition26// x, y and z below are parameters to 27// the maximum function definition28int maximum( int x, int y, int z )29{30 int max = x;3132 if ( y > max )33 max = y;3435 if ( z > max )36 max = z;3738 return max;39}Enter three integers: 22 85 17Maximum is: 85Enter three integers: 92 35 14Maximum is: 92Enter three integers: 45 19 98Maximum is: 98

اسلاید 11: 11الگوي توابعالگوي تابع از قسمتهاي زير تشكيل يافته استنام تابعپارامترهاداده هايي كه تابع بعنوان ورودي دريافت مي كندنوع نتيجه برگشتيبيانگر نوع داده برگشتي به فراخواننده است. )پيش فرض int ) void نوع برگشتي void ‌بدين معني است كه تابع هيچ چيزي بر نمي گردانداگر تابع فراخواننده پيش از تابع فراخواني شده ، نوشته شده باشد، لازم است الگوي تابع پيش از استفاده از آن اعلام شودمثال:int maximum( int, int, int ); سه عدد صحيح مي گيرديك عدد صحيح برمي گرداند

اسلاید 12: 12فايلهاي HeaderHeader filesحاوي الگوي توابع كتابخانه اي هستند<cstdlib> , <cmath>, etc.با دستور #include <filename> به برنامه اضافه مي شوندمثال:#include <cmath>فايلهاي Header خصوصي برنامه نويس مي تواند فايلهاي Header‌مورد نياز خود را تعريف كند و الگوي توابع خاصي را در آنها قرار دهدبا اين نام و پسوند ذخيره مي شوند: filename.hبا استفاده از دستور زير به برنامه اضافه مي شوند:#include filename.h

اسلاید 13: 13توليد اعداد تصادفيتابع randi = rand();<cstdlib>عدد شبه تصادفي بين صفر تا RAND_MAX‌توليد مي كند .اين ثابت معمولا برابر 32767 استاعداد شبه تصادفي ، دنباله اي از اعداد تصادفي هستند كه تحت فرمول ويژه اي توليد مي شونددر هربار اجراي برنامه، اين دنباله تكرار مي شودsتابع srandنقطه شروع اين دنباله را تعيين مي كندsrand( seed );srand( time( 0 ) ); //must include <ctime>time( 0 )زمان كامپايل شدن برنامه را بر مي گردانداستفاده از اين تابع سبب مي شود پس از هر بار كامپايل برنامه، دنباله متفاوتي توليد شود

اسلاید 14: 14توليد اعداد تصادفيتغيير دامنه اعدادبا استفاده از عملگر محاسبه باقيمانده مي توان دنباله توليد اعداد تصادفي را به بازه خاصي محدود كرد X =rand() % 100 براي توليد اعداد از 0 تا 99i = rand() % 6 + 1;توليد اعداد تصادفي از 1 تا 6

اسلاید 15: 151. Define loopOutput random number Program Output1// Fig. 3.7: fig03_07.cpp2// Shifted, scaled integers produced by 1 + rand() % 63#include <iostream>45using std::cout;6using std::endl;78#include <iomanip>910using std::setw;1112#include <cstdlib>1314int main()15{16 for ( int i = 1; i <= 20; i++ ) {17 cout << setw( 10 ) << ( 1 + rand() % 6 );1819 if ( i % 5 == 0 )20 cout << endl;21 }2223 return 0;24}Notice rand() % 6 . This returns a number between 0 and 5 (scaling). Add 1 to get a number between 1 and 6. Executing the program again gives the same random dice rolls. 5 5 3 5 5 2 4 2 5 5 5 3 2 2 1 5 1 4 6 4

اسلاید 16: 161. Initialize seed2. Input value for seed2.1 Use srand to change random sequence2.2 Define Loop 3. Generate and output random numbers 1// Fig. 3.9: fig03_09.cpp2// Randomizing die-rolling program3#include <iostream>45using std::cout;6using std::cin;7using std::endl;89#include <iomanip>1011using std::setw;1213#include <cstdlib>1415int main()16{17 unsigned seed;1819 cout << Enter seed: ;20 cin >> seed;21 srand( seed );2223 for ( int i = 1; i <= 10; i++ ) {24 cout << setw( 10 ) << 1 + rand() % 6;2526 if ( i % 5 == 0 ) 27 cout << endl;28 }2930 return 0;31}

اسلاید 17: 17Program OutputEnter seed: 67 1 6 5 1 4 5 6 3 1 2Enter seed: 432 4 2 6 4 3 2 5 1 4 4Enter seed: 67 1 6 5 1 4 5 6 3 1 2Notice how the die rolls change with the seed.

اسلاید 18: 18مثال : بازي شانسينوع داده شمارشي: مجموعه اي از اعداد صحيح كه با اسم تعريف مي شوندenum typeName {constant1, constant2…};ثابتها از 0 شروع شده و يكي يكي اضافه مي شوند. اسم ثابتها منحصر بفرد بايد باشدمثال:enum Status {CONTINUE, WON, LOST};استفاده از نوع داده شمارشي:Status enumVar; // create variableenumVar = WON; // set equal to WONenumVar = 1; // ERROR

اسلاید 19: 19مثال : بازي شانسيثابت هاي شمارشي را مي توان هنگام تعريف مقدار دهي كرد:enum Months { JAN = 1, FEB, MAR, APR, MAY, JUN, JUL, AUG, SEP, OCT, NOV, DEC};Starts at 1, increments by 1قاعده بازي:دو تاس را با هم بريزيد:مجموع 7 يا 11 نشانگر برنده شدن بازيگر استاگر در دور اول 2 ، 3 يا 12 بيايد، بازيگر بازنده است4, 5, 6, 8, 9, 10عدد بدست آمده امتياز بازيگر استبازيگر بايد آنقدر تاس بريزد تا :مجموعي برابر امتياز كسب شده در مرحله اول بدست آورد كه در اين صورت برنده استمجموع بدست آمده 7 باشد كه دراين صورت بازنده است

اسلاید 20: 201. rollDice prototype 1.1 Initialize variables and enum 1.2 Seed srand 2. Define switch statement for win/loss/continue1// Fig. 3.10: fig03_10.cpp2// Craps3#include <iostream>45using std::cout;6using std::endl;78#include <cstdlib>910#include <ctime>1112using std::time;1314int rollDice( void ); // function prototype1516int main()17{18 enum Status { CONTINUE, WON, LOST };19 int sum, myPoint;20 Status gameStatus;2122 srand( time( 0 ) );23 sum = rollDice(); // first roll of the dice2425 switch ( sum ) {26 case 7: 27 case 11: // win on first roll28 gameStatus = WON;29 break;30 case 2: 31 case 3: 32 case 12: // lose on first roll33 gameStatus = LOST;34 break;Notice how the enum is defined

اسلاید 21: 212.1 Define loop to continue playing2.2 Print win/loss35 default: // remember point36 gameStatus = CONTINUE;37 myPoint = sum;38 cout << Point is << myPoint << endl;39 break; // optional 40 }4142 while ( gameStatus == CONTINUE ) { // keep rolling43 sum = rollDice();4445 if ( sum == myPoint ) // win by making point46 gameStatus = WON;47 else48 if ( sum == 7 ) // lose by rolling 749 gameStatus = LOST;50 }5152 if ( gameStatus == WON )53 cout << Player wins << endl;54 else55 cout << Player loses << endl;5657 return 0;58}59

اسلاید 22: 223. Define rollDice function Program OutputPlayer rolled 6 + 5 = 11Player winsPlayer rolled 6 + 5 = 11Player winsPlayer rolled 4 + 6 = 10Point is 10Player rolled 2 + 4 = 6Player rolled 6 + 5 = 11Player rolled 3 + 3 = 6Player rolled 6 + 4 = 10Player winsPlayer rolled 1 + 3 = 4Point is 4Player rolled 1 + 4 = 5Player rolled 5 + 4 = 9Player rolled 4 + 6 = 10Player rolled 6 + 3 = 9Player rolled 1 + 2 = 3Player rolled 5 + 2 = 7Player loses60int rollDice( void )61{62 int die1, die2, workSum;6364 die1 = 1 + rand() % 6;65 die2 = 1 + rand() % 6;66 workSum = die1 + die2;67 cout << Player rolled << die1 << + << die268 << = << workSum << endl;6970 return workSum;71}

اسلاید 23: 23پروژه شماره 1- بازي حدس اعدادبرنامه اي بنويسيد كه عددي 5 رقمي به صورت تصادفي توليد كند و از كاربر بخواهد اين عدد را حدس بزند. عدد توليد شده را عدد مخفي و عددي را كه كاربر وارد مي كند عدد كاربر مي ناميمبرنامه بايد عدد كاربر را با عدد مخفي مقايسه كند و در صورت مساوي نبودن اين دو عدد، دو كميت زير را محاسبه و چاپ كند:تعداد ارقام مشابه عدد مخفي و عدد كاربرتعداد ارقام مشابه عدد مخفي و عدد كاربر كه ارزش مكاني آنها نيز مشابه باشدمثال : عدد مخفي 11386 و عدد كاربر 18755تعداد ارقام مشابه: 2 ( 1و 8 در هر دو عدد موجودند)تعداد ارقام مشابه و هم ارزش : 1 ( رقم 1 در هر دو عدد در مكان پنجم است)آيا مي توانيد الگوريتمي ارائه دهيد كه با تعداد قدمهاي متناهي، هر عدد ممكني را حدس بزند؟حداقل و حداكثر تعداد قدمهاي لازم براي حدس يك عدد چقدر است؟ پروژه انفرادي و مهلت انجام آن تا دو هفته آينده است.از توابع مناسب براي پياده سازي قسمتهاي مختلف اين برنامه استفاده كنيد

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید