علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

حمل و نقل ریلی چابک، ضرورت لجستیک پیشرو

haml_va_naqle_reili_chabok

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حمل و نقل ریلی چابک، ضرورت لجستیک پیشرو”

حمل و نقل ریلی چابک، ضرورت لجستیک پیشرو

اسلاید 1: حمل و نقل ريلي چابك،ضرورت لجستيك پيشرواولين همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیك ایرانمركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما - تهران14 و 15 آبان 1396دوشنبه 1396/08/15شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 2:

اسلاید 3: فهرست1- اسناد بالادستي و تكاليف قانوني2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير3- مشكلات و چالش هاي اصلي4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار

اسلاید 4: الف)‌ سند سیاست های کلی حمل و نقل (بهمن 1379):(ايجاد نظام جامع حمل و نقل و تنظيم سهم هر يك از زيربخش هاي آن با اولويت دادن به حمل و نقل ريلي با توجه به جهات ملاحظات اقتصادي و دفاعي و امنيتي، كاهش شدت مصرف انرژي، كاهش آلودگي زيست محيطي، افزايش ايمني، برقراري تعادل و تناسب بين زيرساخت ها و ناوگان و تجهيزات ناوبري و تقاضا، افزايش بهره وري تا رسيدن به سطح عالي از طريق پيشرفت و بهبود روش هاي حمل و نقل و مديريت و منابع انساني و اطلاعات)ب)‌ دستور به انتقال بارها از جاده به ريل (مپنا، 10 ارديبهشت 1393):این همه زحمت کشیده شده تا بنادر به راه آهن متصل شوند. بروید و کاری کنید که بارها با راه آهن حمل شود.ج)‌ بند 24 و 25 سياست هاي كلي برنامه ششم (تير 1394):بند ۲۴- اولویتِ ‌بخشِ ریلی در توسعه‌ی حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن.بند ۲۵- توسعه‌ی حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه کریدور شمال – جنوب با هدف توسعه‌ی صادرات و ترانزیت بار.+ قوانين مرتبط1- اسناد بالادستی و تکالیف قانونی (دستورات مقام معظم رهبري)

اسلاید 5: تجربه اروپا و نكات:1- اختلاف هزينه خارجي حمل و نقل جاده اي كاميون سنگين (HDV) با حمل و نقل ريلي كشش ديزلي حدود 26 يورو به ازاي هر 1000 تن كيلومتر برآورد شده است كه معادل 1300 ريال به ازاي هر «تن كيلومتر» مي باشد.2- وضعيت شاخص هاي ايمني جاده اي اروپا حدود 5 برابر بهتر از ايران ميباشد.3-مصرف گازوئيل به ازاي هر «تن كيلومتر» توسط كاميون هاي مورد تردد در جاده هاي اروپا، وضعيت بهتري از كاميون هاي مورد تردد در ايران دارد.4- برآورد ايران: 810 ريال به ازاي هر تن كيلومتر26.1 Euro2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (منافع اقتصادي حمل بار توسط سيستم ريلي)

اسلاید 6: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (وضعيت سهم ريلي)

اسلاید 7: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (حجم بارهاي ريلي و حايز شرايط حمل با ريل)

اسلاید 8: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (كرايه ها و نسبت كرايه حمل ريل به جاده)

اسلاید 9: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (بعضي اقدامات در حوزه ترانزيت ريلي)حرکت اولين قطار ترانزيتي راه ابريشم ريلي در 28 ژانویه 2016 بودکه از شرق چین حرکت خود را آغاز و با طي مسافت 10400 كيلومتر با گذر از قزاقستان و ترکمنستان پس از 14 روز وارد ايران شد.دومين قطار كانتينري از منطقه اينچوان چين با ۴۱ كانتينر ۴۰ فوتي در تاریخ 14 شهریور 1396 به سمت تهران حركت كرد. اخيرا تصميم گرفته شده تا 2 قطار در هفته از چين به ايران سير نمايددر سپتامبر 2016 نیز قطار کانتینری دیگری به صورت ترکیبی حرکت خود را آغاز و با عبور از هند به سمت بندرعباس- قزوين – آستارا - آذربايجان و روسيه ادامه مسیر داد که از هر سه شیوه ریل، جاده و دریا استفاده گردید.توافقات بین راه‌آهن‌های ایران، آذربایجان، گرجستان، اکراین و لهستان برای راه اندازی کریدور خلیج فارس دریای سیاه یا مسیر جنوب - غرب بصورت حمل و نقل ترکیبی برای جذب بارهای هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی به سمت اروپا انجام شده است.در ماه اکتبر 2017 پروتکلی با راه آهن هاي آذربايجان، روسيه و بلاروس براي توسعه مسير غربي شمال -جنوب امضا شده است.

اسلاید 10: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (بعضي اقدامات در حوزه ترانزيت ريلي)پيشرفت فيزيكي محور ريلي قزوين رشت: 95 درصد (در كريدور جنوب شمال)اتصال آستاراي ايران – آستاراي آذربايجان (به زودي)پاراف قرارداد تامين منابع مالي رشت تا آستارا در اوايل آبان 1396افتتاح بخش مرز ايران تا ايستگاه غوريان در افغانستان از محور ريلي خواف – هرات در ظرف 1 ماه آيندهساخت راه آهن چابهار زاهدان (در دست انجام)‌مطالعه جامع و اجراي پروژه هاي لجستيكي در بندر خشك آپرين

اسلاید 11: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (وضعيت حجم بار ترانزيت ريلي)

اسلاید 12: 2- بررسي وضعيت در سال هاي اخير (وضعيت سهم بار ترانزيت ريلي)

اسلاید 13: 3- مشكلات و چالش هاي اصلي (منابع مالي، عدم امكان رقابت)1- تامين منابع مالي براي ارتقاي ظرفيت شبكه زيربنايي ريليپروژه هاي ارتقاي ظرفيت شبكه ريلي منابع مالي در حد 20 ميليارد دلار نياز دارد.2- عدم امكان رقابت پذيري موثر حمل و نقل ريليعدم برابري حق دسترسي به شبكه زيربنايي بين ريل و جاده (بر اساس هر 1 تن كيلومتر‌ ريل و جاده ميزان يكساني را براي استفاده از شبكه زيربنايي ريلي پرداخت نمي نمايندعدم محدوديت براي حمل بارهاي حايز شرايط حمل با ريل (در حال حاضر محدوديتي در اين خصوص وجود ندارد. حدود 10 درصد حمل بار جاده اي فعلي حايز اين شرايط مي باشد)عدم فروش گازوئيل در سطح 90 درصد فوب خليج فارس (قيمت هاي فعلي حداكثر يك چهارم قيمت هاي فوب خليج فارس مي باشد)

اسلاید 14: 3- مشكلات و چالش هاي اصلي (بهره وري خطوط اصلي ريلي ايران، مقايسه با ديگر كشورها)

اسلاید 15: 3- مشكلات و چالش هاي اصلي (سرعت متوسط واگن باري)

اسلاید 16: 4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (پارامترهاي اصلي انتخاب حمل كننده بار)

اسلاید 17: كاهش زمان حمل بار(افزايش پايدار بهره وري از طريق افزايش سرعت متوسط سير واگن هاي باري در حين سير، كاهش زمان معطلي واگن هاي باري در مبادي و مقاصد)ارتقاي اطمينان به سرويس هاي حمل بار ريليرقابت پذيرتر شدن كرايه حمل بار ريلياتصال با بنادر، مراكز بار عمده، بنادر خشك4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (برنامه هاي اصلي در حوزه حمل بار ريلي)

اسلاید 18: 4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (هدف گذاري آينده در افزايش سرعت سفر واگن باري)

اسلاید 19: چگونه؟برقراري نظم آهنين در تردد قطارهاي باري و مسافرياز طريق استقرار نظام اپراتوري قطار و ايستگاه(استفاده از تجربه اروپا)فرمت صحيح تعامل و حضور بخش خصوصي(واگذاري صحيح فعاليت هاي تصدي گرايانه حمل بار و مسافر به بخش خصوصي و تمركز شركت راه آهن روي نگهداري و مديريت ترافيك شبكه)(مبتني بر تعهدات مشخص دو طرفه و خسارات مالي)(مبناي اصلي تعهدات دو طرف: دستور العمل قطار كامل)4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (استقرار نظام اپراتوري قطار و ايستگاه)

اسلاید 20: 4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (استقرار نظام اپراتوري قطار و ايستگاه)

اسلاید 21: استقرار نظام اپراتوري قطار كاملدر مسيرهاي مورد تقاضا از طرف بخش خصوصياستقرار اپراتور ايستگاهدر حدود 20 ايستگاه منتخب كه بالاترين عملكرد مانور واگن ها را دارند.4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (استقرار نظام اپراتوري قطار و ايستگاه)

اسلاید 22: تدوين سند جامع لجستيك كشور مانند سند آمايش لجستيكي كشور كه الگوي مطلوبي در مورد ايجاد شهرهاي لجستيكي، هاب هاي مسافري و باري هوايي، بنادر خشك، دهكده هاي بار و پارك هاي لجستيكي ارايه دهد.توسعه حمل و نقل چند وجهي در كشورايجاد پايانه هاي حمل و نقل چند وجهي و ارتباط مناسب بين شبكه هاي مختلف حمل و نقلتشكيل شركت هاي لجستيكي در صحنه تجارت ملي، بين المللي و منطقه ايتوسعه لجستيك پارك ها و بنادر خشك به منظور توسعه حمل و نقل ريلياحداث و بهره برداري از مراكز لجستيكي به عنوان يكي از جامع ترين راهكارهاي كاهش هزينه هاي لجستيكي و بهبود خدمات مطرح مي باشند.4- اهداف توسعه آينده در حوزه حمل بار (پيشنهادات در حوزه لجستيك)

اسلاید 23: از حسن توجه شما متشكرمپايان

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید