حسابداریکسب و کاراقتصاد و مالیعلوم انسانی و علوم اجتماعی

توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی

صفحه 1:
توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی گرداورنده : فریده مجدم استاد راهنما : خانم آمنه رئیس زاده

صفحه 2:
حسابرسی عملکرد عبارتند از : ارزیابی میزان رعایت هدفها » سیاستها » روشهای سازمان و یا قوانین و مقررات مربوط a en ‏اثر بخشی سیستمهای برنامه ریزی و کنترل مدیریت‎ های مدیریت از نظر در خور اعتماد و

صفحه 3:
حسابرسی عملکرد یعنی حسابرسی کا » صرفه ان يبي تنيت انطیاق,با اصول و رويه هاى مديريتى سالم و سيان تابر كار عور ساد اواساى اشاتان مالى و ساير منابع » شامل ارزيابى سيستمهاى اطلاعاتى ج ) حسابرسى اثربخشى : عملكرد در رابطه با دستيابى به هدفهاى واحدهاى حسابرسى شده و حسابرسى اثار واقعى فعاليتها در مقايسه با اثار مورد انتظار

صفحه 4:
منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟ ”ا هر عمل یا فعالیت به صورت باز و بر اساس قانون و اطانه انجام ميشود ۷ هر متقاضی مسوول عمل خود است 1 هر عمل مستند می شود و به اطلاع عموم می رسد

صفحه 5:
مدلهای مدیریت عملکرد و حسابرسی عملکرد مسائل اقتصادى - اجتماعى لها ورودی‌ها صرفهجوبى اقتصلدى ناه

صفحه 6:

صفحه 7:
ریسکهای حسایرسی مرتبط با صرفه اقتصادی مسائلی که باید در ‎ec)‏ 52000 دسر ‎Seley anes‏ ی بت ‎ ‏٠أيا‏ سازمان حسابرسى شذه نوع , كيفيت ومقدار ‎١ ١‏ «ضايعات (يعنى استفلاه از منابعى كه براى دستيابى ‎a‏ «حفظ هزينهها درحدى باييتتر مناسبى أ ماع ابا حداقل هزينه بهدست مىأورد؟ ‎١.‏ خروجيهايا تايج مطلوب ضرورى نيستند). براى دستيابى به هدیا ‎lin gl ble‏ 11 خو ليل كل | »لاق برداخت (يعنى كسب متا كه با هزينه كمتر ‏خروجى مديريت می‌کند؟ بهاست م ىأيد). ‎٠‏ أا مداخل متو به شكل ذيكر طراحى ي أجر شود ‎١‏ روكش طلا يعنى برداخت برلىكيفيت بالائر ورودى ‏تامنجر به هزينههاى كمتركردد؟ نبت به أنجه برلى ستيابى به تتيج يا خروجيها مورد ‏لياراست). ‎

صفحه 8:
ریسکهای حسابرسی مرتبط با کارایی دید سس سوت | ۰ «در زكردن اطلاعات به بيرون (منابع استفلاه شده منجر به | هدر دسترس قرار ‎xls ppb‏ يا كلوكادها يا هميوشيهاى غيرضرورى و | نتايج مطلوب نمى شوند). بیشتر بای أفزايش توليد. جتناب يذير وجود دارد؟ «نسبت غيرمنطقى ورودى/خروجى [نسبت بإبينكارابى فيرو كار). ‎cal lle‏ مناخله. ‎ ‎ ‏شكست لرشناسابى وكثترل خروجيها.

صفحه 9:
ریسکهای حسابرسی مرتبط با ثربخشی مسائلى كه بايد در حسابرسى در نظر گرفته شود هدفهای عملیاتی: حسایرس به ارزيابى ميزان ‎BRS‏ ‏نتایج مورد تظر می‌پردازد و این امر مستلزمازیبی عملیاتداخلی است. هدفهاى أنى : حسابرس به ارزيابى اين موضوع م بردازدكه آيا مداخله نتايج مثبت وأثسكارى برلى بررسى ممستقيم در بايان مشاركت أنه درد وین أمر مستزم ارزيابى اطلاعات نظارتى تيه شده توسط سازمانهای اجرایی است؟ ‎٠‏ هدفهاى جهاتى ووااسطداى: ارزيلى با قرتواز مرزهای سازمان عسابرسی شده می‌گذرد و در صلد سنجش آثار مداغله عمومی/دولتی است. ‎ ‏ریسکهای کلی برای مدیریت مالی درست ‏طراحى سياست غلط (ارزيابى نلارست از نيازها. هدفهاى ناسلوم ‏ خیرمنسچم.راههای نمناسب مداخله يا قابليت اجراى فعاليتها). ‏»مديريت شكستها (هدفها به ثمر ننشستهاند. و مدیریت نمى تواند اولويت دستيابى به هدفها را شناسايى كند). ‎٠‏ دستيابى به هدفهای تصریح‌شده به شکلای عمليانى (خروجيها). أنى (نتأيج) وواسطهاى يا جهانى ‎GB)‏ ‎

صفحه 10:
رویکرد حسایرسی سیستمهای کنترل بدان جهت طراحی شده است که معلوم کند ایا واحدهای حسابرسی شده » حسابرسی های مدیریتی و نظارتی را طراحی و اجرا کرده اند تا کارایی » اثربخشی و صرفه اقتصادی را با توجه به محدودیتهای معلوم حداکثر کنند .

صفحه 11:
کارایی یکی از پیچیده ترین هدفهای حسابرسی ‎a Shee‏ است . کارایی موضوعی نسبی است و از طریق مقایسه بهره وری با هنجار ۰ هدف یا استاندارد مورد انتظار سنجیده می شود . کارایی ارتباط نزدیکی با اثربخشی دارد » زیرا عامل مهمی در تععین روش حداقل بهای تمام شده در دستیابی به نتایج مطلوب به شمار می ‎a.‏ امکان پذیرترین هدف حسابرسی ۰ اغلب ارزیابی خروجی ها یا تتایج مداخله ات

صفحه 12:
تولید نظارت و ارزیابی برنامه‌ریزی تخصیص منابع اداره کودن (مدیریت) اداره کردن سازمان مقررات تخصیص منابع طراحی ساختاری

صفحه 13:
گزارشهای بوده و تلاش دهد . سازمانهای حسایرسی 2 سكن مسئول رفع نقایص شناسایی شده نتیجه گیری : به طور کلی توصیه ‎jy: oad AGI) (cla‏ سعه حسابرسی عملکرد در بخش دولتی بر اساس پژوهشهای نظر ی درباره مفاهیم و مدلهای حسابرسی عملکرد است .

صفحه 14:

توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی استاد راهنما :خانم آمنه رئیس زاده توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در! بخش دولتی حسابرسی عملکرد عبارتند از :ارزیابی میزان رعایت هدفها ،سیاستها ،روشهای سازمان و یا قوانین و مقررات مربوط ارزیابی اثر بخشی سیستمهای برنامه ریزی و کنترل مدیریت ارزیابی کیفیت گزارشهای مدیریت از نظر در خور اعتماد و مربوط بودن حسابرسی عملکرد یعنی حسابرسی کارایی ،اثر بخشی ،صرفه اقتصادی الف ) حسابرسی صرفه اقتصادی :فعالیتهای اداری در انطباق با اصول و رویه های مدیریتی سالم و سیاسیتهای مدیریتی ب ) حسابرسی کارایی :در مورد استفاده از منابع انسانی و مالی و سایر منابع ،شامل ارزیابی سیستمهای اطالعاتی ج ) حسابرسی اثربخشی :عملکرد در رابطه با دستیابی به هدفهای واحدهای حسابرسی شده و حسابرسی اثار واقعی فعالیتها در مقایسه با اثار مورد انتظار منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟ هر عمل یا فعالیت به صورت باز و بر اساس قانون و قضاوت محتاطانه انجام میشود هر متقاضی مسوول عمل خود است هر عمل مستند می شود و به اطالع عموم می رسد هر عمل یا فعالیت به صورت حرفه ای ،مستقل و بدون تعصب حسابرسی شده و نتایج ان به اطالع عموم می رسد اگر بررسی فعالیتها نشان دهد که خطای عمدی صورت گرفته ،عمل اصالحی سریع ،و هر جا الزم باشد مجازات مناسب صورت میپذیرد مدلهای مدیریت عملکرد و حسابرسی عملکرد مولفه ی اصلی حسابرسی عملکرد ،یافته های حسابرسی است .یافته های حسابرسی متشکل از عناصر استاندارد از جمله معیار ،شرایط ،علتها و معلولها است . معیار :شاخص ایده الی است که عملیات واقعی در برابر ان سنجیده خواهد شد .معیار می تواند شامل انتظارات ،استانداردها ،قوانین ،خط مشی ها ،محکهای مقایسه ،هدفهای برنامه یا میانگین عملکرد در برنامه ها ی یا نهادهای مشابه باشد . ریسکهای حسابرسی مرتبط با صرفه اقتصادی ریسکهای حسابرسی مرتبط با کارایی ریسکهای حسابرسی مرتبط با اثربخشی رویکرد حسابرسی سیستمهای کنترل بدان جهت طراحی شده است که معلوم کند ایا واحدهای حسابرسی شده ،حسابرسی های مدیریتی و نظارتی را طراحی و اجرا کرده اند تا کارایی ، اثربخشی و صرفه اقتصادی را با توجه به محدودیتهای معلوم حداکثر کنند . کارایی یکی از پیچیده ترین هدفهای حسابرسی عملکرد است .کارایی موضوعی نسبی است و از طریق مقایسه بهره وری با هنجار ،هدف یا استاندارد مورد انتظار سنجیده می شود . کارایی ارتباط نزدیکی با اثربخشی دارد ،زیرا عامل مهمی در تععین روش حداقل بهای تمام شده در دستیابی به نتایج مطلوب به شمار می رود . امکان پذیرترین هدف حسابرسی ،اغلب ارزیابی خروجی ها یا نتایج مداخله است . مولفه های ساختاری تعریف شده در مدل سیستمی به شرح زیر است : .1تولید به عنوان هسته مدل سیستمی است . .2اداره ( مدیریت ) دومین مولفه در مدل است . .3طراحی ساختاری ،چارجوب دیگری حول سیستمهای تولید و مدیریت ایجاد می کند . .4محیط ،نیروهای موجود در محیط تکیه گاهی در شیوه اجرای فعالیت های اجتماعی دارند . گزارشهای حسابرسی عملکرد ارزیابی مستقلی از حیطه فعالیت بخش دولتی بوده و تالش می کند تا مدیریت منابع را بهبود بخشد و از طریق ارائه رهنمود برای بهبود عملکرد و روشها ،ارزش سازمانهای دولتی را افزایش دهد . سازمانهای حسابرسی شده مسئول اجرای رهنمودهای حسلبرسی بوده و مسئول رفع نقایص شناسایی شده هستند . نتیجه گیری : به طور کلی توصیه های ارائه شده برای توسعه حسابرسی عملکرد در بخش دولتی بر اساس پژوهشهای نظری درباره مفاهیم و مدلهای حسابرسی عملکرد است .

62,000 تومان