علوم مهندسی معماری و عمران

خیابان جرج سیدنی استرالیا

سیدنی

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خیابان جرج سیدنی استرالیا”

خیابان جرج سیدنی استرالیا

اسلاید 1: The George street Sydney-australiaخیابان جرجسیدنی استرالیا

اسلاید 2:

اسلاید 3: خیابان جرج، خیابان اصلی که از مرکز شهر سیدنی میگذرد.شخصیت آن به طور قابل ملاحظه ای در طول مسیر از ساحل سیدنی(بندر جکسون)در شمال تا ایستگاه مرکزی قطار در جنوب تغییر میکند.ساحل سیدنی(بندر جکسون)در شمال

اسلاید 4: تا قبل از بازسازی ، پیاده روهای آن باریک(با عرض 3/6)و شلوغ بود .کف سازی آن ها را آسفالت، تکه های بتن و انواع متنوع دیگری از مصالح تشکیل میداد.کمتر کسی این خیابان را بزرگ و مهم به حساب می آورد.در گزارشی که در سال (1993)تهیه شده است آمده: این خیابان نه دارای وحدت بصری است نه تسهیلات مربوط به عابران پیاده را دارد.1900

اسلاید 5: این خیابان در طول بیش از 200سال تاریخ خود با طراحی های کوچک و منفصل و به تدریج شکل گرفته است.تا اینکه در اواسط دهه 1990 تصمیم گرفته شد که خیابان را از خیابان آنود در انتهای بندرگاه تا ایستگاه مرکزی به طول 2/6 کیلومتر نوسازی کنند.شورا کارفرمای این پروژه بود.پروژه در سه فاز تهیه شد:1)بازسازی خیابان و نه ساخت و ساز واقعی حذف حایل های وسط خیابان-جابجایی چراغهای راهنمایی-تعیین خطوط ترافیک موقت و دیگر علائم خیابان2)نصب موانع متحرک بین راه سواره و پیاده به منظور حفاظت از عابرین پیاده به هنگام تعریض پیاده رو تا 2/5 متر-آماده سازی برای جدول بندی و کف سازی جدید3)جابه جایی خدمات فعلی-راه اندازی خدمات جدید و آماده سازی مکان طرح برای بازسازی پیاده روها و کف سازی با استفاده از سنگ های آبی رنگ و قراردادن جدول جدید گرانیتی برای هدایت آبهای سطحی در کنار خیابان می شد.نصب مجموعه ای از مبلمان هماهنگ در خیابان صورت گرفت.

اسلاید 6: کاشت درخت لندن پلین کهدر برابر آلودگی مقاوم است و به منظور حفظ وحدت بخشی،در اطراف خیابان کاشته شد.در طی ساخت و ساز مخالفت های زیادی مطرح شد و اشکال های اساسی طرح با مذاکره های سازنده و اعمال تغییرات برطرف شد.برای مثال:بریدگی جداول شیب زیادی داشت و برای معلولین قابل استفاده نبود .هم چنین قطع جریان ترافیک هم برای سواره و هم پیاده بسیار زیاد بود.در نتیجه این فعالیت ها خیابان جرج در سیدنی سازمان یافته تر و هماهنگ با مصالح منسجم کف سازی و مبلمان خیابانی طراحی شد.جاهایی که مملو از اشیای بدردنخور بود پاک شد تا فضاهای باز و جادار ایجاد شود.پیاده رو ها عریض تر شد .مبلمان خیابان ساده و مدرن شد.

اسلاید 7: تعریف آغاز و پایان خیابانخیابان جرج از ساحل سیدنی (بندر جکسون) در شمال آغازو به ایستگاه مرکزی قطار در جنوب ختم میشود.شاید بتوان گفت این خیابان اولین و قدیمی ترین خیابان در سراسر استرالیاست.این خیابان در سال 1810 به وسیله دولت به نام پادشاه جورج سوم نام گذاری شد.مناطقی که در خیابان جورج از شمال به جنوب به ترتیب قرار دارند عبارتند از:The RocksWynyardTown HallCinema DistrictChinatown

اسلاید 8: The Rocks در شمالی ترین بخش خیابان جورج منطقه راکس قرار دارد .مکانی که جایگیری انگلیسی ها در استرالیا در سال 1788 از آنجا آغاز شد.در این منطقه فروشگاهها و مکان های عمومی خاطره انگیزی مانند موزه هنر های معاصر قرار دارند.این بخش از خیابان با تمرکز بر محور دید و بندر جکسون در انتهای آن شکل گرفته است.و بنای اپرای سیدنی نیز برآن مسلط است.ایستگاه راه آهن و ایستگاه مدور ترمینال Ferryهم در نزدیکی این منطقه واقع شده است.

اسلاید 9: Wynyard این بخش ازخیابان منطقه ای است که ساختمان های اداری در آن واقع شده است.در شرقی ترین لبه خیابان قبر سرباز گمنام در مارتین پلیس قرار دارد که به وسیله اداره مرکزی بانک ها و اداره پست مرکزی که بخشی از آن امروزه به هتل تغییر یافته احاطه شده است.ایستگاه راه آهن Wynyardنیز در این منطقه است.

اسلاید 10: Cinema District این منطقه در تپه مشرف به محله چینی ها واقع شده است .سه سینمای بزرگ سیدنی در این منطقه واقع است.1- Hoyts2- Union Greater3- villageتئاترهای آنها نهایتا دریک مجموعه در Union Greater که سال 2005 خریداری شد اجرا میشود.سینماهای Event یکی از محبوبترین مجموعه برای سینما گران است.

اسلاید 11: دیگر کاربری های این منطقه سینمایی در خیابان جرج سیدنی شامل:خانه های طاق دارکافی نت هافست فود هارستوران ها و مکانهای عمومی دیگر که مسلما خاطره انگیزی و رزندگی ساعات شب را افزایش می دهند.

اسلاید 12: Town Hallیکی از ویژگی های خیایان جورج در سیدنی تنوع کالبد و حفظ بناهای قدیمی ، شاخص و خاطره انگیز است .منطقه Town Hall مکان قرار گیری سه بنای تاریخی مهم زیر است:1- cathedral2-Town Hall3-Queen Victoria Bildingعلاوه بر این بناها ،تعدادی از برجسته ترین فروشگاههای سیدنی مانند Mayer کمی دورتر از شمال خیابان قرار دارند.دسترسی به این کاربری ها از طریق راه آهن Town Hallامکان پذیر است.

اسلاید 13: Chinatownتقریبا در نیمه قرن نوزدهم بود که یک بخش چینی نشین در این منطقه و نیز در منطقه ونیز در Argyle گسترش یافت.در لبه جنوب غربی خیابان جورج محله چینی ها در سیدنی قرار دارد که دارای رستوران ها و فروشگاه های متنوعی است.در تقاطع با خیابان Hey درخت تنومندی است که چینی ها معتقدند برای آنها خوش شانسی دارد.در مقابل این درخت بنای باشکوه تئاتر مرکزی شهر قرار دارد جایی که مکان اجرای تعدادی از بهترین هنرمندان موسیقی است.این منطقه در حقیقت بخش سرزنده خیابان به لحاظ تنوع فعالیت ها و تفریحات محسوب می شود.

اسلاید 14: تاکید بر پیاده مداری:همانطور که گفته شد تا قبل بازسازی پیاده رو ها باریک شلوغ و عاری از تسهیلات بود اما :پس از اجرای طرح پیاده روها تا 2/5 متر تعریض شدند.و مبلمان ساده و مدرن در آن طراحی شد.مجموعه این عوامل زینه حضر بیشتر پیاده را فراهم نمود.

اسلاید 15: طراحی جداره ها و جزئیات در مقیاس پیادهدر بافت تاریخی خیابان جورج بویژه در طبقه همکف از عناصر و جزئیات قابل درک در مقیاس پیاده استفاده شده است .این جزئیات عبارتند از :1- استفاده از قرنیز های متعدد در نما 2- طراحی ستونهایی نمایان حدفاصل طبقات با جزئیات سرستون

اسلاید 16: 3- شاخص کردن ورودی با تغییر فرم و ارتفاع و تغییر مصالح4- تاکید بر ارکان افقی و عمودی نما5-تنوع مصالح و ایجاد جذابیت های بصری با استفده از رنگ های جذاب

اسلاید 17: تاکید بر سکانس های دید و جذابیت های بصری این خیابان طویل به پنج منطقه تقسیم شده که از مناطق تاریخی آغاز و به بخش اداری با ساختمان های مدرن و بلند مرتبه ختم میشود.این تفاوت در بناهای هر منطقه موجب ایجاد سکانس های متنوع و جذابیت های بصری شده و تکرار عناصر خطی مانند مبلمان پیاده رو ، درختان و چراغهای روشنایی و نیز تغییر خط آسمان و تنوع ارتفاع ساختمان از عوامل موثر در تاکید بر محور دید هستند.

اسلاید 18: محصوریت(تعریف و تعین فضایی)همانطور که گفتیم این خیابان دارای ساختمان های بلند مرتبه به ویژه مجتمع های تجاری اداری در منطقه وینیارد است.ارتفاع زیاد این برج ها خصوصا در تقاطع ها علاوه بر مقیاس غیر انسانی موجب ایجاد محصوریت شدید در فضای خیابان شده است.

اسلاید 19: تنوع دسترسیدر دسامبر 1899 اولین تراموای برقی طول خیابان جورج تا هریس را پیمود ودر 1995 ترامواها جایگزین اتوبوس های دیزلی شدند .خیابان جورج هنوز هم به عنوان شلوغ ترین خیابان سیدنی محسوب میشود.در سال 1932 با گسترش جورج به بیرون از منطقه تاون هال نخستین ایستگاه مترو زیرزمینی در این منطقه ساخته شد.پس از آن ایستگاه مترو وینیارد با یک ورودی اصلی به خیابان جورج بنا شد.امروزه انواع دسترسی و حمل و نقل عمومی در این خیابان به ج دوچرخه امکان پذیر است.

اسلاید 20: خاطره انگیزیاغلب راهپیمایی ها و فستیوال ها و جشن های ملی در این خیابان برگزار می شود.در طول این خیابان نیز فضای باز جلوی بناهای قدیمی مانند تاون هال مکانی است که عمدتا اجتماعات و مراسم ها در آن اجرا می گردد.این رویدادها علاوه بر ارتقای کیفیت خاطره انگیزی بر نقش این خیابان به عنوان استخوان بندی و ستون فقرات شهر سیدنی تاکید می کند.

اسلاید 21: سرزندگی حفظ بناها و کاربری های قدیمی و خاطره انگیز به ویژه در منطقه تاریخی راکز موجب افزایش سرزندگی و فعالیت خیابان جورج میشود.از جمله این بناهای با هویت:Queen Victoria BildingRussell-hotelThown hallSt Andre Cathedral

اسلاید 22: نورپردازیطراحی نورپردازی ویژه خیابان جورج سبب سرزندگی به ویژه در ساعات شب شده استهمچنین نورپردازی بناهای شاخص به طور خاص موجب تمایز این کاربری ها در بدنه خیابان شده است.

اسلاید 23: آسایش فیزیکی در بدنه های خیابان جورج به ویژه در منطقه راکز و در نزدیکی بندر جکسون پیش آمدگی و سایبانی طراحی شده که در طبقه همکف تمام عرض پیاده رو را می پوشاند و با کابل هایی به بدنه متصل میشود.این سایبان ها علاوه بر سایه اندازی بر مسیر حرکت پیاده و ایجاد آسایش فیزیکی موجب ایجاد وحدت و تباین در نما نیز میشود.

اسلاید 24: تنوع کاربریکاربری های متفاوتی مانند فروشگاه های معروف ،رستوران ها ، هتل ها ، گالری های هنری و کاربری های اداری و ...وجود دارد که موجب افزایش سرزندگی بخصوص در ساعات شب می شود.از جمله این فروشگاهها و کاربری ها ،فروشگاه اپل و هتل هیلتون هستند که با جداره شفاف خود باعث ایجاد بدنه ای سرزنده و فعال شده و کیفیت شفافیت خیابان جورج را افزایش میدهند.

اسلاید 25: هدف خیابان جورج در طرح فعلی کنترل توسعه مرکز شهر عبارتند از:1- حفظ خط خیابان و رابطه موجود بین ساختمان-خیابان2-حفظ ارتفاع ساختمان ها در جداره خیابان 3-ایجاد کلوناد ممتد در امتداد آنُبر اساس طرح ،درها و ورودی ها باید در هر ساختمان مورد تاکید قرار گیرد.ترکیب طرح کنترل توسعه و کار منظر سازی روی خیابان جورج بدون تردید طراحی شهری استو یکی بدون دیگری نمیتواند چنین نقشی داشته باشد.

اسلاید 26: تدوین چشم اندازدر پیش نویس طراحی شهری خیابان جورج که در آن شهر سیدنی را در سال 2030 به عنوان شهر پایدار معرفی می کند، مطالعات طرح بر پایه تبدیل این خیابان به یک بلوار پیاده است.خیابان جورج قابلیت تبدیل به یک خیابان طبیعی و سبز مانند Las Lamblas در بارسلونا و Stroget در کپنهاگ را داراست.

اسلاید 27: اصول طراحی خیابان جورج بر 3 اصل زیر استوار است: 1- افزایش فضاهای مورد استفاده پیاده 2- طراحی زیرساخت های خوانا و روشن 3- ارتقا ایمنی پیاده گام بعدی توسعه استراتژی ها برای نورپردازی،مبلمان،کف سازی ،پوشش گیاهی ،درختان و هنر خیابانی یا گرافیک محیطی و...است.

اسلاید 28: در طرح چشم انداز سیدنی 2030 جورج با شاخص های زیر معرفی شده:1- پیاده راه A Pedestrian BOULEVARD :این خیابان باید مکانی برای همه مردم از جمله سالمندان کودکان و معلولین باشد.این خیابان باید پیاده روهای عریض با درختان و فضای نشستن،کافه ها،رستوران در فضای باز و مراکز تفریحی داشته باشد ،تا افراد زمان بیشتری در آن سپری کنند.

اسلاید 29: 2-یک ستون فقرات و محور شاخص در شهرA Legible Spine through the cityخیابان جورج باید به عنوان یک بلوار شاخص در شهر که کیفیت خوانایی را در شناخت مردم از شهر افزایش میدهد ،عمل کند.اگر این خیابان هویت خود را با طراحی مبلمان خاص و منحصربفرد و کف سازی و نورپردازی حفظ کند بلافاصله به عنوان ستون فقرات شهر که بندر را به مرکز ارتباط میدهد شناخته میشود.

اسلاید 30: 3-یک خیابان شاخص و برجسته An iconic streetدر شهر سیدنی و کپنهاگ یک خیابان شاخص و بین المللی که به خاطر زیبایی و ایمنی آن شناخته میشود وجود ندارد.خیابان های سیدنی عمدتا به دلیل ترافیک ،آلودگی و ...شهرت دارند.خیابان جورج فرصتی برای اصلاح این وضعیت و خلق یک بلوار آرام و زیبا برای گردش توریست و مردم را فراهم میکند.

اسلاید 31: 4-یک خیابان 24 ساعته:بدنه های خیابان جورج میتواند به پیاده رو باز شده و دید داشته باشد و این خیابان بلوار شفافی باشد که تمام ساعات روز فعال است.با محدود کردن ترافیک و آلودگی صوتی پیاده روهای خیابان جورج مکان های جذابی برای تفریح و فعالیت هایی مانند دستفروشی در غیر ساعات اداری خواهد بود.

اسلاید 32: 5- بلوار ارتباط دهنده 3 میدان اصلی خیابان جورج سه میدان اصلی را به هم وصل میکند.THOWN HALLCIRCULAR QUARYRAILWAY

اسلاید 33: 6-یک خیابان ارتباط دهنده شهر به بندر یک ایده برای سیدنی به عنوان شهر پایدار در سال 2030 میلادی ارتباط و اتصال هسته مرکزی حمل و نقل از مرکزشهر به منطقه بندری بوسیله یک پیاده راه زیبا و سرسبز است.نمونه برتر الگو این پیاده راه LAS RAMBLAS در شهر بارسلوناست.در سیدنی خیابان جورج بهترین مکان برای پیاده کردن این طرح محسوب میشود.

اسلاید 34: 7- یک سیستم حمل و نقل کاملاساس این پروژه ایجاد یک سیستم حمل و نقل است که بیشتر مشکلات رایج در خیابان را برطرف میکند.در این راه حل با حمایت دولت ، یک سیستم حمل و نقل موثر طراحی شده است که تراکم ، آلودگی صوتی و مزاحمت سفر و جابه جایی را در طول خیابان جورج کاهش میدهد.این خیابان نیازمند یک سیستم حمل و نقل سبک ، کامل ، کافی و در دسترس است و نیازمند اینکه با دقت برای همزیستی با یک سیستم پیاده مدار طراحی شود.

اسلاید 35: ساختن پیاده راه در چند مرحله در چشم انداز خیابان جورج باید در سه مرحله تبدیل به پیاده راه شود.1- تا سال 20172- تا سال 20203- تا سال 2030

اسلاید 36: یک خیابان ارزشمند A valuable streetمعیار ارزشمندی یک خیابان :1-میزان سطوح پیاده2-طراحی فضاهای نشستن3-سرریز مبلمان به پیاده رو این سه شاخصه موجب رونق اقتصادی خیابان جورج و تبدیل آن به یک خیابان مهم و گرانبها میشود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید