خصوصی سازی در ایران
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم
اسلاید 2: خصوصی سازی در ایراناستاد : .................... محققین : .....................
اسلاید 3:
اسلاید 4: اصطلاح ((خصوصی سازی )) به هرگونه انتقال فعالیت ازبخش عمومی به بخش خصوصی اطلاق می شود.این امر می تواند فقط درارتباط با داخل کردن سرمایه یا فن مدیریت خصوصی درفعالیت بخش عمومی باشد، اما نوعا بیشتر انتقال مالکیت از بنگاه های عمومی به بخش خصوصی را شامل می شود.خصوصی سازی به عنوان یک سیاست اقتصادی براین عقیده استوار است که مالکیت وکنترل خصوصی ازنظر تخصیص منابع نسبت به مالکیت عمومی کارآتر می باشد.
اسلاید 5: دراینجا یک پیش فرض وجود دارد و آن اینکه بنگاه های دولتی و خصوصی ساختارهای انگیزه ای متفاوتی دارند. و بنابراین کارآئی های متفاوتی نیز ازآنها منتج خواهد شد. نظریه آکادمیک سنتی از این قراربوده که وقتی بخش های دولتی وخصوصی برحسب هزینه های تولید کالاهای مشابه مقایسه شوند، بخش خصوصی عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی خواهد داشت. به هرحال جنین نتایجی باید با احتیاط مورد بحث وبررسی قرار گیرند، چراکه اخیرآ محققین به نتایج متناقضی در بررسی موضوعات مشابه رسیده اند که آشکار می کند لزومآ یک ارتباط سیستماتیک بین مالکیت خصوصی وکارآئی هزینه های یک بنگاه خصوصی وجود ندارد.
اسلاید 6: خصوصی سازی به عنوان یک موضوع سیاسی بی نهایت مخالفت برانگیز است، چرا که نشان دهنده اصلاحی است که توزیع مجددی دردرآمدها ومعمولا یک تغییر درالگوهای اشتغال را الزامی می کند. خصوصی سازی لزوما سودهای انحصاری را ازبین نمی برد، حالا اگر اصلآ یک بنگاه دولتی ازچنین سودهایی برخوردار بوده باشد، اما برای سودهائی که قبلا; دربازار غیرقابل مبادله بودند حق مطالبه ای ایجاد می کند. دولتی که قصد خصوصی سازی دارد باید این اثرات توزیع مجدد را به حساب آورد، بخصوص باید مطمئن شود که آنهائی که از داخل شرکت ممکن است با این اصطلاحات مخالفت نمایند، متقاعد شده اند که چنین تغییری لازم وضروری می باشد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.