کسب و کارسایرفروش و بازاریابیورزشی

درس بازاریابی از خوزه مورینیو

صفحه 1:

صفحه 2:
مورینیو (آقای خاص) ۱ بخ درس بازاربابی از خوزه /

صفحه 3:
بازاریابی بازاریابی به عنوان یک علم بهره بردار, ظرفیت وسیعی برای خود آبچاد گرده است. آنچه در طول سالهای اخیر نیز نصیب این رشته از مطالعات علمی شده است. حاصل همین ظرفیت پذیرش است. تازگی و طراوت این رشته از مطالعات علمی نیز مرهون همین الگوبرداری است از آنچه می تواند به رشد بازاریابی بیانجامد بازاریابهای خوش ذوق د ن فوتبال و بازاریابی مشابهت های فراوانی وجود دارد؛ میدان ورزشی. صحنه ی را جوانمردانه است. آنانکه با جسارت و جنگندکی ظاهر شوند. پیروز میدان خواهند بود؛ تیمی که فشارها و بحرانها را مدبریت کند, ءفرجام بازی را به نفع خود تغییر خواهد داد

صفحه 4:
+ بازاریابی و فوتبال #۱ آنانکه عاشقانه وارد میدان مسابقات می شوند. احترام حریف را برمي انگيیزند و بسیاری مشابهت های دیگر که می توان در بازار و بازاریابی سراغ آن را گرفت. از این رو بازاریابان بر آن شدند تا آموزه ها را از بزرگان فوتبال بیاموزند. خوزه مورینیو. آقای خاص فوتبال. برای خود اصولی دارد که برخی بازاریابان این اصول را به هنگام فعالیت حرفه ای در دستور کار خود قرار داده اند. این اصول کدامند؟

صفحه 5:

صفحه 6:
خوزه مورینیو آقای خاص فوتبال جهان. تابستان امسال راهی فوتبال جزیر: شود تا هدایت تیم فوتبال چلسی را بر عهده گیرد تیمی که پیش از این نیز در فاصله ی بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ سرمربی بوده است. به گواه بسیاری از طرفداران . منتقدان . بازیکنان و مربیان فوتبال موریتیو هم اکنون یکی از بهترین مربیان فوتبال است و حضور وی در هر تیمی آن تیم را متحول خواهد کرد. مورینیو کار خود را درفوتبال به عنوان یک بازیکن آغاز کرد اما خیلی زود بازی كردن را رها كرد و تصمیم گرفت وارد دنیای مربیگری شود

صفحه 7:
6 آغاز یک ستاره او پس از مربیگری در چند تیم جوانان. کار خود را به عنوان مرجم سر بابی رابسون و سپس لوئیس ونگال در تیمهایی همچون اسپورتینگ لیسبون » يورتو و بارسلونا پیش گرفت. نام این مربی پرتغالی با نام پورتو گره خورده است. زیرا برای اولين بار در پورتو بود که مورینیو به چهره ی سرشناس در فوتبال اروپا و جهان تبدیل شد. وی پس از پورتو به چلسی رفت و سپس راهی اینترمیلان موربنیو پس از دو فصل در اینتر و تکرار افتخاراتش با این باشگاههای جهان یعنی رثال مادرید رفت و توانست در |

صفحه 8:
و آقای خاص * در بیستم ماه می سال جاری فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادژید اعلام کرد که نیو پس از توافقی دو جانبه از اين تیم جدا خواهد شد. آبلّهای لندن مقصد بعدی آقای خاص است. شهرت خوزه مورینیو او را به چهره ای فراتر از یک مربی فوتبال تبدیل کرده است و افراد زبادی در حوزه های مختلف سعی کرده اند از ویژگیهای فنی و رفتاری وی الگوبرداری آگاهانه کنند.

صفحه 9:
برندی به نام مورینیو * مطمئنأ آموختن از فردی که در مدتی نسبتاً کوتاه از فردی ناشناخته به برندی معروف در دنیای فوتبال تبدیل شده است. می تواند بسیار مفید واقع شود. این موضوع بویژه برای بازاریابان که شناساندن خود و محصولشان به مشتری و ساختن برند فردی و سازمانی می تواند نقش مهمی در موفقیت حرفه ای آنها فا کند از اهمیت بسزایی برخوردار است. در پاسخ به پرسش که بازاریابان می توانند زی از خوزه مورینیو بیاموزند می توان به پنج مورد زیر اشاره کرد:

صفحه 10:
نترسید نطرتان‌را ]۴۲ .«صراحتاعلام کنید * در پی رکود اقتصادی بسیاری از برندها و بازاریابان از ترس فلج شدهآند: خواه این ترس در پی از دست دادن سهم خود در بازار به نفع رقبا و واگذاری مشتریان 639 با در سطحی شخصی با خطر اخراج از حرفه خود ار تباط یابد. بازاریابان از پذیرفتن خطر طفره رفته‌اند . * نه فقط مورینیو به عنوان یک مربی در قطبی کردن عقاید تجربه بيدا كرده. بلكه به نظر می‌رسد که از ترسی که در دل بسيارى از بازمانددها رخنه كرده. مبرا است. او درباره. احتمال برکناری خود. گفته كه جنانجه باشكاه تصميم بكيرد كه به خاطر كسب به من را بركنار كند . اين بخشى از بازى است. در اين صورت من يك ميليونر خواهي بود و البته پس از چند ماه مدیریت یک باشگاه دیگر را بر عهده می‌گیرم . ( مصاحبه با 6 5 8)

صفحه 11:
.نترسید ن ظرتان‌را با صرلحلتعلام/ موريئيو هيج كاه از به زبان آوردن نظر واقعی اش باکی ندات ۱۳۲۱ رسماً به عنوان مربی چلسی اعلام شد. در مصاحبه ای گفت: « چلسی بوی تعفن رافا بنیتز (مربی سابق چلسی) را می دهد.» درست است که بیشتر بازاریابان در صورت اخراج شدن فیلیوثر نخواهند ۳۳۱۵ باشيد که اگر بخواهید مطابق میل هیچ کس رفتار نخواهید کرد. کسی که بخواهد همه را از خود ‎ely‏ که دارد محکوم به شکست است. ند پیش پس از آنکه

صفحه 12:
7 ‏ا‎ aia "0000| ‏ضرورى است . ترس بزركترين مانع رسيدن تةإهافا‎ 00000 ‏رویارویی با ترس های خود را جزئی از عادت هابتال‎ ۳ شرایطی اس کار را انجام دهید.

صفحه 13:
« . os cy Mme شاید اين نوع تفكر تا حدودی منفی و بدبینانه باشد. اما اگر فلسفه ی مدیر این باشد که گروهی را برای انجام هدفی مشترک متحد کند. چنین تفکری بسیار کارایی خواهد داشت.

صفحه 14:

صفحه 15:
.از تسیم‌خود محافظنک نید -3 ید یکی از بدترین آثار رکود اقتصادی این باشد که افراد تمایل خود را به دوش دیگران بیاندازند. تصمیمات بر اساس فایده ای که + نمی شوند. بلکه کارمندان و مدیران به دنبال اين هستند که با تصمیماتی که می گیرند موقعیت خود را حفظ کنند. بنابراین در شرایط سخت اقتصادی معمولاً منافع فردی به منافع. گروهی ترجیح داده می شود. این موضوع در سطوح بالاتر حتی رهبری یک سازمان را نیز با خطر روبه رو می کند. کسانی که طرفدار سرسخت مورینیو هستند و آنهایی که به شدت از او متنفرند در یک نقطه با یکدیگر اشتراک دارند و آن اينکه او حس فداکاری را به بهترین نحو در ب به وجود می آورد. ‎ee‏ ند مسئولیت

صفحه 16:
.از تیم خود محافظتک نید -3 «3 ليك او باشد و بز بیشتری وارد © شخصيت خاص مورینیو باعث می شود انتقاهای یتنا ۱۳۲۲ این فشار سخت رسانه ای از روی بازیکنانش برداشته شود و آنها با تفر میدان مسابقه شوند. * مورينيو انتقادها و فشارها را به جان می خرد تا بازیکنانش با آرامش خاطر کار کنند و آنها نیز سعی می کنند با فداکاری و تلاش بیشتر برای تیمشان جواب این از خود گذشتگی آقای خاص را بدهند.

صفحه 17:
ow ee نياق فراوانی كه مورینیوبهفوتبال دارد غیرقابلانکار است. اش بر آن پیروز شود. ریاد است که گویی هر مسابقه برای او مانند جنگ ال کم *_مورینیو جمله معروفی دارد که در آن می گوید: « به مدل موی من نگاه کنید. من برای جنگ آماده هستم.» این موضوع بسیار مهمی است که معمولاًبه آن توجه نمی شود. بهترین بازاربابان دنیا عمیقاً به

صفحه 18:
تاو جادر در جانی گفته است ‎٠١‏ نها نمانیاز کار خود رضایتخواهید دلشنکه معتقد ب اشید آنچه لنام میدهید ف وق » لادم لستو تسنها له لنجام دادن‌ک ار ف وق مادم ‎Sal‏ عاشقك ‎fee SLA gE‏ «.به لينحسنرسيده ليد سرجايتانًرلم ننشينيد

صفحه 19:
5- قوانین ‎Sly»‏ شکسته : وجود امده اند. * _قوانین دست و پاگیر هیچ گاه نتوانسته اند جلوی مورینیو قد علم در حالی که از تماشای بازی محروم شده بود با لباسی که شناخته ت بازی تیمش را تماشا کرد. هیچ قانونی نمی تواند جلوی تعهد و اث شدن را بگیرد. * در دوره ای که توجه بیشتر به مشتريان به یکی از اصول بسیار مهم در است محدود کردن خود به قوانين دست و پاگیر باعث فاصله گرفتن هر چه : مشتريانش خواهد شد. /

صفحه 20:
* نشریه توسعه مهندسی بازار سال ششم آذر و دی 1 ‎co‏ ‏مقاله « پنج درس بازاریابی از خوزه مورینیو

صفحه 21:

صفحه 22:
‎aes‏ اكزابه دتبال شغل راحت بودم در پر ال مي ماندم. صندلي هاي ‎wl‏ زیبا , جام ‎Pee eye‏ .حكمراني ‏حال 52 ۳۳ منفور هستم اين هشکل آنهاست نه .مشکل من ‏ترس واه ما۳ که در فرهنگ لغات فوتبال من جايي ‏ندارد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

32,000 تومان