سایر تحقیق و پژوهش

درک توسعه خط مشی گذاری عمومی بعنوان فرایندی تکنولوژیکی

khatte_mashy_gozariye_omumi_va_dolati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درک توسعه خط مشی گذاری عمومی بعنوان فرایندی تکنولوژیکی”

درک توسعه خط مشی گذاری عمومی بعنوان فرایندی تکنولوژیکی

اسلاید 1: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات دانشکده اقتصاد و مدیریت ” خط مشی گذاری عمومی و دولتی“ استاد: دکتر کرم اله دانشفرد تهیه کننده: عاطفه غضنفری نیا نیمسال اول 90- 1389

اسلاید 2: عنوان مقاله Understanding Public Policy Development“ ” as a Technological Process ” درک توسعه خط مشی گذاری عمومی بعنوان فرایندی تکنولوژیکی“

اسلاید 3: Understanding Public Policy Development as a Technological Process در این مقاله شرح خط مشی گذاری عمومی بعنوان نوعی از ارتباط تخصصی و به ویژه گسترش خط مشی عمومی بعنوان فرآیندی حرفه ای مطرح می گردد و به ذکر تئوری تکنولوژی گرگور در اثبات فرآیند نوین اشتراک تکنولوژی وخط مشی گذاری عمومی و کار محققان خط مشی گذار عمومی در این باره می پردازد.( با ذکر تئوری تکنولوژی گرگور به اثبات تحقیقات محققین خط مشی عمومی به منظور توصیف فرایند توسعه سیاسی و فعالیت محققین کامپیوتر و تکنولوژی برای تعیین الگوهای شناختی توسعه سیاست عمومی به عنوان یک فرایند تکنولوژیکی می پردازیم.)همچنین این مقاله بحثی در مورد وب سایت های قانون ساز الکترونیکی و نقش رابط فنی در ایجاد این فضاهای محدود را در برمی گیرد.

اسلاید 4: Understanding Public Policy Development as a Technological Process توضيح نظري سياست عمومي به عنوان تكنولوژيدر تعريف گریگور از تكنولوژي، خط مشی عمومي براي حل مسائل خلق شده است؛ قابل انتقال است، برنده و بازنده دارد و مي‌تواند براي بهبود سياستهاي قبلي که پاسخگوی مسائل قديمي بود، ايجاد شود و يا چالش‌هاي جديد را از طريق آزمون و خطا مدیریت کند.در حالیکه گریگور تكنولوژي را بعنوان محصول يا فرآيند ايجادشده براي حل يك مسأله توصیف کرد ، رز هدف حل مسأله خط مشی گذاری را با نقش دارو در يك نسخه پزشك، برای تشخيص علت يك شكايت از طريق پرس‌و‌جوي اصولي مقايسه نمود. هر دو مورد تكنولوژي و سياست عمومي براي ارائه درمان مسائلي توسعه مي‌يابند كه گریگور ادعا نمود هم جهاني و هم ویژه هستند.. يعني، اگرچه يك تكنولوژي ممكن است مسأله خاصي را در بخشي از دنيا يا يك بخش از يك فرآيند بهبود بخشد، سیاست های عمومی پیشرفت های آن هم می توانند به دلایلی فراتر از آنهائی که از ابتداء مورد نظر بودند به کار رود و به بهبود امور کمک نمایند.

اسلاید 5: Understanding Public Policy Development as a Technological Process الگوهاي مفهومي توسعه سياست عمومي به عنوان يك فرآيند تكنولوژيكيدر مرکزیت نرم‌افزار و مقررات، كدها (Code) هستند. لغت‌نامه قانون بلک كد (Code) را به عنوان مجموعه ای منظم، خلاصه يا بازديد قوانين، قواعد و مقررات تعريف مي‌كند، كه بر انسان و رفتارهای سازمانی او تحمیل می شود. منبع کد (Source Code) را مي‌توان به مجموعه منظمي از دستورالعمل‌ها تعريف نمود كه توابع نرم‌افزار كامپيوتري یا تاثیر انسان- كامپيوتر را تحميل مي‌كند. هر دو نوع تابع كد به عنوان اجزاء تشكيل‌دهنده تكنولوژيها در سيستم‌هاي بزرگتر و پيچيده‌تر هم به توسعه‌دهنده و هم به كاربر نیاز دارند. چهار شکل در اين بخش، فرآيندهاي توسعه چنين اجزاي آموزنده ای شامل هم نرم‌افزار و هم مقررات، شباهت های بين این فرآيندها و تلفيق آنها را، نشان مي‌دهند.

اسلاید 6: Understanding Public Policy Development as a Technological Process الگوهاي مفهومي اَشكال 1 و 2، فرآيندهاي تكراري را نشانه گذاری مي‌كنند كه سازمانها براي ايجاد نرم‌افزار (شکل 1) و مقررات (شکل2) استفاده مي‌كنند. شكل 3، توضيحات دقيق مراحل را در هر دو الگو (شکل 1 و 2) با تلفيق مراحل بين دو الگويي ارائه مي‌دهد كه نياز به توليد اسناد مشابه دارد یا فعاليتهاي موازي را در اين فرآيندهاي ابداع تكنولوژي نشان مي‌دهد. (پیکان های صعودی و نزولی شکل 1و 2 طبیعت تکراری حالت را نشان می دهد.) خطوط ارتباطي در شكل 3 برای اثبات همان فضايي كه توسعه و قانون‌گذاري در آن سهيم هستند، به کار می روند. شكل 3 مخلوطي از كارهاي اجرايي را در توسعه نرم‌افزار و قانون‌گذاري نشان مي‌دهد. بنابراين، طبق شكل 3، اكثر كارها هم در توسعه نرم افزار و هم در قانون گذاری، نياز به توليد بعضي از اسناد فني دارند. (برای مثال، فرم ها، طرح های تشخیصی، اسناد کاربر، گزارشات، شرح برخورد، پیش تقویت کننده ها، قوانین)

اسلاید 7: Understanding Public Policy Development as a Technological Process مرحله اول: شروعمرحله دوم: تعریف سیستممرحله سوم: طراحی سیستممرحله چهارم: محصول سیستممرحله پنجم: پذیرش سیستممرحله ششم: توسعه پیش پذیریمرحله هفتم: مرحله نتیجه دهی پروژهشکل شماره 1فرآیند گسترش نرم افزار(مدل بیرل و اولد)مرحله اول: اصل قانون سازیمرحله دوم: مجوز ارتقاءمرحله سوم: طراحی قانون سازیمرحله چهارم: پیشرفت پیش نویسمرحله پنجم: بررسی مجدد داخلی و خارجیمرحله ششم: تجدید نظر و انتشارمرحله هفتم: مشارکت عاممرحله هشتم: فعالیت بر قانون پیش نویسمرحله نهم: فعالیت های پیش قانون سازیشکل شماره 2فرآیند قانون سازی (مدل گروین)

اسلاید 8: Understanding Public Policy Development as a Technological Process فرآیند قانون سازیفرآیند گسترش نرم افزارمرحله اول:قانون سازی با منشاء ” سفارش قانونی، سفارش عادلانه، درخواست از عموم و ضرورت تعیین نیازها مرحله اول: درک نیاز برای یک سیستم، تصدیق نیاز و تصمیم گیری در خصوص نیازهای سیستم.مرحله دوم: نمایندگی دولتی برای آغاز فرآیند قانون سازی، تأئیدیه را از مدیریت نمایندگی اخذ می نماید.مرحله دوم: (تعریف سیستم) تولید مشخصه عملیاتی، طرح پروژه، طرح مدیریت کیفیت و مشخصه تست موافقت با طرحمرحله سوم: ضرورت طرح مشارکت را می آفریند واهداف قانون و اطلاعات موردنیاز و منابع سری را مشخص می سازد.مرحله سوم: اخذ مشخصه عملیاتی توافق شده وتولید طرح مطلوب، تولید مشخصه طراحی سیستممرحله چهارم: نویسنده های سیاسی، تحقیق راهدایت نموده، اطلاعات راتحلیل و شرایط سخت را می نویسند و مقدمه و قانون را پیش نویس می نمایند.مرحله چهارم: تولید یک سیستم آماده برای مستندسازی کاربری آزمایشی، ریزبرنامه تمرینی، شرح آزمایش موافقت و ریزبرنامه سیستم مکالمهمرحله پنجم: قانون توسط مسئولین نگهداری داخلی وخارجی مجدداً بررسی می شود.مرحله پنجم:اتصال و رفع اشتباهات در سیستم و موافقت با سیستم مرحله ششم: قانون تجدیدنظرشده و در فدرال رجیستر برای مدت زمان مشخص واخذ نظر عام منتشر می شود.مرحله ششم: طولانی شدن فرآیند افزایش، رفع مشکل و کار مجددی که تا زمان کامل شدن سیستم ادامه یابد.مرحله هفتم: نظرات عموم دریافت و شنیده می شود و جلسات برگزار می گردد.مرحله هفتم: تولید محصول با گزارش تحقیقیمرحله هشتم: قانون با تغییر یا بدون تغییر پذیرفته شده و یا ممنوع می شود.مرحله نهم: کارمندان یا قانون را واضح می کنند یا تصمیمات تکنیکی برآن اعمال می نمایند. به شکایات برای بررسی مجدد و آمادگی برای دعوی قضائی پاسخگوئی می کنند.شکل شماره 3یکپارچگی مفهومی گسترش نرم افزار و قانون سازینکته: روابط قوی بین مراحل با خط مستقیم و روابط ضعیف با خط مواج نشان داده شده است.

اسلاید 9: Understanding Public Policy Development as a Technological Process تصمیم گیری برای انجام برخی کارها به برخی دلایلموافقت با آنچه باید انجام شود.تحقیق برای چگونگی انجام آنانجام آنموافقت با آنپیگیری پس از دریافتبررسی آنچه که تاکنون انجام شده است.شکل شماره 4ترکیب توسعه نرم افزار و قانون سازی(مدل بیرل و اولد)پس از بررسی ترکیب توسعه نرم افزار و قانون سازی به بحث تکنولوژی جدید، قانون گذاری الکترونیکی می پردازیم.

اسلاید 10: قانون‌گذاري الكترونيكي: ايجاد رابطه در فضاهاي تركيبيوب‌سايت‌هاي قانون‌گذاري الكترونيكي، فضاهاي ايجادشده و كنترل‌شده توسط سازمانهاي دولتي براي توسعه تاثیر بين نهادهاي تنظيم‌شده، سهامداران و سازمان دولتي مسئول تقويت سياست عمومي هستند. هدف از وب‌سايت‌هاي قانون‌گذاري الكترونيكي قادر ساختن شهروندان با علایق مختلف در زبان یا با هدف تنظیم مشارکت شهروندان در توسعه آن است. شكل 5 الگوي مفهومي قانون‌گذاري الكترونيكي را نشان مي‌دهد. در اين الگو، قاعده(متخصصين يا داخلي‌ها) كارمنداني را نشان مي‌دهد كه مسئوليت نوشتن مقررات، توضيح آنها و تضمين سازگاري آنها برای اطمینان از سلامت، امنیت و نیکی عمومی را در نهادها دارند. كارمندان قانوناً بايد با اين نهادها رابطه برقرار كنند تا در مورد زبان و مفاد آنها، مذاكره نمايند. در قانون‌گذاري الكترونيكي، اين ارتباط از طريق وب‌سايت شخصي سازمان يا دولت فدرال بدست مي‌آيد که خالقان سایت با به کار بردن زبان مناسب آن را توصیف می کنند.Understanding Public Policy Development as a Technological Process

اسلاید 11: شکل شماره5 مدل مفهومی قانونی سازی الکترونیکUnderstanding Public Policy Development as a Technological Process

اسلاید 12: در قانون‌گذاري الكترونيكي، سه گروه سهامداران كه برقراري رابطه را در اين فضاي تركيبي نه فقط بخاطر رابطه خود با مقررات، بلكه بخاطر چگونگي ديد آنها بطور كل انتخاب نمودند ـ كارمندان دولت، نهادهاي تنظيمي و گروههاي مشتاق و عموم ـ فرهنگ‌هاي مختلفی دارند. بنابراين، مقررات وب‌سايت‌هاي قانون‌گذاري الكترونيكي، مورد توجه سهامدارن، سازمان دولتي، نهادهاي تنظيمي، گروههاي طرفدار و بقيه عموم، با تسهيلات مختلفي در خواندن، انتقاد و تعامل با متن تنظيمي همراه است. عوامل دولتي، داخلي‌هايي با فاصله كمتر با قدرت و مقررات واقعي هستند، نهادهاي تنظيمي و گروههاي مشتاق با مسئولين و اختيارات تنظيمي تقريباً‌ آشنا هستند. عموم مردم نیز شامل افرادي هستند كه تحت تأثير غيرمستقيم مقررات بوده و از تأثيرات آن، حق خود در شركت و چگونگي شركت در فرآيند توسعه مقررات، اطلاع ندارند. اين گروه، در پيرامون فرآيند قرار مي‌گيرند.Understanding Public Policy Development as a Technological Process

اسلاید 13: استنباط آینده در الگوهای مفهومی فرایندهای توسعه نرم افزار و قانونگذاری می توان نوعی تعامل و تکرار توسعه تکنولوژی را دید که برای دخالت شرکت کننده ها و تصحیح خطاها عمل می کنند. وقتي از خطاها و نقصانهاي نسخه‌هاي قبلي مطلع باشيم، مي‌توان پذيرفت كه آن نقصانها، منابعي را براي برخی از منابع محدود دیگران، ايجاد نموده‌اند. (جانسون ادعا داشته كه با اينكه هر مقررات، محدوديت بعضي‌ها است، اما براي بعضي‌ها كه كيفيت زندگي پايين‌تر دارند، جزء خدمات محسوب مي‌شود.) کاربرد توسعه مقررات در حين تلفيق آن با تكنولوژي ديگر، گاه پيچيده‌تر مي‌گردد مثل اينترنت، که عموما مردم علاقمند به استفاده از آن می باشند اما به دلیل عدم دسترسي و یا عدم آگاهی از آن بی بهره می مانند. اخیرا شواهد نشان می دهد که عدم اعتماد در دولت ها با قانون گذاری الکترونیکی کمتر شده است. تاثیرات متنوع و عظیم آگاهی عمومی از دسترسی و کاربرد سایتهای قانون سازان الکترونیکی و رابط های فنی می تواند محققان را از دیگر قوانین برای پرده برداری از هزینه ها و فواید این فضای ترکیبی پیوند دهد. قانون سازی الکترونیک خاطرنشان می سازد که خطوط نظام مندی بین خط مشی گذاران و مسئولان تکنولوژی قبلا کمرنگ و ناپدید بوده ولی امروزه در دستور کار و مورد توجه دولت ها قرار گرفته است.Understanding Public Policy Development as a Technological Process

اسلاید 14: با تشکر از توجه شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید