سایر تحقیق و پژوهش

تکنیک دلفی

tacnic-delfi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک دلفی”

تکنیک دلفی

اسلاید 1: اهداف درس:-آشنايي با تكنيك دلفي:تاريخچه،عناصر؛مراحل،محاسن ومعايب،خروجي ها ،محدوديت ها وشرايط بكارگيري

اسلاید 2: تکنیک دلفيسیر تاریخی نام تکنیک دلفی از افسانه‌ی معبد آپولو (ارباب دلفی) در جزیره دلفی یونان گرفته شدهکه پیش بینی و پیش گویی آینده مشهور بوده است.حدس، قضاوت و الهام به روش علمی تبدیل شد. برای اولین بار در سال۱۹۵۰ توسط کمپانی RAND در پروژه دفاعی ارتش طراحی و توسعهیافت و از نیمه دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک روش مهم علمی شناخته شد.

اسلاید 3: تعریف دلفیدلفی رویکرد یا روشی سیستماتیک در تحقیق برای استخراج نظرات از یک گروه متخصص در مورد یکموضوعویا یک سؤال است.رسیدن به اجماع گروهی از طریق یک سری از راندهای پرسش‌نامه‌ای با حفظ گمنامی پاسخ‌دهندگان وفیدبک نظرات به اعضای پانل است.درخواست قضاوت‌های حرفه‌ای از متخصصین هتروژن و مستقل در مورد یک موضوع ویژه در سطح بزرگجغرافیایی با استفاده از پرسش‌نامه‌ها که تا زمان دستیابی به اجماع نظرات مداوم تکرار می‌شود.روش مطالعه‌ی چند مرحله‌ای برای گردآوری نظرات در موارد ذهنی بودن موضوع و استفاده از پاسخ‌هاینوشتاری بجای گرد هم آوردن یک گروه متخصص است، هدف اجماع با امکان اظهار نظر آزادانه و تجدید نظر عقاید با تخمین‌های عددی می‌باشد.

اسلاید 4: انواع تکنیک‌های دلفینوع کلاسیک (Classic Delphi) : گمنامی متخصصین، تكرار يا بازگويي، بازخور كنترل شده، گزارش آماري پاسخ‌هاي گروه و تمركز بر اجماعکلاسیک اصلاح شده (Modified Classic Delphi): تعاملات گروه بدون گمنامي پانليست‌ها ، عدم نياز در رسيدن به اجماع ، نوع سؤال (باز / بسته ) و روش آناليز (كيفي/ كمّي) بكار رفته.نوع سیاسی (Policy Delphi) : دلفي سياسي ابزار تسهيل‌سازي بوده و داده‌ها در اينجا كلامي و رسيدن به اجماع و متخصص بودن شركت‌كنندگان لازم نيست، و هدف نهايي انتخاب مناسب‌ترين سياست است.نوع تصمیم‌گیری (Decision Delphi) : دلفي تصميم، پانلي متشكل از افراد در موقعيت تصميم‌گيري است.

اسلاید 5: اهداف و کاربردهاپیش‌بینی آینده تصميم‌گيري و افزايش اثربخشي آنقضاوت تسهيل حل مسئلهنيازسنجي هدف‌گذاريكمك به برنامه‌ريزي تعيين اولويتسازمان دهي ارتباطات گروهي جمع‌آوري گروهي اطلاعاتتعيين سياست‌ها تخصصيص منابع اجماع يا توافق گروهي

اسلاید 6: شرایط کاربردنياز به قضاوت متخصصان و نظرات گروه وسيعتوافق گروهي در دستيابي به نتايجوجود مشكل پيچيده، بزرگ و بين‌رشته‌اي و عدم توافق يا ناكامل بودن دانشدر دسترس بودن متخصصين با تجربه و متخصصاز نظر جغرافيايي پراكندهعدم محدوديت زمانيعدم وجود روش «هزينه – اثربخش» ديگري

9,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید