صفحه 1:

صفحه 2:
& ee o ‏تحلیل فضّای شهری‎ > ‏خیاپان پهلوان واقع در کلاتشهر اهواژ‎ (nial, Cw): خا سناء رشیدی

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
موقعیت محد وده مورد

صفحه 7:
کیانیارس در منطقه ۲ از مناطق هشتگانه شضر اهواز قرار گرفته است. منطقه مورد مطالعه در جنوب کیانیارس واقع شده است.خیابان تودید( پهلوان شود .در اواسط این خیابان چهارراهی قرار دارد که به گره تراقیکی بزرگی در اهواز تبدیل شده است.د, اطراف این چراغ قرمز چندین کاربری تجاری وجود دارد.از نکات قابل توجه در اين محیط وجود چندین مجتمع پزشکی .آموزشی و ادارى مى باشد كه باعث كافش عملکرد اصلی (جابجایی و افزایش عملکرد خدمات شده است.

صفحه 8:
مطالعات تاریخی و هویتی محدوده ی مورد نظر : از اقدامات نادرست مسنولان و مدیران شفری که در دضه ی گذشته به اشتباه آغاز شد مى توان به تغییر کوچه ها و خیابان های شفری که باعث کاهش خاطره انگیزی که یکی از توقعات موردی خیابان های شضری می باشد. شده است محور مهرد مطالعه نیز از اين امر مستثنی نگردید و دچار تغییر نام شد و از خیابان پهلوان به بلوار توحید تغییر اسم داد .

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
مبل فيض الله منازل سازمانی آرایشگاه زنانه wa ‏قال‎ ‎wa ‏قال‎ ‎wa ‏قال‎ ‏قال‎ ‎we ‏قال‎ ‎wa ‏قال‎ ‏غیرتعال‎ ‏فعال‎ ‏فعال‎ ‏فعال‎ ‏فعال‎ ‏فعال‎ ‏فعال‎ ‏فعال‎ فعال £ | م wi oe i cy we ae ae ‏ابنايى‎ قاری ‎re‏ ‎re‏ ‎oa‏ ‏قري پنایی

صفحه 13:
بیمه توسه آشپزخانه تاکسی سروپس باشگاه بیلیارد دبستان فل فل فل فل فل فل فل فال فل فل فل فل فل فل فل فل فل فل فل فل ۲۲ ]۲ 9 ۶ ۲۱ ۶ لا ماقام امام عاطم ‎rele‏ E/ELE/E/ EL ELE E/E E E ‏غ1‎ ‎1 ‏أ‎ ‎EE ‎1

صفحه 14:
aT Bola ۱۶۱۲۱۲۱۶ ۱۲۱۲۱۲۱۲۲ a a a oe ote ‏بایی‎ ‏بنايى‎ ‏قري‎ ‏قري‎ ‏ایس‎ ‏ایس‎ ‏یی‎ ‎a يناي wl wl سکونی سکونی ‎an‏ مسكونى سکونی سحونی ‎aa‏ ‏سکونی آموزشی لا

صفحه 15:
۱۱۱/۸۲ 1 FE ۶۶۱۴|۶۶ اع اع اع اع 2 ۶ ۶ ۶ ۶۶ ۶ ۱۱۶

صفحه 16:
در حال ساخت. غیرفعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال فعال EVR] RV EV ELE بنایی بنایی بنایی بنایی ‎wit‏ wt قلزی ۳ فلزی فلزی tt 55 مسكوني مسکونی مسکونی مسکونی مسکونی مسکونی ‎ve‏ ‏مسکونی ‏ممکونی ‎le‏

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:
ذاب‌ایخ یلصا جرد ۱ ‎ee)‏ «دذذى _عمج ناساىخ «نناك د خيابان احلى درجها

صفحه 26:

صفحه 27:
LLL YEG

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
مطالعات تجاری. فرهنگی شناخت کلی افراد گروهای ذینفع: خیابان های شضری زمینه رویاروبی های اجتماعی. اعتراخات سیاسی و مکانی برای لذت بردن هستند. آنفا زمینه ساز مراوده میان گروه های مختلف سنی, چرخه ی توازن برقرار است و از كودك | بسیار سالخورده در آن یافت می شود سالخوردگان به همسالان خود نیاز دارند و در عین حال به جوانان نیازمندند. همان طور که جوانان محتاج برقراری ارتباط با سالذوردگان می باشند. ایجاد امکان بضره مندی از مناقع زندگی اجتماعی برای سالخوردگان و جلوگیری از انزوای آنضا باعث همزیستی گذشته و امروز و تداوم تارینی حیات جمعی می شود. در محدوده مورد مطالعه به علت تنوع در کاربری های موجود در حوزفهای فراگیر و بلافصل می توان تمام گروه شاى سنی را در جمع گروهای ذینفع قرار دارد.

صفحه 37:
خیابان اصلی درجه۱ معجم* جمع و پخش کننده خیابان

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:
7 TT 777 77/77 / 77/77 ‏ل‎ 7 YELL: ‏ف‎ ‏مر‎ 7 ‏هر‎ ‎LLL: ‎LLL ‎ML: j Lid 7 Bry WE 772 MIL: ‏ره‎ ‎YUH. ۱ ML: / ITLL LY LL

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:
سواره دو طرقه پیاده رو ورودی سواره 07 طلك ورودى يياده ۳ دیوار و درخت ‎dual od‏ ورودی فرعی موه یک طرفه 87 ی

صفحه 46:
دکه روزنامه فروشی | روشنايى تا ‎lly dt‏ [و] ‎ ‏يست برق ‏چراغ رافنمایی سایبان با نیمکت ‎ ‎

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:
ایستگاه اتوبوس

صفحه 52:
عرصه عمومی مقابل بقاب محل استراحت ایستگاه اتوبوس يوسك تلفن کارگران در مدور سبز وسط : به دلیل محدودیت فایی که برای عکاسی در خیابان مهرد مطالعه وجود داشت قرارگاه های رفتاری را برمیشماریم عرصه عمومی جلوی کیوسک روزنامه فروشی محور سبز وسط خیابان ‏ . ۱ سر ریز شدن مبلمان پیتزا فروشی به پیاده رو در شب

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:
با توجه به برداشت های انجام شده در محور مورد مطالعه . خیابان پهلوان از آهمیت خاهی در شضر اهواز به خصوص منطقه ۲ شهرداری بر خوردار است . خيابان يشلوان از سمت شرق به يل هفتم و از سمت غرب به پل صیاد شیرازی منتشى مى شود و از آنجايى كه اين خيابان را مى توان فصل مشترك سه منطقه ۲و1و۷ شضر افواز دانست تجمع ساکنین پیاده و سواره در اين خیابان در ساعت های خاهی از شبانه روز به اوج خود رسیده و باعث ایجاد ترافيك سنگین در محور می شود . پیک اوج ترافیک در سلعات مختلف بسته به روز در هفته یکسان نمی باشد و در پنجشنیه ها می باشد .در این چهار راه در ساعات ۱2-۱۱ و ۲۱-۱۹ ترافیک سنگین برداشت شده است.

صفحه 58:
سنگین ترین ترافیک در محور را گره شماره ۲ دارد و در گره ای شماره ۳ وا به ترتیب از سنگینی ترافیک کاسته می شود. روكش محور سواره در طول مسیر آسقالت و در محور پیاده موزانیک . سنگ فرش و در محدود نقاطی نیز خاکی می باشد. در غرب محور و نزدیک به پل حیاد شیرازی با توجه به مراکز اموزشی موجود در منطقه اذ يل عابر بيياده استفاده شده است و گره شماره ۲ نیز در چهار طرف از خطوط عابر يياده بر خور دار مى باشد .اين محور در مرکز خود فضای سبز زیبا .محل نشستن عابر پیاده .آبنما ها و... را جاى داده است . يك کیوسک روزنامه فروشی . ایستگاه اتوبوس و آبسردکن در سمت غرب عدور برای سرویس دفی به عابرین پیاده جانمایی شده است. با توجه به چراغ راهنمای و رانندگی موجود در گره شماره ۲ طبیعتا اين تقاطع در طول روز از لحاظ رانندگی تصادفی پیش نمی آید و لی در گره شماره ۳ بیشترین تحادفات را بین اتومبیل ها و عابرین بياده شاهده بوده

صفحه 59:
در اين خيابان هيح گونه ياركينك عمومی ای وجود ندارد و فقط از پارکینگ های حاشیه ای برای پارک وسایل نقلیه استفاده می شود (در حالی که حاشیه ی خیابان پارک ممنوع می باشد که خود باعث به وجود .آمدن ترافیک در طول مدور می شود

صفحه 60:

صفحه 61:
یسب بات .جلوگیریاز تسوقفحاشیه لی‌خودروها و سرعتسخشیدنسه عملیاتلحدا نی ارکینگطبقانی- بیش ين إيستكاههايى رلئ: وقفوسايلحملو ن قل»مومی‌خصوصا در قسمشسرقی‌خیابانسرلیممانعطز تسوقففاگهانیمسافر کش‌ها در - .طول‌مسیر .تامینروشنایی‌در دو ضلع پسیامه رو جهلیمنیو لمنینعابرینو همچنیروجود روشناییکافیبسرلی‌دیده شدن‌تسمام فشضا در شب +تسولکم و ایتفاع پسوشش‌گیاهی‌در حدینسباشد که نظارتبر فضا یا بسخش‌هایواز آنرا مختلنطايد ‎١‏ | پسرهیز از لستقرار فعا ليتهايىكه برلوادلمة حياتفياز به مرلجعه گان‌خلیج از محله دایند (ب عولنم آزمایشگاه نتیککه - حويه نفوذ لزدر حد فرا منطقه لی‌میباشد) .هوشمند کردنپ عابر ب پسیاده بسوایترغیباستفاده همه ی عابریراز آن- .با تسوجه بسه چهتت ایش‌خورشید لحدلثسایباندر ضلع شمانلوو بسهره گیرواز پسوشش‌سبز در ضلع جنوبی‌خیابان- اجتناباز ترلكم نوع خاصواز کلیبریها در خیابازف رلتر از نسیاز ساکنان(همانند مجتمع هایپ زشکیکه بیشراز نسیاز ساکنینهیباشن) - لنتقل[اختمازدادكاه لنقلابلسلامواز ليزخيابانه مكانىهيكر(ترجيحا در حاشيه شهر) - طرلحیپیاده رو با در نظر دلشتنوقعاتعابرينيياهم خصوصا بيطرلنو لفراد ناتولنو لتخاذ قولنیرو ظولبط ک فسازیمتناسیا 7 .خركتيياده در تمام كفبرلىما كان .تسنظیملختاهسطح ها در خیابانمتاسیا حرکته ياده لحدلئیمیا شیباستانرد - .تناسب در پوش کانالهای تأسیسات زیربنایی با حرکت دوچرخه و خودرو ها ونگلمیزی‌جداره هایبسناهایف رسوده و بسایر _ -

صفحه 62:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان