کسب و کار مدیریت و رهبری

توانایی مدیریتی، ارتباطات سیاسی و گزارشگری مالی متقلبانه

tavanaaei-modiriati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توانایی مدیریتی، ارتباطات سیاسی و گزارشگری مالی متقلبانه”

توانایی مدیریتی، ارتباطات سیاسی و گزارشگری مالی متقلبانه

اسلاید 1: به نـام خـداوند لـوح و قلـم حقيقـت نـگار وجـود و عـدم بررسيهاي حسابداري و حسابرسي، 1398 ، دوره 26 ، شماره 2 ، ص 238-217 تهيه و ارائه : انسيه مسيح زادهعنوان مقاله : توانايي مديريتي، ارتباطات سياسي و گزارشگري مالي متقلبانه Managerial ability, Political Connections & Fraudulent Financial Reporting نويسندگان : جواد رضازاده ، عبداله محمدي

اسلاید 2:

اسلاید 3: هدف : كارايي مديران در قبال استفاده از منابع شركت در اطلاعات ارائه شده در صورتهاي مالي نمايان ميشـود. مـديران توانمنـد ميتوانند بابرآورده ساختن انتظارات ذينفعان و بهبود عملكرد شركت، از ارتكاب تقلب در گزارشگري مالي بكاهند. از طرفي، برقـراري روابط سياسي با دولت نه تنها بر وضعيت مالي واحدهاي تجاري تأثيرگذار است، بلكه اين امر ميتواند انگيـزه و توانـايي مـديران را در ارتباط با تهيه صورتهاي مالي تحت تأثير قرار داده و به ايجاد تفاوت چشمگير در كيفيت گزارشـگري مـالي منجـر شـود. از ايـن رو ، هدف اين پژوهش آزمون تجربي ارتباط بين توانايي مديريتي و گزارشگري مالي متقلبانـه و بررسـي نقـش تعـديل كننـدگي ارتباطـات سياسي شركتها بر اين رابطه است .

اسلاید 4: روش : براي دستيابي به هدف پژوهش، 129 شركت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طي سـالهـاي 1390 لغايـت 1396 انتخاب شدند. فرضيه هاي پژوهش بر مبناي رگرسيون داده هاي تركيبي آزمون شدند.يافته ها :يافته هاي پژوهش نشان ميدهد بين توانايي مديريتي و گزارشـگري مـالي متقلبانـه رابطـه منفـي و معنـاداري وجـود دارد . همچنين نتايج پژوهش حاكي از آن است كه ارتباطات سياسـي شـركتهـا بـا دولـت ، تـأثير توانـايي مـديريتي در كـاهش تقلـب در گزارشگري مالي را تضعيف نميكند .

اسلاید 5: نتيجه گيري : نتايج پژوهش نشان ميدهد ، مديران توانمند قادرند قضاوت ها و برآوردهاي دقيق و اثربخش تـري را انجـام دهنـد و بـا استفاده كاراتر از منابع شركت ، عملكرد بهتري را به ارمغان بياورند و از اين طريق تقلب در گزارشگري مالي را كاهش دهند . افزون بـر اين ، نتايج نشان ميدهد اثربخشي توانايي مديريتي در كـاهش تقلـب در گزارشـگري مـالي متقلبانـه تحـت تـأثير ارتباطـات سياسـي شركتها با دولت قرار نميگيرد.

اسلاید 6: مباني نظري پژوهش دربارة نحوة اثرگذاري مديران بر تصميمات و نتايج حاصل از فعاليتهـاي شـركتهـا دو ديـدگاه وجـود دارد. ديـدگاه اقتصادي نئوكلاسيك ها : فرض ميشود مديران همگن هستند ؛ به طوري كه آنها مانند قطعات قابـل تعـويض، در سـازمان جايگزين مناسبي براي يكديگر محسوب ميشوند. به بياني، اين ديدگاه فرض ميكند كه مديران مختلف با اولويـت هـا و ترجيح هاي مالي، ريسك پذيري و مهارتهاي متفاوت، تأثير بسيار اندكي بر سياستهـاي كلـي شـركت دارنـد )برترنـد و اسكور .(1173 :2003 ،ديدگاه مديريت عالي : مطرح ميكنـد كـه ويژگـيهـاي فردي مديران از قبيل توانايي، تجربه، استعداد و شهرت ميتواند به انتخاب هـاي راهبـردي، سـطوح عملكـردي و نتـايج سازماني متفاوت منجر شود . ( همبريك و ميسون 1984) و ( بامبر، جيانگ و وانگ 2010 )شواهد تجربي اخيـر نيـز مؤيـد ديـدگاه دوم اسـت و نشان ميدهد سرماية انساني و به خصوص مديران ، به واسطة توانايي ها و اختياراتي كه در شـركت دارنـد ، بـر تصـميمات، عملكرد و كيفيت گزارشگري مالي شركت ها تأثير شايان توجهي ميگذارند. برخـي از ايـن پـژوهشهـا نشان ميدهد كه مديران تأثير زيادي بـر افشـاي اختيـاري ، ميـزان اجتنـاب ، انتخاب روشهاي حسابداري ، كيفيت سود شركتها، دارند .

اسلاید 7: مديران با تأثيرگذاري مستقيم بر سياستهاي كلي شركت و به واسطة موقعيت منحصربه فردي كه در شركت دارنـد، با برخورداري از آگاهي بيشتر دربارة انعطاف پذيري اصول و استانداردهاي پذيرفته شدة حسابداري، نقش مهمي در كيفيـت و اعتبار اطلاعات ارائه شده در گزارشگري مالي دارند و عملكرد ضعيف ممكن است آنها را به انجام فعاليتهاي متقلبانـه تحريك كند . به همين دليل ، كشف تقلبهاي صورت گرفته توسط مديران كار ساده اي نيست و به آگـاهي كامـل دربـارة ماهيت آن نياز دارد .

اسلاید 8: سه شـكل كلـي تقلـب :تقلب در صورتهاي ماليفساد مالي سوءاستفاده از داراييها بـراساس مطالعه اي كه توسط انجمن بازرسان آمريكا در سال 2014 انجام شد : تقلب در صورتهاي مالي 73درصـد ، فسـاد مالي 18درصد و سوءاستفاده از داراييها 9درصد از تقلبها را دربرميگيرند. بنابراين، ميتوان بيـان كـرد كـه تقلـب در صورتهاي مالي عمده ترين نوع تقلب است ( تارجو و هرواتي 2015 ) بروز تقلب اعم از گزارشگري مالي متقلبانـه مستلزم سه عامل وجود انگيزه يا فشار، فرصت متصور براي ارتكاب تقلب و توجيههايي براي عمل به آن است كه در اين بين ، فشارها و انگيزه هاي مالي مهمترين محرك ارتكاب تقلب اسـت (عبـدالهي و همكـاران، 2015 )

اسلاید 9: هنگـامي كـه مديران شركت ها از سوي منابع درون و برون سازماني ، به دليل دستيابي به سود يا نتيجة مـالي مـوردانتظـار يـا وضـعيت نامطلوب اقتصادي تحت فشار قرار ميگيرند، در صورت عملكرد ضعيف و ناتواني در برآورده ساختن اين انتظـارات ممكـن است با انجام تعديل هاي نامناسب مفروضات و تغيير در قضاوتها، از طريق دستكاري سود در گزارشگري مـالي مرتكـب تقلب شوند ( وانگ و همكاران ، 2017 ) در مقابل ، مديران توانمند از آگاهي و قدرت درك تحليلي بيشتري از شرايط حال و آيندة شركت، روند صنعت و وضـعيت كـلان اقتصـادي برخوردارنـد و قادرنـد قضـاوتهـا و برآوردهـاي دقيـق و اثربخش تري را براي شرايط مختلف انجام دهند ؛ در نتيجه آنها در طرحهايي سـرمايه گـذاري مـي كننـد كـه ارزش فعلـي خالص مثبت بيشتري داشته باشد ( دمرجيان و همكاران ، 2012 )

اسلاید 10: تأثير ارتباطات سياسي بر رابطة بين توانايي مديريتي و گزارشگري مالي متقلبانهتقاضاهاي اطلاعاتي موجود در بازار سرمايه مـيتوانـد كيفيـت گزارشـگري مـالي را تحـت تـأثير قـرار دهـد . از ايـن رو ، گزارشگري مالي در كشورهاي مختلف نقش هـاي اقتصـادي متفـاوتي را بـازي مـيكنـد. دركشورهايي با اقتصاد مبتني بر روابط، ارتباطات و نفوذ سياسي يكي از شبكه هاي ارتبـاطي مهـم بـراي حـل عـدم تقـارن اطلاعاتي است . بنابراين ، در اين نظام اقتصادي تقاضاي كمي براي كيفيت گزارشگري مالي با كيفيت بالا وجود دارد . ( بالو شيواكومار، 2005 )شركتهاي داراي ارتباطات سياسي در مقايسه با شركتهاي فاقد اين نوع روابط، به واسطة برخورداري از پشتوانة سياسي خود ، فشار كمتري را از سوي بازار سرمايه متحمل مـيشـوند و عملكـرد مـديران سياسي بيش از آنكه در راستاي اهداف و منافع واقعي اين شركتها باشد، به طور عمده تابع اهـداف سياسـي، اجتمـاعي و فردي قرار ميگيرد . از اين رو، دربارة كيفيت اطلاعات حسابداري نيز نگراني كمتري دارند. آنها بر اين باورند كـه كـاهش كيفيت اطلاعات و افزايش موارد تقلب در شركتهاي داراي ارتباطات سياسي به دليل بي توجهي به مديران شـركتهـا و توانايي هاي آنهاست . (چاني و همكاران ، 2011 )

اسلاید 11: پيشينة تجربي پژوهش1. بررسي رابطة بين توانايي مديريتي و كيفيت سود . (دمرجيان و همكارانش 2013 ) 2. بررسـي رابطـة بـين توانـايي مديريتي و مديريت سود واقعي ( هوانگ و سان 2017 )3. بررسي تأثير توانايي مديريتي بر ريسك اعتباري شركت ها ( بونسال، هولزمن و ميلر 2017 )4. بررسـي تـأثير ارتباطـات سياسي بر عملكرد و ارزش شركتهاي تونسي ( مالول، چاكرون و يـاهيويي 2018) 5. بررسي تاثير ارتباطات سياسي شركتها با دولت بر رفتار سرمايه گذاري آنها ( اعتمادي و احمدي ، 1394) 6. بررسي تاثير توانـايي مـديريتي بـر كيفيـت گزارشگري مالي شركتها ، در دورة رشـد و افول ( پيـري،ديدار و خدايار يگانه 1393)7. ...

اسلاید 12: فرضيه هاي پژوهشبر اساس مباني نظري بيان شده، دو فرضيه به شرح زير مطرح ميشود:فرضية اول : بين توانايي مديريتي و گزارشگري مالي متقلبانه رابطة منفي وجود دارد.فرضية دوم : ارتباطات سياسي رابطة بين توانايي مديريتي و گزارشگري مالي متقلبانه را تضعيف ميكند.

اسلاید 13: روش شناسي پژوهشجامعة آماري پژوهش حاضر را تمامي شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهـران طـي سـالهـاي 1390تـا1396 طي موارد گزينشي زير انتخاب شده است :1.سال مالي شركتها منتهي به پايان اسفند ماه هر سال باشد.2.شركتها در بازة زماني پژوهش، سال مالي خود را تغيير نداده باشند.3.با توجه به ماهيت فعاليت و افشاي اطلاعات مالي شركتهاي سرمايه گذاري، واسطه گري مالي يا بانك ها، ايـن شركت ها جزء نمونة پژوهش نباشند. 4. شركتها ورشكسته نباشند.5.داده ها و اطلاعات مورد نياز پژوهش در دسترس باشد.با اعمال شرايط ياد شده ، 129 شركت براي نمونة آماري پژوهش انتخاب شدند. فرضـيه هـاي پـژوهش بـر اسـاس داده هاي تركيبي و با استفاده از مدلهاي رگرسيون چند متغيره برآورد شده اسـت. داده هـا در صـفحه گسـتردة اكسـل و نرم افزار DEA Solver جمع آوري و پردازش شدند و تجزيه و تحليل نهايي به كمك نرم افـزار Eviews نسـخة 9 انجـام گرفت.

اسلاید 14: مدلها و متغيرهاي پژوهشبراي آزمون فرضيه هاي اول و دوم پژوهش، به پيروي از وانگ و همكارانش ( 2017 ) به ترتيب از مـدل 1و2 به شرح زير استفاده شده است :

اسلاید 15: در مدلهاي 1و2 FRAUD ، شاخص گزارشگري مالي متقلبانه ؛ MA توانايي مديريتي ؛ POL ارتباطات سياسـي؛ MA×POL متغير تعاملي توانايي مديريتي و ارتباطات سياسي و AQ كيفيت حسابرسي ؛ SIZEاندازة شركت ؛ LEV اهرم مالي ؛ ROE بازده حقوق صاحبان سـهام ؛ MB نسـبت ارزش بـازار بـه ارزش دفتـري سـهام ؛ LSHARE درصـد بزرگترين سهامدار؛ INSTITU درصد سهام مالكان نهادي ؛ BSIZEاندازة هياُت مديره و DAاقلام تعهدي اختياري ، متغيرهاي كنترلي است . بر اساس مباني نظري فرضيه هاي اول و دوم پژوهش، انتظار ميرود در مدل1 ، ضريب β1 منفي و در مدل 2 ضريب β3 مثبت مي باشد.

اسلاید 16: متغير وابستهمتغير وابستة پژوهش، گزارشگري مالي متقلبانه است كه طبق مدلهاي 1و 2 ، با استفاده از مدل دستكاري سـود بنـيش براي دورة t+1اندازه گيري شده است. بيشتر پژوهش هاي انجام شده در زمينة كشف تقلـب در گزارشـگري مـالي نشـان داده اند كه نسبت هاي مالي سودمندترين و ساده ترين ابزار براي پيش بيني تقلب در گزارشگري مالي هسـتند . ( كـامينزكي ، وتزل و گوان 2004 كاناپيكين و گراندين ، 2015 ) ضرايب اين مدل در محـيط اقتصـادي آمريكـا طراحـي شده است و به كارگيري همان مدل در محيط ايران، به علت متفاوت بودن معيار انتخـاب شـركتهـاي نمونـه و قـوانين ومقررات با آمريكا، ميتواند به پيش بيني هاي دقيقي منجر نشود ( كردستاني و تـاتلي ، 1395) از ايـن رو، در پـژوهش حاضر از مدل تعديل شده بنيش ( رابطه 1 ) كه مناسب محيط ايران است ، اندازه گيري و محاسبه شده است .

اسلاید 17: متغير وابستهدر رابطة 1 تعريف عملياتي هر يك از متغيرها به شرح زير است : DSRIشاخص فروش هايي كه در حساب هاي دريافتني هستند GMIشاخص حاشية سود ناخالص AQI شاخص كيفيت دارايي شامل : جمع داراييهاي جـاري، اموال، ماشين آلات و تجهيزاتSGI شاخص رشد فروش DEPI شاخص هزينة استهلاكSGAL شاخص هزينه هاي عمومي ، اداري و فروشLVGH شاخص اهرم ماليTATA شاخص مجموع اقلام تعهدي به مجموع داراييها

اسلاید 18: مطابق با پژوهش رزالي و راشد (2014) براي تعيين وضعيت شـركتهـاي جامعـة آمـاري پـژوهش از لحـاظ گزارشگري مالي متقلبانه، شركتها به دو گروه زير دسته بندي شده اند :1. شركت هايي كه مقدار Adj-M-score آنها كمتر يا مساوي 0/5باشد، گواه اين خواهد بود كه صورتهاي مالي شركت دستكاري نشده است و فرض بر اين است كه گزارشگري مالي متقلبانه ندارند و به آنها صفر ، اختصـاص داده ميشود.2. شركتهايي كه مقدار Adj-M-score آنها بيشتر از 0/5باشد ، گواه اين خواهـد بـود كـه صـورتهـاي مـالي شركت دستكاري شده است و فرض بر اين است كه گزارشگري مالي متقلبانه دارند و به آنها يك ، اختصـاص داده ميشود .

اسلاید 19: متغير مستقلبه منظور اندازه گيري متغير مستقل پژوهش ، يعني توانايي مديريتي از الگوي طراحـي شـده استفاده شده است . در اين الگو ابتدا كارايي نسبي شركت محاسبه ميشود . كارايي شركت دربرگيرنـدة دو عامـل ويژگيهاي ذاتي آن و توانايي مديريتي است. سپس با وارد كردن كارايي شركت در رگرسيون چند متغيره به عنوان متغيـر وابسته، از طريق كنترل ويژگيهاي ذاتي آن، توانايي مديريتي اندازه گيري ميشود . به منظور محاسبة كارايي نسبي شـركت از روش تحليـل پوششـي داده هـا اسـتفاده كردند. تحليل پوششي داده ها نوعي مدل آماري است كه براي اندازه گيري عملكرد سيستم با استفاده از داده هـاي ورودي و خروجي كاربرد دارد . ( دمرجيـان و همكـاران ، 2012 ) در اين پژوهش نيز كـارايي نسـبي شـركت بـا استفاده از متغيرهاي حسابداري از طريق رابطة زير محاسبه ميشود .

اسلاید 20: در اين رابطة ، Sales متغير درآمد فروش شركت به عنوان خروجي تحليل و COGS هر يك از متغيرهاي بهـاي تمـام شـدة كالاي فروش رفته ، SG&A هزينه هاي اداري، عمومي و فروش ، PPE خـالص امـوال، ماشـين آلات و تجهيـزات شركت و OpsLease هزينة اجاره عملياتي ، R&D هزينة تحقيق و توسعه ، GoodWill سرقفلي خريداري شده در ابتـداي سال و INTAN داراييهاي نامشهود وروديهاي تحليل هستند . از آنجا كه هزينه هاي تحقيق و توسعه و اطلاعات مرتبط با اجاره ها در صورتهاي مالي بيشتر شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهـران شناسـايي نميشود، اثر آنها از مدل حذف شده است .

اسلاید 21: كارايي محاسبه شده از رابطة فوق براي ارزيابي كارايي شركتهاي موجود در صنعت طراحي شـده اسـت تـا از ايـن طريق بتوان عملكرد هر شركت را با ساير شركتهاي موجود در آن صـنعت مقايسـه و ارزيـابي كـرد . هـدف از محاسـبه كارايي شركت ، اندازه گيري توانايي مديريتي است. به اين دليل كه در محاسبات مربوط به كارايي ويژگيهاي ذاتي شركت نيز دخالت دارند، نميتوان توانايي مديريتي را به طور صحيح اندازه گيري كرد؛ زيرا توانايي مديريتي متأثر از اين ويژگيهـا ، كمتر يا بيشتر از واقع محاسبه ميشود . با كنترل پنج ويژگي ذاتـي از قبيـل انـدازه شركت ، جريان نقدي ، سهم بازار شركت ، عمر پذيرش شركت در بورس اوراق بهادار، فروش خـارجي ( صـادرات ) در مـدل رگرسيوني زير، توانايي مديريتي را اندازه گيري كردند . ( دمرجيان و همكارانش 2012)

اسلاید 22: كه دراين مدل EF كارايي محاسبه شدة شركت از رابطة قبل است . ( Ln (TAلگاريتم طبيعي مجموع داراييها ؛ MSنسبت فروش شركت به كل فروش در صنعت مربوطه ؛ ( Ln (Age عمر پذيرش شركت در بورس اوراق بهـادار كـه برابـر است با لگاريتم طبيعي تعداد سالهايي كه سهام شركت در بورس اوراق بهادار تهران معامله مـيشـود. FC شـاخص ارز خارجي است كه اگر شركت صادرات داشته باشد ، برابر با 1 و در غير اينصورت صفر است. FCF جريان نقدي آزاد اسـت كه اگر شركتي جريان نقد آزاد مثبت داشته باشد، اين شاخص 1 و در غير اين صورت صفر است. جريـانهـاي نقـدي آزاد به شرح رابطة 11 محاسبه ميشود . در اين مدل ε جزء خطاي مدل است كه توانايي مديريتي را نشان ميدهد .

اسلاید 23: جريانهاي نقدي آزاد FCF كه از رابطه زير بدست مي آيد و در اين رابطه Op سود عملياتي قبـل از اسـتهلاك ، TAXPماليـات پرداختـي ، CIP هزينة بهرة پرداختي ، DPP سود سهام پرداختي و TA مجموع دارايي هاست .

اسلاید 24: متغير تعديلگردر اين پژوهش، شركتهاي داراي ارتباطات سياسي به پيروي از پـژوهش رضـايي و ويسـي حصـار 1393 - رضايي و افروزي 1394 - بادآور نهندي و تقي زاده خانقاه 1397 ) از طريق الگوي تصميم گيري چنـد معياره به روش تاپسيس و وزن دهي به روش آنتروپي تعيين شدند . براي تفكيك شركت هـاي داراي ارتباطـات سياسـي و فاقد ارتباطات سياسي ، از متغيرهاي هزينة سياسي ارزش بازار سهام ، ارزش دفتري دارايـي هـا، ماليـات بـر درآمـد ، تعـداد كاركنان ، جمع فروش صادراتي و بيمة پرداختي استفاده شده است . رتبة بالاتر شركتها از مجموعة عوامل فوق، بيانگر ارتباطات گسترده تر و سياسي بـودن شـركتهاسـت. مـاتريس تصميم براي تفكيك شركتهاي داراي ارتباطات سياسي و فاقد ارتباطات سياسي در روش تاپسـيس در جـدول 1نشـان داده شده است .

اسلاید 25: اساس اين روش بر اين مفهوم استوار است كه گزينة انتخاب شده بايد كمترين فاصله را بـا راه حـل ايـده آل مثبـت ( شاخص سود) و بيشترين فاصله را با راه حل ايدهآل منفي ( شاخص هزينه ) داشته باشـد. در ايـن مـاتريس، شاخصـي كـه داراي مطلوبيت يكنواخت افزايشي ( جنبة مثبت) است، شاخص سود ناميده ميشود و شاخصـي كـه مطلوبيـت يكنواخـت كاهشي ( جنبة منفي ) دارد، شاخص هزينه است. در اين پژوهش مطابق جدول1، شاخص هاي تفكيك كننده شركت هـاي داراي تعاملات سياسي گسترده با دولت، از مطلوبيت افزايشي ( جنبة مثبت) برخوردارند . بنابراين ، شاخص سود بـه حسـاب مي آيند . همچنين، از آنجا كه شاخص ها براي تصميم گيرنده اهميت يكساني ندارد ، نخست وزن شاخص ها بر اساس روش آنتروپي شانون به دست آمد و پس از آن به الگوريتم تاپسيس وارد مي شوند . براي محاسبه وزن شـاخص هـا، ابتـدا مـاتريس تصميم گيري مطابق جدول 1 ، تشكيل ميشود.

اسلاید 26: براي رتبه بندي به روش تاپسيس، در گام اول ماتريس تصميم نرمال شده محاسبه مـيشـود ؛ در گـام دوم مـاتريس تصميم نرمال موزون به دست ميآيد؛ در گام سوم راه حل ايده آل مثبت و منفي تعيين ميشود؛ گام چهارم به دسـت آوردن ميزان فاصله هر گزينه تا ايده آل هاي مثبت و منفي است ؛ در گام پنجم نزديكي نسبي گزينه به راه حل ايده آل تعيين شـده و در گام ششم گزينه ها رتبه بندي ميشوند. بعد از رتبه بندي ، شركت هاي نمونه در دو دسته قرار گرفتند . دسته اي كه رتبه بالاتري به دست آورد، شركت هاي داراي ارتباطات سياسي محسوب شد و به آنها 1 اختصاص يافت و دسـته اي كـه كمترين رتبه را كسب كرد، شركت هاي فاقد ارتباطات سياسي ، شناسايي شد و به آنها صفر تعلق گرفـت . رتبـه بنـدي گزينه ها به ترتيب ارجح بودن و بر اساس نزديكي به راه حل هاي ايده آل صورت گرفت . گزينة مطلوب گزينه اي است كه از لحاظ نسبي ، نزديكي بيشتري به راه حلهاي ايده آل داشته باشد . ( بادآور، نهندي و تقيزاده ، خانقاه، 1397 )

اسلاید 27: متغيرهاي كنترليكيفيت حسابرسي ( ( AQاگر حسابرسي شركت توسط سازمان حسابرسي انجام شده باشد، برابر با 1و در غير اين صـورت صفر است.اقلام تعهدي اختياري ( (DAكه بر اساس مدل طراحي شده توسط كوتاري، لئون و ويزلي (2005) 1بـه شـرح زير محاسبه شده است :

اسلاید 28:

اسلاید 29: اهميت و ضرورت وجود اتاق فكريكي از آسيب‌هاي جدي در حوزه مديريتي، گرفتار شدن تصميم گيرندگان در گير و دار مسايل اجرايي روزمره است. مديران اغلب درگير فرايندهاي از پيش تعيين شده نظير : شركت در جلسات، پاسخگويي به مراسلات و مانند اينها هستند، و اگر فرصتي هم براي تصميم گيري داشته باشند ، تكيه بر تفكر منفرد ، دستيابي به موفقيت را تضمين نمي‌كند، بنابراين لازمه عبور از اين چالش، ايجاد ساختاري است كه بتوان از طريق آن فكر را غني و بارور ساخت.29

اسلاید 30: اهميت و ضرورت وجود اتاق فكراتاق فكردر اين ذيحسابي و اداره كل بعنوان مركز مطالعاتي - پژوهشي و برمبناي مطالعات و تحقيقات كاربردي ، در راستاي حل مسايل، خلق ايده‌هاي جديد و تدوين ايده‌‌هاي كلي ، از نيمه دوم سال 1394 شكل گرفت ، و طي جلسات هم انديشي متمادي پيشنهادهاي خام به سياست‌ها و برنامه‌هاي دقيق و قابل اجرا تبديل و ضرورت وجود ي آن تعميق يافت .30

اسلاید 31: 31

اسلاید 32: 32چـالشـها و فـرصتـهادرک و تشخیص صحیح ماموریتها و مقاصد سازماني2. شناخت اهداف و استراتژیهای موجود و برآورد مغايرت ها 3. امكان تجزیه و تحلیل شرایط محیطی جهت تشخیص تهدید و فرصت هاي اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، فنی و اقلیمی

اسلاید 33: 33چـالشـها و فـرصتـها4. تحلیل منابع و امکانات کلیدی و استراتژیک برای تحقق اهداف آینده 5. تعیین تغییرات مورد لزوم در استراتژیها و پاسخ به نيازها وانتظارات6. تصمیم گیری در مورد استراتژی مطلوب7. اجرای استراتژی جدید و کنترل و سنجش استراتژی جدید در عمل

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان