علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

ثبت و شناسایی درآمدها در دانشگاه علوم پزشکی

daramadha_dar_daneshgahe_olome_pezeshki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ثبت و شناسایی درآمدها در دانشگاه علوم پزشکی”

ثبت و شناسایی درآمدها در دانشگاه علوم پزشکی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيمثبت و شناسايي درآمدها در دانشگاه علوم پزشکيتهيه و تنظيم : حسن اسحقي

اسلاید 2: مقدمه :سياست دولت در خصوص خود گرداني بيمارستانهاي دولتي در کشور از سال 1370 تا کنون اين مراکز را بسمت و سوي يک بنگاه اقتصادي سوق داده است و مديران دانشگاه و گردانندگان مراکز بهداشتي و درماني را وادار نموده که نگرش و ديدگاه خود را نسبت به بيمارستان و حتي مراکز بهداشتي و نحوه درمان و تامين منابع مالي اين مراکز را تغيير داده است . يکي از مهمترين منابع بيمارستانهاي دولتي و مراکز بهداشتي و درماني ، درآمد اختصاصي يا درآمد حاصل از فروش خدمات و کالا (دارو و لوازم پزشکي ) به بيماران و يا گيرندگان خدمات ميباشد .

اسلاید 3: منابع مالي دانشگاه :1- بودجه عمومي دولت (بودجه جاري) 2- درآمد اختصاصي (فروش كالا و خدمات) 3- بودجه طرحهاي عمراني4- كمك هاي مردمي5- ساير

اسلاید 4: مصارف منابع :1- هزينه هاي پرسنلي2- خريد دارو و لوازم پزشكي3- خريد خدمات و كالا و لوازم غير پزشكي4- تهيه دستگاهها و تجهيزات 5- پرداخت ساير هزينه هاي سازمان

اسلاید 5: تعريف درآمد: بهاي کالاي فروش رفته، خدمات انجام شده براي مشتريان و عوايد ساير فعاليتهاي عادي يک موسسه در يک دوره مالي که به تحصيل وجه نقد، افزايش ساير دارايي ها و يا کاهش بدهي هاي آن منجر شود در آمد ناميده ميشود. درآمد، در اصطلاح علم اقتصاد، به معني مقدار پولي است که توليدکنندگان با فروش محصولات يا خدمات خود به دست مي‌آورند.هنگامي که يک موسسه خدماتي براي ديگران انجام دهد و يا کالايي به آنان تحويل دهد، در ازاي آن مبلغي از ايشان دريافت مينمايد يا معادل آن مبلغ از ايشان طلب‌کار ميشود، و يا از ايشان سند (چک، سفته و ...) دريافت ميکند.

اسلاید 6: درآمد:همانگونه که از مفهوم عاميانه درآمد بر مي آيد ، درآمد به مبالغي اطلاق مي گرددکه از ارائه خدمات و فروش کالا و غيره عايد موسسه مي گردد . در صورتي که اين درآمد به طور نقد عايد شود ، موجب افزايش در حساب وجوه نقد )صندوق / بانک ) موسسه خواهد شد و در صورتي که تعهد گردد بعدا به موسسه پرداخت گردد ، موجب افزايش حسابهاي دريافتني و يا اسناد دريافتني موسسه مي گردد .در واقع درآمد مطلبي است که موجب افزايش در حساب وجوه نقد و يا حسابهاي دريافتني ونيز افزايش در حساب سرمايه خواهد شد .

اسلاید 7: شناسايي و اندازه گيري درآمد ها:شناسايي و اندازه گيري درآمد ها طي دوره مالي مستلزم تحقق شرايط ذيل مي باشد.درآمدهاي اختصاصي دانشگاههاي علوم پزشكي منحصر به درآمد حاصل از خدمات مي باشد . برابر استانداردهاي حسابداري در ايران هرگاه ماحصل معامله اي متضمن ارايه خدمات باشد را بتوان بگونه اي اتكاء پذير برآورد نمود ، درآمد عملياتي مربوطه بايد با توجه به ميزان تكميل آن معامله شناسايي شود.

اسلاید 8: تعاريف درآمد استاندارد حسابداري : درآمد عبارت‌ است‌ از افزايش‌ در حقوق‌ صاحبان‌ سرمايه‌ بجز مواردي‌ كه‌ به‌ آورده‌ صاحبان‌ سرمايه‌ مربوط‌ مي‌شود. مفهوم‌ درآمد، هر دو گروه‌ درآمد عملياتي‌ و درآمد غيرعملياتي‌ را در برمي‌گيرد. درآمد عملياتي‌ عبارت‌ از درآمدي‌ است‌ كه‌ از فعاليتهاي‌ اصلي‌ و مستمر واحد تجاري‌ حاصل‌ مي‌گردد و با عناوين‌ مختلفي‌ از قبيل‌ فروش‌، حق‌الزحمه‌، سود تضمين‌ شده‌، سود سهام‌ و حق‌امتياز مورد اشاره‌ قرار مي‌گيرد.

اسلاید 9: تعاريف درآمد استاندارد حسابداري:مبحث اصلي در حسابداري درآمد عملياتي عمدتاً معطوف به تعيين زمان شناخت درآمد عملياتي است. درآمد عملياتي زماني شناسايي ميشود كه شواهد كافي مبني بر وقوع يك جريان آتي ورودي منافع اقتصادي وجود داشته باشد (يعني جريان منافع اقتصادي مرتبط با درآمد عملياتي به درون واحد تجاري محتمل باشد) و اين منافع را بتوان به گونه اي اتكاپذير اندازه گيري كرد.

اسلاید 10: فرآيند شناسايي و تحقق درآمد:فرآيند شناسايي و تحقق درآمد تابعه عوامل زير است :جريان منافع اقتصادي مرتبط با معامله به درون واحد اقتصادي محتمل باشد.مبلغ درآمد عملياتي را بتوان بگونه اي اتكاپذير اندازه گيري نمود.ميزان تكميل معامله بگونه اي اتكاپذير قابل اندازه گيري باشد. مخارجي كه در ارتباط با ارايه خدمات متحمل گرديده يا خواهد شد، بگونه اي اتكاپذير قابل اندازه گيري باشد.

اسلاید 11: مفاهيم درآمد در آيين نامه مالي و معاملاتي:ماده 19- منابع مالي موسسه شامل اعتبارات هزينه اي ، تملک دارايي و اختصاصي منظور شده در قوانين بودجه سالانه دولت و يا وجوه حواله شده از سوي وزارت متبوع و ديگر مراجع دولتي ، استاني ، وجوه حاصل از تسويه مطالبات سنواتي ، مانده اعتبارات  مصرف نشده سنوات قبل و ساير منابع و هدايا و کمک هاي مردمي و تسهيلات  بانکي مي باشد.

اسلاید 12: مفاهيم درآمد در آيين نامه مالي و معاملاتي:تبصره3-  درآمد اختصاصي  شامل کليه در آمدهايي است  که طبق  مقررات در  اجراي  وظايف  موسسه و يا در ازاي ارائه خدمات آموزشي ،  پژوهشي  ، بهداشتي  ، درماني ، دارويي و غذايي  ، فرهنگي  ، تبليغاتي  ،کنگره ها ،همايشهاي علمي،  رفاهي ، ورزشي ، مشاوره اي، فني  و وجوه حاصل از خسارات وارده به اموال  منقول  و غير منقول ، جرائم غيبت ، فروش  مواد زائد و بدون استفاده ، فروش و يا اجاره خودرو و ماشين آلات و تجهيزات ، املاک و ابنيه و امکانات موسسه و همچنين وجوه حاصل از  عدم اجراي قرادادها و قولنامه ها و تعهدات اشخاص حقيقي  و يا حقوقي و يا ضبط سپرده ها و ضمانت نامه ها و يا کليه موارد مطروحه  پيش بيني شده در اين آيين نامه وصول گردد  و يا  مجوز  وصول  آن توسط هيات امنا صادر شده باشد.

اسلاید 13: تبصره 1 اعتبارات مورد نياز از محل منابع عمومي دولت جهت هر سال موسسه در سال قبل براساس بهاي تمام شده خدمات و کسري سرمايه در گردش توسط موسسه تنظيم و به مراجع ذيصلاح ارائه مي شود تا به صورت کمک در بودجه کل کشور منظور و تصويب شود . تبصره 2 اعتبارات اختصاصي معادل کليه درآمدهي وصولي ( درآمد اختصاصي ) موسسه مي باشد که به حساب خزانه واريز شده و پس از وصول از خزانه کلاً قابل هزينه مي باشد .

اسلاید 14: مفاهيم درآمد در قانون محاسبات عمومي كشور:ماده 14 - درآمد اختصاصي عبارت است از درآمدهايي كه به موجب قانون براي مصرف يا مصارف خاص در بودجه كل كشور تحت عنوان درآمد اختصاصي منظور مي گردد .

اسلاید 15: شرايط و ميعارهاي شناسايي درآمد:تعريف پذيري ( Element of financial statements): جزء مورد نظر ، بايد در تعريف يكي از اجزاي مالي قرارگيرد .قابليت اندازه گيري (Measurability ) : اندازه گيري صفات كيفي يا وجوه دريافتي بايد با ميعارهاي قابل اعتماد صورت گيرد . مربوط بودن Relevance: با ارايه اطلاعات مربوط ، بايد قابليت تاثيرگذاري در تصميم گيري استفاده كنندگان را فراهم نمود .قابليت اعتماد Reliability: اطلاعات مربوط به رويدادها ، بايد واقع گرايانه ، قابل اثبات و بي طرفانه باشد.

اسلاید 16: ضرورتهاي اصلاح حساب درآمدهابررسي هاي انجام شده در دانشگاه هاي علوم پزشكي و واحد ها تابعه ونيز بيمارستانهاي مستقل نشان مي دهد كه در اغلب موارد اطلاعات مربوط حساب درآمدها بطور اصولي تهيه ونگهداري نشده است .لازم است ، همزمان با اصلاح حساب درآمدها ، نسبت به استقرار سيستم نرم افزاري عملياتي مرتبط با فعاليتها (سيستم جامع بيمارستاني HIS، آموزشي و ..) اقدام شود.

اسلاید 17: ضرورت اصلاح و تغيير رويه و شناسايي درآمدها برخي ازدلايل وضرورتهاي اصلاح و تغيير رويه و شناسايي درآمدها در دانشگاه هاي علوم پزشكي واحد هاي تابعه بشرح ذيل مي باشد:بدليل بكارگيري روش نقدي بجاي روش تعهدي دردانشگاه هاي علوم پزشكي و واحدهاي تابعه وثبت درآمدها بهنگام نبوده و درآمدهاي تحقق يافته وصول نشده در دفاتر حسابداري منعكس نمي شود.اطلاعات اخذ شده برمبناي نقدي ، گزارشات لازم جهت تصميم گيري مديران ، بويژه در بخش هزينه و فايده را در اختيار قرار نمي دهد .در اغلب موارد از سيستم هاي نرم افزاري جهت ثبت و كنترل فرايند صدور صورتحساب و شناسايي درآمدها استفاده نشده و در مواردي كه از نرم افزار استفاده مي شود نرم افزارهاي فوق از قابليت هاي لازم برخوردار نمي باشد .

اسلاید 18: ضرورت اصلاح و تغيير رويه و شناسايي درآمدها بكارگيري روش تعهدي موجب مي شود درآمدهاي دانشگاه علوم پزشكي و واحد هاي تابعه، بطور مناسب طبقه بندي و گزارش گردد .بكار گيري روش تعهدي ساختار كنترلهاي داخلي در بخش درآمدها را به ميزان قابل ملاحظه اي تقويت مي نمايد . بكارگيري روش تعهدي، لاجرم فرآيند كسب درآمد را مدون و قانونمند مي نمايد . باتوجه به پراكندگي جغرافياي مراكز دانشگاه علوم پزشكي ، بكارگيري روش تعهدي كمك شاياني به يكنواخت نمودن رويه هاي شناسايي درآمد در واحدهاي مختلف مي نمايد

اسلاید 19: مباني حسابداري:مباني حسابداري، انتخاب زمان شناسايي و ثبت درامدها و هزينه ها در دفاتر حسابداري است. انتخاب هر يک از روشهاي شناسايي و ثبت درامدها و هزينه ها، نوعي مبناي حسابداري محسوب مي شود که حسب مورد در حسابداري موسسات بازرگاني و موسسات غيرانتفاعي مورد استفاده قرار مي گيرد. (‌باباجاني،1385‌)

اسلاید 20: مبناي حسابداري تعهدي: در مبناي تعهدي کامل، درامدها زماني، شناسايي و در دفاتر حسابداري منعکس مي گردند که تحصيل مي شوند يا تحقق مي يابند. در اين مبنا، زمان تحصيل يا تحقق درامد، هنگامي است که درامد به صورت قطعي مشخص مي شود يا بر اثر ادامه خدمات حاصل مي گردد. لذا زمان وصول وجه در اين روش مورد توجه قرار نمي گيرد بلکه زمان تحصيل يا تحقق درامد در شناسايي و ثبت درامد اهميت دارد. همچنين در اين مبنا، زمان شناسايي و ثبت هزينه ها، زمان ايجاد و يا تحقق هزينه هاست و زماني که کالايي تحويل مي گردد يا خدمتي انجام مي شود، معادل بهاي تمام شده کالا‌ي تحويلي و يا خدمت انجام يافته، بدهي قابل پرداخت ايجاد مي شود.

اسلاید 21: مزاياي مبناي تعهدي: دستيابي سريع به اطلاعات جامع، کامل و دقيق از وضع موجود سازمان . • امـکـان تشخيـص لــزوم خـرج کـرد، بـراسـاس اطلاعـات صحيـح از منابـع و نيازهـا . • مشخص شدن ميـزان درآمدهـاي وصـول نشده هر دوره مالي و امکان برنامه‌ ريزي براي وصول آنها . • دسترسي به اطلاعات دقيقتـر و کاملتـر از درآمدها و هزينه‌هاي هر دوره ( اعم از نقدي و غير نقدي ) . • امکان ايجاد ارتباط بين هزينه‌ها و عملکرد آنها و در نتيجه ايجاد زمينـه براي ورود به بحـث بودجه عملياتي . • امکان تعيين نقطـه سر به سر درآمد و هزينه در هر دوره، با مقايسه درآمدها و هزينه‌هاي هـر دوره و نتايـج حاصل از تهاتـر آنها . ....

اسلاید 22: اهداف حسابداري تعهدي :شناسايي درآمدها در زمان انجام خدمات يا فروش كالا شناسايي هزينه‌ها در زمان دريافت كالا يا خدمات و ايجـاد تعهـد شناساسي دقيق بدهكاران و بستانكاران سازمان تهيه صورتهاي مالي يا حساب عملکرد بر مبناي تعهديتهيه صورت سود و زيان يا تغيير در خالص دارايي ها )تهيه ليست دارائي‌ها و بدهي‌هاي سازمان شناسايي و اندازه‌گيري آثـار مالـي عمليات ، معاملات و رويـدادهـا در سازمان امكان گزارشگري ، شفافيت مالي و پاسخگويي به سازمانهاي نظارتي

اسلاید 23: مزاياي اصلاح حساب درآمد:با توجه به سياستهاي كلي وزارت بهداشت درجهت استقرار سيستم حسابداري تعهدي بجاي حسابداري نقدي در دانشگاه هاي علوم پزشكي و واحد هاي تابعه ،اصلاح رويه ها و فرآيند شناسايي درآمدها امري اجتناب ناپذير مي باشد.بدليل بكارگيري نرم افزار در شناسايي درآمد برمبناي تعهدي سرعت دسترسي به اطلاعات بطور قابل ملاحظه اي افزايش مي يابد .اصلاح حساب درآمدها و بكارگيري روش تعهدي حصول اطمينان از شناسايي تمامي درآمدهاي كسب شده را امكان پذير مي نمايد .

اسلاید 24: مزاياي اصلاح حساب درآمدفراهم شدن امكان مطابقت اقلام مصرف شده جهت هريك از واحدها براي خدمات ارايه شده (خروجي انبار دارو، مصرفي و..)با درآمد هر واحد وصورتحسابهاي ارسالي بكارگيري روش حسابداري تعهدي منجر به ارائه اطلاعات واقعي تر مربوط به عملكرد شده و به مديريت دراتخاذ تصميمات مناسب مديريتي ياري مي رساند.بكارگيري روش تعهدي در شناسايي درآمدها موجب ارائه صورتهاي مالي مناسبتر و واقعي تر شده و امكان مقايسه نتايج عملكرد دوره هاي مختلف را فراهم مي آورد .

اسلاید 25: مزاياي اصلاح حساب درآمدشناسايي درآمد به روش تعهدي، فرآيند حسابرسي دانشگاه هاي علوم پزشكي و واحد هاي تابعه را تسهيل مي نمايد.رويكرد شناسايي درآمد به روش تعهدي موجب بازنگري در روشهاي اجرايي و فرايند كسب درآمد و بخصوص در بخش مالي (بانك ،صندوق،ترخيص،ارسال صورتحساب به طرفهاي قرارداد و..) شده وضمن تقويت كنترلهاي داخلي در بخش هاي مختلف ، موجب افزايش بهره وري مي شود . فراهم نمودن شرايط لازم براي تهيه سود وزيان بر حسب هريك از واحدها و مراكز درآمدي و ارزيابي عملكرد واحد ها (در سطح واحدهاي تابعه/بخش و واحدهاي ارايه كننده خدمات و در نهايت واحدهاي استراتژيك (

اسلاید 26: بكارگيري نرم افزار هاي عملياتي درآمددر سالهاي اخير با بكارگيري تدريجي سيستم هاي نرم افزاري حسابداري ، استفاده از نرم افزار ها در انواع فعاليتهاي درآمدي اعم از فروش كالا،خدمات آموزشي،پژوهشي، درماني، بهداشتي و... رايج شده است . نرم افزارهاي فوق ، بعنوان بخشي از سيستم و تامين اطلاعات پايه اي سيستم هاي حسابداري محسوب مي گردد و اين سيستم ها با سيستم هاي مالي تبادل اطلاعات نموده و بعنوان مكمل و پيشنياز نرم افزارهاي مالي جهت ثبت رويدادهاي درآمدي محسوب مي شود بكارگيري روشهاي دستي دربخش اجراي عمليات و صدور صورتحساب ،تقريبا منسوخ شده است .

اسلاید 27: مزاياي بكارگيري سيستم هاي نرم افزاريسرعت بخشيدن به دسترسي اطلاعات مربوط به درآمدها .ثبت اسناد حسابداري مربوط به درآمد ها(بصورت روزانه يا ماهانه) از طريق سيستم نرم افزاري .سهولت در دسترسي به اطلاعات مربوط به سود وزيان در دوره هاي مختلف .اخذ گزارشات مديريتي مربوط به درآمدها و مانده مطالبات از طرفهاي قرارداد.

اسلاید 28: مزاياي بكارگيري سيستم هاي نرم افزاريسرعت بخشيدن به فرآيند بستن حسابها در پايان سال مالي وتهيه صورتهاي مالي .تقويت كنترلهاي داخلي مربوط درآمدها ، بويژه در تهيه وارسال صورتحساب ها .تسريع در عمليات جاري و صرفه جويي در هزينه هابه دليل الكترونيكي شدن سوابق و مدارك (Paper less ) و كاهش زمان مورد انتظار جهت انجام مراحل مختلف عمليات .

اسلاید 29: اثرات اصلاح رويه شناسايي درآمدها بر محاسبه نتايج عملكرد (سود وزيان و تفريغ بودجه)ثبت و شناسايي درآمدها در زمان تحقق و بر حسب اجزاء و مراكز درآمدي نقش موثري در محاسبه سود وزيان خواهدداشت .محاسبه مقداري لوازم و تجهيزات مصرفي را تسهيل مي نمايد . شرايط لازم براي انتساب مصرف موجوديها به مراكز مربوطه را فراهم مي آورد.صدور اسناد حسابداري درآمدها برحسب منابع و نوع فعاليت ، تهيه سود وزيان براي هر فعاليت را تسهيل مي نمايد.

اسلاید 30: اثرات اصلاح رويه شناسايي درآمدها بر محاسبه نتايج عملكرد (سود وزيان و تفريغ بودجه)صدور اسناد حسابداري درآمدها در طي سال مالي محاسبه سود و زيان را در كليه مقاطع طي سال مالي امكان پذير مي نمايد.اصلاح رويه شناسايي درآمدها ضمن اثرگذاري برفرآيند تفريع بودجه ، اطلاعات مفيدي در نتيجه تفريغ در اختيار قرار مي دهد . اصلاح رويه شناسايي درآمد در فراهم نمودن شرايط لازم براي دسترسي به سود وزيان امكان اتخاذ اقدامات اصلاحي را فراهم مي نمايد . با اصلاح رويه شناسايي درآمدها ، شرايط لازم براي دسترسي به اطلاعات بموقع و اثربخش را فراهم شده و در نتيجه موجب بهبود عملكرد واحدها مي شود .

اسلاید 31: درآمد اختصاصي(بيمارستانها)1- درآمد حاصل از ارائه خدمات سرپايي2- درآمد حاصل ازارائه خدمات بستري 3- درآمد حاصل ازارائه خدمات پاراكلينكي 4- ساير (قرارداد ها ....)

اسلاید 32: درآمد حاصل از ارائه خدمات سرپايي1- ويزيت پزشكان 2- انجام خدمات خاص توسط پزشكان(مايع نخاع ....) 3- انجام خدمات ومراقبتهاي پرستاري(پانسمان و نوارقلب ...)4- مصرف دارو ولوازم پزشكي (در بخشها و سرپايي ...)5- مصرف كالا يا خدمات غيردرماني (تلفن وجزوات آموزشي...)6- سایر موارد

اسلاید 33: اندازه گيري و شناسايي درآمدها:وظايف و فعاليت هاي مرتبط با ارائه خدمات در دانشكده هاي دانشگاه علوم پزشكي، حدود و گروههاي اصلي و منابع درآمدي دانشكده ها بشرح زير مي باشد:شناسایی و ثبت درآمد در بخش درمان (بیمارستانها،درمانگاهها....) شناسایی و ثبت درآمد در بخش بهداشت (شبکه ها و مراکزبهداشتی..)شناسایی و ثبت درآمد در بخش آموزش (دانشکده ها مراکز آموزشی ...)شناسایی و ثبت درآمد در بخش پژوهش (مراکز پژوهشی .....)شناسایی و ثبت درآمد در خود ستاد دانشگاه (معاونت ها.... )

اسلاید 34: در بخش درمان و بهداشت:رديفشرح منابع درآمدينحوه اندازه گيري و زمان شناسايينحوه اندازه گيري و زمان شناسايي1ارايه خدمات درمانی در بخش سرپاییدريافت وجه از بیماران در موقع ارائه خدمت و ارائه صورت حساب و ارسال به بیمه  2ارايه خدمات درمانی در بخش بستریتهیه صورت حساب دريافت وجه از بیماران ارسال صورت حساب به بیمه 3ارايه خدمات تغذيه اي (همراه با دريافت بن غذا)مبلغ فروش بن غذا در هنگام تحويل بن فروخته شده  4فروش دارو و لوازم پزشکی (داروخانه...)زمان فروش و وجوه دريافتي  5ارايه خدمات دانشجويي به سایر دانشگاهها (دانشگاه آزاد ....)عقد قرارداد و ارائه خدمات  6برگزاري سيمينارها و همايشها (مبالغ دريافتي بابت برگزاري سيمينارها و همايشها چه بصورت حق شركت در سمينار و شركت در نمايشگاهاي جنبي آن)مفاد قرارداد و وجوه دريافتي 

اسلاید 35: در بخش آموزش :

اسلاید 36: در بخش آموزش :

اسلاید 37: درآمد در ستاد و معاونت هاي دانشگاهوظايف و فعاليت هاي مرتبط با ارائه خدمات در ستاد و معاونت هاي دانشگاه علوم پزشكي، حدود و گروههاي اصلي و منابع درآمدي ستاد دانشگاه بشرح زير مي باشد:

اسلاید 38: در بخش ستاد و معاونت ها :

اسلاید 39: در بخش ستاد و معاونت ها:

اسلاید 40: شناسايي طلب از سازمان هاي بيمه طرف قرارداد مربوط به سال گذشته :در بيمارستان مرحله شناسايي هزينه انجام شده و در زمان پرداخت توسط شبکه ثبت زير زده مي شود .شناسايي طلب از سازمان هاي بيمه طرف قرارداد مربوط به سال گذشته :

اسلاید 41: درآمد نقدي کسب شده توسط صندوق داران :

اسلاید 42: واريز وجه صندوق داران به حساب بانک غير قابل برداشت واحد :درآمدهاي غير عملياتي که وجه نقد مربوط به آن به حساب غير قابل برداشت واحد واريز مي شودكد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 110101بانک غير قابل برداشت ***106001درآمد غير عملياتي***

اسلاید 43: ارسال نسخ هر ماه به سازمان بيمه طرف قرارداد : تاريخ آخر ماه – عملکرد در زمان دريافت نسخ :كد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 140299حساب کنترل نسخ دريافتي ارسال نشده***670201کنترل درآمد نسخ ارسال نشده***در زمان ارسال به سازمانهاي بيمه طرف قرارداد.كد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 140201حسابهاي دريافتي – به تفضيل سازمانهاي طرف قرارداد***670201کنترل درآمد نسخ ارسال نشده***6درآمدها (به تفکيک نوع درآمد)***140299حساب کنترل نسخ دريافتي ارسال نشده .***

اسلاید 44: دريافت وجه سازمان هاي بيمه طرف قرارداد بابت بيمه هاي ارسال شده .

اسلاید 45: واريز وجه از سوي سازمان بيمه مستقيماً به حساب ستاد :

اسلاید 46: انتقال وجه از حساب غير قابل برداشت به حساب ستاد

اسلاید 47: در هر زماني که پول به ستاد ارسال مي شود . تخفيفات :

اسلاید 48: کسر از درآمد بابت سهم دانشگاه : اطلاعات ريالي ثبت فوق در پايان دوره مالي در سايت حسابداري تعهدي وجود داشته و با مراجعه به سايت ، واحدها مي توانند کل درآمدهاي ارسالي و کل مبالغ دريافتي از محل درآمدي که به ستاد ارسال نموده اند را با هم مقايسه نمايند .

اسلاید 49: ارسال نسخ بيمه روستايي سطح 2 (بابت راديولوژي) از بيمارستان ها به شبکه ها :  بيمارستان :كد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 140201حسابهاي دريافتي – تفصيل شبکه***600104درآمد راديولوژي***

اسلاید 50: بيمارستان : در زمان دريافت وجه : شبکه : در زمان دريافت صورتحسابكد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 721305هزينه انجام خدمات قراردادي***309902کنترل خريد خدمات (تفضيل شبکه)***

اسلاید 51: شبکه :در زمان پرداخت به بيمارستان : دريافت نسخ از داروخانه هاي خصوصي در شبکه پس از دريافت نسخ از داروخانه هاي خصوصي و پس از بررسي واحد داروئي ثبت زير زده مي شود .

اسلاید 52: در زمان دريافتدر زمان پرداخت به داروخانه خصوصيكد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 309902کنترل خريد خدمات تفضيل داروخانه خصوصي )***100101 بانک اعتبارات***

اسلاید 53: مصدومين ترافيکي زماني که به مصدومين ترافيکي ارائه خدمت داريم قانون ماده 92

اسلاید 54: زماني که صورتحساب به معاونت ارسال

اسلاید 55: در زمان دريافت وجه از معاونت

اسلاید 56: شناسايي هزينه : در زمان دريافت صورتجلسه از بيمارستانمصدومين ترافيکي قانون ماده 92 کروکي ـ صورتجلسه ـ . . . . ثبت ها در معاونت درمان بابت بخش خصوصي

اسلاید 57: قبوض اول دوره موجود در شبکه ها : كد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 980201طرف رابط قبوض درآمدمسئول درآمد ـ شناسه ستاد***980101رابط قبوض درآمدمسئول درآمد ـ شناسه درآمد***در طي دوره :

اسلاید 58: ماهانه مصرف با نامه درآمد به ستاد اعلام مي شود .

اسلاید 59: ثبت مربوط به دريافت درآمد خانه هاي سازماني و ارسال آن به ستاد (ثبت توسط حسابداري واحد )ثبت مربوط به دريافت درآمد خانه هاي سازماني و ارسال آن به ستاد (ثبت توسط حسابداري ستاد )كد حساب عنوان حساب تفصيل 1تفصيل 2تفصيل 3بدهكاربستانكارملاحظات 120201رابط درآمد ***800203درآمد خانه سازماني واحد مربوطه***

اسلاید 60: کنترل ترخيص 1- محاسبه دقيق پرونده هاي پزشکي براساس تعرفه 2- کنترل دقيق مستندات پرونده پزشکي مقايسه آن با خدمات ارائه شده3- داشتن مهرو امضائ پزشک معالج بخش مربوطه 4- کنترل پرونده بيماران ترخيص شده در واحد مالي با نظارت مسئول درآمد و عامل مالي5- نگهداري اوراق مالي بيمار در پرونده پزشکي و بايگاني در مکان مناسب جهت دسترسي 6- تهيه و تنظيم ليست بيمه و ارسال به موقع آن به سازمانهاي بيمه گر7- کنترل کسور بيمه اي و رفع نقص اسناد 8-

اسلاید 61: کنترل صندوق اهميت كنترل صندوق و وصول درآمد نقدي؟تناسب خدمات ارائه شده با درآمدكنترل و بررسي تخفيفات كنترل قبوض برگشتي کنترل قبوض باطلهکنترل فبوض پرداخت کنترل قبوض صفر صادر شدهكنترل درآمد واحدهاي پاراكلينيك و مغايرت با صندوق واريز به موقع در آمد صندوق به بانكعدم پرداخت صندوق جهت هزينه هاي يوميه و اضطراريکنترل مغايرت پرونده پزشکي و مغايرت ماهانه بيمارستانکنترل و سرکشي دوره اي عاملين و مسئول درآمد از واحد صندوق کنترل تراز ماهانه صندوقداران و کنترل عدم بدهي صندوقداران

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید