jame_shenasiye_shahri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جامعه شناسی شهری”

جامعه شناسی شهری

اسلاید 1: به نام ایزد دانا نام درس: جامعه شناسی شهری استاد: سرکار خانم دکتر شهناز صداقت زادگان نام دانشجو: ثریا مولانی مقطع:کارشناسی ارشد جامعه شناسی موضوع:شهر به مثابه یک شکل فرهنگی چکیده فصل سوم کتاب نظریه اجتماعی و مسئله شهری تالیف: پیتر سوندرز به نام ایزد دانا نام درس: جامعه شناسی شهری استاد: سرکار خانم دکتر شهناز صداقت زادگان نام دانشجو: ثریا مولانی مقطع:کارشناسی ارشد جامعه شناسی موضوع:شهر به مثابه یک شکل فرهنگی چکیده فصل سوم کتاب نظریه اجتماعی و مسئله شهری تالیف: پیتر سوندرز به نام ایزد دانا نام درس: جامعه شناسی شهری موضوع:شهر به مثابه یک شکل فرهنگی چکیده فصل سوم کتاب نظریه اجتماعی و مسئله شهری تالیف: پیتر سوندرز

اسلاید 2: تعریف شهر از آنجای که پديد آمدن شهرها باعث فروپاشي زندگي اجتماعي گمن شافتي و شکل گيري حيات ارگانيکي و گزل شافتي گرديد است. ضروری است برای شناخت شهر و زندگی شهری، مؤلفه ها و پیامدهای آن از منظر دانشمندان مورد بررسی قرار گیرد، دانشمندان علوم اجتماعی برای تعریف شهر، مؤلفه های مختلف مانند: فرهنگ، سیاست، اقتصاد، محیط و جمعیت را لحاظ کرده اند و بر این اساس است که در یکی از تعاریف شان در مورد شهر می-نویسند: شهر (Urban)؛ شهر به محلی اطلاق می‌شود که علاوه بر داشتن تراکم و تمرکز وجمعیت، نیروی کار آن درگیر فعالیت کشاورزی نیست و اقتصادش مبتنی‌بر تجارت، تولید صنعتی و ارائه خدمات است. همچنین شهر دارای فرهنگ خاص خود -در مقابل فرهنگ روستا- است. یا شهر يک منطقه ي جغرافيايي است که در آن ساختار سياسي، مديريتي به مرحله رسيده است که ميتواند نظام توليد، توزيع و مبادله اي را پديد آورد. نظریات و مکاتب مختلف در مورد شهر سخن رانده اند چناکه مکتب کلاسیک معتقد است شهر محيط مناسب و ضروري براي بروز آگاهي طبقاتي به حساب ميآيد.شهر یعنی انتقال از توحش به تمدن.

اسلاید 3: تفاوت و تنش بین شهر و روستا درفرهنک انگلوساکسون: روستا : خانواده گرایی، اخلاق سنتی و اجتماع شهر : خودپرستی، مادی گرایی، گمنامی در شهر دیدگاه ریموند ویلیامز در مورد تفاوت شهر وروستا: روستا : وجود ایده شیوه طبیعی زندگی = شیوه صلح وآرامش، بی گناهی وفضیلت ساده بودن

اسلاید 4: شهر : وجود ایده مرکز تحقق یافته = ایده یادگیری، ارتباطات، درخشش از دید ویلیامز روستا محلی برای به عقب برگشتن، جهالت ومحدودیت است در حالیکه در شهر انجمن های متخاصم قدرتمند پدید آمده وشهر محل سر وصدا، دنیوی بودن و ... است. به نظر ویلیامز تقابل روستا و شهر به عنوان دو شیوه بنیادین زندگی به دوره کلاسیک بر می گردد. ابعاد مثبت مثل ترقی و آزادی شهردرحوزه ادبیات و هنر : ابعاد منفی مثل آلودگی وتنهایی

اسلاید 5: شهراز دیدگاه نیوبای: روستا : زندگی هماهنگ وسرشار از فضیلت، آرام وباثبات است شهر: فاقد نظم وسازمان است بد بودن شهر وخوب بودن روستا و درنتیجه ترس از شهر ناشی از وجود طبقات مسلط در قرن نوزدهم است. تبیین گلاساز تداوم وپایداری احساسات ضد شهر در فرهنگ های غربی شهرهای دوره ویکتوریا بیانگر تمرکز پرولتاریای صنعتی بود.بعد صنعتگران، افراد خیّر وبرنامه ریزان برای ثبات بیشتر پیوندهای اخلاقی به توسعه ی شهرک های تجاری ومدل جدیدی از اجتماعات در جهت انسجام دوباره ی افراد در جامعه و از بین بردن گروه های خشن پرداختند. که البته این تبیین کامل نبود، چون از نظر ویلیامز تمایل انسان ها به مقایسه ی شهر فعلی با شکل بی عیب و نقص روستاهای گذشته ، قرن هاست که وجود دارد.

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13: به نظر زيمل شهر تأثيرات روي انسان مي¬گذارد که به تعدادي از آن¬ها اشاره مي¬شود. 1. تحريکات عصبي ناشي از تغيير سريع محرکهاي بيروني، 2. نياز به اتکا به عقل و عقل گرايي، دقت و وقت شناسي، -3شي وارگي انسانها به دليل اقتصاد پولي و عقلانيت حاکم بر زندگي شهري، 4. احساس تنهايي، انزوا و از خود بيگانگي وتعلقات جزئي و خاص و بر خوردهاي احتياط آميز،5.. ارزش زدايي از هنر و ديگر وجوه فرهنگ است.

اسلاید 14:

اسلاید 15: )نقش داور یا واسط بین دونفر1 2)نقش بی طرف که با تضاد دونفر دیگر سود می برد. 3)نقش تفرقه بیانداز وحکومت کن.

اسلاید 16:

اسلاید 17: زندگی اجتماعی دریک پارادوکس غیر قابل حل گرفتار است زیرا گسترش جامعه هم شرط وهم چالشی برای رشد فردیت است. این تحلیل دربحث زیمل در مورد جامعه شناسی اعداد،بیشتر آشکار می شود. که زیمل تفاوت بین یک گروه دو نفره ویک گروه سه نفره را هم تفاوت کمّی وهم تفاوت کیفی می داند. انتقال از عدد دو به عدد سه یک انتقال کیفی است،در حالی که انتقال های پس از این عدد،انتقال های کمّی هستند.

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44: ممنون از تماشای گرمتان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید