darse_panjom_barzakh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس پنجم منزلگاه بعد”

درس پنجم منزلگاه بعد

اسلاید 1: موضوع: *درس پنجم منزلگاه بعد* تهیه کنندگان: *ستاره مرادی*

اسلاید 2: زمانی که مجاهدی در راه خدا به شهادت می رسد یا مادری پس از تربیت فرزندان شایسته، چشم از دنیا فرو می بندد یا پدری پس از سال ها تلاش و کوشش در بستر بیماری جان می سپرد و به طور کلی وقتی انسان ها می میرند، چه اتفاقی برایشان می افتد؟ آيا ارتباطشان کاملاً با دنيا قطع مي شود؟ آيا به صورت مستقيم وارد جهان آخرت مي شوند؟ یا مرحله ای دیگر را پیش رو خواهند داشت؟ اگر چنين است، آن مرحله چه نام دارد؟ چه ويژگي هايي دارد؟ چه رابطه اي ميان دنيا و آن مرحله وجود دارد؟

اسلاید 3: عالم برزخقرآن کریم از وجود عالمی پس از مرگ، به نام برزخ خبر مي دهد. برزخ در لغت به معناي فاصله و حایل میان دو چیز است. عالم برزخ میان زندگی دنیایی و حیات اُخروی قرار گرفته است و آدمیان، پس از مرگ وارد آن می شوند و تا قیامت در آنجا می مانند و در صورتی که نیکوکار باشند، از لذت های آن برخوردار واگر بدکار و شقی باشند،از رنج ها و دردهایآن متألم می گردند.

اسلاید 4: عالم برخ دارای ویژگی های زیر است:.1 پس از مرگ، گرچه فعالیت های حیاتی بدن متوقف می شود؛ اما فرشتگان حقیقت وجود می کنند؛ یعنی آن را به طور تمام و کمال دریافت می نمایند. «توفّی» ، انسان را که همان روح است بنابراین، اگرچه بدن حیات خود را از دست می دهد؛ اما روح همچنان به فعالیتش ادامه می دهد. .2 در عالم برزخ، انسان با فرشتگان گفت وگو می کند و پاسخشان را می شنود. 2 همچنين اموری را درک و مشاهده مي کند که درک آنها در دنيا ممکن نبود؛ به هطور مثال، اعمالی را که در دنيا انجام داده است، مشاهده می کند. .3 ارتباط انسان در عالم برزخ با دنيا، پس از مرگ نيز همچنان برقرار است؛ بدين معنا که پرونده برخي اعمال انسا ن با مرگ بسته نمي شود و پيوسته بر آن افزوده می گردد.

اسلاید 5: مدسازي هاي غلط، توليد و نشر مطالب نامناسب و غير اخلاقي، ايجاد يا تقويت آداب و رسوم غلط در امر ازدواج، ايجاد انحرافات فکري و اخلاقي در ديگران، نمونه هايي از اعمال ناشايستي است که موجب سنگين شدن پرونده گناهان فرد، حتي پس از مرگ وي مي شود. رسول خدا مي فرمايد: هر کس سنت و روش نيکي را در جامعه جاري سازد، تا وقتي که در دنيا مردمي به آن سنت عمل مي کنند، ثواب آن اعمال را به حساب اين شخص هم مي گذارند، بدون اينکه از اجر انجام دهنده. آن کم کنند و هرکس سنت زشتي را در بين مردم مرسوم کند، تا وقتي که . مردمي بدان عمل کنند، گناه آن را به حساب او نيز مي گذارند، بدون اينکه از گناه عامل آن، کم کنند علاوه بر اين، اعمال خيري که بازماندگان براي درگذشتگان انجام مي دهند، در وضعيت آنان در عالم برزخ مؤثر است؛ اعمالي مانند طلب مغفرت، دعاي خير و انفاق براي آنان.

اسلاید 6: یُنَبَّؤُا الِانسانُ یَومَئِذٍ بِما قَدَّمَ وَ اَخَّرَ در آن روز به انسان خبر داده می شود به آنچه پيش {از مرگ} فرستاده و آنچه پس {ازمرگ} فرستاده است. هما نگونه که قرآن کریم می فرماید، آثار و نتایج برخی از اعمال، محدود به دوران زندگی انسان است و با مرگ، پروندهٔ این اعمال بسته می شود (آثار ماتقدم)؛ اعمالی مانند نماز و روزه؛ اما بسیاری از اعمال آثارشان حتی بعد از حیات ما نیز باقی می ماند (آثار ما تأخر)؛ یعنی حتی با مرگ انسان نیز پرونده آن عمل هم چنان گشوده است. به عنوان مثال اگر کسی کتابی را به کسی یا کتابخانه ای هدیه دهد، یا مطلب مفیدی را به دیگران آموزش دهد، تا وقتی که آن کتاب توسط دیگران خوانده می شود و آموزش های وی به دیگران منتقل می شود یا از آن استفاده می شود، در پرونده عمل او پاداش می نویسند و بر حسنات او می افزایند، گرچه خود فرد از دنیا رفته باشد. در مقابل، کسی که راه و رسم غلط و مخالف فرمان الهی را از خود برجای می گذارد، تا وقتی آثار این راه و رسم غلط در فرد یا جامعه باقی است، گناه در دفتر اعمال وی ثبت می شود و روز به روز بر عذاب وی افزوده می شود.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان