khelafate_emamali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلافت حضرت علی (ع)”

خلافت حضرت علی (ع)

اسلاید 1: به نام خـدا

اسلاید 2: خلافت حضرت علي (ع)

اسلاید 3: مسلمانان با اشتياق پس از 25 سال بعد از پيامبر اكرم (ص) با حضرت علي (ع) بيعت كردند .

اسلاید 4: حكومت حضرت علي (ع)حضرت علي (ع) در اجراي عدالت ، تلاش زيادي كرد و دست ستمگران را از بيت المال كوتاه كرد .برخي از سود جويان كه منافع خود را در خطر مي ديدند بيعت خود را شكستند .

اسلاید 5: جنگ با معاويه : تمام سرزمين هاي اسلامي به جز شام ( سوريه ) پيرو حضرت علي (ع) شدند .معاويه كه آدم ستمگر و ظالمي بود حاكم شام بود . حضرت علي (ع) معاويه را از حكومت شام بر كنار كرد ولي معاويه كنار نرفت و با حضرت علي(ع) وارد جنگ شد .

اسلاید 6: شكست معاويه در جنگ : وقتي معاويه در جنگ از حضرت علي (ع) شكست خورد به مشاور حيله گر خود ، عمروعاص گفت : يك حيله بسازد .

اسلاید 7: حيله عمروعاص : عمرو عاص گفت: كه قرآن ها را بر نيزه كننـد و فرياد بزنند كه همه ي ما مسلمانيم و قرآن مابين ما حكم كند .

اسلاید 8: عاقبت يك داوري عاقبت مسلمانان فريب خوردند و قرار شد يك نماينده از سپاه حضرت علي و يك نماينده از سپاه معاويه با هم گفتگو گنند .

اسلاید 9: نمايندگان حضرت علي (ع) و معاويه :در اين داوري نماينده ي حضرت علي (ع) كه ياران ساده لوح ،‌او را انتخاب كرده بودند ابوموسي اشعري بود .نماينده معاويه در اين گفتگو عمروعاص مكار و حيله گر بود .

اسلاید 10: فريب ابوموسي اشعري :در اين مذاكره عمروعاص ، ابوموسي را فر يب داد و قرار گذاشتند كه هر كدام از آنها حضرت علي (ع) و معاويه را از خلافت بركنار كنند . ولي عمرو عاص به وعده ي خود عمل نكرد و ابو موسي فريب عمرو عاص را خورد و حضرت علي (ع)را بركنار كرد . اما عمرو عاص ، معاويه را به عنوان خليفه معرفي كرد .

اسلاید 11: خوارج :خوارج مردمي نادان و بي رحم بودند . آنها خلافت معاويه و حضرت علي (ع) را قبول نداشتند . آنها به آزار مسلمانان مي پرداختند .حضرت علي (ع) با خوراج جنگ كرد و آنها را شكست داد .

اسلاید 12: شهادت امام علي(ع) :پس از جنگ نهروان با خوارج ، يكي از آنها به نام ابن ملجم مرادي در سحرگاه روز 19 رمضان سال چهلم هجري ، در مسجد كوفه در نماز صبح با شمشير زهر آلود ضربه اي به سر آن حضرت زد و دو روز بعد ، در 21 رمضان به شهادت رسيد .

اسلاید 13: خصوصيات حكومت امام علي (ع) :ياور مظلومان و يتيمان بود .نمونه ي كامل شجاعت و ايمان بود .روش پيامبر اكرم (ص) را ادامه مي داد .حكومتش تقريباً 5 سال به طول كشيد . دائماً با دشمنان اسلام در حال نبرد بود .آرامگاهش در شهر نجف در كشور عراق است .

اسلاید 14: آرامگاه حضرت علي (ع) در صد سال پيش

اسلاید 15: صحن آرامگاه حضرت علي (ع)

اسلاید 16: محراب نماز حضرت علي (ع) در مسجد كوفه

اسلاید 17: آرامگاه مطهـرحضرت علي عليه السلام در شهر نجف در كشور عراق

اسلاید 18: کاری از:پدرام کاویانی ـ آرین دهنوی زاده ـ کیخسرو اشتریامیدوارم از این کار خوشتان امده باشد

اسلاید 19: پایان

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان