معماری و عمرانعلوم مهندسی

توریسنگ (سازه‌های گابیونی)

تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 43 اسلاید سرفصل مطالب شامل: مقدمه مبانی طرح و آنالیز سازه ای توریسنگ ها دیوار حائل توریسنگی سدهای گابیونی پوشش های حفاظتی حفاظت سواحل

fmontazeri83

43 صفحه
1510 بازدید
24 آذر 1398

برچسب‌ها

صفحه 1:
ی سازههاى كابيونى 5 595

صفحه 2:

صفحه 3:
سیفصل. مطللب #مقدمه ‎geld‏ ل ان #ديوار حائل توريستكى ‏#سدهاى كاييونى ‎۳ ‏حفاظت سواحل ‎

صفحه 4:
هریک از انواع سازه های تو ته به مورد کاربرد» اندازه واحدهایش شک ل ل ل لي ا تحلیل سازه ای توریسنگی. مسائل پایداری: شناخت رفتار و از جمله تخمین تنش ها و تغییر شکل ها را شامل می شود. طراحی سازه های توریسنگی نیز محاسبات مربوط به تعین شکل هندسی» ت رکیپ کلی سازه و قطر سیم اندازه و دانهبندی سنگ و دیگر پارامترهای سیستم را در بر می گیرد. افزون بر اين ملاحظات کلی هر یک از انواع سازه های توریسنگی نیاز به ملاحظات ویژه ای در امر طراحی دارند که باید در یک طرح جامع منظور گردند. طراحی سازه های توریسنگی با اجرای آن ها نظیر چگونگی پر کردن توریسنگ ها و قرار دادن واحدهای توریسنگی بر روی هم ارتباطی تنگاتنگ دارد

صفحه 5:
* آنالیز سازه ای سیستم های توریسنگی شامل شناخت رفتار واحدهای توریسنگی و بررسی رفتار کل سازه توریسنگی در مقابل نیروهای وارده می باشد. بخ عمده‌ای از إتاليد تو ريستكة ها به بررسی باهاري واعفهای نیریستگی و کل سیس سازه ای ار بای می یابد. بررسی پایداری نیز خود شامل مطالعات مربوط به ناپایداری لغزشی و ناپایداری وا ژگونی می گرد * تحليل سازه های توریسنگی شامل بررسی میزان تتش در شبکه توری, تغیبر شکل واحدهای توریسنگی و تغییر شکل کل سازه نیز می باشد. تعیین قطر سیم های شبکه توری؛ محاسبه ضخامت سازه محاسبه سرعت مجاز آب و محاسبه ابعاد و وضعیت سیستم توریسنگی می باشد. طول» عرض و زاویه تمایل سازه نسبت به جويان نيزر طراجى سازء تعيين عي شود * در مجموع بارهاى وارده بر سازه‌های توریسنگی از نظر چگونگی تأثیرشان بر سازه به دو گروه نیروهای مح رک و مقاوم تقسیم می‌شوند. * از جمله نیروهای محرکن فشار هیدرواستاتیکی آب نیروی زیرفشار: نیروهای هیدرودینامیکی ناشی از جریان آب نیروی زلزله و اثرات ناشی از آن و فشار خاک در پشت سازه را می‌توان نام برد. * وزن سازه و نیروی اصطکاکک بین واحدهای توریسنگی و سازه توریسنگی با پی و یا زمین‌های اطراف می‌باشند. یروی وزن آب در بالای سازه و نيروى هيد رواستاتيكى باياب نيز در زمره نیروهای مقاوم قرار م ی گیرند.

صفحه 6:
دیوارهای حافل را برای لوگری از ريزش خاکر ها حفاظت دلمه ها و جاده ها و راه آهن ها می سازند. دیوارهای توریسنگی از بسیاری ویژگی های مطلوب سازه های توریسنگی برخوردارند که عملکرد مناسب. راحتی اجراه فراولنی مصالح محلی؛ زیبایی ظاهرى» دوام و كارليى» و زهكش بودن جسم ديواره از جمله اين ویژگی های مطلوب به شمار مى روند. تخلخل سازه توريسنكى سبب مى شود تا فشار لب زيرزمينى بسيار كمى در يشت آن ايجاد كردد. مزيت ديكر اين ديوارها انعطاف يذيرى آنان است.

صفحه 7:
* _پایداری در مقابل *_ پایداری در مقابل لغزش ۰ کنترل تنش های وارده واژ گونی (sliding)

صفحه 8:
1آ: ايتفاع خاكريز an 11 تبرش کف ۷2 2 و۲ 507 Sethe 3K, p, = 0.5k,.y,-H? — 2cHyk, Pa =k, (5y,H° +H) : زاویه شیبغا کریز 2 ‎By‏ - 99۳0 0 : زاویه منفرجه وجه بشتساقائ ‎Kae‏ 0 ها ۳ ۰۵-0( +9۵۵ | + لا +0 ‎peer.‏ (- 0096+ 0 _H(H+3a/y,) + BsinB ۰ 308+ 20/۲

صفحه 9:
در جدول زیر زاویه اصطکاک داخلی و وزن مخصوص انواع خاک آمده است. 0 0 ‏حالص ند‎ sag icin He pet 8 4 سما (alot (we 03 a Sa ttt in i

صفحه 10:
* _ پایداری در مقابل واژگونی نيروهاى فشار رانشى خاكك تمايل به وازكون نمودن ديواز دارند كه بايد ب لنكر مقاوم ايجاد شده توسط وزن ديوار و نيروهاى د: بر اساس اصول اساسى استاتيكث. لنكر نير وهاى مختلف حول بنجه ديوار جهت کنتل واژگونی» محاسبه می شود > در اين رابطه 15/ا لنكر مقاوم و 1410 لنكر وازكونى و 560 ضريب اطمينان در برابر واككونى که معمولا ‏ فرض مى شود مى باشند. ار تعادل باشد. پایداری در مقابل لغزش * جهت کنترل ضریب اطمینن سازه در مقیل لفزش که معمولا ۱۵ در نظر گرفته می شود ,0 نیروعه هار اشنه دیا ‎Py, =P, conf‏ و2], شیروع‌غیرقعا لها کلدر پسنجه هبوار نیرووصطکاکیسیرقاعده و دیوارو پسیآن لا ضاملنیروعوزن‌خا کدوز‌ندیوار: مولفه عمودعنیرویر انشا کلو سربلیها ©: جسبن د كوم اكه شكديواز در ولحد عرض‌آن درصورتیکه خاك عر جسبنده باشد: 821204 ‎cB +p, cosd +p,‏ + ۷۶ - بط ‏یرویی که سب لغزش می شود( (0) از رابطه رویرو بدست می آید: ‎ ‎P, cos6 ‏هرم ديعو‎ ‏که در رابطه فوق, .51 ضريب اطمينان در برابر لغزش مى باشد.‎ ‎

صفحه 11:
* کنترل تنش های وارده تنش هایی که در مقاطع مختلف دیواره تولید می شوند شامل: تنش های خمشی() تنش های حاصله از برآیند نیروهای افقی(۲) تنش حاصله از برآیند نیروهای عمودی(ل) بنابه تجرییات آزمایشگاهی این نیجه حاصل گشته که تتش فشاری در دیوار با فوض ارتفاع موثر ‎eo BSB-2‏ توان از رابطه 004/9" حداکثر تتش محوری حاصله عبارتست از : Onax= N/(B-2e) e=M/N O4= 5y,-3 kg/cm?) ۷ ‏و( وزنسخصوصسنگنلنه ها‎ ‏نسب خلخلكابيون‎ :

صفحه 12:
+ ميانكين قنش برش26) برابر لست با 1/13 كه مقدار آن نبايد از تنش برشى مجاز (ن؟) بيشتر باشد. ‎Tw=C,+(N tang'/B)‏ ‎y,-10‏ 25=' ‎(KGICMPK asp LF ims 5 Cy‏ ‎¢,=0.03P,-0.05‏ ‎pale is Lt Dy‏ ۱۳9/60۶ * ظرفیت باربری خاک به عواملی نظلیر چسبندگی و اصطکاک داخلی خاکك. عمق پی-میزان رطوبت خاک: پهنای پی و میزان انعطاف پذبری پی دارد. ‎P,=cN,+0.5y.bDN,+y.DN,‏ CKN/m? ales nh Py ‏چسبند گی‌خاکل101/۳۳2)‎ :6 ۷ وزنواحد حجم‌خاک۱1/۳۳۶۲) 9: عرض‌شالوده(0) و ,02 : عمقبسی(۳0) 2711 و يآلا : ضر لييمربوطه به تسولسايبروخاكنكه ‎ae Oye‏ اسسخراج مي باشنفة

صفحه 13:
سرریزهای تووسنگ بسته به شکا, دیواره بایین دست به 3 كر وه تقسيم فى رشو نقذ

صفحه 14:
از نقطه نظر کاربرد هیدرولیکی» سدهای گابیونی با دیواره عمودی را می توان به سه دسته تقسیم کرد: * ساده ترين و در عين حال رایج ترين آن هاء سد بدون کف بند و با بند محافظ است؛ به طورى كه آب يس از فرسايش (كندن) جلوى سد تشكيل حوضجه اى را مى دهد كه نيروى جريان آب را خنثى مى نمايد. 1 lee 1 ‏محافظ‎ ‎hee ‏و‎ ‎1 ‏وت‎ ‎| fetes ‏وس‎ (fle saan sa

صفحه 15:
‎٩‏ محامیات هیدرولیگی ‏* بررسی تراوش و جلوگیری از آن ‏* محاسیات سازه‌ای ‏آنلیزپایداری در مقابل وا زگونی و لغزش آنالیز پایداری در مقابل نیروی زیرفشار آنالیز مقاومت پی سرریز ‏توان باربری سازه توریسنگی ‎

صفحه 16:
محاسیات هیدرولیکی محاسیات هیدرولیک سرریز توریسنگی شامل مراحل زير مىباشد: طرح تاج سرریز وهای که سرریز اند دبیسیلابی طرح را از خود عبور دهد ‎SAIS Cea aso af ee‏ کتترل تراوش از زیر و اطراف سرريز به منظور جل و گیری از شسته شدن مواد کف رودخاته جهت طراحی تاج سرريز از فرمول زير استفاده مى شود: 29.2 ]2,0 ب1. 6و 0 بی‌طرح (۳0۳/5) وت : فریجبی که تسابعیاز ۷۳/200 جریانباییس نی اشد و مقدارشتستریا از ۰۳۸۵ تسا ۰۶ تسغیبر مرزسمايد 9: شتابگرلنشرنمیر۲۳/52) وا : عرض‌تاج سرریز(1۳) 20: ايتفاع سطح آبدر با-لاستسرويز نسيسسه مبنادر محلوكه سطح آبتسحتأثیر فسشرگی‌چریانقرار ندارد. OM) ites po ‏و؟ایتع تاج‎ با در دست بودن مقادیر () و و و با ستفاده از وابطه فوق می توان نامب ترین مقادیر 2اه و را محاسبهنمود ای اه گوه‌ای انتخاب گردد نا عمق جریان آب در وسط آآبراهه ييشينه باشد. دز اين صورت است که از آب شستگی کنره‌های آبراهه جلوگیری می‌شود.

صفحه 17:
بررسی تراوش و جلوگیری از آن اختلاف ارتفاعی که در بالادست و پایین دست سرریز ایجاد می‌شود باعث می گردد تا از زیر و اطراف سرریز تراوش آب وجود داشته باشد در اثر این عمل ذرات ریز خاک پی سازه خارج خواهند شد. در طرح اوليه براى جل وكيرى ۳ پدیده لازم است که طول کل مسیر تراوش (أ) از زیر و اطراف سرریز در نابرابرى زير كه به رابطه 811911 شهرت دارد صدق نماید: L>CAh : اختلاف تراز سطح آ: دست(۳0) 0: ضر ببىإستكه بسه بسافتها کبسستگی‌پارد و از جدولزیر قاب(استخرلج میساشد در بالادست و

صفحه 18:
* محاسبات سازه‌ای " پایداری در مقابل لفزش we 2 ‏نبروی هیدرواستتیکی فشار آب در الادست‎ ‏می باشد .از سوی دیگر برآيند نيروى قائم ( واكنش قائم تكيه كاه سازه عبارت‎

صفحه 19:
* محاسبات سازه‌ای "_ پایداری در مقابل واژگونی برای آنکه واحد توریسنگی حول پنجه اش دوران نداشته باشد : باید که مجموع لنگرهای کلية نیروها حول آن نقطه ‎PSR eee‏ مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که معادلات فوق تعادل حدی توریسنگ ها را حتی برای اعماق زیاد پایا: تا ۵۰ درصد عمق سر آب ) تین می كنند . بنابراين : روابط فوق را می توان برای آنلیز سازه های تور با ياياب هاى كوناكون نيز بكار برد . اما برای پایاب های

صفحه 20:
* آنالیز پایداری تکک تور پایداری در برابر لخزش 7 پایداری در برابر واژگونی ‎a‏ ‏نیروهای وارده بر پیکره آزاد یک واحد توریسنگی عبارتند از : ۱ نیروی وزن مصالح سنگی و آب داخل توریسنگگ های واقع بر روی تکث توریسنگ مورد نظر : ۲ نیروی وزن مصالح سنگی و آب درون خود تک تور ۳ زیر فشار وارد بر تک تور ۴ نیروی ناشی از تراوش آب : ‎N=W,+W,-W7,‏ ‏پایداری در برابر ‎oF‏ roll Sty, at 7 Ise 1+ (۸ (b/a)tang 1 # مت

صفحه 21:
پایداری در برابر واژ گونی برای جل وگیری از دوران هر تک تور حول پنجه اش باید داشته باشیم : ‎S+eb | 3+ 08 ۵‏ بت - سس 1 ‎ ‎“lee 34 ‎ ‎

صفحه 22:
طرح و آنالیز قضه‌های فلزی قطر سیم توری و سیم‌های رابط قفسه‌های توریستگدها را می‌توان با در دست داشتن فشار هیدرولیکی و بارهای ناشی از مصالح سنگی که بواقفسه وارد م ىآبند محاسبه تمود. ‎Da‏ ار ای از موی مصالح سنگی پر جداره در عمی از طقف ‎ ‏با مساوی قرار دادن اين نیرو با نیروی مقاوم از سوی توری» رابطه ی تعیین قطر سیم بدست می آید. چنانچه تتش در سیم ۴- شا ۴.7 9ص 2۳۳ ‎ak‏ ‏باشده نيروى كشش حاصله در هر سيم پرابر 25. 20/] خواهد ود نبروی کششی سیم ها در امتداد نيروهاى وار ‎ ‏با مساوى قراردادن نيروهاى خارجى و داخلى ضخامت تورى فلزى از رابطه زير دست مى آيد: ‎ ‎ ‎ ‏,6 معام 1 ع اهبر 1-6 1-99۵ 2 226۵59 ‎

صفحه 23:
* استفاده از پوشش ها(6۷610610:6) که از نظر عملکرد و اجراه ساده تر از سایر روش های حفاظتی است. یکی از متداول ترین اقداماتی است که برای حفاظت مستفیم از سواحل و کف رودخانه ها انجام می شود. پوشش ها آثار مستفیمی در حفاظت بستر فرسایش پذیر دارند طوری که با تقویت سطح فرسایشی که در برابر جریان رودخانه از مقاومت لازم برخوردار نیست. شرایط مورد نیاز برای مقاومت و تثبیت دانه های خاک ایجاد می کند. پوشش های حفاظتی سازه هایی هستند که درمجاورت ساحل رودخانه یا به موازات جریان احداث گشته و به منظور حفاظت کناره های فرسایش پذیر به کار می روند و یک خط کناره ملا یمی را شکل می دهند. ضمنا از آن ها برای حفاظت شیب خاکریزها و گوره هاء آبشکن ها و غیره نیز استفاده می شود.

صفحه 24:
مطالعات مورد نیاز برای طراحی پوشش ها * بازدیدها و پررسی های صحرایی * مطالعات زمین شناسی و ژئوتکنیک * مطالعات هیدرولوژی * مطالعات هیدرولیکک جریان * مطالعات فرسایش * مطالعات زیست محیطی منابع قرضه و مصالح ساخت

صفحه 25:
معیارهای طراحی توری سنگک هاو پوشش های توری سنگی: توریستک تشک ( NestuLagals Cy Hp wire oC, C,=1.283-0.2log(R/W) : خطمرکزیشعاع خمید گی‌جریانک ‎AoW‏ ‎٩۶‏ ضریبطمینان ‎Olah 2 Ky‏ شیبکناید ‏سرعدر عمومتوسط ‏۷ عرضرسطح آبک انا لاصلی ‏ء ۷ نوزنولحد سنگلوزنه خصوصسنگگ ‎ ‎

صفحه 26:
" توريسك جعبه ای 0 لندازه مشخصه مسنگ SRE ‏ضسریبهربوطبسه‎ : 62 شتابجانبه 58 : دلنسيته نسبئ بصا ‎UD ght‏ سرعتجریاندر نزدیکی‌سستر میساشد(۱۰ درصد عموجریاا کسه بسه ‎Sette elas Sail‏ اندازه جعبه ها و شبکه ها معمولا استاندارد می باشد. در معادله فوق که برای تورسنگ های جعبه ای و تشکی با ضخامت ۰میلی متر ارائه شده است. مقدار :6 به صورت زیر تعیین می شود: C=12.3 TL-1.65 ‏اين زابطه يراى 1120.12 تعريض شدء است که در آن 71 شدت اختشاش می باشد.مقادپر 11 رای شرایط مخلت‎ — ‏جریان با استفاده از جدول زیر قابل تعيين مى باشد:‎ take a ‏ری بوششها يزتماق مستطيم رل(‎ ای شید 5

صفحه 27:
. توریسنک کیسه ای اين كونه توريسنكك از شبكه تكك لايه اى كه به صورت استوانه اى سرباز به شكل كيسه در آمده تشكيل مى يابد. اين نوع توريسنكك به ویژه برای حفاظت پنجه شیب ها با قراردادن كيسه در امتداد كناره ودر راستاى جريان رودخانه استفاده مى شود. كيسه هاى تورى ابتدا با سنكك و ديكر قطعات ير شده و سبس به وسيله جرثقيل در محل مناسب آن در خشكى يا در زير سطح آب كار كذاشته مى شود bar > Lateral | - Spiral Song Bottom 1 97 Spal Spang 2

صفحه 28:
سازه های توریسنگی حفاظتی را از نظر نوع و ابعاد سازه و نقش ویژه آن به چهار رود زد هت ی ورد توریسنگ های تشکی حفاظتی کرانه های رودخانه ها توریسنگگ تشکی پیش بند دار سیستم های مر کب توریسنگی دیواره های حفاظتی توریسنگی جعبه ای

صفحه 29:
دیواره های حفاظتی توریسنگی جعبه ای اینگونه سازه ها برای حفاظت کرانه های قائم و جل وگیری از فرسایش کرانه بکار می روند پی یا بستر یک پوشش توریسنگی بایستی صاف شده و مواد صافی؛ در صورتیکه بدانهانیازباشد ۰ در زیر توریسنگها جای داده شوند. قفسه های توریسنگی باید با توجه به مشخصات اجرائی بکار روند عملیات اجرائی + از بخش زیرین رو به سوى بالا ادامه يابد

صفحه 30:
* توريستك های تشکی حفاظتی کرانه های رودخانه ها این توریسنگ دارای دنباله ایست که تا فاصله ای در کف رودخانه ادامه یافته است. این دنباله » برای حفاظت زیر سازه توریسنگی ضروری است . همچنین برای پایدارسازی پوشش و جل وگیری از لغزش آن؛ سازه مورد بحث در قسمت بالائی کرانه یکمک مهارهای عمودی تثبیت گردیده است. باید افزود که برای جلو گیری از لغزش بخشهایی از چنین سازه ای ‎e‏ افزون بر ایجاد مهاربالادستی ؛ واحدهای توریسنگی را بایستی بخوبی بیکدیگر متصل کرد . این اتصال عمومی را می توان بکمک میل گرد و یا نوارهای تقویتی تأمین نمود.

صفحه 31:
در مواردی که سطح آب در آبراهه مختلف بوده و یا آنکه کرانه طولائی و پرشیب باشد می توان حفاظ توریسنگی تشکی را گنه ای که دراشکل تمایش داده شدهاست احر تسود در مواردی که خاک منطقه شدیدا تراا(فوذ پذیر)بوده و امکان فروياشى بخشى بائينى سازم حفاظتى وجود داشته باشد بايد بوشش حفاظتی را بگونه ای که در شکل نشان داده شده است در بخش پاینی آن نقویت نمود .این نقویت ‏ مشتمل بر افرودن بر ضخامت توریسنگ حفاظتی و ایجاد پاشنه ای در زیر بخش شیبدار say ls

صفحه 32:

صفحه 33:
* توریسنگ تشکی پیش بند دار برای اجرای پیش بند توریسنگی .عملیات پی کنی جندانى لازم نيست بلكه كافى است كه بستر رودخانه و یا شیب کرانه را با چند گذر بولدوز ر تقریبا صاف نموده و سپس پیش بند را مستقیما بر روی زمین جای داد . در سازه های توریسنگی پیش بند دار طول پیش بند در جلوی سازه معمولا باندازه ۱.۵ تا۲ برابر عمق آب شستگی انتخاب می گردد. برای آنکه کف بند حفاظتی بقدر کافی منعطف و وزین بوده که در هنگام سخت ترین سیل تماس خود را با زمین حفظ کند بایستی ضخامت کافی داشته باشد . برای این منظور معمولا ضخامتی حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر برای اینگونه پوشش ها اختیار می گردد.

صفحه 34:
سیستم های مر کب توریسنگی گونه دیگر از سازه های حفاظتی کرانه و بستر رودخانه ها سیستم های توریسنگی مرکب از تور های جعبه ای پلکانی ؛ کف بند افقی و تو ب دار تشکی کرانه ای می باشند . اين سیستم ها کاملترین سازه حفاظتی بستر و کرانه یک رودخانه بشمار می روند .با اجرای آینگونه سازه های توریسنگی » کرانه بدار رودخانه حفاظت خواهد شد.جبهه قائم آن از آب شستگی محافظت خواهد گردید. و نیز کف رودخانه در مجاورت کرانه با پیش بند قابل انعطاف متصل به سازه اصلی تثبیت. و محافظت خواهد شد

صفحه 35:
كام ای ای سس و گام اول : ‎)١‏ ابتدا مشخصات توری سنگ تشکی؛ یعنی ضخامت ‎OT‏ (» نوع توری و قطر سیم را انتخاب نمایید ۲) نوع و اندازه مصالح پر شونده را نتخاب نموده و مقدار وول) و وو© را براي ‎AT‏ تعب: کند. آنگاه ضت زبری (0) را از رابطه زیر (رابطه استریکلر) محاسبه نمایید : ‎n=[(doo)(1/6)}/26‏ ‎(xt)‏ ‏۳) برای تعیین عمق آب (/۷) از فرمول مائینگ استفاده کنید : ‎QeAV=(1in)AR @*S02)‏ در فرمول بالا 5 شیب طولی بستر و 6 دبی آب می باشد. از فوعول ۷ چوک بت کل "ابن برح رانم هقد محاسبه لاامى توان كميات +1 , ۸ مقطع را به دست آورد. هرف برو عو كام دوم : 5 حو مخصوص آب- (تتا/هه) Akg!) ‏براى بستر آبراهه مقادير زیر را محاسبه نمایید : رزن مخصرص مصالح<‎ )١ ۲0 10)(:-( Ain) = pie espe

صفحه 36:
سمشم 0 ۳۳ ۲) با مقایسه معادلات. فوق» پایداری پوشش را بررسی نمابيد كه آيا رابطه زیر برقرار است ‎Ste‏ ‏۳) برای کناره هاء مقادیر زیر را محاسبه نمایید : 0755 و 53[زوتمنه قتصاى)]-1) محر زاويه شيب كتاره 82 زاویه اصطکاکت داعلی مصالح ستكى حي تنش برشى آبرلعه ذوزئفه اى ‎Talkeg/m2)=‏ ‏*) از صحت رابطه زير اطمينان ‎hele‏ كنيد : م براى كرانه هاى واقع در سربيج ها معادله زير را به كار بريد Tq IRS,

صفحه 37:
( در جاهایی که کانال پیچ می خورد تتش برشی در طول کرانه برونی افزایش می یابد و می توان ‏ از رابط بالا استفاده کرد. ضریب 6 تابعی است از نسبت پهنای سطح آب به شعاع انحناء مسیر آبراهه و می توان آن را از منحنی به دست آورد). ۵) عدد فرود را محاسبه نمایید. ۶) با استفاده از عدد فرود و نمودار شکل ذیل مقدار ۷ را بدست آورید.

صفحه 38:
‎ee‏ سس ۷ باید ابطه زیر برقا باشد : ‎> ‏كام يبوم ‏ا ‎ee MO‏ برای خاک های چسبنده از نمودار شکل زير و برای خاکهای غير جسبنده: از ‎"bale daly‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏16105 1 معط( ‎abe‏ = 1 ‎Vian!) jo Sie jlo‏ ¥ 4 ‎a 5‏ ۲) سرعت آب را در فصل مشت رک بین توری سنگگ و بست ‎SE‏ با استفاده1" ۳ * — ‎oa‏ 3 اكى»با تا ناسا 1 بر ریصن ی وی دون یذ 0.01 2 ‎he ee le‏ هن ‎AP) ae t.0s‏ | | ۳) چنانچه صافی وجود نداشته باشد باید ۱ ‎ ‎ ‎ee ae Vis Ve 0 ‏رابطه زیر برقرار باشد.‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 39:
۴ اگر صافى زمين بافتى وجود داشته باشده بايد رابطه زير برقوار باشد: 2 کی گام چهارم : ۱)میزان تغیبر فرم حاصله در دبی طرح را روی پوشش و بر روی کناره ها پررسی کنید و مجاز بودن آن را پا اطمینان یابی از رابطه زير در ياييد : ۴ رای سر آمراهی بارامر زیر رای ‎SUI‏ 2 كوكم StaS1.2%, C= (et) (rte) dad ‎C= re‏ بی بعد شیلدز لس -:) ]المتسسة) ع0 سيس با استفاده از شكل روبرو نسبت 402/0119 را تعيين كنيد و آنگاه از درستی رابطه زیر اطمینان حاصل نمایید : ‎Azide $2[ (Uda)-1]‏ ‎glist Az/dm:‏ بسیزبا-لثریزو پسایبتسر یزبسطح سنگدر درونپسو ‎

صفحه 40:
* تاثیر امواج بر روی سواحل معمولا شدیدتر از تأثیری است که جریان آرام آب بر روی یک سطح دار نيروهاى ديناميكى آبء زيرفشار و تغيير جهت جريان ناشى از امواج باعث مى شوند تا در سواحل و یا در بوشش هاى ساحلى فرسايش بديد آيد. خشكك و تر شدن هاى متناوب ناشى از اثر امواج نيز باعث هوازدگی مواد و فرسايش كرانه ها مى كردند بنابراين حفاظت سواحل و تأسيساتى جون موج شكن هاء سنكبوش هاء خاكريزها و يوشش كرانه هاى كانال ها از اهميت ويزه اى برخوردار مى باشند. جهت تعيين ضخامت توريسنكك لازم برای حفاظت کرانه ها: Hp شیب های بیش از ۱:۳۵ = ار 8 -62) 301-70 شیب های کمتر از ۱:۳۵ ‎Hy‏ 12( -,6)(: -7)1 ‎١‏ بديصد حلتل * ضخاسلالیه حفاظنی

صفحه 41:
از مجموعه طراحی ها و نیز تجاربی که در اجرای سازه های توریسنگی دریایی در نقاط مختلف جهان بدست آمده نتایج زیر حاصل گردیده است: 7 در جایی که امکان آب شستگی پنجه پوشش وجود دارد؛ قفسه های توریسنگ در ناحیه پنجه باید بقدر کافی در زمين مهار شده باشند تا از زیر شستگی و تغیبر شکل توریسنگ ها جلو گیری به عمل آید. ۲ قفسه های توریسنگ ها باید تا حد ممکن پر شوند 7 در محیط دریایی دوام سیم با پوشش )۷ بیشتر از سیم گالوانیزه بوده است. 7 در جاهایی که تور ها مستقیما روی بستر ماسه ای قرار گرفته اند» واحدهای توریسنگی به درون بستر فرو رفته و عمل موج باعث انتقال مواد بستر به درون قفسه ها گردیده است بنابراین اگر نتوانیم یک سازه توریسنگی را بر روی بستری محکم بگلاريمستمابیه یک صافی پر ای بر رو پی قرر میم

صفحه 42:
دکتر م. جوان : دکتر م. فرشاده دکتر ن. طالب بیدختی؛ مهندس پ. جواهری . "طرح و آنالیز و اجرای سازه های تورسنگی (گاییون)".سعاونت امور آب جهاد سازندگی ۰ زستان ۱۳۶۹ م. مفتاح هلقی: "بررسی استهلاک انرئیی جریان در سرریزهای گابیونی(با نمای پلکانی دی بالادست و پایین دست "۳ دانشگاه تربیت مدرس؛ پایان نامه کارشناسی ارشد. ن. قلیابراهیمی» "بررسی استهلاک انرژی جریان بر روی سرریزهای گابیونی پلکانی"؛ دانشگاه تریت مدرس: پایان نامه کارشناسی ارشد. دکترم. لاجوردی, "دیباچه ای بر ساخت سدهای گابیونی برای حفاظت خاک و آبخیزداری" انتشارات فد کک ایساتیس و فرهیختگان علوی» پاییز ۱۳۸۷ * سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: شرکت مدبریت منابع آب ایران؛ "راهنمای مهادي فرسایش و حفاظت یودخانه ها ‎ot‏ نشریه ۱۳۹سن دی ماه ۱۳۸۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوره شر کت مدیریت منابع آب ایران: "راهنمای طراحی؛ ساخت و نگهداری پوشش ها در کارهای مهندسی رودخانه "» نشریه ۵۳۳۲ ۱۳۸۴ ‎Gray E. Freeman & Craig Fischenich, “Gabions for Streambank‏ * ‎Erosion Control”‏ Modular Gabion Systems A Division of C. E. Shepherd Company, “Gabions Walls Design”, Rev 11/04.

صفحه 43:

39,000 تومان