سایر سایر

دشمن شناسی

doshman_shenasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دشمن شناسی”

دشمن شناسی

اسلاید 1: دشمن شناسيآمريكا دشمن اصلي ماتهیه کننده : دکتر علی روحانی

اسلاید 2: *** صحيفه نور جلد 1 صفحه 48 تاريخ: 42/2/16ما زير چكمه امريكا برويم چون ملت ضعيفي هستيم! چون دلار نداريم! امريكا از انگليس بدتر‚ انگليس از آمريكا بدتر‚ شوروي از هر دو بدتر‚ همه از هم بدتر‚ همه از هم پليدتر. اما امروز سر و كار ما با اين خبيث هاست‚ با امريكاست. رئيس جمهور امريكا بداند‚ بداند اين معنا را كه منفورترين افراد دنياست پيش ملت ما‚ امروز منفورترين افراد بشر است پيش ملت ما.

اسلاید 3: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 68 تاريخ سخنراني: 13/4/60خط اين بود كه اصلا امريكا منسي بشود. يك دسته شوروي را طرح مي كردند تا آمريكا منسي بشود‚ يك دسته الله اكبر را كنار مي گذاشتند‚ سوت مي زدند و كف مي زدند آن هم در روز عاشورا‚ خط اين بود كه اين قضيه مرگ بر آمريكا منسي بشود.

اسلاید 4: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 68 تاريخ سخنراني: 13/4/60لهذا ديديد كه آن روزي كه اين جوانهاي بيدار عزيز ما اين لانه جاسوسي را گرفتند‚ اين شياطين به دست و پا افتادند. يكي گفت كه اينها خط شيطان هستند و دنبال اين كردند كه ما الان اسير آمريكا هستيم. نه اينكه نمي فهميدند كه نه‚ اسير آمريكا نيستيم‚ مي خواستند كه ما را از استقلال بيرون بياورند وبه دامن آمريكا بيندازند.

اسلاید 5: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 68 تاريخ سخنراني: 13/4/60قضيه گرفتن اين محل جاسوسخانه ناگوار بود براي آنها‚ براي اينكه پرونده هاي اينها هم ظاهر مي شد‚ پيدا مي شد اين پرونده ها. اينهمه كوشش براي اينكه اينها را رها كنيد بروند‚ ما در گرو آمريكا هستيم‚ اينها را بگذاريد بروند - اينها - اين جوانهاي عزيز ما كه مي گفتند ما در خط اسلام هستيم‚ مي گفتند به آنها كه شما در خط شيطان هستيد‚ خوف اين بود كه اين پرونده ها ظاهر بشود و اين چهره هائي كه قالب زدند خودشان را‚ اين چهره ها معلوم بشود كه چطور اشخاصي بودند.

اسلاید 6: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهرانالان در راس همه مسائل اسلامي ما‚ قضيه مواجهه با امريكاست. امروز اگر قواي ما از هم منفصل شوند‚ به نفع امريكاست و الان دشمن ما امريكاست و بايد تمام تجهيزات ما به طرف اين دشمن باشد. مبادا يك وقتي يك تبليغات سوئي بشود و نظرهاي ما تشتت پيدا كند و افكارمان افكار مختلف بشود و در نتيجه ما يك افكاري داشته باشيم و شما يك افكاري داشته باشيد و دستجات ديگر افكار ديگري داشته باشند. بايد الان همه افكار يك چيز باشند.

اسلاید 7: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهرانمملكت شما الان يك حالي دارد كه اگر دير بجنبيم‚ براي هميشه تا آخر از بين رفتيم. همه بايد يكصدا باشند. سروصداي امروز‚ فقط مقابله با امريكاست. امروز هر سروصدائي بلند بكنيد كه غير از اين مسير باشد‚ بدانيد كه بردش را آنها دارند.

اسلاید 8: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهران لكن اگر يك مطلبي را من الان گفتم به شما كه بايد راه را چطوري رفت‚ بدانيد كه اين هم صلاح شماست و هم صلاح مملكت تانامروز يك روزي است كه همه با هم يك مطلب را بايد بگوئيم‚ همان كه الان شعار مردم شده.

اسلاید 9: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهرانباز من تكرار مي كنم كه بدانيد شما با يك قدرتي مواجه هستيد كه اگر غفلت بشود‚ مملكت تان از بين مي رود‚ غفلت نبايد بكنيد. غفلت نكردن به اين است كه همه قوا را و هر چه فرياد داريد سر امريكا بكشيد‚ هر چه تظاهرات داريد بر ضد امريكا بكنيد. قواي خودتان را مجهز بكنيد و تعليمات نظامي پيدا كنيد وبه دوستانتان تعليم دهيد

اسلاید 10: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهرانبه همه اشخاصي كه همين طوري راه مي روند تعليمات نظامي بدهيد. مملكت اسلامي بايد همه اش نظامي باشد و تعليمات نظامي داشته باشد. يكي از ابواب فقه باب رمي است‚ باب تيراندازي است‚ آن وقت تيراندازي بوده‚ حالا هم تيراندازي هست به يك طور ديگري.

اسلاید 11: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهران بر همه است كه تيراندازي را ياد بگيرند‚ فنون جنگي را ياد بگيرند. بايد ملت ما جوان هاي شان مجهز باشند به همين جهاز و علاوه بر جهاز ديني و ايماني كه دارند مجهز به جهازهاي مادي و سلاحي هم باشند و ياد گرفته باشند. اينطور نباشد كه يك تفنگي كه دست شان آمد ندانند كه با آن چه كنند.

اسلاید 12: ***صحيفه نور ج 10 صفحه 238 تاريخ: 6/9/58 بيانات امام خميني در جمع پاسداران مركز تهران بايد ياد بگيرند و ياد بدهند. جوان ها را يادشان بدهيد‚ همه جا بايد اينطور بشود كه يك مملكتي بعد از چند سالي كه بيست ميليون جوان دارد‚ بيست ميليون تفنگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد و يك چنين مملكتي آسيب پذير نيست.

اسلاید 13: *** صحيفه نور ج 11 صفحه 275 تاريخ: 21/12/58 اينجانب از ملت شريف ايران و از جوانان برومند كه از بسيج عمومي استقبال نمودند تشكر مي كنم. دفاع از اسلام و كشور اسلامي امري است كه در موقع خطر تكليف شرعي‚ الهي و ملي است و بر تمام قشرها و گروه ها واجب است.

اسلاید 14: *** صحيفه نور ج 11 صفحه 275 تاريخ: 21/12/58من از آنچه تاكنون به همت مردان و زنان باشرف و رزمنده شده است‚ اميد آن دارم كه در بسيج همه جانبه آموزش نظامي و عقيدتي و اخلاقي و فرهنگي با تاييد خداوند متعال موفق شوند و دوره تعليمات و تمرين هاي عملي نظامي و پارتيزاني و چريكي را شايسته و به طوري كه سزاوار يك ملت اسلامي بپا خاسته است‚ به پايان رسانند. بكوشيد تا هر چه بيشتر نيرومند شويد.

اسلاید 15: *** صحيفه نور ج 11 صفحه 275 تاريخ: 21/12/58من اميدوارم كه اين بسيج عمومي اسلامي‚ الگو براي تمام مستضعفين جهان و ملت هاي مسلمان عالم باشد و قرن پانزدهم قرن شكستن بت هاي بزرگ و جايگزيني اسلام و توحيد به جاي شرك و زندقه و عدل و داد به جاي ستمگري و بيدادگري و قرن انسان هاي متعهد به جاي آدمخواران بي فرهنگ باشد.

اسلاید 16: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 52 تاريخ سخنراني: 9/4/60 پيام امام خميني به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفان رحمت و بركات خداوند بزرگ بر بسيج مستضعفان كه بحق پشتوانه انقلاب اسلامي است و به كوشش ارزنده خود ادامه داده و بحمدالله تعالي با همت جوانان برومند و داوطلبان گروه ميليوني‚ رزمنده تربيت و اميد آن است كه با شركت فعال قشرهاي معظم ملت و شور و شعفي كه در جوانان عزيز از بركت اسلام مشاهده مي شود ارتش 20 ميليوني كه نگهبان جمهوري اسلامي و كشور عزيز از شر جهانخواران متجاوز است تحقق يابد.

اسلاید 17: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 52 تاريخ سخنراني: 9/4/60 پيام امام خميني به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفانتربيت و تعليم و تعلم فنون نظامي در راه اين هدف (حفظ و حراست اسلام و كشور اسلامي و دين حق ) ارزنده ترين ارزش هاست و تا شما جوانان بيدار و ساير قشرهاي ملت بزرگ با اين شور و شعور در صحنه حاضريد به كشور و جمهوري اسلامي آسيبي نخواهد رسيد.

اسلاید 18: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 52 تاريخ سخنراني: 9/4/60 پيام امام خميني به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفانبسيج مستضعفان كه سالروز آن را به ملت ايران و جوانان متعهد و مومن تبريك مي گويم‚ در تعليم و تربيت جوانان و نوجوانان مساعي جميله خود را روز افزون كنند.

اسلاید 19: *** صحيفه نور ج 15 صفحه 52 تاريخ سخنراني: 9/4/60 پيام امام خميني به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفان كوتاه سخن آنكه امروز جمهوري اسلامي وديعه اي است كه از جانب خداوند متعال به ملت ايران سپرده شده و همه ما از زن و مرد و پير و جوان در حفظ اين وديعه مسئول هستيم و بايد تمام قشرها با اتكال به خداوند تبارك و تعالي و وحدت كلمه و اجتناب از اختلاف‚ جمهوري اسلامي را نگهبان باشيم و راه مستقيم انسانيت و اسلاميت را به توفيق الهي ادامه دهيم.

اسلاید 20: *** صحيفه نور ج 16 صفحه 176 تاريخ: 14/3/1361 پيام امام خميني به شركت كنندگان در اردوي عشايري واحد بسيج مستضعفين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر شما عزيزان درود مي فرستم و دست شما را به گرمي مي فشارم و اميدوارم همچون گذشته سدي محكم و نفوذناپذير در برابر دشمنان اسلام و وطن اسلامي خويش باشيد.

اسلاید 21: *** صحيفه نور ج 19 صفحه 79 تاريخ:30/8/1363 پيام امام خميني به بسيجيان كشور با تشكر و تقدير از اقدامات خدا پسندانه بسيج مستضعفين در راه هدف مقدس اسلام و استقلال كشور‚ و آزادي ملت هاي دربند و با تشكر از كوشش هاي آنان در كوتاه كردن دست چپاولگران‚ اميد است با تحصيل اخلاص در همه امور‚ چه تعليم و تعلم و تقويت فرهنگ اسلامي و آموزش كافي فنون مختلف نظامي و چه در راه بسيج توده هاي مظلوم و مستضعف جهان بر ضد استكبار جهانخوار‚ تا قطع طمع آنان نه تنها از كشورهاي اسلامي‚ كه از همه ممالك تحت ستم جهان و چه در راه تقويت هر چه بيشتر بسيج براي حراست از اسلام بزرگ و ايران عزيز و با صبر و شكيبايي در اين مقاصد بزرگ اين خدمت گرانقدر را رنگ الهي داده و از عبادت بزرگ قرار دهند.

اسلاید 22: *** صحيفه نور ج 21 صفحه 52 تاريخ سخنراني: 2/9/67 پيام امام خميني در آستانه ي سالگرد بسيج مستضعفين تشكيل بسيج در نظام جمهوري اسلامي ايران يقينا از بركات و الطاف جليه خداوند تعالي بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد.

اسلاید 23: حقيقتا اگر بخواهيم مصداق كاملي از ايثار و خلوص و فداكاري و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم‚ چه كسي سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود!

اسلاید 24: بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوات يقين حديث عشق مي دهد. بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن‚ اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

اسلاید 25: بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان آن‚ نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند. بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را كه همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند.

اسلاید 26: من مجددا به همه ملت بزرگوار ايران و مسئولين عرض مي كنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترين ساده انديشي اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصا آمريكا و شوروي از ما و اسلام عزيز دست برداشته اند لحظه اي نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم.

اسلاید 27: در نهاد و سرشت آمريكا و شوروي كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله و سلم - موج مي زند بايد براي شكستن‚ امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگيري از سيل آفت ها به سلاح پولادين صبر و ايمان مسلح شويم.

اسلاید 28: ملتي كه در خط اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله و سلم - و مخالف با استكبار و پول پرستي و تحجرگرايي و مقدس نمايي است‚ بايد همه افرادش بسيجي باشند و فنون نظامي و دفاعي لازم را بدانند‚ چرا كه در هنگامه خطر ملتي سربلند و جاويد است كه اكثريت آن آمادگي لازم رزمي را داشته باشد.

اسلاید 29: در شروع مبارزات اسلامي اگر مي خواستي بگويي شاه خائن است‚ بلافاصله جواب مي شنيدي كه شاه شيعه است! عده اي مقدس نماي واپسگرا همه چيز را حرام مي دانستند و هيچ كس قدرت اين را نداشت كه در مقابل آنها قد علم كند. خون دلي كه پدر پيرتان از اين دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختي هاي ديگران نخورده است. *** صحيفه نور ج 21 صفحه 91 تاريخ سخنراني: 3/12/1367

اسلاید 30: از داخل جبهه خودي گلوله حيله و مقدس مآبي و تحجر بود‚ گلوله زخم زبان و نفاق و دورويي بود كه هزار بار بيشتر از باروت سرب جگر و جان را مي سوخت و مي دريد. *** صحيفه نور ج 21 صفحه 92 تاريخ سخنراني: 3/12/1367

اسلاید 31: آن قدر كه اسلام از اين مقدسين روحاني نما ضربه خورده است‚ از هيچ قشر ديگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلوميت و غربت امير المومنين عليه السلام كه در تاريخ روشن است. *** صحيفه نور ج 21 صفحه 92 تاريخ سخنراني: 3/12/1367

اسلاید 32: ديروز حجتيه اي ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند‚ امروز انقلابي تر از انقلابيون شده اند! ولايتي هاي ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروي اسلام و مسلمين را ريخته اند در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته اند و عنوان ولايت برايشان جز تكسب و تعيش نبوده است‚ امروز خود را باني و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مي خورند! 3/12/1367

اسلاید 33: راستي اتهام آمريكايي و روسي و التقاطي‚ اتهام حلال كردن حرام ها و حرام كردن حلال ها‚ اتهام كشتن زنان آبستن و حليت قمار و موسيقي از چه كساني صادر مي شود از آدم هاي لامذهب يا از مقدس نماهاي متحجر و بي شعور فرياد تحريم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهيدان و اظهار طعن ها و كنايه ها نسبت به مشروعيت نظام كار كيست عوام يا خواص خواص از چه گروهي از به ظاهر معممين يا غير آن بگذريم كه حرف بسيار است. همه اينها نتيجه نفوذ بيگانگان در جايگاه و در فرهنگ حوزه هاست و برخورد واقعي هم با اين خطرات بسيار مشكل و پيچيده است. 3/12/1367

اسلاید 34: *** بيانات مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) تاريخ سخنراني:14/3/1371 ششم‚ اصرار بر شكستن حصار تحجر و التقاط در فهم و عمل اسلامي‚ و التزام به اسلام ناب. هم تحجر‚ از ديدگاه امام - در بيان و عمل - مردود بود‚ هم التقاط.

اسلاید 35: *** پيام مقام معظم رهبري به مناسبت بيستمين سالگرد انقلاب اسلامي تاريخ سخنراني: 21/11/1377ذهن ها را از تحجر و ايستايي و نيز از بي بندو باري فكري و ياوه گرايي بر حذر بداريد

اسلاید 36: خلاصه كلام‚ اگر بر كشوري نداي دلنشين تفكر بسيجي طنين اندازد‚ چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم.

اسلاید 37: بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد. امروز يكي از ضروري ترين تشكل ها‚ بسيج دانشجو و طلبه است.

اسلاید 38: وظائف بسيج دانشجويي سال1367بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند پاسدار اصول تغيير ناپذير ((نه شرقي و نه غربي)) باشند. احتياج دانشگاه و حوزه به اتحاد و يگانگيجلوگيري از نفوذ آمريكا و شوروي در آن دو محل حساسمسائل اعتقادي بسيجيان

اسلاید 39: بايد چهارچوب هاي اصيل اسلام ناب محمدي را در اختيار تمامي اعضاي بسيج قرار دهند .بايد بسيجيان جهان اسلام در فكر ايجاد حكومت بزرگ اسلامي باشند بايد هسته هاي مقاومت را در تمامي جهان به وجود آورد

اسلاید 40: شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده است‚ انقلاب اسلامي در جهان نيازمند فداكاري هاي شماست مسئولين تنها با پشتوانه شماست كه مي توانند به تمامي تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند كه بدون آمريكا و شوروي مي شود به زندگي مسالمت آميز توام با صلح و آزادي رسيد.

اسلاید 41: من دست يكايك شما پيشگامان رهايي را مي بوسم و مي دانم كه اگر مسئولين نظام اسلامي از شما غافل شوند‚ به آتش دوزخ الهي خواهند سوخت.

اسلاید 42: بار ديگر تاكيد مي كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني‚ سقوط در دام دو ابرقدرت جهاني را به دنبال خواهد داشت. من از تمامي بسيجيان خصوصا از فرماندهان عزيز آن تشكر مي كنم و از دعاي خير براي اين فرزندان با وفاي اسلام غفلت نخواهم نمود.

اسلاید 43: پيام مقام معظم رهبري به گردهمايي سراسري فرماندهان بسيج‚ به مناسبت سالروز انتشار پيام رهبر فقيد انقلاب براي تشكيل بسيج مستضعفان و گراميداشت هفته بسيج تاريخ سخنراني2/9/1368

اسلاید 44: آري‚ رهبر كبير انقلاب اسلامي كه خود را بسيجي مي شمرد و بدان افتخار مي كرد‚ جهاني را در مقابله با استكبار و قدرتهاي ستمگر عالم بسيج كرد و خواب راحت را از چشم زورگويان زدود و نور اميد را كه كليد همه پيروزيها و پيشرويهاست‚ در دل ملتها تابانيد.

اسلاید 45: در سالگرد بسيج‚ نكته مهمي كه بسيجيان و همه ملت ايران بايد بدان توجه كنند‚ اين است كه قدرتهاي استكباري غرب‚ امروز در همه جا خود را با اسلام روبه رو مي بينند. آنان از اسلام احساس خطر مي كنند. آنان هر نشانه اسلامخواهي را‚ طليعه خطري جدي براي قدرت و منافع خود تلقي مي كنند. بديهي است كه اسلام ناب محمدي (صلي الله عليه واله) كه ظلم و فساد و انحطاط اخلاقي را در محيط زندگي بشر تحمل نمي كند‚ براي نظامهايي كه بر پايه ظلم و فساد و انحطاط بناشده اند‚ خطري حقيقي است.

اسلاید 46: بسيج براي دفاع از كشور اسلامي و انقلاب اسلامي به وجود آمد. آمادگي براي دفاع‚ امروز و هميشه يك وظيفه اسلامي و انقلابي و ملي است. بنابراين‚ نيروي مقاومت بسيج بايد كار جذب و سازماندهي بسيجيان عزيز را با برنامه ريزي صحيح ادامه دهد و تشكيل ارتش بيست ميليوني را ميسور و عملي سازد.

اسلاید 47: امروز بسيج عناصر مومن و فداكار‚ علاوه بر دفاع مسلحانه از كشور و انقلاب‚ بايد سازندگي كشور را نيز هدف ديگر خود قرار دهد. امروز‚ روزي است كه همه نيروها بايد همه سرمايه هاي علمي‚ فكري‚ تخصصي‚ تجربي‚ مادي و معنوي خود را همچون بسيجيان ميدان جنگ‚ پشت سر دولت به ميدان سازندگي وارد كنند‚ دولت به شكل بسيجي عمل كرده و نيروهاي كارآمد بسيجي را به حضور در ميدان سازندگي تشويق كند و با برنامه ريزي جامع‚ جايگاه هر قشر و هر فردي را در جهاد بازسازي كشور معين كند‚ و آحاد مردم نيز با ترجيح مصلحت سازندگي بر مصالح شخصي‚ فداكارانه در اين ميدان مجاهدت كنند.

اسلاید 48: اختلاف سليقه و نظر سياسي و اقتصادي و اختلاف در تشخيص مصالح‚ ميان برادراني كه در اصول انقلاب و اسلام همدل و همفكرند‚ نبايد به خصومت و تنازع و كشمكش بينجامد.

اسلاید 49: همه آحاد ملت عزيز را به روح خوشبيني برادرانه ميان برادران‚ و سوءظن هوشيارانه نسبت به بيگانگان و دشمنان دعوت مي كنم.

اسلاید 50: اگر تبليغات استكبار سعي بر ايجاد فضاي سوءظن و بددلي در داخل كشور دارد‚ ما بايد علي رغم خواست و از روي سوءظن به او‚ هر گمان بد نسبت به برادران اسلامي و انقلابي خود را از دل و از فضاي جامعه بزداييم. مخصوصا گويندگان و نويسندگان و آنان كه در خود شايستگي آن را مي بينند كه با مردم و براي مردم سخن بگويند‚ بايد مراقب باشند كه به سود استكبار و همزبان با تبليغات استكباري‚ فضاي زندگي مردم را به بدبيني و بددلي آلوده نكنند‚ و نواي اميد و نشاط سردهند.

اسلاید 51: تبليغات امريكايي و همدستانشان مي خواهند القا كنند كه در ايران‚ دوران جوشش انقلاب بسر آمده و انقلاب راه گذشته خود را تغيير داده است. علي رغم دشمن اعلام مي كنيم و همه بايد عملا و قولا نشان دهند كه انقلاب اسلامي راه مبارزه با ظلم و استكبار و فساد را رها نكرده و هرگز نخواهد كرد.

اسلاید 52: اين جانب از اين كه كساني مي كوشند تا در ميان مردم ما رسم تجمل گرايي و اسراف و ولخرجي را شايع كنند‚ شديدا نگران و متاسفم‚ و از اين كه مردم فداكار و انقلابي ايران در امور شخصي به مصرف گرايي سوق داده شوند و قناعت انقلابي را از ياد ببرند‚ به خدا پناه مي برم.

اسلاید 53: آنان كه تجملات و زياديهاي غيرضرور و ولخرج مآبانه را از روي بي دردي ناشي از وسعت و توانايي مالي انجام مي دهند‚ به خود آيند و به انفاق روي آورند‚ و آنان كه با سختي و تنگدستي‚ بر خود چنين چيزي را تحميل مي كنند‚ از اين امر خسارتبار دست بكشند. براي متمكنين‚ ميانه روي‚ و براي قشرهاي متوسط‚ قناعت در امور شخصي‚ و براي همه‚ تلاش و كار و توليد و رونق دادن به وضع عمومي‚ فريضه يي انقلابي و رسمي اسلامي است.

اسلاید 54: انواع جنگ

اسلاید 55: 1-بر اساس شدت آن 2-بر اساس به كار گيري سلاح انواع جنگ 3- بر اساس علني يا مخفي بودن 4-بر اساس موضوع و حوزه 5-بر اساس صلابت منازعه 6-بر اساس شيوه جنگيدن

اسلاید 56: - كم شدت 1- انواع جنگ بر اساس شدت آن - شديد - تمام عيار

اسلاید 57: جنگ گرم2- انواع جنگ بر اساس به كار گيري سلاح جنگ سرد

اسلاید 58: 3- انواع جنگ بر اساس جنگ آشكار علني يا مخفي بودن جنگ نيمه پنهان جنگ پنهان

اسلاید 59: -جنگ نظامي -جنگ اقتصادي 4- انواع جنگ بر اساس -جنگ فرهنگيموضوع و حوزه - جنگ سياسي

اسلاید 60: -جنگ سخت5-جنگ بر اساس صلابت منازعه -جنگ نيمه سخت -جنگ نرم

اسلاید 61: -جنگ كلاسيك6-جنگ بر اساس شيوه جنگيدن -جنگ نامنظم

اسلاید 62: 218867 شهید و جاویدالاثر 208758 شهید 10109 جاویدالاثر 126372 سپاه و بسیج 8/57% 85332 بسيجي 39% 41040 پاسدار 8/18% 47259 كادر و وظيفه ارتش 5/21% 9316 كميته شهرباني ژاندارمري 3/4% 2490 جهاد سازندگي 1/1% 33430 ساير 3/15% 399174 جانباز

اسلاید 63: جنگ نيمه سختناتو فرهنگی

اسلاید 64: ناتو = سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (North Atlantic Treaty Organization)آشنايي با ناتو اروپا ناتو كه در حال حاضر ۲۶ كشور از آمريكاي شمالي و اروپا عضو آن هستند.اعضاي ناتو (NATO) عبارتند از :اسپانیا، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، انگليس، ایتالیا،  ايسلند، آلمان، آمريكا،  بلژیک، بلغارستان، پرتغال، تركيه، جمهوری چک، دانمارک، رومانی، فرانسه، كانادا، لتوني، لوگزامبورگ، لهستان، لیتوانی، مجارستان، نروژ، هلند و یونان عضو آن هستند.

اسلاید 65:

اسلاید 66: رديف ابعاد و انواع تهاجم تاريخ1 تهاجم تبليغاتي 24/7/13682 تهاجم فرهنگي 24/7/13683 تهاجم عجيبي 7 /9/13684 هجوم فرهنگي 12/2/13695 جنگ فرهنگي 12/2/13696 تهاجم مالي ،تهاجم پولي، تهاجم نظامي 7/6/13697 حمله فرهنگي 23/5/13708 توطئه فرهنگي 23/5/13709 شبيخون فرهنگي 22/4/137110 غارت فرهنگي 22/4/137111 قتل عام فرهنگي 22/4/137112 تهاجم نوبه نو و سازمان يافته ازسوي دشمن 1/5/1371 13 ايجاد جبهه ي فرهنگي دشمن 21/5/137114 تهاجم پنهاني و زيرزيركي دشمن 21/5/1371

اسلاید 67: رديف ابعاد و انواع تهاجم تاريخ15 تهاجم سياسي 30/8/137216 نيرنگهاي فرهنگي 19/10/137517 شبيخون نا مردانه 23/01/137818 هجوم تبليغات 27/11/137919 شبيخون به سرمايه‏هاى معنوى 15/4/138320 حركت فرهنگي و رواني 23/12/137921 کارزار فرهنگي 09/06/138322 انحلال فرهنگي 29/06/138323 تهاجم خبرى، تبليغى، فرهنگى و اخلاقى 11/9/138324 اوج تهاجم فرهنگى 11/9/138325 ناتو فرهنگي 18/08/1385

اسلاید 68: مخاطبین فرمایشات مقام معظم رهبریفرماندهان و اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيرو مقاومت بسيج 6موردمجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه 4 موردمعلمان و مسئولان امور فرهنگي كشور 4موردمسئولان و كارگزاران نظام جمهوري اسلامي ايران 3مورداساتيد و دانشجويان‏ دانشگاها و اساتيد و دانشجويان بسيجي 2مورد اعضاي مجلس خبرگان رهبري در ديدار رئيس و مديران سازمان صدا و سيما‏‏سایر 2

اسلاید 69: ناتوي فرهنگي از حيث هدف داراي سه مرحله است:1- تحميل فرهنگي، 2- تخريب فرهنگي و 3- در نهايت تسليم فرهنگي.

اسلاید 70: ويژگيهاي ناتوي فرهنگي 1- نامحسوس و نامرئي است.2- دراز مدت و ديرپا بودن (نتيجه و محصول خود را دير بدست مي‌دهد، اثرآن ديرپا و ماندگار است ) 3- برخورداري از عمق (فرهنگ به عنوان «سنگ زيرين» و يا پايه‌هاي اصلي تمدن‌ساز)4- چند بعدي عمل كردن (حربه‌هاي سياسي، اقتصادي، نظامي، رواني و تبليغاتي )5- اقدام با برنامه قبلي (داشتن طرح و برنامه براي اجرا در فواصل كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت )6- اولويت اول ناتوي فرهنگي (اولين اولويت در برنامه‌ريزي متوجه جهان اسلام و داخل كشورها متوجه قشر جوان و نوجوانان ) 7- مخرب‌تر بودن ناتوي فرهنگي از ناتوي نظامي 8- فراگيري ناتوي فرهنگي در مقايسه با ناتوي نظامي

اسلاید 71: همين نيروهاي مومن و بسيجي و حزب اللهي، يعني همين عامه ي مردم مومن، يعني همين اكثريت عظيم كشور عزيز ما،همينهايي كه جنگ را اداره كردند، همينهايي كه ازاول انقلاب تا حالا با همه ي حوادث مقابله كردند در اين مورد(امر به معروف و نهي از منكر زباني )، مهمترين نقش را مي توانند داشته باشند. همين نيروهاي مردمي، كه اگر نبودند (اين بسيج اگر نبود، اين نيروي عظيم حزب الله اگر نبود)، در جنگ هم شكست مي خورديم، در مقابل دشمنان گوناگون هم دراين چندسال شكست مي خورديم و آسيب پذير بوديم.

اسلاید 72: من بارها گفته ام كه عده اي، وقتي در خيابان نگاه مي كنند و زناني را مي بينند كه حجابشان قدري ناجور است، دلشان خون مي شود. بله، اين، كار بدي ست. اما كار بد اصلي، اين نيست. كار بد اصلي آن است كه شما در كوچه و خيابان نمي بينيد…. صداي فروريختن ايمان و اعتقاد ناشي از تهاجم پنهاني و زيرزيركي دشمن - اگر شما ملت و عناصر فرهنگي بيدار نباشيد - خداي نخواسته، آن وقتي درمي آيد كه ديگر قابل علاج نيست.

اسلاید 73: عده اي خيال كرده اند كه وقتي ما به تهاجم فرهنگي غرب حمله مي كنيم، فقط مسئله مان اين است كه يك نفر در خيابان حجابش را درست رعايت نكرده است. مردم بحمدالله حجابشان را رعايت مي كنند، الا افرادي قليل. مسئله ي اينها نيست. اين، فرعي است. اصل قضيه آن است كه داخل خانه هاست، و از مجامع جوانها سرچشمه مي گيرد، و دشمنان آنجا دارند كار مي كنند. آنكه آشكار نيست، آنكه پنهان است، خطر آنجاست.

اسلاید 74: اگر دشمن بتواند ملت ما را به ملتي كه اعتقادي به مبارزه ندارد، اميدي به پيروزي ندارد، زهدي نسبت به جلوه هاي شهواني و مادي ندارد تبديل كند،پيروز شده است. اينجاست كه مبارزه ي فرهنگي، مبارزه اي مي شود واجب تر از واجب.

اسلاید 75: هدف تهاجم فرهنگي دشمن اين است كه ذهن مردم را عوض كند، از راه اسلام منصرف كند، و از مبارزه نااميد كند.

اسلاید 76: امروز مهم ترين طرح دشمن، انتظار است. دشمن منتظر نشسته است تا اين ميكروب در داخل اين كالبد سالم و نيرومند، يعني كالبد نظام اسلامي و جمهوري اسلامي، اثر كند. لذا، ما بايد مراقب باشيم.

اسلاید 77: امروز آنها منتظرند كه فساد در داخل اين كشور نفوذ پيدا كند، ترديد در اذهان جوانان اين كشور نفوذ پيدا كند، سرگرميهاي باز دارنده و فاسد، بر آرمانهاي بزرگ غلبه پيدا كند، دنيا طلبي و اشتغال به مال و زينت دنيا رايج شود، و لذت پول و زندگي راحت و تجملاتي، خود را زير دندان عناصر انقلابي نشان بدهد.

اسلاید 78: اينها ناقلهاي ميكروب ارتجاع اند. نه اينكه مردم يا انقلابيون نبايد زندگي كنند، نعمت و بركات خدا، مال همه است، و همه بايد از آنها استفاده كنند. اما پرداختن به دنيا و شهوات، پرداختن به مال و مال اندوزي، پرداختن به خودبيش از پرداختن و انديشيدن به جمع و هدف و خدا و دين خدا، دچار شدن به فساد اخلاقي - اعم از فسادهاي مالي، جنسي، اداري و اختلافات داخلي، كه اين هم يك نوع فساد بسيار خطرناك است - و جاه طلبي هاي غلط و نامشروع، آن چنان كه در دنياي غرب مطرح است، چيزهايي هستند كه كاخ آرماني انقلاب و اسلام و هر حقيقتي را ويران مي كنند. بناهاي جديدي ساخته خواهد شد، اما بناهاي طاغوتي، غير خدايي، بناهاي ضد اسلامي و ضد ارزشهايي كه به خاطر آنها خون شهداي ما ريخته شد. و اين يعني همان رجعت و برگشت، كه دشمن منتظر آن است.

اسلاید 79: رهبر فرزانه انقلاب در ديدار با اساتيد و دانشجويان بسيجي 09/06/1383امروز ما در يک کارزار فرهنگي و سياسي و در واقع در وسط جنگ دو هويت قرار داريم و دشمن در اين ميدان جنگ تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا اميد، انگيزه و ايستادگي نسل جوان را در هم بشکند.

اسلاید 80: يك بخش ديگر، امنيت فرهنگى و امنيت اخلاقى است. مردم به جوانان و به فرزندان خود علاقه‏مندند و از اين‏كه آنها دچار اعتياد بشوند، دچار فساد اخلاق بشوند، دچار وسوسه‏هايى بشوند كه آنها را از مسير درست زندگى دور بيندازد، نگرانند. اين نگرانى و دغدغه را چه كسى برطرف مى‏كند؟ چه چيزى برطرف مى‏كند؟ امنيت فرهنگى. امنيت فرهنگى را هم در بخش عظيمى، نيروهاى بسيج، نيروهاى مؤمن، جان بر كف، تأمين مى‏كنند.

اسلاید 81: شرط ديگر اين است كه در مقابل اين حركت و كار، از كسى مزد نخواهد. مزد، مربوط به جايى است كه كسى از بيرون به ما انگيزه مى‏دهد - اين كار را بكن، اين پول را بگير - وقتى ما از درون و عمق جان و از عشقمان انگيزه مى‏گيريم، از چه كسى مى‏خواهيم مزد بگيريم؟ مزد دادن، تحقير ماست؛ تحقير انسانى است كه از درون دارد مى‏جوشد. اينها خصوصيات يك انسان بسيجى است؛ فرهنگ بسيج يعنى اين. هيچ ملت باشرفى از وجود مجموعه‏ى بسيجى در درون خود بى‏نياز نيست.

اسلاید 82: جنگ نرم

اسلاید 83: -تصرف قلب ها ارضاء(حب وبغض) هدف جنگ نرم -سيادت ذهن ها اقناع (شك ويقين )

اسلاید 84: - استعمار كلاسيك اقدام نظامي-تصرف سرزمين جنگ سختمراحل استعمار - استعمار نو اقدام سياسي–اقتصادي؛تصرف حكومت جنگ نيمه سخت - استعمارفرانو اقدام فرهنگي؛تصرف قلبها و ذهن ها جنگ نرم

اسلاید 85:

اسلاید 86: - آوردگاه فاصله دو گوش شهروندان - رزم گاه كلاسهاي درستهديد نرم - نبردگاه دانشگاهها - جنگ گاه پهنه كشور

اسلاید 87: آوردگاه عدم مقاومت مجاهدان در رزم گاه اشغال جنگ گاه نبرد گاه

اسلاید 88: قرارگاه جنگ نرم جنگ گاه ؟فرماندهان جنگ نرم نبرد گاه اساتيدافسران جوان رزم گاه دانشجويانسربازان آوردگاه شهروندان

اسلاید 89: روند منازعه شيطان روح پرستنده‌ي بشر را با القاء خود چنان فاسد كرد كه به جاي الله پرستي به ورطه‌ي بت‌پرستي افتاد.

اسلاید 90: ابراهيم(ع) بت-ها را شكست و به حكم خدا، خانه كعبه را بنا نهاد. شيطان به استراتژي ابراهيم(ع) حمله كرد و در طي چند هزار سال، با القاء خود بشر را وادار نمود كه بت‌ها را به درون كعبه برده و كليت قبله را ملوث كند، كه هر كس به طواف كعبه آمد، در واقع به طواف بت‌ها رفته باشد.

اسلاید 91: پيامبر اعظم حضرت محمد(ص) بت شكن واپسين بود كه آمد و بت‌هاي درون خانه را شكست و كعبه را از آلودگي به شرك و كفر نجات داد.

اسلاید 92: اكنون با گذشت 1400 سال شيطان به استراتژي پيامبر اسلام(ص) نيز حمله كرده است. بت‌ها كه از صحرا به خانه‌ي كعبه برده شده بود، پس از واكنش پيامبر اسلام(ص) و تخليه‌ي خانه‌ي كعبه از بت‌ها، آن‌ها به درون انسان‌ها منتقل شده‌اند.

اسلاید 93: بت‌هاي ذهني و بت‌هاي قلبي، قبله‌ي انسان را از كعبه و از خدا، به «خود» انسان تغيير داده و مبتني بر امانيسم - بشر مداري- مي‌رود كه در وادي اگوسنتريسم- خود مركز مداري- به سيطنيزم- يا سجده بر شيطان- در غلتد.

اسلاید 94: جنگ نرم، جنگي است كه در آن فرماندهان- عالمان دانشگاهي- و افسران- دانشجويان- از استقرار بت‌ها در درون خانه‌ي دل خود جلوگيري نموده و با تبر يقين، بت‌هاي ذهن عمومي را فرو مي‌ريزد و جاي را براي حقيقت الهي باز مي‌كنند.

اسلاید 95: بت‌هاي ذهني و بت‌هاي قلبي، قبله‌ي انسان را از كعبه و از خدا، به «خود» انسان تغيير داده و مبتني بر امانيسم - بشر مداري- مي‌رود كه در وادي اگوسنتريسم- خود مركز مداري- به سيطنيزم- يا سجده بر شيطان- در غلتد.

اسلاید 96: هبوط كه نه، بلكه سقوط از مرتبه‌اي كه خدا به ابليس فرمود به بشر سجده كند تا به قعر دره‌اي كه اكنون در آن بشر به شيطان سجده مي‌كند.

اسلاید 97: دكترين سياسي رهبر فرزانه‌ي انقلاب را در سه محور اين‌گونه خلاصه نمود كه:الف- فرآيند حكومت و ولايت در اسلام، نفوذ در دل‌ها و مقبوليت در ذهن‌هاست.ب- كاركرد حكومت و ولايت در اسلام، خروج مردم از ظلمات و انتقال به نور است. اين كاركرد، مبتني بر تبيين كاركرد ولايت الله و ولايت طاغوت در سوره‌ي بقره ارائه شده است.ج- محصول حكومت و ولايت در اسلام، جامعه‌ي نوراني گفته شده است. از اين منظر، حكومت مبتني بر قدرت نرم است و لذا در اركان قدرت ملي، به جاي تفكيك قدرت ملي به قدرت سياسي، قدرت نظامي، قدرت فرهنگي، قدرت اقتصادي يا قدرت اجتماعي، اين تقسيم‌بندي به گونه‌اي ديگر ارايه مي‌شود، يعني به قدرت نرم، قدرت سخت و قدرت نيمه‌سخت.در اين سه حوزه، تكيه بر قدرت نرم است و قدرت‌هاي سخت و نيمه‌سخت،‌ قدرت‌هاي حاشيه‌اي محسوب مي‌شوند. پس مي‌توان از سياست نرم و حكومت نرم سخن گفت.

اسلاید 98: 1- زمين جنگ نرم، ثابت است: اين زمين، همان دل و ذهن انسان است.2- فرمان‌روايي بر دل و ذهن، ‌«خنثي» است: اين فرمان‌روايي، همان ولايت است.3- آنچه متفاوت و مهم است، «منشاء» ولايت و «مقصد» ولي است. كيستي «ولي» مهم است. زيرا به مقوله‌ي ولايت جهت مي‌دهد و آن را از خنثي بودن خارج مي‌كند. نظام دو قطبي ولايت خدا و ولايت طاغوت، نظام جنگ نرم است؛ لبه‌ي جلويي منطقه نبرد، محل تشكيل جبهه‌ي منازعه است، كه در يك سو جنودالله، و در سوي ديگر جنود شيطان و طاغوت قرار دارند. هر دو طرف منازعه، بر سر تصرف يك زمين مي‌جنگند: تصرف زمين دل‌ها و ذهن‌هاي تك‌تك انسان‌ها. نكته مطلق اين است كه، هيچ كسي نيست كه «ولي» نداشته باشد، منتهي، «ولي» برخي افراد «الله» است، و «ولي» برخي ديگر «طاغوت».

اسلاید 99: جنگ نرم، كشمكشي است در درون هر فرد، كه ولايت الله را بپذيرد يا ولايت طاغوت را. در اين كشمكش دروني فرد، دو عامل بيروني نيز درگير هستند. يكي الله و جبهه‌ي انبياء و ائمه(ع) و مصلحين است، و ديگري شيطان و جبهه‌ي طاغوت‌ها و مستكبرين و مفسدين هستند. تا اين كه خود فرد ولايت كدام يك از طرفين را در دل و ذهن خود بپذيرد.در اين رويكرد، حكومت همان ولايت است، و ولايت همان قدرت نرم، در تصرف دل‌ها و ذهن‌هاست. متغير ولايت، ولي است؛ ولايت الله، يا ولايت طاغوت.

اسلاید 100: حكومت نرم الهي، يا حكومت نرم شيطاني. اين از ذاتيات جنگ نرم است، ‌و با اين ذاتيات است كه شيطان،‌ براندازي حكومت نرم الهي را محقق مي‌سازد و «رژيم چنج» صورت مي‌دهد. يا برعكس، انبياء حكومت نرم شيطاني را واژگون، و حكومت نرم الهي را محقق مي‌سازد.

اسلاید 101: با توجه به اين تفكيك كه زمين بازي ثابت است، و ولايت هم خنثي است، اما متغيير، در شخص«ولي» است، روش بازي چگونه است. بالاخره مانند سياست مدرن كه مبتني بر تئوري بازي‌ها، مناسبات قدرت را چينش مي‌كند، در سياست نرم و جنگ نرم اين مناسبات چگونه طراحي مي‌شود؟

اسلاید 102: زمين، يعني دل و ذهن افراد «ثابت» است، اما متغير در اينجا، شخص «ولي» است. آنچه در روش اقدام در صحنه حائز اهميت است مساله‌ي «قاعده يا قواعد» اقدام از سوي ولي است. در تنظيم نسبت ميان «زمين» اقدام، با «قواعد» اقدام، چهار حالت پديد مي‌آيد:1. بهترين حالت: اقدام در زمين دشمن، با قواعد خودي.2. حالت خوب: اقدام در زمين خود، با قواعد خودي.3. حالت بد: اقدام در زمين دشمن، با قواعد دشمن.4. بدترين حالت: اقدام در زمين خود، با قواعد دشمن.

اسلاید 103: اقدام در حالت يكم و دوم را در علوم استراتژيك «اقدام فعال» يا كنش نامتقارن مي‌نامند. و اقدام در حالت سوم و چهارم را «اقدام منفعل» يا كنش متقارن مي‌شناسند.دكترين اقدام فعال يا اقدام نامتقارن در مباحث امنيت ملي، به اقدام ضربه‌ي اول معروف است، يعني تعريف زمين و قواعد بازي از سوي خود. هم‌چنين، دكترين اقدام منفعل يا اقدام متقارن، به اقدام ضربه‌ي دوم شناخته مي‌شود، يعني تعريف زمين و قواعد بازي، از سوي دشمن.جنگ نرم، سياست نرم، قدرت نرم، و... به گونه‌اي انحصاري، عمدتاً ناظر به دكترين اقدام نامتقارن هستند.

اسلاید 104: اكنون پرسش اساسي اين است كه چرا رهبر انقلاب، مساله‌ي جنگ نرم را با دانشجويان و استادان مطرح كردند و در آن جلسه‌ي ديدار استادان دانشگاه، به نقد مديريت كميت نكر علوم انساني پرداختند. نسبت جنگ نرم با مساله‌ي علوم به‌طور عمومي و علوم انساني به طور اخص چيست؟

اسلاید 105: مبتني بر دكترين اقدام نامتقارن، بايد گفت كه بخش‌هاي عمده‌اي از نهادها در كشور ما، در زمين خود، با قواعد دشمن بازي مي‌كنند. يكي از مهم‌ترين اين بخش‌ها، نهادهاي علمي، تربيتي و فرهنگي هستند، يعني وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، و وزارت ارشاد.اكنون در آموزش و پرورش ما، ذهن و دل دانش آموز با داورينيسم تسخير مي‌شود آنهم با مديريت و بودجه‌ي جمهوري اسلامي. اين يعني فاجعه.

اسلاید 106: اكنون در دانشگاه‌هاي ما، استادان همه‌ي رشته‌ها، در زمين خود، با قواعد بيگانه بازي مي‌كنند، اين يعني بدترين حالت، به اين معني كه غرب انگاره‌هاي خود را به ما تحميل كرده است و در جنگ نرم، ذهن برخي از استادان ما را تسخير نموده و از طريق آنان به تسخير ذهن و قلب جوانان دانشجو مي‌پردازد. استاد روانشناسي با آراء فرويد و اريكسون و پيا‍ژه، استاد جامعه شناسي با آراء وبر پارسونز و گيدنز و هابرماس، استاد فلسفه با آراء كانت و هگل و هايدگر و پوپر، استاد اقتصاد با آراء اسميت و فرگوسن و مالتوس و كينز و فريدمن و استيگليتز، استاد الهيات با آراء پل‌تيليش و الوين پلنيتنگا، استاد مديريت با آراء متيزبرگ ، استاد سياست با آراء هابز و ماكياولي و مورگنتا و روزنا و... قطعاً نمي‌توانند انسان طراز تمدن ايراني يا اسلامي تربيت كند، و در نتيجه روز به روز بي‌خاصيتي علوم انساني در ايران براي مردم و جامعه بيشتر نمايان مي‌شود.

اسلاید 107: راه حل و راه برون رفت از اين وضعيت چيست؟راه اين است كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، به دكترين اقدام نامتقارن مجهز شود، البته حد و قواره‌ي اين شورا كه ذهن اكثريت اعضاء آن، به تسخير رويه‌هاي بيگانه درآمده است، اين گونه مباحث نيست، اما به هر جهت با يك خانه تكاني ذهني، مي‌توانند به قواعد اقدام نامتقارن دست يابند.

اسلاید 108: چگونه؟ راه‌كار عملي ارائه كنيد!راه كار ساده است. دو واحد درسي پارميندس كشي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شود، و اصل «اين هماني» در فضاي علمي كشور به چالش كشيده شود.اگر پيامبر(ص) مي‌خواست با اصل «اين هماني» اسلام را معرفي كند، بايد مي‌گفت كه بت‌هايي چون لات و عزي همان الله هستند يا الله همان لات و عزي است! اما ايشان فرمودند «لااله الا الله».شعار اسلام، ابتدا نفي بت‌ها و اله‌ها است. يك مسلمان موحد، در هميشه‌ي زندگي خود، همواره از اين شعار استفاده مي‌كند. اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اسير «اين هماني» پارميندسي هستند.

اسلاید 109: پرسش اين است: آياlow همان حقوق است؟! نه نيست. آيا human rights حقوق بشر است؟! آيا روانشناسي همان سايكولوژي است؟! آيا اقتصاد همان اكونومي است؟! آيا سياست همان پليتيكز است؟! اصلاً اين گونه نيست. بحران در علوم انساني از عنوان خود علوم و ترجمه غلط اين عناوين آغاز مي‌شود. لذا نسخه‌ي عملي اين است جامعه‌ي علمي ايران بتواند در علم، موحد شود و به شعار لااله‌الاالله در علم دست يابد.

اسلاید 110:

اسلاید 111: درآمدي بر دكترين منازعه نرم منازعه نرم موضوعي است كه با آينده زندگي عمومي و اجتماعي همه مردم يك جامعه عجين است بنابراين لازم است نسبت به آنچه كه امكان دارد در آينده به آن دچار شويم، شناخت و آگاهي داشته باشيم.

اسلاید 112: قدرت، تحميل اراده بر خود، ديگران و طبيعت است، قدرت انواع مختلفي دارد از جمله قدرت سخت، نيمه سخت و نرم كه مي‌توان گفت، قدرت سخت تحميل اراده بر ديگري مبتني بر زور است.

اسلاید 113: در قدرت نيمه سخت مسئله اصلي تشويق و تنبيه است، يعني در اين نوع قدرت تحميل اراده بر ديگري مبتني بر تشويق و تنبيه است اما در قدرت نرم، ساز و كار قدرت، نفع و ضرر نيست بلكه مسئله اصلي تسخير انسان‌ها است.

اسلاید 114: در عصري كه به دوران استكبار كلاسيك معروف است، حرف اساسي اين بود كه سرزمين را مي‌گيريم، دولتي را تشكيل داده و سپس حكومت مي‌كنيم؛ مانند انگلستان كه هند را تحت سلطه خود قرار داد اما پس از جنگ جهاني دوم، حكومت‌داري نيابتي مرسوم شد يعني كشور استعمارگر يك دولت دست‌نشانده در كشور تحت سلطه خود بر روي كار مي‌آورد و آن دولت به جاي كشور استعمارگر حكومت مي‌كرد.

اسلاید 115: در دوران سوم كه به دوران پست مدرن يا استعمار فرانو مرسوم است، نه كشور را مي‌گيرند و نه دولت را، بلكه انسان‌ها را به تسخير خود در مي‌آوردند و وقتي انسان‌ها تسخير شدند همان كاري را انجام مي‌دهند كه دشمن مي‌خواهد.

اسلاید 116: قدرت نرم به اين معنا است كه به جاي اينكه با زور يا تشويق و يا تنبيه حرف خود را به كسي تحميل كنيد، كاري انجام دهيد تا انسان‌ها طوري عمل كنند كه شما مي‌خواهيد و براي اين كار بايد بر قلب و ذهن افراد مديريت كرد.

اسلاید 117: مديريت بر قلب با دو مسئله حب و بغض امكان‌پذير است و اين مسئله 50 درصد قدرت نرم را تشكيل مي‌دهد و سربازان اين ميدان هنرمندان و ورزشكاران هستند.

اسلاید 118: 50 درصد ديگر در اين ميدان مديريت بر ذهن است كه اين مديريت از طريق مديريت در شك و يقين افراد صورت مي‌گيرد، سربازان اين ميدان اصحاب رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و انديشمندان هستند كه با ايجاد شك و يقين در جامعه انسان‌ها را تسخير كرده و بر ذهن آنها حكومت مي‌كنند.

اسلاید 119: آمريكا با ساختن هزاران فيلم هاليودي، توليد انواع موسيقي‌ها و ايجاد سايت‌‌هاي اينترنتي؛ حب، بغض، شك و يقين انسانها را جهت دهي مي‌كند، وقتي كه انسان حب و بغض نسبت به كسي پيدا ‌كند يا ولايت او را قبول مي‌كند و يا از او برائت مي‌جويد، پس مسئله اصلي در جهت‌دهي به قلب و ذهن افراد، بحث تولي و تبري انسان‌ها است؛ اينكه ولايت چه كسي را مي‌پذيرند و از چه كسي تبري مي‌جويند.

اسلاید 120: در كشور ما اساتيد و دانشجويان بايد، براي دريافت مدرك دكترا يك مقاله در ISI به زبان انگليسي بنويسند، يعني اينكه در كشور ما توليد علم صورت مي‌گيرد اما قبل از اينكه مردم ايران از آن استفاده كنند در كشورهاي بيگانه از علم ما استفاده مي‌شود.

اسلاید 121: در دولت نهم تعداد مقاله‌هايي كه در ISI نوشته شده بود از 5 هزار مقاله به 10 هزار مقاله رسيد و تمام افتخار وزير علوم دولت نهم اين بود كه تعداد مقاله‌هاي ما در ISI دو برابر شده است كه اين يعني وزير علوم دولت نهم به جاي اينكه به فكر ارتقاي علمي كشور باشد، مقاله‌هاي دانشجويان ما را در خدمت پيشرفت جوامع بيگانه قرار داده است.

اسلاید 122: مقام معظم رهبري بارها بر اين موضوع تاكيد داشتند كه علمي توليد كنيد تا غربي‌ها براي استفاده از آن مجبور شود زبان فارسي را ياد بگيرند اما اكنون در كشور ما علوم را توليد مي‌كنيم و سپس با زبان انگليسي در اختيار كشورهاي غربي قرار مي‌دهيم.

اسلاید 123: عمده اساتيد و مسئولان ما نمي‌دانند كه در زمين خودي با قواعد دشمن بازي مي‌كنند، بسياري از انسانهاي بزرگ كه زماني ياران امام بودند در چند ماه اخير در زمين خودي و با قواعد دشمن بازي كردند كه اين مسئله يا ناشي از بي اطلاعي است و يا با اطلاع كامل صورت مي‌گيرد، اما به هر حال اين مسئله موجب مي‌شود تا دشمن به مقاصد خود برسد و بتواند با قدرت نرم و تسخير انسان‌ها بر جامعه، دين و افكار آنها حكومت كند.

اسلاید 124: *امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با يك جنگ عظيمى مواجه است، ليكن جنگ نرم - كه ديدم همين تعبير «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به اين نكات توجه داريد؛ اين خيلى براى ما مايه‏ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه كسانى بايد ميدان بيايند؟ قدر مسلّم نخبگان فكرى‏اند. يعنى شما افسران جوانِ جبهه‏ى مقابله‏ى با جنگ نرميد. 4/6/1388

اسلاید 125: *اينى كه چه كار بايد بكنيد، چه جورى بايد عمل كنيد، چه جورى بايد تبيين كنيد، اينها چيزهائى نيست كه من بيايم فهرست كنم، بگويم آقا اين عمل را انجام بدهيد، اين عمل را انجام ندهيد؛ اينها كارهائى است كه خود شماها بايد در مجامع اصلى‏تان، فكرى‏تان، در اتاقهاى فكرتان بنشينيد، راهكارها را پيدا كنيد؛ ليكن هدف مشخص است . 4/6/1388

اسلاید 126: *عزيزان من! شرط اصلى فعاليت درست شما در اين جبهه‏ى جنگ نرم، يكى‏اش نگاه خوشبينانه و اميدوارانه است. نگاهتان خوشبينانه باشد. ببينيد، من در مورد بعضى‏تان به جاى پدربزرگ شما هستم. من نگاهم به آينده، خوشبينانه است؛ نه از روى توهم، بلكه از روى بصيرت. 4/6/1388

اسلاید 127: *مراقب باشيد تندروى، انسان را پيش نميبرد. با فكر، تصميم بگيريد. البته جوانِ امروز از جوان دوره‏ى ما فكورتر است؛ اين را به شما عرض بكنم. شما امروز جوانهائى هستيد كه تجربه‏تان، اطلاعتان، آگاهى‏هايتان از آن دوره‏ى جوانى ما - از پنجاه سال پيش از اين - خيلى بيشتر است؛ قابل مقايسه نيست با جوان امروز. بنابراين توقع اينكه شماها مدبرانه و فكورانه فكر كنيد و بدون تندروى، بدون افراط و تفريط توى قضايا، رفتار كنيد، توقع زيادى نيست. 4/6/1388

اسلاید 128: *نگفتيم سربازان، چون سرباز فقط منتظر است كه به او بگويند پيش، برود جلو؛ عقب بيا، بيايد عقب. يعنى سرباز هيچگونه از خودش تصميم‏گيرى و اراده ندارد و بايد هر چه فرمانده ميگويد، عمل كند. نگفتيم هم فرماندهانِ طراح قرارگاه‏ها و يگانهاى بزرگ، چون آنها طراحى‏هاى كلان را ميكنند. 8/6/1388

اسلاید 129: *افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل ميكند، هم صحنه را درست مى‏بينيد؛ با جسم خود و جان خود صحنه را مى‏آزمايد. لذا اينها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش اين است. حقيقتاً افسران جوان، فكر هم دارند، عمل هم دارند، تو صحنه هم حضور دارند، اوضاع را هم مى‏بينند، در چهارچوب هم كار ميكنند. 8/6/1388

اسلاید 130: *خوب، با اين تعريف، استاد دانشگاه چه رتبه‏اى دارد؟ اگر در زمينه‏هاى مسائل اجتماعى، مسائل سياسى، مسائل كشور، آن چيزهائى كه به چشم باز، به بصيرت كافى احتياج دارد، جوان دانشجوى ما، افسر جوان است، شما كه استاد او هستيد، رتبه‏ى بالاترِ افسر جوانيد؛ 8/6/1388

اسلاید 131: شما فرمانده‏اى هستيد كه بايد مسائل كلان را ببينيد؛ دشمن را درست شناسائى بكنيد؛ هدفهاى دشمن را كشف بكنيد؛ احياناً به قرارگاه‏هاى دشمن، آنچنانى كه خود او نداند، سر بكشيد و بر اساس او، طراحى كلان بكنيد و در اين طراحى كلان، حركت كنيد. در رتبه‏هاى مختلف، فرماندهانِ بالا اين نقشها را ايفا ميكنند. 8/6/1388

اسلاید 132: *خوب، حالا استادى كه بتواند اين نقش را ايفا كند، آن استاد شايسته‏ى حال و آينده‏ى نظام جمهورى اسلامى است. توقع از اساتيد محترم اين است. جوانهايتان را توجيه كنيد. 8/6/1388

اسلاید 133: *به اينها قدرت تحليل بدهيد. به اينها توان كار و نشاط كار بدهيد. چه جور؟ با اميد دادن؛ با اميد بخشيدن. فضاى كلاس را، فضاى محيط درس و دانشگاه را فضاى اميد كنيد؛ اميد به آينده. بدترين بلائى كه ممكن است بر سر يك نسل در يك كشور بيايد، نااميدى است، يأس است. 8/6/1388

اسلاید 134: *يكى ديگر از كارهائى كه بايد در زمينه‏ى مسائل گوناگون اجتماعى و سياسى و علمى انجام بگيرد، ميدان دادن به دانشجوست براى اظهارنظر. از اظهارنظر هيچ نبايد بيمناك بود. اين كرسى‏هاى آزادانديشى كه ما گفتيم، در دانشگاه‏ها بايد تحقق پيدا كند و بايد تشكيل بشود.8/6/1388

اسلاید 135: *همينى كه حالا معمول شده كه در بيانها و در تلويزيون و توى تبليغات و توى دادگاه و توى زبان همه، ميگويند: جنگ نرم؛ راست است، اين يك واقعيت است؛ يعنى الان جنگ است. البته اين حرف را من امروز نميزنم، من از بعد از جنگ - از سال 67 - هميشه اين را گفته‏ام؛ بارها و بارها. 14/6/1388

اسلاید 136: *علت اين است كه من صحنه را مي‏بينم؛ چه بكنم اگر كسى نمي‏بيند؟! چه كار كند انسان؟! من دارم مي‏بينم صحنه را، مي‏بينم تجهيز را، مي‏بينم صف‏آرايي‏ها را، مي‏بينم دهانهاى با حقد و غضب گشوده شده و دندانهاى با غيظ به هم فشرده شده عليه انقلاب و عليه امام و عليه همه‏ى اين آرمانها و عليه همه‏ى آن كسانى كه به اين حركت دل بسته‏اند را؛ اينها را انسان دارد مي‏بيند، خب چه كار كند؟ اين تمام نشده. چون تمام نشده، همه وظيفه داريم. 14/6/1388

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید