سایر آموزش

جنگ نرم

jang-narmm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جنگ نرم”

جنگ نرم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم مقام معظم رهبری (مدظله) امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

اسلاید 2: موضوع :بررسی ابعاد و اهداف تهدیدهای نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 3: پیش گفتاردیر باز،هرگاه قدرتی قصد سرنگونی حکومتی را داشت،اگر توان نظامی و قدرت لشکرکشی نداشت یا جنگ را امکان پذیرنمی دید ، می کوشید با روش های گوناگونی غیر از تهاجم نظامی به هدف خود برسد.امروزه نیز به دلیل پیشرفت های شگرف دانش بشری،به وجود آمدن نسل جدیدی از رسانه ها،رشد چشمگیر تکنولوژی،گسترش جوامع آزادی خواه و نیز افزایش قدرت دولت ها در مقابله با تهاجم نظامی دشمن،رویکرد حکومت های استعماری جهان به تهدیدات نرم و جنگ نرم،بیش از پیش شده است.دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا نیز تهدیدات نرم علیه ایران را راهبردی امنیتی معرفی کرده اند.نمونه ای از این تهدیدات در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بر همگان آشکار شد.آگاهی از وجود چنین تهدیدی ونیز شناسایی اهداف دشمن در تهدید نرم،سبب افزایش بصیرت سیاسی بر همگان میشود و آنان را با راه های مقابله با آن آشنا می سازند.

اسلاید 4: 1- ضرورت دشمن شناسی از دیدگاه قرآندشمن شناسی ازدیدگاه اسلام اهمیت بسیاری دارد، چنان که واژه «عدو» به معنی دشمن و مشتقات آن بارها در قرآن کریم آمده است و به صورت های گوناگون در آیات متعدد به کار رفته است. قرآن کریم در آیات مختلفی،دشمنان مسلمانان و فعالیت های آنان علیه مسلمانان را شناسانده است.الف) دشمنان درونی خطر دشمنان درونی از دشمنان بیرونی بیشتر است؛چرا که انسان هرگاه دشمن را رو در روی خود ببیند،بی شک،از خود دفاع می کند،ولی از آنجا که دشمن درونی پنهان است،انسان از او غافل می شود.از این رو،دشمن درونی ضربه ها و آسیب های جدی تر و شدیدتری وارد می کند.از جمله مهم ترین دشمنان درونی انسان،نفس اماره و شیطان است.

اسلاید 5: ب)دشمنان بیرونی از جمله مهم ترین دشمنان بیرونی مسلمانان کافران و منافقان هستند:کافران : «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ....»(ممتحنه،2-1) «ای کسانی که ایمان آوردید!دشمن من و دشمن خودتان را به دوستی مگیرید[چنان که]با آنها اظهار دوستی کنید و حال آنکه بی شک،به آن حقیقت که برای شما آمده است،کافرند[و]پیامبر[خدا]و شما را[ازمکه]بیرون میکنند»

اسلاید 6: 2- شناخت شناسی تهدید نرمالف) مفهوم تهدید نرمواژه تهدید نرم، از جمله واژگانی است که در سال های اخیر کاربرد یافته است. برای بیان مفهوم این واژه، نخست باید تاریخچه تهدید را مرور کنیم.تهدید با ویژگی ها و ابعاد و حدودش، در گذر زمان، تحولات قابل توجهی داشته است. در زمان های گذشته بیشترین شکل تهدید، از نوع تهدید سخت بود. به این معنا که کشور تهدیدکننده به تعرض به کشور دیگر و از بین بردن تمامیت ارضی آن و نیز از بین بردن زیرساخت های نظامی و اقتصادی آن کشور اقدام می کرد. ابزار این نوع تهدید، همان ابزار نظامی خشونت آمیز بود.در گذر زمان، جنس این تهدید سخت بر اثر عوامل و دلایل گوناگون به تدریج دگرگون شد و جای ابزارهای خشونت آمیز را ابزارهای غیرنظامی و غیرخشونت آمیز گرفت، به گونه ای که تهدیدهای فرهنگی با چهره های پنهان و با بهره گیری از روش های پیچیده تا جایی پیش رفت که امروزه امکان لشکرکشی و کشورگشایی را امکان پذیر کرده است.2به عبارت دیگر در تهدید نرم، کشور مهاجم می کوشد بدون استفاده از ابزارهای خشن، اعمال قدرت کند و مدیریت افکار عمومی کشور مورد تهاجم را در راه نیل به اهداف خود بر عهده گیرد.____________________________________________________________________________________________1- مرجف: شایعه پراکنی و ایجادکننده رعب و وحشت2-تهدید نرم و راهبردهای،ص 97و98

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید