علوم مهندسی تکنولوژی

تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو

technology_dar_sanate_khodro

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [4 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو”

تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودروwww.prozhe.com

اسلاید 2: ABS & ASR & ESP & SBC سیستم های پیشرفته الکترونیکی برای پایداری خودروwww.prozhe.com

اسلاید 3: امروزه برای پایداری خودرو در شرایط بحرانی از سیستمهای پیشرفته ای استفاده می کنند .پایداری خودرو باعث ثبات حرکت خودرو در جادهای مارپیچ و در شرایط بد آب و هوایی می شود که در نتیجه باعث کاهش تصادفات و تلفات جانی رانندگان و افراد می شود. امروزه برای ایجاد پایداری از سیستمهای پیشرفته الکترونیکی ، مکانیکی استفاده میکنند. در صفحات بعدی به معرفی و عملکرد بیشتر آنها می پردازیم. مقدمه :www.prozhe.com

اسلاید 4: این سیستم ها عبارتند از : ABS : Anti lock Braking SystemASR : Acceleration Skid Regulation BAS : Brake Assistance SystemESP : Electronic Stability Program SBC : Sensotronic Brake Control www.prozhe.com

اسلاید 5: ECU : Electronic Control Unit ECU واحد کنترل الکترونیکی میباشد که سیگنالهای آنالوگی را از سنسورها دریافت کرده و به دیجیتال تبدیل می کند . سیگنالهای دیجیتالی به CPU رفته و با استفاده از اطلاعات داخل RAM بهترین شکل فرمان محاسبه کرده و به قسمتهای عمل کننده ارسال میکند .www.prozhe.com

اسلاید 6: 0100CPURAMABElectronic Contror UnitA,B = مبدل سیگنالهای آنالوگ به دیجیتالسیگنالهای آنالوگفرمانهای آنالوگ100100100101001100100100101001001011BACKwww.prozhe.com

اسلاید 7: Anti lock Braking System ( ABS)این سیستم از قفل شدن چرخ ها در زمان استفاده از ترمز در جاده های لغزنده جلوگیری میکند . از مزایای این ترمز حفظ پایداری و فرمان پذیری و کاهش طول خط ترمز میباشد .عملکرد این سیستم به صورت زیر می باشد :از سیگنال سرعت چرخ مشتق گرفته می شود تا سیگنالی که متناسب با شتاب زاویه ای است بدست آید . اگر شتاب منفی از مقدار پیش بینی شده (مثلا g 5/1-) کمتر شود فرض میشود که چرخ در حال قفل شدن است .www.prozhe.com

اسلاید 8: زیرا اصولا خودرو قادر نیست چنین شتابی بگیرد . در چنین حالتی فشار مجددا کاهش می یابد . این سیکل بطور متناوب آنقدر ادامه می یابد تا خودرو به سرعتی در 3-5 کیلومتر برساعت برسد .Without absWith abswww.prozhe.com

اسلاید 9: Electronic Control UnitHydraulic modulatorWheel-speed sensorsComponets of ABSwww.prozhe.com

اسلاید 10: with ABSwithout ABSBACKwww.prozhe.com

اسلاید 11: Acceleration Skid Regulation (ASR) ASR سیستم ضد لغزش بوده و در افزایش پایداری وفرمان پذیری و سر نخوردن وبکسباد نکردن چرخهای خودرو کارایی دارد .این سیستم از سنسورهای ABS اطلاعات در مورد سرعت چرخ و سرعت خودرو را دریافت کرده و در صورت نا هماهنگ بودن دو فرمان می دهد یکی به سلونوئید ABS فرمان میدهد که چرخی که درحال بکسباد کردن است ترمز نماید وفرمان دیگری به ECU موتور فرستاده تا قدرت موتور را کاهش دهد .www.prozhe.com

اسلاید 12: With asrWithout asrwww.prozhe.com

اسلاید 13: with ASRwithout ASRBACKwww.prozhe.com

اسلاید 14: Brake Assistance System (BAS)یک شرکت بیمه آماری ارائه داد که هیچ تفاوتی بین در خواستهای پرداخت خسارت اتومبیل هایی که مجهز به ABS بوده اند با آنهایی که فاقد این تکنولوژی می باشد ندارد.مهندسین در کمپانی های بنز و تویوتا و نیسان به این نتیجه رسیده اند که رانندگان اصولا تمایلی به وارد کردن حداکثر فشار به پدال ترمز را ندارند بنابرین سیستم ABS اصولا مجال و فرصتی پیدا نمیکند که بتواند به عنوان یک سیستم کمکی عمل کند. برای رفع این عیب سیستمی طراحی شد که در داخل بوستر نصب می شود وفشار ترمز را بنا به تشخیص ECU آن افزایش می دهد.که این سیستم BAS یا سیستم کمک ترمز است . www.prozhe.com

اسلاید 15: عملکرد سیستم :BASاین سیستم یک سنسور در بوستر ترمز (Pedal travel sensor) دارد که اطلاعات دریافتی در رابطه با کورس پدال ترمز و سرعت استفاده از آن را در اختیار ECU ی ABS قرار میدهد. BAS توسط سیستم CAN با ABS درارتباط است. چنانچه ترمز اضطراری احساس شود ECUفرمان باز شدن یک سوپاپ سلونوئیدی (solenoid valve) در داخل بوستر را می دهد که این امر بلافاصله محفظه فشار به فشار اتمسفر را باز کرده و باعث بوجود آمدن حداکثر فشار ترمز میشود .www.prozhe.com

اسلاید 16: BACKwww.prozhe.com

اسلاید 17: Electronic Stability Program (ESP)اگربا یک مرسدس بنزSکلاس با سرعت 65 km/h برروی جاده یخی حرکت کنید تایرهای عقب خودرو شروع به سر خوردن می کند اگر این انحراف ادامه پیدا کند دراین اتومبیل مدارسیستم ABS شروع به هشدارمیدهد و خودرو ترمز میکند درصورتی که راننده هیچ فشاری به پدال ترمز وارد نکرده است. همچنین نیروی تولیدی موتور نیز کاهش می یابد در صورتی که پای راننده از روی پدال گاز برداشته نشده است واین اعمال باعث تصحیح حرکت خودرومیشود. پس چه کسی سیستم ABS وASR (کاهش نیروی موتور) را به کارانداخته است. این سیستم , سیستم ESP برنامه پایداری الکتریکی است . Without ESPWith ESPwww.prozhe.com

اسلاید 18: UNDERSTEER OVERSTEERwww.prozhe.com

اسلاید 19: ECUجعبه دنده اتومات ECU سیستم انژکتوریECUسیستم ESPCANECU ABSECU ASRسنسور شتاب عرضیسنسور زاویه فرمانسنسور فشار ترمز ECU BASElectronic Stability Programwww.prozhe.com

اسلاید 20: www.prozhe.com

اسلاید 21: عملکرد سیستم : ESPبرای استفاده از برنامه پایداری الکترونیکی ESP کافی است مدارهای هیدرولیکی را به اتومبیل اضافه کنید که با استفاده از این مدارها بتواند امکان ترمز انفرادی بر روی هر چرخ را ایجاد کنید. برای این کار اطلاعاتی از طریق سنسورهای مختلف که میزان زاویه انحراف , موقعیت فرمان و شتاب جانبی ومیزان نیروی تولیدی موتور را اندازه گیری میکند دریافت میشود . به طور کلی سیستم ESPهماهنگ کننده میزان اصطکاک چرخها با نحوه حرکت راننده در رابطه با تمایل او به میزان انحراف فرمان بوده و بوجود آوردن یک برخورد منطقی بین سیستمهای ABS و ASR و BAS تلفیقی در پایداری اتومبیل را موجب می گردد . www.prozhe.com

اسلاید 22: Without espWith espwww.prozhe.com

اسلاید 23: www.prozhe.com

اسلاید 24: www.prozhe.com

اسلاید 25: with ESPwithout ESPwww.prozhe.com

اسلاید 26: ACC Adaptive Cruise Controlwww.prozhe.com

اسلاید 27: BACKwww.prozhe.com

اسلاید 28: Sensotronic Brake Control (SBC)متخصصین و مهندسین خودرو متفق القول هستند که آینده متعلق به سیستمهای ترمزی است که تحریک پذیری آنها بوسیله نیروی برق بوده و به آنها Brake by wire میگویند که واکنشی به مراتب سریعتر از هیدرولیک دارد. www.prozhe.com

اسلاید 29: www.prozhe.com

اسلاید 30: SBC در حقیقت پل ارتباطی برای پر کردن شکاف بین دو سیستم موجود وجایگزین کردن سیستمهای هیدرولیکی , پنوماتیکی موجود به سیستم الکترونیکی است . البته نباید تصور کرد که SBC یک سیستم 100% برقی است , چرا که هنوز قدرت وارده به لنت ها توسط هیدرولیک وارد میشود . در خودرویی که مجهز به SBC است, راننده با فشار دادن بر روی پدال ترمز هدفش انتقال فرمان ودستورکاهش سرعت یا توقف به ECUیSBC است .www.prozhe.com

اسلاید 31: www.prozhe.com

اسلاید 32: www.prozhe.com

اسلاید 33: www.prozhe.com

اسلاید 34: THE ENDBACKwww.prozhe.com

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید