تکنولوژی آموزشی
اسلاید 1: تکنولوژی آموزشیتهیه کننده:نگار
اسلاید 2: 1- تعریف چند رسانه ایپیش بینی چند رسانه ای تعاملی امروزی، اولین بار در صحیت اسکینر در سال 1912 که نوشت : اگر با معجزهای مبتکرانه مکانیکی بتوان مطالب کتاب را طوری تنظیم کرد. که صفحه دوم زمانی ظاهر شود که خواننده آنچه را در صفحه اول از او خواسته شده انجام دهد،مطرح شد. به طوری که براساس همین دیدگاه او اولین ماشین تدریس را طراحی کرد و در سال 1968 مطرح کرد که اگر رفتارهای مطلوب دانشآموز (انتخاب پاسخ های صحیح )توسط این دستگاه به طور خودکار تقویت شود دانشآموز مطالب درسی را خود می تواند یاد بگیرد و در عوض معلم به دلیل رهاشدن از اعمال روزمره مشق و تمرین به دانشآموزان قادر خواهد بود به دلیل برخوردهای خردمندانه،فرهنگی و پراحساس و عاطفی خود با دانشآموز به عنوان یک انسان متفکر عمل کند(ذوفن و همکاران ، 1385)
اسلاید 3: 5-1-2 نقش چند رسانه ای در آموزشمزایای استفاده از استراتژی های چند رسانه ای شامل تسهیل مدیریت یادگیری موثر،امکان فردی سازی و شخصی سازی یادگیری، فراهم کردن سریع اطلاعات،برانگیختن یادگیری اکتشافی، مدل یادگیری تعاملی ،ایجاد فرصت برای شبیه سازی ،حل مسئله و دانش عمیق است.استفاده از استراتژی های چند رسانه ای امکان«آموزش چندوجهی» را فراهم میسازد(آیونسکو[1] و بوکو[2]،2009، ص 369)،این ادراک چند وجهی با ترکیب تصاویر ، صدا، کلمه و رنگ به دست میآید.به دلیل درج سریع این تکنولوژی ها در آموزش، ادبیات آموزشی مفهوم جدیدی را ارائه کرده است، یادگیری چندرسانه ای به عنوان نوعی رویکرد ابتکاری با پتانسیل سازنده که نیازمند بر عهده گرفتن مسئولیتهای جدید توسط مدارس است به صورتی که یادگیری را نه تنها براساس خودیابی دانش جدید بلکه بر پایۀ رویکردهای تعاملی از طریق حل مسئله نیز بداند.(آلبولسکو[3]،2008، ص 84-85) [1] Ionescu[2] Bocos[3] Albulescu
اسلاید 4: 5-1-3کاربرد چندرسانه ای ها سیستم های چندرسانه ای روی ایجاد یک محیط فراگیری مؤثر و کامل تمرکز دارند. (سرقیت[1]، ۱۹۹۷). اما ظرفیت های آموزشی شان، وابسته به آن است که چگونه از آنها استفاده شود. - با استفاده از روش های چندرسانه ای «آموزش چند وجهی» ارائه می شود. اما نیاز به مدرسه ای که فرض جدیدی از مسئولیت های آن شکل جدیدی از یادگیری، نه فقط بر پایه خود کشفی از دانش جدید، بلکه بر مبنای نگرش تعاملی همراه با حل مشکل استوار باشد احساس می شود (آلبولسكو[2]، ۲۰۰۸) و آن یک تعامل و راه دسترسی به یک دانش مستقلی است که نیازی به میانجی گری معلم نداشته بلکه بر پایه مشاهده اطلاعات، تجارب، کشف، فرایندهای اطلاعاتی و مواردی مشابه همراه با استفاده از چند رسانه ای استوار است (آیونسکو، بوکو، ۲۰۰۹). [1] cerghit[2] Albulescu
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.