جبران سازی و بهینه سازی توان اکتیو و راکتیو سیستم های قدرت با استفاده از خودرو های برقی
اسلاید 1: عنوان جبران سازی بهینه و همزمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه در (سیستم 33 باسه) استاد راهنما مهندس سید غفار نبوی رشته تحصیلی برق قدرت مقطع کارشناسی تابستان 9934/1
اسلاید 2:
اسلاید 3: فهرست عناوین1- مقدمه 2-بیان مسئله3- نقش خودرو های برقی4- پارکینگ و انواع آن5- پیکربندی خودروی هیبرید پیل سوختی6- توان مورد نیاز برای خودروی الکتریکی7- ساختار خودرو های هیبریدی8- اثرات نفوذ خودرو های برقی بر سیستم توزیع9- جایابی بهینه خازن در شبکه توزیع10- مدیریت تراکم شبکه توزیع با استفاده از برنامه شارژ خودرو های برقی11- فناوری خودرو V2G12- معرفی خودرو های الکتریکی در ریز شبکه ها13- بهینه سازی و برنامه ریزی شارژ و دشارژ14- روش حل مسئله به وجود آمده15- حل مسئله16- نتیجه گیری17- پیشنهادات34/3
اسلاید 4: مقدمهعلاوه بر مزایا بشدت زیاد خودرو های برقی معایبی از نظر تاثییرات منفی روی شبکه به علت شارژ شدن در زمان پیک مصرف ممکن است رخ دهد که به این معایب می پردازیم و با توجه به این معایب و راه کار های رفع این معایب در ادامه گفته می شود و همچنین استفاده مثبت از شارژ و دشارژ این نوع خودرو ها برای شبکه نیز بررسی می شود.معایب: افت ولتاژ خط تغذیه، ایجاد تلفات های متفاوت توان در شبکه توزیع مصرفی34/4
اسلاید 5: بیان مسئلهدر مدل سازی ها راه حل مطرح شده، حالت های خاموش و روشن واحد های تولیدی انرژی را به راحتی بهینه سازی می کند و در نهایت قابلیت اطمینان و امنیت شبکه افزایش پیدا می کند.بهترین زمان برای شارژ و دشارژ خودرو های PEVقابلیت شارژ و دشارژ V2G و کاربرد آنمدل سازی چینی ها با آستانه شارژ 60الی 64 درصدی در استان گوانگ دونگ در زمینه دریافت توان با دشارژ از 5 خودرو34/5خودرو هایPHEV هم میتوان به وسیله تغییر جزیی در سیستم آن به این روش استفاده کرد.
اسلاید 6: 34/6نقش خودروهای برقی در شبکهشکل 1-2 ساختار داخلی خودرو به شبکه
اسلاید 7: 34/7شکل 2-2 شماتیک پارکینگ برای دشارژ وشارژ خودرو الکتریکی جدول 1-2 مشخصات خودروی الکتریکی تحت مطالعه روش ساخت و استفاده از پارکینگ خانگی و یا پارکینگ های شارژ عمومی
اسلاید 8: 34/8پیکربندی خودروی هیبرید پیل سوختیقوای محرکه خودروی هیبرید پیل سوختی عموماً ساختاری مانند شکل روبرو دارد. این ساختار شامل سیستم پیل سوختی، منابع توان ثانویه، ماشین الکتریکی، کنترلکننده مرکزی، مبدلهای الکترونیک قدرت وحسگرهای اندازهگیری است.
اسلاید 9: 34/9توان موردنیاز برای ماشین الکتریکی سیستم پیل سوختی میبایست توان مناسبی را برای غلبه بر شیب ملایم در سرعت خاص و بدون کمک گرفتن از منابع ثانویه فراهم کند. برای خودروی نوعی با اطلاعات جدول بالا و با در نظر گرفتن بازده ماشین الکتریکی، سیستم پیل سوختی با توانی حدود 50 کیلووات برای فراهم آوردن شرایط رانندگی موردنظر نیاز است.
اسلاید 10: 34/10راهبرد مدیریت انرژی برای ترکیب پیل سوختی، باتری و ابر خازنمدل کنترل منطق فازی در خودروی پیل سوختی و باتری ابر خازن مدل اضافه شدن توان باتری به توان درخواستی
اسلاید 11: 34/11ساختار خودروی هیبریدیخودروی هیبریدی از دو یا چند منبع انرژی و مبدل انرژی برای تولید قدرت استفاده می کند. اگر یکی از این منابع انرژی یک منبع الکتریکی ) بهعنوانمثال باتری (باشد، یک خودروی هیبریدی الکتریکی خواهیم داشت. عموماً در خودروهای هیبرید جدید از دو منبع و مبدل انرژی بهره گرفته میشود که یکی از آنها الکتریکی است.برای خودروهای هیبریدی، سه ساختار انتقال قدرت مشترک وجود دارد؛ ساختارهای سری، موازی و موازی – سری. برای محرک لازم است یک مدل سادهشده با گشتاور، بازده، نسبت دنده و غیره مختلف به دست آید تا قادر به انجام الگوریتم ECMS باشد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.