دستورالعمل کارگروه های پژوهشی
اسلاید 1: باسمه تعالیشماره داخلی :۱۷۳۵/۱۰۵۲۷۵/۶۶۰ -تاریخ :۱۳۹۵/۱۰/۲۰به:مدیر محترم آموزشگاه ابتدایی/متوسطه دوره اول ودوم/هنرستان/كارشناسی/واحدهای تابعهموضوع : دستورالعمل كارگروه های پژوهشی سال 1395پس از حمد الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام ، عطف به نامه شماره 1700/323302/650 - 1395/10/15 اداره كل ، به پیوست دستورالعمل كارگروه های پژوهشی ( دبیرخانه های پژوهش های معلم محور ) سال 1395 ارسال می گردد.مقتضی است ضمن اطلاع رسانی به همكاران محترم زمینه مشاركت حداكثری همكاران فراهم گردد.نكات قابل توجه :1- با توجه به نیاز همكاران آموزشی به تهیه گزارش های تخصصی ، دستورالعمل پیوست در جلسه شورای دبیران طرح و همكاران پژوهشگر جهت شركت در كارگروه های پژوهشی ترغیب شوند.
اسلاید 2: 2-همكاران می توانند در چند فراخوان از 7 كارگروه اثر ارائه كنند . همكاران فعال و برگزیده در كارگروه ها به تفكیك دبیرخانه ها مورد تقدیر مدیریت قرار خواهند گرفت .آثار برگزیده به دبیرخانه های استانی ارسال می گردد.3- طرح اقدام پژوهی كشوری بوده و به منزله اعلام بیستمین برنامه معلم پژوهنده است . مشاركت همه مدارس در كارگروه اقدام پژوهی الزامی است . 4- هنگام تهیه گزارش و اثر ، دقت در فرم داوری كه پیوست هر فراخوان می باشد مورد تاكید است .5- کلیه آثار فراخوان ها طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه منطقه ، مستقر در مرکز تحقیقات معلمان شهرضا ارسال گردد.( روی جلد آثار، نام فراخوان ، اطلاعات کامل افراد گروه و شماره تماس درج شود
اسلاید 3: دستور العمل فراخوان های پژوهشیکارگروههای پژوهش های معلم محور سال تحصیلی96-95کارگروه اقدام پژوهی کارگروه درس پژوهی کارگروه تجربه نگاری پژوهشی
اسلاید 4: کارگروه تدریس پژوهش محور کارگروه تیمز و پرلز کارگروه تفکر و سواد رسانه ایکارگروه خلاقیت و پرورش ایده
اسلاید 5: دبیرخانه تیمز و پرلز در ادامه فعالیتهای خود و درراستای این طرح در نظردارد به مجموعه ای از برنامه های هدفمند در جهت ارتقاءسطح علمی دانش آموزان مطابق اهداف این طرح بپردازد .اهداف:کمک به بهبود فرایند یاددهی - یادگیریشناسایی نقاط قوت و ضعف آموزش آشنایی معلمان با محتوا و نمونه سوالات ارزشیابی مطالعات تیمز و پرلزتلاش جهت ارتقای کیفیت عملکرد تحصیلی دانش آموزانمخاطبین طرح:همکاران دوره ابتدایی و متوسطه اول
اسلاید 6: عناوین فراخوان 1-تدوین محتوا در پایه های مورد نظر مطابق با اهداف تیمز و پرلز 2-اجرای طرح کتابخانهی کلاسی (برگرفته از کتاب ازوپ درکلاس درس) و ارائه نتیجه و ارزیابی 3-بررسی عوامل موفقیت در کشورها در این آزمون و ارائه راهکارهای عملی در قالب مقاله 4-تحلیل محتوای کتب ریاضی، علوم، زبان آموزی و در دوره ابتدائی ومتوسطه اول از نظر میزان اهمیت به مولفه های تیمز و پرلز
اسلاید 7: عناوین فراخوان کارگروه تفکر و سواد رسانه ایمعلمان تمام پایه ها(دورره های تحصیلی ) می توانند گزارش طرح های تفکر و سواد رسانه ای را در چهار بخش به صورت ذیل اقدام نمایند:1)تحلیل محتوای کتب درسی تفکر و پژوهش پایه ششم – تفکر وسبک زندگی پایه هفتم - تفکر و سبک زندگی و مطالعات اجتماعی هشتم - زبان انگلیسی پایه نهم – تفکر وسواد رسانه ای پایه دهم.
اسلاید 8: 2)بررسی و تحلیل انتقادی و ارزیابی رسانه ها در بافت اجتماعی, مدرسه , کلاس درس و ارائه راهکارهای علمی در قالب مقاله 3) بررسی نقش سواد رسانه ای در توسعه مدرسه و افزایش سطح تفکر و سواد رسانه ای معلمان ودانش آموزان در قالب مقاله 4) تدوین محتوا در پایه های مورد نظر با توجه به اهداف تفکر و سواد رسانه ای به اطلاع می رساند آموزش «سواد رسانه ای» در برنامه درسی تفکر و پژوهش پایه ششم, تفکر و سبک زندگی پایه هفتم, تفکر و سبک زندگی و مطالعات اجتماعی پایه هشتمو در برنامه درس زبان انگلیسی پایه نهم برگزار می گردد. همچنین به طور تخصصی در برنامه درسی تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم تدریس می گردد.
اسلاید 9: کارگاه آموزشی تجربه نگاری پژوهشی
اسلاید 10: مخاطبین این طرح کلیه کارکنان رسمی و غیر رسمی آموزش وپرورش در همه سمت ها و قسمت های مختلف است لذا تجربیات مورد نظر شامل تمام موارد ذیل می باشد :تجربه های فردی در محور آموزش در سطح کلاس تجربه های فردی در محور پرورش ومشاوره در سطح مدرسه تجربه های آموزشگاهی با محور آموزشی ،پرورشی ومشاوره ای و مدیریتی تجربه های سازمانی با محورکیفیت بخشی آموزشی پرورشی
اسلاید 11:
اسلاید 12:
اسلاید 13:
اسلاید 14:
اسلاید 15:
اسلاید 16:
اسلاید 17:
اسلاید 18:
اسلاید 19:
اسلاید 20:
اسلاید 21:
اسلاید 22:
اسلاید 23: سند تجربه باید دارای این بخش ها باشد : فونت مورد نظر B zar 141. عنوان تجربه2. مقدمه 3. بیان مسئله پژوهش وضرورت آن4. توصيف وضعيت موجود و ارتباط آن با مسئله پژوهش 5. فرایند اجرا6. نتيجه گيري 7. پیشنهادات8. منابع و ماخذ: (مانند نمونه )سیف علی اکبر(1378)روانشناسی تربیتی ،تهران ،انتشارات پیام نور
اسلاید 24:
اسلاید 25:
اسلاید 26:
اسلاید 27:
اسلاید 28:
اسلاید 29:
اسلاید 30:
اسلاید 31:
اسلاید 32:
اسلاید 33: خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار عزت تان روزافزون و مستدام باد
اسلاید 34: ((به امید روزی که تمامی معلمان ، پژوهشگر نیز باشد.))خدا یار و نگهدارتان باد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.