خلاصه سازی در مکاتبات تجاری
اسلاید 1: خلاصه سازی در مکاتبات تجاری
اسلاید 2: خلاصه سازيتنوع و پیچیدگی کار سازمان ها و وجود تشریفات و قوانین و مقررات دست و پاگیر باعث می شود که مدیران وقتی محدود و مشغله اي فراوان داشته باشند. به خصوص در سازمان هاي جدیدالتأسیس که نیروهاي انسانی تجربه و آموزش کافی ندارند، مشکل چندین برابر است. تا جایی که اوقات اداري و حتی ساعات غیر از وقت اداري هم نمی تواند جوابگوی انجام امور محوله مدیران باشد . برای حل این مشکل میتوان از خلاصه نوشته به جاي متن اصلي استفاده کرد.خواننده می تواند به راحتی در کمترین زمان اطلاعات لازم را به دست آورده و از وقت آزاد شده استفاده مطلوب تري داشته باشد و به این ترتیب ضمن حفظ سلامتش با تصمیم هاي مناسب در امور، دقت لازم در صدور دستورات و صرف وقت کافی در بررسی نتایج و ایجاد کنترلهاي لازم، امنیت کاري و شغلی خود را حفظ نماید.
اسلاید 3: معنی و مفهوم :خلاصه در لغت به معنی : خالص، برگزیده، منتخب ،کوتاه شده مطلب یا نوشته و همچنین به معنی برگزیده، پاکیزه، نتیجه و گزیده و خالص چیزي است. تلخیص، مصدر آن به معنی خلاصه کردن ، مختصر کردن کلام و روشن ساختن آن می باشد. خلاصه در مقابل واژه چکیده نیز آمده است و چکیده در اینجا نوشته اي است از مهم ترین مطالب یک کتاب یا مقاله و متن یک گزارش که به طور خلاصه تهیه شده است.
اسلاید 4: اهمیت خلاصه نویسیبه طور کلی خلاصه نویسی و یادداشت برداری به چهار دلیل پیشنهاد میشود: اول اینکه هنگام مطالعه و دقیق خوانی از اصول مهم به شمار میآید و در عمیق تر کردن یادگیری مؤثر است. دوم حجم و زمان مرور کمتر شده و امکان مرورهای چندین باره را به شکلی سریع فراهم می کند و سوم اگر به شیوهای صحیح انجام گیرد به هنگام مرور بهتر و مؤثر از خود مطلب مفید واقع می شود و چهارم این امکان را فراهم میکند که تمام مطالب و مباحث مرتبط با یک موضوع را که در کتاب درسی، جزوه، کتاب کمک آموزشی و هر منبع دیگری پراکنده باشد را در یک جا جمع آوری کرده و از پراکنده خوانی جلوگیری نمود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.