hasabresi-dakhli

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حسابرسی داخلی”

حسابرسی داخلی

اسلاید 1: حسابرسى داخلى اثر بخش (نشریه شماره ۱۳۶ )ترجمه وتأليف: على کمالى زارع، عباس ارباب سليمانیاز انتشارات مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسیاستاد: جناب آقای دکتر وکیلی فردتهیه کنندگان: آتوسا سادات حیدری بختیاری، سید علی آقامیری

اسلاید 2: کليات وجــود واحــد حسابرســي داخلــــي در ســـازمانها وموسسات خدمات عمومي يك ضرورت است ودر برخی از آنـها، يك الـزام قـانوني. حتـي در سـازمانهايي که واحد حسابرسي داخلي وجود ندارد، حفاظت از منـابع عمومي و استفاده بهينه از آن، وظيفه سنگيني اســت بر دوش مديريت سازمان. وجــود يك واحـد حسابرسـي داخلي اثر بخش بـه لحـاظ کمک بـه مديريـت در انجـام دادن ايــن وظــــايف، ايفـــاي تعـــهدات مـــهم، امـــري اسـت حياتي و اساسـي. زيـرا حسابرسـي داخلـي درحفاظت از وجوه عمومــي، کشف و پیشگیری از سـوء اســتفاده ها واشــتباهات و بــهبود روشهــا، نقشـــي اساسي دارد.

اسلاید 3: سيستم کنترل داخلىکنترل داخلی فرایندی است که هیات مدیره، مدیریت و سایر کارکنان برقرار می­کنند تا از دستیابی به هدفهای زیراطمینان یابند در واقع سيسـتم کنـترل داخلـي در معنـاي وسـيع کلمــه و در ارتبـاط با مجموعـه هاي از هدفهـا بـه شـرح زيـر تعريـــف مي شود: « هرسيسـتم يـا مجموعـه اي از کنترل‌هـا، اعم از مالي و غيرمالي که براي دستيابي به اطمينــان منطقي از تحقق موارد زير برقرار مي‌شود: - اثر بخش و کارآمد بودن عمليات- قابل اتكا بودن اطلاعات مالي و گزارشگري آن- رعايت قوانين و مقررات لازم الاجرا»

اسلاید 4: که توسط مدیران و کارکنان سازمان به اجرا در می‌آید. گروه اول به اهداف اساسی یک واحد اقتصادی شامل اهداف مرتبط با عملکرد، سودآوری، و حفاظت از دارایی‌ها اشاره دارد. گروه دوم، به فرایند تهیه و تنظیم گزارش‌های مالی اتکاپذیر برای مقاصد عمومی مربوط می‌شود. گروه سوم، نیز با رعایت قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های مختلف واحد اقتصادی سر و کار دارد. هر یک از این گروه‌ها ضمن این که جنبه‌های مشترکی دارند، به نیازهای متفاوتی می‌پردازند که زمینه‌های تمرکز صریح و دقیقی را برای برآورده ساختن نیازهای گوناگون به ‌دست می‌دهند.

اسلاید 5: اجزای کنترل داخلیطبق تعریف ارائه ‌شده در نشریه کنترل داخلی-چارچوب یکپارچه، کنترل داخلی از پنج جزء زیر تشکیل می‌شود: - محیط کنترلی Control Environment))- ارزیابی ریسک Risk Assessment))- فعالیت‌های کنترلی Control Activities))- اطلاعات و ارتباطات (Information and Communication)- پایشگری Monitoring))

اسلاید 6: ساختار کنترل داخلیساختار کنترل داخلی یک سازمان شامل سیاست ها و روش هایی است که برای تأمین اطمینان نسبی ازدستیابی به هدف های سازمانی به وجود می آید . اطمینان نسبی بدان معنی است که هیچ ساختار کنترل داخلی ایده آل نیست و مخارج کنترل داخلی یک واحد تجاری نباید بیش از منافع مورد انتظار آن باشد. استفاده از فرآیند حسابرسی داخلی در سازمان باعث افزایش کنترل داخلی مطلوب می شود. حسابرسی داخلی یک فعالیت مستقل، اطمینان بخش واقع بینانه و مشاوره ای است که برای ارزش افزایی و بهبود عملیات سازمان طراحی شده است. حسابرسی داخلی با فراهم ساختن رویکردی سیستماتیک و روش مند برای ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندهای راهبری، مدیریت ریسک و کنترل، سازمان را در دستیابی به هدف هایش یاری می کند (انجمن حسابرسان داخلی آمریکا). 

اسلاید 7: سيستم کنترل داخلي به دلايل زير سودمند است: - اسـتقرار کنترلهـاي داخلـي بــراي اعمــال مديريــت وســرپرســتي درراســتاي برنامــه هاي اســــتراتژيك، ضروري است. - واحدهاي اقتصادي داراي الزامات قــانوني مي‌باشـند که بايد بــه آنـها عمـل کنند; از ايـن رو بـايد کنترل‌هـاي داخلي لازم را براي شناسـايي و کنـترل مـيزان رعـايت اين گونه الزامات قانوني برقرار نمايند. - مديــران غــيراجرايي و اجرايــي بــــراي انجـــام دادن وظيفه مباشـرت خـود نســـبت بــه صاحبــان ســرمايه، مسـئوليت دارنـد. درنتيجـه، وجـود کنترل‌هـاي داخلــي بـراي تشـخيص، ارزيـابي و کنـترل مخــاطرات، ضــروري است.

اسلاید 8: حسابرسى داخلىحسابرسی داخلی فعالیتی مستقل، اطمینان دهی مطمئن، بیطرفانه و مشاوره اي است که با هدف ارزش آفرینی وبهبود عملکرد سازمان انجام می شود، حسابرسی داخلی با اتخاذ رویکردي منظم و روشمند به سازمان کمک می کنـد تـا به اهداف خود دست یابد و فرآیند هاي اثر بخشی مدیریت ریسک، کنترلها و حاکمیت سازمانی را بهبود بخشد.هيــــأت تدويــــن اســــتانداردهاي حسابرســـــي(٢)، حسابرســي داخلي را در رهنمــود حسابرســي خــود چنين تعريف کرده اند: « وظيفه ارزيابي مستقلي که توسط مديريت سازمان براي بررسي سيستم کنــترل داخلـي ايجـاد مي‌شـود. حسابرسي داخلي، کفايت سيسـتم کنـترل داخلـي را از لحـاظ درســـت و مناســب، اقتصــادي، اثــر بخــش و کارآمد بودن استفاده از منابع سازمان، آزمون، ارزيابي وگزارش مي‌کند » .

اسلاید 9: با توجه به تعریف فوق نقش حسابرسی داخلی به شرح زیر است : 1 - نقش اطمینان دهی و مشاوره اي2 - نقش ارزش آفرینی و بهبود عملکرد شرکت3 - مساعی مشترك با مدیریت در جهت حل مسائل شرکت4 - دیدگاه کلان و متمرکز بر تحقق اهداف راهبردي شرکت5 - توسعه مفهوم و دامنه و عمق کنترل نسبت به ریسک شرکت.6 - تاکید برآنچه باید انجام شود به جاي نگاه محدود به آنچه انجام شده است.7 - کمک به استقرار نظام خود کنترلی در واحد ها و تلاش در جهت ارزیابی تحقق هدفها و ماموریتهاي اصلی شرکت.

اسلاید 10: هدف حسابرسی داخلی هدف حسابرسی داخلی باید منطبق با هدفها و برنامه هاي شرکت باشد تا رشد و توسعه شرکت پایدار باشد ، هدف حسابرسی داخلی کمک به هیئت مدیره است تا اطمینان حاصل شود که موارد ذیل همانگونه که بایـد اجـرا، رعایـت یا محقق شده است: 1 - استقرار سیستم کنترل هاي داخلی به منظور اطمینان از اینکه کلیـه عملیـات شـرکت در جهـت اهداف شرکت و در چارچوب قانون ،اساسنامه و مقررات صورت می پذیرد.2 - اجراي برنامه ها در چارچوب سیاستهاي شرکت3 - قابلیت اعتماد و درستی اطلاعات و گزارشهاي منتشر شده.4 - مدیریت کارآمد و اثربخش نیروي انسانی و سایر منابع5 - حفاظت از داراییها6 - اطمینان بخشی به گزارشها و شفافیت اطلاعات و گزارشهاي مالی

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید