صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
۰ هلو بیه
یکی از مهمترین نهادهای تربیتی به شمار می رود که در صدر
عوامل تأثیر گذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش افراد
جامعه قرار داد . داش آموزان وقتی رهسپار مدرسه می گردند.
تحت تأثیر رفتار و افکار معلمان خود قرار می گیرند. مدرسه
زملنی می تولند رسالت آموزش و تربیتی خود راجه نحو مطلوب
انجام دهد که دبیران و سایر عوامل اجرلئی مدرسه شناخت
تربیتی کافی داشته باشندو نقش های تربیتی خاص خود را با
بصیرت ایفا کنند . از آنجا که مدیریت موفق منوط به مشارکت
تمام عوامل اجرلیی و آموزشی مدرسه در امر تصمیم گیری می
باشد بنا بر لین برگزاری ماهلنه جلسات شورای دبیران و هنر
آموزان فرصت بسیار مناسبی برای نقد و بررسی مسائل و
مشکلات آموزشی و cous) دانش آموزان است.
صفحه 4:
مديران مدارس موظفتد اولين جلسه شوراي معلمان راختي الامكان
۱ eles)
حداقل هر ماه يك بارتشکیل ميشود.
صفحه 5:
شورای معلمان وهنر آموزان
*به منظور بحث و تبادل نظر و هماهنگی در امور
آموزشی ۰ پرورشی و اداری مدرسه و تامین
مشارکت معلمان در حسن جریان آموزشی و
پرورشی و اداری مدرسه. شورلیی به نام
شورای معلمان (هنر آموزان) با شرکت همه معلمان
« هنرآموزان » مربیان و مشاوران مدرسه تشکیل می
گردد.
صفحه 6:
ماده :۱آیین نامه اجرایی مدارس
صفحه 7:
١ ماده
1
:وظايف شوراى معلمان به شرح زير است
نظارت بر همسوبى برنامهها و روشهاى كارى در جار جوب اهداف مصوب دوؤزة تتبن 9
مفاد اين آ دين نامه
مشاركت مؤثر و كار آمد در تهيه برنامهها و
اجراى آن بس از تأييد شوراى مدرسة
صفحه 8:
مشار کت در تنظیم برنامههای پرورشی؛تقویت اعتقادات دینی واخلاقی و آداب اسلامی.
دردانش آموزان
بحث و تبادلنظر واتخاذ تدابیر مناسب در مورد سائل آموزشی, پرورشی و انضباطی
دانش آموزان و بهبوداداره مدرسه
بحث وتبادل نظردر بارهمحتوای US
مدير مدرسه
صفحه 9:
همکاری,برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص چکونگی کل ۲ ۳
مشار کت انجمن اولیا و مرییان و رعایت ضوابط مربوط
انتخاب نماینده یانمایند کان شورای معلمان برای ثرکت در و۱ ۲ ۱3
مربیان دراولین جلسه شورای معلمان
0 تعیین پایه تحصیلی دانش آموزان مشمول ماده ۶۳ این آییننامه وارائه بشنهاد
.بدشوراى مدرسه
صفحه 10:
5 انتخاب نمابنده بانمابندگان شورای معلمان
7 برای شرکت در شورای مدرسه و انجمن
; اولیاومربیان دراولین جلسه شورای معلمان.
صفحه 11:
نمونه ی برنامه شورای دیبران هنرستان , .
ندشية روشهای ایجاد انگیزه د.
هش ضرورت مديريت زمان در علاس
Pema oe
دانش آموزان و بررسی نتایج امتحانات دی ماه
چهارشنبه چگونگی پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان
روشهای تشویق و تنبیه و تاثیرات هر یک از آنها
ح
تقویت اعتماد په نفس و پرگزاری امتحانات خر
صفحه 12:
موضوعات قابل طرح در شورای هن رآموزان
اثر بخشی روش های تدریس ؛
آخرین یافته های تعلیم وترییت ؛
روش های اجتماعی کردن افراد؛
روش های آزمون سازی؛
شیوه های صحیح ارزشیابی ؛
روشن کردن اهداف ؛
بودجه بندی برنامه درسی ؛
جلب مشارکت دانش آموزان در فرایند آموزش و پرورش ؛
ارتقای کیفیت برنامه های آموزش و پرورش ؛
بررسى علل افت تحصیلی ؛
بحث وتبادل نظر در رابطه با محتوای کتابهای درسی ؛
نحوه کاربرد و استفاده از تکنولوژی آموزشی ؛
صفحه 13:
موضوعات قابل طرح در شورای هن رآموزان
ارایه راه کارهای مناسب برای ترغیب دانش آموزان برای مطالعه ی درسی و
غیر درسی در مورد تکالیف درسی دانش آموزان ؛
تشکیل کلاسهای فوق برنامه با مشارکت اولیا ؛
انتخاب نماینده شورای معلمان در شورای مدرسه ؛
تعبین پایه های تحصیلی دانش آموزان مشمول ماده ۴۲آبین نامه ؛
بررسی منابع آموزشی ,کمک آموزشی و پرورشی ؛
انتخاب و معرفی کتاب و نشریات ؛
انتخاب و معرفی نوارهای صوتی و تصویری ؛
بحث وبررسی در رابطه با مسایل و مقررات انضباطی و پرورشی دانش
آموزان و بهبود اداره ی مدرسه ؛
بررسی و نحوه ی هماهنگ کردن تشویق وتنبیه دانش آموزان؛
صفحه 14:
موضوعات قابل طرح در شورای هن رآموزان
مشارکت موثر و کارآمد در تهیه ی برنامه ها و فعالییت های آموزشی و
پرورشی مدرسه؛
راه کارهای ارتباط موثر ومفید با اولیای دانش آموزان؛
بررسی و چگونگی پیشرفت کار در مدرسه ؛
آگاهی معلمان از شیوه نامه ها قوانین ؛ شرح وظایف نظارت بر همسویی
برنامه و روش های کاری در چارچوپ اهداف مصوب؛
پیش بینی تشکیل کلاس های آموزش خانواده ؛
برنامه ریزی برای روزهای خاص؛
بررسی روش های مدیریتی و نحوه اداره مدرسه ؛
پیش نهاد دعوت از شخصیت های تعلیم و تربیت جهت شرکت در شورای
معلمان ؛
او
بررسی وارایه راه کارهای تقویت اعتقادات دینی و اخلاقی دانش آموزان؛
صفحه 15:
مستند سازی شورای هنر آموزان
* انتخاب نماینده دبیران در اولین جلسه شورای هنرآموزان .
* تدوین برنامه سالانه شورای هنرآموزان هنرستان .
" * دعوت از مسئولین اداره منطقه جهت شرکت در جلسات شورای هنرآموزان.
* استفاده از نظریات و تجارب هنرآموزان و دبیران در تدوین برنامه عملیاتی .
* برگزاری ماهانه شورای هنرآموزان طبق برنامه و دستور کار برنامه
سالانه .
* تعیین برنامه جهت ارائه مطلب توسط همکاران هنرآموز از جمله ارائه روش
های نوین تدریس . معرفی نرم افزارهای جدید آموزشی و درهرجلسه
توسط یکی از هنر آموزان .
صفحه 16:
مستند سازی شورای هنر آموزان
* اراثه مقالات آموزشی دررابطه با بهبود کیفیت آموزشی , جلوگیری از افت
تحصیلی و... درهر جلسه توسط یکی از هنرآموزان.
* توجه به زیبا سازی و شاداب سازی محیط آموزشگاه جهت پیشبرد اهداف
آموزشی .
* شناسایی و تبادل نظر و در مورد دانش آموزانی که دارای مشکل می باشند
(از لحاظ مادی مخانوادگی ,خوابگاهی, تغذیه و..).بررسی دلایل وسعی در
برطرف نمودن مشکل.
* برنامه ریزی جهت مشاوره حضوری با تلفنی به صورت موردی با اولیا
دانش آموزان خاص .
صفحه 17:
aft 1 0ه se
مستند سازی شورای هنر آموزان
برگزاری جلسات شورا به صورت کارگاهی و در بین هنرآموزان و دبیران *
. رشته ها
تعیین مسئول پیگیری مصوبات جلسات و نظارت بر روند پیگیری. *
* تهیه کارنامه ماهانه و دعوت از اولیا جهت آگاهی از وضعیت تحصیلی
فرزندانشان .
* برنامه ریزی جهت دعوت از کارآفرینان موفق و بازدید هنر جویان از واحد
های کار آفرینی موفق و ارجاع مصوبات به شورای مدرسه جهت تصویب .
* حضور رئیس شورای دانش آموزی درجلسات جهت بیان مشکلات دانش
آموزان .
* برگزاری امتحانات مستمر و ماهانه .
صفحه 18:
مستند سازی شورای هنر آموزان
* بیان نقاط ضعف همکاران به صورت غیر مستقیم.
* بررسی میزان پیشرفت طرح های مرتبط با جشنواره ی خوارزمی .
* بررسی عملکرد همکاران در راستای مطابقت با برنامه های ارائه شده و
امور محوله .
* تعبين بركزارى كلاس هاى فوق برنامه در دروس مورد نياز قبل از
بركزارى امتحانات ترم .
* برنامه ريزى جهت بركزارى امتحانات هماهنك كلاسى جهت يادآورى
دروس بعد از تعطيلات عيد نوروز
* جيدمان مناسب تجهيزات كاركاهى توسط هنرآموزان ٠ سرپرست بخش
صفحه 19:
-١ در ابنداى سال تحصيلى شرح وظايف دييران و هنر اموزان را تايب نموده و بس از قرانت در اولين جلسه شورا توسط مدير
.به آنها تحويل داده مى شوند . همجنين ... كن در تابلود اعلانات دفتر و .... از شرح وظليف هنر آموزان در كاركاهها نصب
می کرد .
۲- دراولین جلسه شورای معلمان که معمولا در هفته آخر شهریور ماه برگزار می شود جدول زمانبندی جلسات شورا با رعايت
دروس سنگین تنظیم می گردد .
۳- دستور کار جلسات شورا همزمانبا جدول زمانبدی متناسب با مناسبتهای هرماه در اولیل سال تحصیلی مشخص شده و یکك
فته قبل از جلسه شورا به دیبر جلسه اعلام می شود . تا مطالب خود را متناسب با آن کرد آوری نموده و ارئهنماید .
۶- زمان تشکیل جلسه شورا معمولاً ساعت ۱۲ ظهر به بعد و در روزهلیی است که درس دلنش آموزان سبکك باشد. با وجود
تعطیل شدن كلاس لطمه اى به ياد كيرى آنها وارد نشود .
۵ جلسات شوراى دبيران به صورت كاركاهى تشكيل مى شود يعنى درهر جلسه به جز مدير كه رئيس جلسه است بقيه همكاران
دستور كار جلسه مطالبى را آماده كرده و براى همكاران ارائه نمايند كه بيشتر از مطالب مفيد مجلات رشد استفاده مى كنند .
- روز بعد ازجلسه مدیر نتلیج مفید و خوب جلسه را در صبحگاه به اطلاع دلنش اموزان می رسانند و همچنین صورتجلسه
شورا را کپی نموده و نسخه هلیی از آن رابه همکارلنی که در جاسه حضور نداشتند تحویل دهند تا از مصوبات آن آگاه شده
و در اجرایی نمودن آنهابا مدرسه همکاری نمایند.
۷- تشکیل جلسات شورا در سالن سمعی و بصری هنرستان تا همکار اینکه به عنوان دییر جلسه مطالب خود را به صورت سی دی
ارلئه می نمایند از وسایل وتجهیزات موجود دراین سالن استفاده کنند و این خود عاملی است که هنر آموزان و دبیران را
اده از سالن سمعی و بصری نموده و در تدریس درو سشان دانش آموزان را به این مکان بیاورند
۸- تشویق همکارانی که به عنوان دبیر جلسه مطللب مفیدی را متناسب با مناسبت های آن زمان ارلئه می نمایند ,توسط مدیر و
ثبت آن به عنوان نقاط قوت همكار دبير يا دانش آموز در ارزشيابى سالانه وى .
4- زمان تشكيل جلسات شورا درطول سال تحصیلی حداقل ماهی یک بار می باشد و در صورت نیاز جلسات فوق العاده اى به
جز جلسات مندرج در جدول زمانبدی با حضور همکاران حاضر در آموزشگاه تشکیل می شود .
صفحه 20:
بركزايئف شستهاىعلمىبا هنر جويانه صورتجلساته رسثرو بساسخ توسط مدير و مشاور لنعكاسمشكاك- 10
٠. ديسو إنها ديجلساتفورلئهبييلنه همكالزجستيفع ميزه شكاك
ايسا (مسويتجلساتش ورلىهبيران هنر لموزلنه ادايه متبوع جهسططاح لنها و در صويتلزوم همكيعدر مجيلى- 11
٠ بعضواز مصوباءتجلسات
|
| لیجد انز در همکاران_ را ركنت رجلسات- 1
. لهمیتدادنبه جلسانتو ب امطا اه در جلسه ش رکه مودن-2
لستفادم از تسجوبیاتو نظرلنجدید و نو همکارلن-3
آگاهیدلنشآموزلناز نتلیج شورلیملمان-4
. حلو ف صلم شکاهدیسیو ی ادگیرپلنشآموزلزدر لیرچاسات-5
. مطاسله و پسیگیروجقیقم حتولی چاساتت وسط مسئولیموزشی|دایه ی منطقه -6
