کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی

khalaghiat_noavari_karafarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی”

خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی

اسلاید 1: 1خلاقيت ، نوآوري كارآفرينيدفتر كارآفريني و اشتغال دانشگاهدكتر زهرا هاشميانعلي عقيلي

اسلاید 2: 2خلاقيت (Creativity) : توانايي تلفيق ايده ها به شيوه اي منحصر به فرد براي برقراري ارتباط غير معمول بين ايده هاي مختلف است.نوآوري(Innovation) : فرآيند بكارگيري يك ايده خلاق و تبديل آن به محصول ، خدمت يا شيوه اي مفيد است.كارآفريني(Entrepreneurship) فرآيندي است كه در محيط ها و مجموعه هاي مختلفي اتفاق مي افتد و طي آن تغييراتي در سيستم از طريق نوآوري هاي افرادي كه به فرصت ها واكنش نشان مي دهند ، رخ مي دهد كه اين باعث ايجاد ارزش فردي و اجتماعي خواهد شد.

اسلاید 3: 3براي تحقق نوآوري يك فرايند منظم از تولد يك فكر و انديشه ونظر تا پردازش وتبديل آن به يك ابتكار وابداع طي مي شود.نوآوري در جايي متولد مي شود كه صاحبان قدرت بپذيرند راه حل هاي موجود داراي كاستي است ويا ممكن است راه حل هاي بهتري نيز وجود داشته باشد.صاحب نظران نوآوري را ميزان مسئوليت ، آزادي و استقلالي مي داند كه افراد درون يك فرهنگ از آن برخوردارند ومحرك هايي را براي نوآوري برمي شمارد. رابينز مي گويد محرك هاي نوآوري سه دسته هستند: اول متغيرهاي ساختاري وي ساختار ارگانيك و پويا را مهمترين متغيري مي داند كه مي تواند به نوآوري حركت ببخشد. وجود ارتباطات زياد والبته چند سويه – ونه يك سويه وتحكمي- از ديگر محرك هاي مورد نظر رابينز است. دوم متغيرهاي فرهنگي كه متغير انگيزشي براي نوآوري ناميده مي شود. براين اساس نوآوري درجوامع وسازمان هايي پديد مي آيد كه داراي فرهنگي با ويژگي هاي ابهام پذير وريسك پذير، تحمل كننده موضوعاتي كه الزاما قابل تحقق نيستند، قائل به كنترل بيروني اندك، و داراي سيستم باز باشند.سوممتغيرهاي منابع انساني كه امنيت شغلي از مشخصه هاي بارز آن است

اسلاید 4: 4موانع نوآوري عبارتند از: * عدم اعتماد به نفس* ترس ونگراني وعدم امنيت رواني* عدم تمركز ذهني

اسلاید 5: 5شومپيتر معتقد است خلاقيت روحي است كه در كارآفريني دميده مي شودو نوآوري فرآيند كارآفريني است.هم خلاقيت و هم نوآوري از اجزاي جدا نشدني كارآفرينياند و به گفته پيتر دراكر وجود نوآوري در كارآفريني به قدري ضروري است كه مي توان ادعا كرد كارآفريني بدون آن وجود ندارد و خلاقيت نيز بدون نوآوري نتيجه اي درپي ندارد.كارآفرين، نوآور و پديدآورنده فناوري هاي تازه است.مفهوم نوآوري و تازگي جزء تفكيك ناپذير كارآفريني است.

اسلاید 6: 6كارآفريني تبديل ايده نو به محصول يا خدمت است كه از نتايج آن مي توان به افزايش بهره وري ، ايجاد ثروت ، رفاه و اشتغال زايي اشاره نمود و كارآفرين فردي است كه يك فرصت را در مي يابد و با بكارگيري تفكر خلاق آن را تبديل به محصول نو و جديد مي كند.نوآوري بكارگيري ايده هاي نوين ناشي از خلاقيت، كه مي تواند يك محصول جديد، خدمت جديد ويا راه حل جديد براي انجام يك كار باشد.

اسلاید 7: 7كارآفريني خلق چيزي جديد از هيچ است.كارآفريني عبارتست از پيگيري فرصت ها بدون توجه به منابعي كه در كنترل اند.كارآفريني موقعيت يابي و بهره برداري از فرصت ها است.كارآفريني پروسه تخريب خلاق است.كارآفريني پروسه هدايت به خلق سازمان جديد است بدون توجه به نوع پتانسيل سازمان.كارآفريني توسعه موقعيت ها و اقدام هاي نوآورانه همراه با خطر است.كارآفريني يك فرآيند پويا است ، متشكل از آينده نگري ، تحول و خلاقيت.كارآفرين مديري است كه علاوه بر داشتن دانش و بينش و تجربه ، نوآور نيز هست و اين نوآوري خطر پذيري دارد.

اسلاید 8: 8فرهنگ كارآفريني بر بها دادن به خلاقيت و نوآوري استوار است كارآفرينان افراد خلاقي هستند كه ايده هاي نو توليد كرده و آن را به سرانجام مي رسانند.در سازمان هاي كارآفرين ، كاركنان مي توانند به دنبال ناشناخته ها بروند و روش هاي جديد را به محك تجربه بگذارند. در اين سازمان ها افراد به خلاقيت و ابتكار عمل تشويق مي شوند.در سازمان هاي كارآفرين ، كاركنان ، خودگردان ، خطر پذير و مسئوليت پذيرند و همه خود را دربرابر منافع خود و سازمان و جلب رضايت مشتري مسئول و پاسخگو مي دانند. افراد در حيطه كاري خود تصميم مي گيرند و مسئوليت تصميمات خود را بر دوش مديران خود نمي گذارند.

اسلاید 9: 9كارآفريني سازماني فرآيندي است كه بوسيله آن سازمان ها فرصت هاي موجود را درك نموده و عوامل توليد را براي ايجاد ارزش افزوده بصورت خلاقانه ساماندهي مي كنند.سازمان هاي كارآفرين به دنبال مسائل جديد بوده و بر اساس تواناييها و خلاقيت هاي خود عمل مي كنند.نوآوري در سازمان هاي كارآفرين بصورت رويكردي بسيار با اهميت دنبال مي شود.در سازمان هاي كارآفرين كليد موفقيت در نوآوري است.

اسلاید 10: 10ويژگي هاي كارآفريني در بخش دولتي :تصميم گيري در موضوعات مختلف بصورت نوآورانه و ايجاد ظرفيت براي دستيابي به پيشرفتي بيش از آنچه هم اكنون وجود دارد.رهبري ، خلاقيت ، نوآوري ، فرصت جويي ، ريسك پذيري ، تسهيل و ايجاد تركيبات جديد.آغاز فعاليت هدفمند حفظ و تقويت يك يا چند موسسه دولتي.

اسلاید 11: 11وجود دانشگاه در نقش مركز پشتيباني از كارآفريني به عنوان پل ارتباطي بين كارآفرينان و سرمايه داران ضروري است.دانشگاه كارآفرين مكاني است كه مشاغل جديد در آن خلق مي شود. در چنين دانشگاهي براي سرمايه گذاران امكاناتي فراهم مي شود تا مراكز جديد كسب و كار فراهم آورند.دانشگاه كارآفرين بايد به بازار دسترسي داشته باشد و از تجارب افراد صاحب تجربه در بازار كمال بهره را ببرد. همچنين وجود افراد توانا ، شايسته ، علاقه مند و خلاق درچنين مجموعه هايي ضروري است.در دانشگاه كارآفرين ارتباط افراد و گروه ها بصورت باز و افقي است.جلسات تبادل اطلاعات و فعاليت ها تشكيل شده و از ايده هاي جديد و خلاق استقبال مي شود.مي توان شعار دانشگاه هاي كارآفرين را « آرمان مدون ، آينده نگر ، مشتري گرا و نوآور» نوشت.اصولاً دانشگاهي كه به دنبال ترويج شيوه هاي كارآفريني و فناوري پيشرفته است از ساختي برخوردار است كه امكان به روز كردن خلاقيت ها و ايده پردازي را تشويق مي كند و به نوعي آن را در وظايف مختلف دانشگاهي پيش بيني مي كند.

اسلاید 12: 12آغاز كارآفريني با فن آوري كارآفرينان است و در حقيقت نقش به سزا در توسعه جامعه ايفا مي كند . علت مهم تركيب اين دو فرآيند داشتن وجوه و آرمان هاي مشترك است، ازجمله خلاقيت و نوآوري ، سود آوري و اشتغال ، داشتن دانش و توانايي.

اسلاید 13: 13منابع :دكتر محمود احمدپور دارياني- دكتر سيد محمد مقيمي- مباني كارآفريني-چاپ چهارم- بهار 86مهدي سعيدي كيا- اصول و مباني كارآفريني- چاپ هفتم – 1386دكتر سيد محمد مقيمي- كارآفريني در سازمان هاي دولتي- چاپ اول – پاييز 1384جليل صمد آقايي – كارآفريني پيشرفته- چاپ اول – 1386دكتر سيد عليرضا فيض بخش- دكتر حميدرضا تقي ياري- كارآفريني – جلد اول – چاپ سوم – 1385دكتر سيد هاشم هدايتي - پيش نيازهاي نوآوري در كشور-2008 Aprانديشگاه شريف – فرهنگ كارآفريني – 2008 Marدكتر پترا پوچر- ترجمه روح ا... يوسفي – نوآوري و توسعه در كارآفريني دانش محور- 2008 Mar اكرم عباس نژاد – آموزش كارآفريني در قرن بيست و يكم ، كارآفريني در هزاره سوم- 2007 Dec جليل صمد آقايي- نقش خلاقيت در كارآفريني سازماني- اسفند 1384گلناز پيوندي- ظهور دانشگاه كارآفرين- كنگره توليد علمي – بهار 84

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید