سبک زندگی

درس تفکر و پژوهش کلاس هفتم پاور پوینت درس سراب

dars-sarab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس تفکر و پژوهش کلاس هفتم پاور پوینت درس سراب”

درس تفکر و پژوهش کلاس هفتم پاور پوینت درس سراب

اسلاید 1: علی قنبری کلاس هفتم چهار دبیرستان شهید اژه ای یک دبیر استاد عمید فر درس سراب

اسلاید 2: گفت و گو کنید ص 65 سه نمونه از خطای بینایی : پدیده‌ی سراب در شرایط گرما و تشنگی که خشکی را شبیه آب می‌بینیم.شکست نور در آبنزدیک شدن ماه به افق که در این حالت ماه بزرگتر به نظر می‌رسد درحالیکه اندازه ماه در واقعیت تغییری نمی‌کند.

اسلاید 3: سه نمونه از خطا بینایی

اسلاید 4: آیا حواس دیگر انسان نیز دچار خطا میشوند؟ در صورت پاسخ مثبت، مثال بزنید.هر وقت دو تا دستت رو توی دو تا محیط با دمای خیلی متفاوت (مثل آب سرد و گرم) ببری و بعد هر دوتا دستت رو بگذاری توی یه محیط (مثلا آب معمولی) دمای محیط رو متفاوت حس میکنی (با یه دستت سردتر و با دست دیگه گرمتر)، یعنی مغزت از اطلاعات بخش لامسه تحلیل درستی بهت نداده!- تا حالا برای خرید عطر رفتی مغازه عطر فروشی؟ حتما متوجه شدی که بعد از چند لحظه دیگه نمیتونی هیچ کدوم از بوها رو تشخیص بدی. گاهی وقتها هم وقتی عطری رو میخری و میای بیرون بعد از چند ساعت متوجه میشی اصلا اون بویی رو که تو میخواستی نداره! این جا هم اطلاعات حس بویایی، ادراک مغز رو دچار مشکل کرده.- خیلی کم پیش میاد که حس چشایی بتونه چند تا طعم نزدیک به هم رو که با هم مخلوط شدن درست تشخیص بده، امتحان کن!

اسلاید 5: حواس ما چگونه کار میکنند؟ آن را با رسم شکل نشان دهید.بیناییاعضای بینایی، چشم ها هستند. شعاع های نوری که به هر چشم وارد می شود، به وسیـله قرنیـه و عدسی متمرکز شده، روی شبکیه می افتند و یک تصویر وارونه بر روی آن تشکیـل می دهنـد. سلـول های شبکیه این تصویر را به تکان هـای الکتریکی تبدیـل مـی کنند که از طریق عصب بینایی به مغز می روند و در آنجا رمز گشایی شده، باعث بینایی می شوند. عنبیه، اندازه مردمک را تغییر داده، مقدار نوری را که به شبکیه می رسد، کنترل می کند. رگ های خونی شبکیه و لایه ای به نام مشیمیه، مواد غذایی را به چشم می رسانند.

اسلاید 6:

اسلاید 7: بویایی بوها به وسیله سلول های گیرنده تخصیص یافته در سقف حفره بینی تشخیص داده می شوند. این سلول های گیرنده مولکول های بودار موجود در هوا را تشخیص می دهند و این اطلاعات را به تکان های الکتریکی ظریفی تبدیل می کنند. این تکانه ها از طریق عصب بویایی به پیاز بویایی (انتهای عصب بویایی) و سپس مغز منتقل می شوند و در مغز مورد تحلیل قرار می گیرند. حس بویایی انسان بسیارحساس بوده، ما را قادر به تشخیص بیش از 10000 بوی مختلف می کند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید