درآمدی بر بازاریابی الکترونیک
اسلاید 1: Introduction to E-Marketingدرآمدی بر بازاریابی الکترونیکProduced By : Saeed Nayeriتهیه و ارائه : سعید نیّری May2011,University of Tehran , IranE-Mail: nayeri.saeed@yahoo.com
اسلاید 2: -----Index-----Famous Example یک مثال معروف Useful Terms اصطلاحات مفید Benefits & Lossesمزایا و معایب Consumer-Generated MarketingCharacteristics ویژگیها 6) E-Marketing Mix آمیخته بازاریابی الکترونیکیThe Most Used Reference : Essential of Marketing 20092----فهرست----
اسلاید 3: Ninety-nine percent of Googles revenue is derived from its advertising programsSuch as Google AdSense and Googles AdWordsA Well-known example3
اسلاید 4: خدمات شرکت گوگل برای مشتریان و بازاریابان :* بازاریابان -------- یافتن و آگاهی دادن به مشتریان بالقوه خود .* مشتریان ------- آگاهی از وضعیت و خدمات شرکتها و اخـبار مرتبط با آنها .* گوگـــل ------- انجام تمامی مراحل و اطلاعات لازم برای تحقیقات بازاریابی ، بخش بندی بازار ، آمیخته بازاریابی و ... . ماموریت گوگل : سازماندهی اطلاعات دنیا و دردسترس قراردادن آنها در سطح جهانی و به صورت مفید . Organize the Worlds information and make it universally accessible and useful 4
اسلاید 5: Useful Terms - اصطلاحات مفید * تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مبادلات کسب و کار که از طریق اینترنت ، با پیروی از قوانین دیجیتال و با استفاده از ابزارهای ICT انجام میگردد . ابزارهایی از قبیل WebPages ،E-mail و ... . درواقع ما از این میان تمرکز خود را روی تور جهان گستر اینترنت WWW و تاثیرآن بر وجوه مختلف بازاریابی قرار داده ایم . * بازاریابی الکترونیک ( E-Marketing ) فرآیند استراتژیک شناخت و درک نیاز و خواسته مشتریان بالقوه و خلق ، توزیع ، ترویج و قیمت گذاری محصولات برای مشتریان هدف در محیط مجازی و به صورت دیجیتال .یکی از مهمترین مزایای بازاریابی الکترونیک ؛ توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان بازاریابان و مشتریان است .5
اسلاید 6: مزایای دنیای دیجیتال برای مشتریانمزایای دنیای دیجیتال برای شرکتها و بازاریابان * امکان جستجوی اطلاعات مورد نیاز – از طریق سایتها – * کاهش محدودیت های زمانی و مکانی در ارائه خدمات و محصولات* کاهش محدودیت های زمانی و مکانی در دریافت خدمات و محصولات * ایجاد فضایی برای گرفتن بازخور از مشتریان – از طریق سایتها – * کاهش هزینه های عملیاتی * امکان بررسی گزینه های مختلف در زمان کمترDigitalization دنیای دیجیتال - * توسعه کانالهاي توزيع6
اسلاید 7: A Sweet exampleCustomer ConvenienceSo;24 * 7 Services7
اسلاید 8: معایب دنیای دیجیتال برای مشتریان و بازاریابان * نبود زیرساختهای لازم برای پیاده سازی برخی از ایده های جدید بازاریابی * پایین بودن ضریب اطمینان در معاملات* بمباران اطلاعاتی مشتریان . . . Digitalization دنیای دیجیتال - 8
اسلاید 9: Only 3 %So;Searching By WebBuying By hand A Bitter example9
اسلاید 10: E-Marketing is the most Consumer-Generated type of Marketingبازاریابی که محتویات آن توسط مشتریان تولید می شود* مشتریانی که نه تنها علاقمند به اشتراک گذاشتن تجربه و نظر خود هستند؛ بلکه به هنگام خرید نیز تحت تاثیر نظرات و تجربیات نزدیکان خود می باشند . 10
اسلاید 11: Consumer generated campaigns make the participants—your current or potential customers—part of the process by looking to them to supply content that can be later leveraged for sales and marketing.آموزش مشتریآگاهی مشتریمشارکت مشتریکسب مزیت رقابتی با کمترین هزینه11
اسلاید 12: WikisBlogsPodcasts OrEven; Online Games An Attractive example12
اسلاید 13: Basic Characteristics of Electronic Marketingویژگیهای اصلی بازاریابی الکترونیک Addressability قابلیت شناسایی Interactivity Memory Control DigitalizationAccessibilityقابلیت تعاملحــافظـــهکنتــــرلقابلیت دسترسیدیجیتال شدن13
اسلاید 14: توانایی بازاریابان برای شناسایی مشتریان پیش از آنکه مشتریان دست به عمل خرید بزنند.عضویت در سایتها برای امکانات اضافیگرفتن اطلاعات اضافی از طریق ثبت نام (بانک اطلاعاتی)دادن جایزه به ثبت نام کنندگاناستفاده از فرم های Registration و قابلیت Cookie ها برای دریافت و حفظ اطلاعات بازدیدکنندگان Addressability قابلیت شناساییCookie : an identifying string of text stored in a website visitor’s computer14
اسلاید 15: Ethics & Information Security in Sharp Company A Bright example15
اسلاید 16: Interactivity قابلیت تعامل قابلیت ارتباط متقابل با مشتریان ، جهت در یافت مستقیم نیاز و خواسته آنها و پاسخ از طریق فعالیت های بازاریابیقرار دادن صفحات POP-Up مختلف برای دریافت نظرات و انتقادات مشتری، آن هم همزمـان با استفاده وی از سایتارتباط متقابل فرد از طریق عضویت در Community های مختلفاجتماع (Community) : حس عضویت یا احساس تعلقگذشتهحال1.استفاده از سایت ها 2.هزینه کم 3.زمان کم 4.راحتی بیشتر 5.امکان ارتباط با مشتریان دیگر1.استفاده از فروشندگان2.هزینه زیاد 3.زمان زیاد 4.راحتی کمتر5.عدم امکان ارتباط با سایر مشتریان16
اسلاید 17: A Practical example120,000 Weblog , each year55 Million Weblog in Business17
اسلاید 18: Memory حــافظـــهدراختیار داشتن بانک اطلاعاتی از مشتریان، شامل: اطلاعات شخصی مشتریان، تاریخچه خریدهای قبلی، علایق و ...؛ و استفاده مفید از این اطلاعات در جهت شخصی سازی هرچه بیشتر خدمات بازاریابی شرکت در قبال هر یک از مشتریان همانطور که مشخص است، وجود این خاصیت و استفاده از ابزارهای مناسب از قبیل Database ها و DataWarehouse، تکمیل کننده و تامین کننده خاصیت Addressability می باشد . Database: Collection of data or information organized for rapid search and retrieval, especially by a computer. 18
اسلاید 19: Classifying Customers’ InterestsCreating Personal Catalogs An Informative example19
اسلاید 20: Control کنتــــرل توانایی مشتریان در تنظیم و تعیین اطلاعاتی که مشاهده میکنند و اعمال نظرات و تاثیرات آنها روی اطلاعات نقش واسطه کششی دارد ؛ یعنی کاربران هستند که اطلاعات و محتوایی که در سایتها مشاهده میکنند، تعیین می نمایند و سایت نسبت به کسب اطلاعات از مشتریــان کشش دارد . در مقابل، تلویزیون بعنوان یک عامل تحمیل کننده ( فشاری ) است .Portal(ورودی): وبسایتی چند خدمتی که به عنوان یک ورودی برای سایر سایت ها عمل می کند20
اسلاید 21: An Old exampleSearch whatever you wantGo wherever you want 21
اسلاید 22: Accessibilityقابلیت دسترسی توانایی مشتریان در دستیابی به اطلاعات موجود در اینترنت این ویژگی به طور قابل ملاحظه ای رقابت را برای جلب توجه کاربران اینترنتی افزایش می دهد.استفاده از Interface های کاربرپسند برای راحتی فرد در جستجو و بکار بردن اطلاعات مختلف و گستردهفراهم آوردن امکان مقایسه و دستیابی به اطلاعات رقیب – از طریق سایت شرکت – 22
اسلاید 23: Compare & ChooseA Comparative example23
اسلاید 24: Digitalizationدیجیتال شدن توانایی ارائه کردن محصولات و یا حداقل ، استفاده از منافع آنها به صورت دیجیتالیبا استفـاده از اینترنت به توزیع(جابجایی) ، تبلیغات و فروش آن دسته از ویژگی های محصول که جدای از ویژگی های فیزیکی آن است ، می پردازیم.RichnessNew levels of richness and reach attainableReachENABLERSDissemination of standards24
اسلاید 25: Track your Order A Digital example25
اسلاید 26: آمیخته بازاریابی الکترونیکیPromotionترفیع توزیعPlace محصول ProductPrice قیمت 26
اسلاید 27: توجه به محصول* نقش محصول ، پوشش دادن نیازها و خواسته های مشتری برای جلب رضایت اوست CustomizationMass-CustomizationUser-FriendlyHigh QualityCreativity : Learning-Cycle *در تولید محصولات دیجیتال با گذر زمانیادگیری سریعتر انجام شده و به دنبال آن هزینه ها به مقدار بیشتری کاهش پیدا میکنند .27
اسلاید 28: توجه به قیمتقیمت با برداشت مشتری از ارزش محصول ارتباط مستقیم دارد و انعطاف پذیرترین عامل در آمیخته بازاریابی محسوب میشودتوانایی ارائه گزینه های قیمتی چندگانه برای کانالهای مختلف ، برای مشتری ارزش آفرینی و برای شرکت بهبود عملکرد بازاریـــابی را بدنبال خواهد داشت . بنابر خاصیت Accessibility، مشتریان دسترسی بیشتری به اطلاعـات هزینه و قیمت یک محصول دارند، که تا قبل از آن بی اطلاع بوده اند. بنابراین فضای بیشتری برای رقابتهای قیمتی و حتی غیر قیمتی ( ایجاد ارزش برای مشتری با چیزی غیر از قیمت ) ایجاد میشود .28
اسلاید 29: * نقش توزیع این است که محصولات را در زمان و مکان و میزان مناسب در دسترس خریداران قرار دهدتوجه به توزیعبنابراین در بازاریابی الکترونیکی باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهیم :- بهینه سازی فرآیند توزیع و تناسب آن با نحوه ، حجم و زمان تولید- تقویت سیستم JIT- استفاده از کانال های توزیع و فروش جدید و مجازی مثل فروشگاههای الکترونیکی29
اسلاید 30: توجه به ترفیع خاصیت Control در بــازاریابی الکترونیک ---------------- بازدیدگنندگان سایت به خواست خود، نشاندهنده علاقه اولیه آنها به محصولات شرکت حداقل با پیام و فعالیت های بازاریابی شرکت درگیر میشوند ، حتی اگر خریدی رخ ندهد ! خاصیت Addressability ---------- دسترسی به یک بانک داده اثربخش ، قعالیت های ترفیعی را به سوی مشتریان خاص و دارای اثربخشی هدایت می نماید . خاصیت Accessibility و Interactivity در کنار استفــاده از رسانه های سنتی ، فعـــالیت های ترفیعی و ترویجی بازاریابان را بهبود می بخشند .مشتریان بیشتر و بهتر به خود و شرکت کمک میکنند (محتواهای Consumer-Generated) 30
اسلاید 31: Advertising is one Part of Promotion Plan31
اسلاید 32: جبعمندیnclSnoCiuدرمیان گذاشتیم-Famous Exampleیک مثال معروف -آشنا شدیم -Terms اصطلاحات رایج -بررسی کردیم-Benefits & Lossesمزایا و معایب -آموختیم-Characteristics ویژگیها -نتیجه میگیریم اهمیت شناخت و استفاده از بازاریابی الکترونیک32-E-Marketing Mix- آمیخته بازاریابی الکترونیکی-Consumer Generated Marketing
اسلاید 33: پیروز باشید
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.