دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
اسلاید 1: مقدمه: یک تجربه خوب مجله وب شماره 160
اسلاید 2: مقدمهبا نگاهی به تحولات حاصل از فناوریهای نوین و گسترش آن در همه بخشهای زندگی فردی و اجتماعی بشر، رفتن بسوی روابط عمومی یکپارچه را ضروری کرده است!ضرورت مدیریت یکپارچه در فضای سایبر، که در حال تغییرات اساسی در ساختارهای سازمانهایی مانند روابط عمومیها میباشد، بیشر دیده میشود. مدیریت روابط عمومی یکپارچه در حقیقت شکل توسعه یافتهای از روابط عمومی سنتی است که بر اثر گسترش فناوری اطلاعات و مدیریت دانش شکل گرفته است.
اسلاید 3: مقدمهبخشی از روابط عمومی یکپارچه به چگونگی استفاده موثر از ابزارهای یکپارچه ارتباطی برای مدیریت دانش در روابط عمومیهای مدرن میپردازد. مباحث مهم و مرتبط با تعریف روشنی از یکپارچگی و نحوه استفاده مناسب از ابزارهای ارتباطی و مدیریت دانش باید مورد توجه باشد.شناخت مدل مفهومی روابط عمومی یکپارچه کمک میکند تا در مراحل پیاده سازی و عملیات اجرایی، درک درستی از قابلیتها آن در مقایسه با روابط عمومی سنتی داشت.
اسلاید 4:
اسلاید 5: ضرورت توسعه روابط عمومی یکپارچه پیاده سازی نظام مدیریت یکپارچه در یک روابط عمومی وابسته به امکانات سختافزاری، نرمافزاری، منابع انسانی آموزش دیده و سایر ابزارهای یکپارچه ارتباطی است.مدیریت امکانات و ابزارهای ارتباطی یکپارچه در یک روابط عمومی باید بتواند علاوه بر ارتباط با سایر روابط عمومیها، به خواستههای مخاطبین خود پاسخ دهد و رضایت آنها را با بهبود و اثربخشی خدمات برآورده نماید.بنابراین نمیتوان بدون داشتن ابزارهای ارتباطی یکپارچه و بهرهمندی از مدیریت دانش، جایگاه روابط عمومیها را ارتقاء داد و در این زمینه اقدام موثری داشت.
اسلاید 6: ضرورت توسعه روابط عمومی یکپارچه در دنيايي كه سواد ديجيتالي به عنوان مبناي پايه براي سنجش با سوادي انسانها تعيين شده است، آيا ميتوان روابط عمومی را با روشهاي سنتي و غیر یکپارچه اداره کرد و مخاطبان را حفط نمود؟
اسلاید 7: ضرورت توسعه روابط عمومی یکپارچهتوقع مخاطبان روابط عمویها با ظهور و گسترش ابزارهاي یکپارچه ارتباطی، تغيير اساسی يافته است. مخاطبان روابط عمومیهای عصر حاضر و آینده که در شبکههای اجتماعی زندگی میکنند به دنبال پاسخ سئوالات خود بدول تاخیر زمانی در 24 ساعت شبانه روز و بصورت خودکار میباشند.
اسلاید 8: سير تحول نظريههاي توسعه روابط عمومیتوسعه روابط عمومیها فرآيندي است كه از ابتداي شروع این حرفه در جهان وجود داشته و مدیران و کارکنان روابط عمومیها با آن روبرو بودهاند. ليكن از دوران انقلاب اطلاعات که باحضور اینترنت جدی شد، نظريههاي گوناگوني براي توسعه روابط عمومیها توسط دانشمندان ارائه گرديده است.اين نظريهها با پيشرفت دانش بشري و كشف ابعاد جديد از فناوریهای سخت افزاری، نرم افزاری، ارتباطی و مغزافزاری ارتقا یافته است. روابط عمومیهای جهان در حال تحول براي انطباق خود با نظريههاي جديدی مانند روابط عمومی یکپارچه هستند.
اسلاید 9: روابط عمومی سنتیمسئول انتقال اطلاعاتو ذخیره سازی در ذهن خود و مخاطب بوده استروابط عمومی یکپارجهمسئول جمعآوری داده و تبدیل آن به اطلاعات در جهت توسعه دانش میباشدسير تحول نظريهها در روابط عمومی
اسلاید 10: سير تحول نظريهها در روابط عمومیمدیران، کارکنان و کارگزاران روابط عمومی یکپارچه بايد خود بياموزند و در تعامل با سایر روابط عمومیها و کارشناسان حرفهای شوند.سرعت يادگيري و حرفه آموزی در هر مدیر یا کارمند روابط عمومی یکپارچه میتواند متفاوت باشد و بر اساس مراحل رشد و نمو و ضریب هوشی فرد ممکن است زود یا دیر اتفاق بیفتد.
اسلاید 11: ویژگیهای روابط عمومی یکپارچهويژگيهاي يك روابط عمومی یکپارچه چيست؟ تعريف يك روابط عمومی یکپارچه چيست؟نيازمنديها و الزامات فني يك روابط عمومی یکپارچه چيست؟معيارهاي ارزيابي يك روابط عمومی یکپارچه چيست؟براي استقرار يك روابط عمومی یکپارچه چه اقدامي را بايد به صورت قدم به قدم انجام داد؟حداقل پيشنيازهاي لازم براي ايجاد روابط عمومی یکپارچه چه مواردي ميباشند؟چارچوب استاندارد توسعه روابط عمومی یکپارچه چه مولفههايي دارد؟
اسلاید 12: سئوالهاي اساسي در مورد روابط عمومی یکپارچهمدل مفهومي روابط عمومی یکپارچهبرنامه راهبردي روابط عمومی یکپارچهبرنامه عملياتي روابط عمومی یکپارچهساختار اجرايي روابط عمومی یکپارچهچيستي ؟چرايي ؟چگونگي ؟توسط چه كسي ؟
اسلاید 13: انتظاری که از روابط عمومی یکپارچه باید داشتروابط عمومی یکپارچه که سازماني يادگيرنده خواهد بود باید بتواند با سیستمهای یکپارچه نرمافزاری، سختافزاری و ارتباطی همراه با ارائه خدمات و تولیدات کیفی نسلی از مدیران، کارمندان و کارگزارن حرفهای، خلاق و توانمند در خلق دانشو به روز را در عرصههاي مختلف تربيت کند.فراهم نمودن بسترهاي انساني، سازماني، فني و ارتباطي لازم براي تحول روابط عمومی از يك سازمان سنتي به يك سازمان يادگيرنده و یکپارچه ماموریت مسئولین در پیادهسازی آن است.
اسلاید 14: آینده روابط عمومی یکپارچه
اسلاید 15: بررسی آثار یک حضور در فیس بوک
اسلاید 16: تيتر روزنامه ايران 11 آذرماه 1392!
اسلاید 17: عضويت در فيس بوک جرم نيست!
اسلاید 18: دولت در فيس بوک!
اسلاید 19: مقدمه: دولت در فيس بوک!
اسلاید 20: مقدمه: دولت در فيس بوک!
اسلاید 21: انتخابات در فيس بوک!
اسلاید 22: فيس بوک!
اسلاید 23: اسلايد 28آخرين وضعيت جواد ظريف در فضاي اينترنتتعداد جستجو در گوگل:1,950,000
اسلاید 24: Ali DaeiAli Daei
اسلاید 25: PotatoPotato
اسلاید 26: TomatoTomato
اسلاید 27: PistachioPistachio
اسلاید 28: اسلايد 33آخرين وضعيت ايران در فضاي اينترنتتعداد جستجوي انگليسي در گوگل:146,000,000
اسلاید 29: اسلايد 34آخرين وضعيت ايران در فضاي اينترنتتعداد جستجوي فارسي در گوگل:171,000,000 تحليل: جستجويکلمه فارسي ايرانبيشتر از انگليسيآن است چرا؟
اسلاید 30: اسلايد 35آخرين وضعيت ترکيه در فضاي اينترنتتعداد جستجو در گوگل:761,000,000 5 برابر ايران
اسلاید 31: اسلايد 36آخرين وضعيت مالزي در فضاي اينترنتتعداد جستجو در گوگل:877,000,000 6 برابر ايرانتحليل: وضعيت تعداد مراجعه در اينترنت ميتواند موقعيت گردشگريو اقتصاد در سه کشور ايران، ترکيه و مالزي را نشان دهد!
اسلاید 32: اسلايد 37ResultsName26,300,000Hassan Rouhani666,000Akbar Hashemi Rafsanjani700,000,000Barack Obamaسياست در فضاي اينترنتاطلاعات مربوط به روز 6 آبانماه 1392
اسلاید 33: اسلايد 38
اسلاید 34: اسلايد 39 محمود احمدي نژاد
اسلاید 35: اسلايد 40
اسلاید 36: اسلايد 41محمد خاتميمحمد خاتمي
اسلاید 37: اسلايد 42علي اكبر جلالي
اسلاید 38: اسلايد 43جستجوي انگليسيبيشتر از فارسي چرا؟Dr Aliakbar Jalali
اسلاید 39: SEXSEX
اسلاید 40: Jennefer Lopez
اسلاید 41: واقعيتهاي فيس بوک!
اسلاید 42: اسلايد 47آموزش در فضاي اينترنت
اسلاید 43:
اسلاید 44: ترسیم نقشه راه روابط عمومی یکپارچهابتدا باید جهتگيريها و سياستهاي بالادست توسعهي روابط عمومی یکپارچه مشخص شود، و طبق آن عمل شود. مطالعه تطبيقي جهت توسعه روابط عمومی یکپارچه حداقل در 5 کشور دیگر انجام شود، تا از تجربه سایر کشورها نیز استفاده گردد.تجربيات توسعهي روابط عمومی یکپارچه در داخل و خارج کشور بررسی شود، البته اگر تجربهای وجود داشته باشد. نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهديدهاي فناوریهای نوین شناخته شود.برنامه راهبردي، تعریفی روشن، مدل مفهومی و چارچوب ارزیابی روابط عمومی یکپارچه بر اساس استاندارد علمی مشخص شود.
اسلاید 45: ترسیم نقشه راه روابط عمومی یکپارچهدر مراحل پیاده سازی، از روش گام به گام و تست، روابط عمومی یکپارچه ایجاد شود، تا در هر مرحله اشکالات برطرف گردد.ساختار اجرايي روابط عمومی یکپارچه از دید منابع سازمانی بازنگری شود.استانداردها و راهنماي فني روابط عمومی یکپارچه تهیه و مطابق آنها کار انجام شود، در غیر این صورت امکان یکپارچه سازی وجود نخواهد داشت.تعيين برنامه سازماني و مديريتي و ساختار هدايتي روابط عمومی یکپارچه مشخص شود، تا مشکلی در تقسیم وظایف پیش نیاید.تعريف پروژهها و اقدامات مورد نياز همراه با منابع و مراجع مستند و به روز در اختیار باشد.
اسلاید 46: از یک نگاه، تعریف روابط عمومی یکپارچهروابط عمومی یکپارچه سیستمی است که در درون خود امتیازات روابط عمومی الکترونیکی، دیجیتالی، سایبر، مجازی، همراه، یکپارچه و برخط را بصورت یکجا دارد و پتانسیل مدیریت دانش و پاسخگویی خودکار از مشخصههای بارز آن است.
اسلاید 47: از نگاه دیگر، تعریف از روابط عمومی یکپارچهروابط عمومی یکپارچه، همان روابط عمومی فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن مبتني بر فناوري اطلاعات و کاربردهای آن بر بستر شبكه و رايانه ميباشد و محتواي اكثر انتشارات و تبلیغات آن الكترونيكي است و ارتباطات در آن یکپارچه میباشد و سيستم ارزشيابي و نظارت آن خودکار است.
اسلاید 48: از نگاه دیگر، تعریف از روابط عمومی یکپارچهارتباطات یکپارچه: عبارت از تلفیق خدمات هم زمان ارتباطی مانند پیام رسان فوری، اطلاعات حضوری، تلفن، اینترنت، کنفرانس صوتی و تصویری، مبادله داده در شبکهها، پست الکترونیکی، پیام کوتاه و نمابر و امثال آن است (صفحه 50 کتاب روابط عمومی یکپارچه، حسن ربیعی).تعریف بنیادی «ارتباطات هماهنگ برای بهینه سازی فرآیندهای تجاری» (صفحه 51 کتاب روابط عمومی یکپارچه، حسن ربیعی).ارتباطات یکپارچه مجموعه در حال تکاملی از تکنولوژیهایی است که انسان و ارتباطات ابزاری را در زمینه و تجربهاش مشترک و متحد ساخته و به صورت خودکار در میآورد (صفحه 51 کتاب روابط عمومی یکپارچه، حسن ربیعی)..
اسلاید 49: مدل مفهومی روابط عمومی یکپارچهبرخورداری از مدیران و کارمندان آموزش دیدهزیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعاتدارای سیستمهای مدیریت یکپارچهارتباطات یکپارچه رایانهای بین روابط عمومیهادارای امکانات یاد دهی و یادگیری در طول عمر
اسلاید 50: Business Process ManagementService Oriented ArchitectureXMLWeb Servicesچشماندازراهبردهااهدافبرنامه راهبردي توسعه روابط عمومی یکپارچهماموريتبرنامه راهبردي روابط عمومی یکپارچهمقاصد توسعه روابط عمومی یکپارچهتصوير و جايگاه ايدهآل روابط عمومی یکپارچهوظيفه اصلي سازمانها در توسعه روابط عمومی یکپارچهگزينههاي توسعه روابط عمومی یکپارچه
اسلاید 51: فازهای اجرایی پیاده سازی روابط عمومی یکپارچهبرنامهريزي و هدفگذاري تجهيز و آمادهسازي روابط عمومیآموزش منابع انسانيآمادهسازي محتوي شرح وظایفجدید تهیه گزارشات مبتني بر محتوي چندرسانهايارزيابي و سنجش123456
اسلاید 52: ساختار هدايتي و نظارتي مدارس روابط عمومی یکپارچهکمیته راهبریکمیته هماهنگیکمیته فنیمدیران روابط عمومینمایندگان سایر سازمانهای وابستهمشاوران فنی روابط عمومی یکپارچه
اسلاید 53: بعضی از ابزارهای فنی مورد نیاز روابط عمومی یکپارچه
اسلاید 54: اهداف اصلی ابزارهای یکپارچه ارتباطیافزایش قابلیتها و صلاحیتهای حرفهای و تخصصی واحدهای روابط عمومی سازمانهای دولتی و خصوصی از سطوح ابتدایی تا سطح عالی از جمله اهداف اصلی بکارگیری ابزارهای یکپارچه ارتباطی برای اعمال مدیریت دانش در روابط عمومیها است. بنابراین باید مخاطبان، کارگزاران و مدیران سطوح مختلف روابط عمومیها را با آخرین دستاوردهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری از یک سویی و ابزارهای ارتباطی و روشهای کاربردی و توصیههای نظری روابط عمومی یکپارچه از سویی دیگر آشنا نمود.
اسلاید 55: روابط عمومی یکپارچه چیست؟در روابط عمومی یکپارچه، برنامه کاری و محتوایی، نظام ارزشيابي و محتوي انتشارات با ساير روابط عمومیها تفاوتي ندارد. تنها از قابليتهاي فناوريهای نوین ارتباطی و نرمافزاری براي گسترش کمی و کیفی خدمات و تسهیل در انجام امور موظف و انتقال محتوي پیام استفاده ميشود.روابط عمومی یکپارچه يك روابط عمومی مجازي نيست كه ارتباط فيزيكي بين مدیران، کارکنان و کارگزاران با مخاطبان در آن حذف شده باشد. روابط عمومی یکپارچه در فضاي فيزيكي روابط عمومی سنتي شكل ميگيرد.
اسلاید 56: روابط عمومی یکپارچه چیست؟اگرچه زیرساخت فیزیکی و فنی مهم و جزء الزامات است، اما وجود شبکه ارتباطی، سختافزار و نرمافزار به خودي خود، به معني روابط عمومی یکپارچه نيست. زيرساختی مهم است که منطبق بر نيازمنديها و احتياجات فرآيندهای کاری و در چارچوب وظایف روابط عمومی باشد تا حداكثر استفاده از زيرساخت و تجهيزات موجود صورت ميگيرد.
اسلاید 57: مدیریت دانش ابزار توسعه روابط عمومی یکپارچهروابط عمومی یکپارچه با استفاده از فناوریهای جدید و استفاده از مدیریت دانش، بر بستر اینترنت و یا شبکههای ملی و محلی ارتباطی باسیم و یا بدون سیم خدمات خود را بصورت خودکار، برخط و در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته بدون تعطیلی با دقت، سرعت و امن ارائه میکند.وظیفه اصلی اینگونه روابط عمومیها اجرای وظایف سازمانی و ارزیابی و نظارت در درون و برون سازمان با دقت بیشتر و کیفیت بالاتر و در زمان کوتاهتر نسبت به یک روابط عمومی سنتی است.
اسلاید 58: آشنایی کلی بامدیریت دانش
اسلاید 59: امتیازات روابط عمومی یکپارچهکارگزاران روابط عمومی را براي انجام کار در فضاي مجازي رسانههای جدید و شبکههای اجتماعی آماده میکند.کارگزاران روابط عمومی را توانمند میسازد تا دانش خود را به روز کرده و از ابزارهاي ارتباطی نوین در انجام وظایف خود موثرتر استفاده نمایند تا بهرهوری سازمان بیشتر شود.روابط عمومی یکپارچه فرصتی ایجاد میکند تا امکان رقابت سالم در بین کارکنان و سازمانهای همکار بوجود آید و این رقابت باعث توسعه کیفی روابط عمومی خواهد شد.روابط عمومی یکپارچه بستر كار گروهي و مشاركتي را که از مشخصههای اصلی شبکههای اجتماعی است را در خود دارد.ايجاد فضاي مناسب براي نوآوري و خلاقيت در يك فضاي پژوهش محور جزء ارکان یک روابط عموی یکپارچه است.
اسلاید 60: امتیازات روابط عمومی یکپارچهروابط عمومی یکپارچه آماده پذیرش و ارائه خدمت متناسب با سرعت تغييرات جهان به نسل ديجيتالی است.بخش بزرگی از افراد امروز جامعه را مخاطبان نسل دیجیتال تشکیل دادهاند و در آینده به این تعداد اضافه خواهد شد. تلاش در نهادينه كردن آموزشهاي طولاني زمان و آموزش در طول عمر از دیگر وظایف یک سیستم یکپارچه روابط عمومیها است.خودكارسازي سيستمها، خودنظارتی، جلوگیری از انجام كارهاي تكراري كم ثمر مديريت بخش دیگری از مزایای سیستمهای یگپارچه روابط عمویها میباشد.
اسلاید 61: یکپارچه سازی روابط عمومییکپارچه سازی تنها به ابزارهای فیزیکی بستگی ندارد، بلکه زمانی یک روابط عمومی یکپارچه شناخته میشود که در درون خود از منابع انسانی دانش بنیان، حرفهای، کارآمد و توانمند در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریت بهرهمند باشد. با استفاده از شاخصها و معیارهای مختلف در یک روابط عمومی یکپارچه میتوان توان حرفهایگری و بهرهمندی کارگزاران را در استفاده از ابزارهای ارتباطی در انجام وظایف کیفی شناخت.
اسلاید 62: روابط عمومییکپارچهسازمانیبا توانمنديكار از راه دورسازمانیمجازيسازمانی مبتني بر مدیریتدانش بنیان وشبكهایسازمانیيادگيرندهروابط عمومی یکپارچه چگونه سازمانی است؟
اسلاید 63: روابط عمومی یکپارچه یک سيستم اطلاعاتي است!يك سيستم اطلاعاتي (IS) اطلاعات را به منظور خاصي جمع آوري نموده و آنها را براي ذخيره سازي و يا استفاده تحليل مينمايد و با استفاده از الگاریتمهای یکپارچه ارائه خدمات را آسان، دقیق و موثر میکند.
اسلاید 64: مثالی از یک سيستم اطلاعاتيخرید پروازی از آموزون
اسلاید 65: نقش خودکارسازی در روابط عمومی یکپارچه خودکارسازی کامل و پیشرفته در سیستمهای روابط عمومی یکپارچه فرصتی ایجاد میکند تا بسیاری از مراحل کاری و برقراری ارتباطات بصورت خودکار و یکپارچه با مدیران، کارکنان و مخاطبان با استفاده از ابزارهای دسترسی مانند تبلت، رایانه و تلفن همراه یکپارچه بصورت پویا و تعاملی انجام شود.
اسلاید 66: استراتژي پیادهسازی روابط عمومی یکپارچه در چارچوب دولت الکترونیک
اسلاید 67: ذينفعانکارمندانو سايرينبخش خصوصيدستگاههاي دولتيمردممدل مفهومي روابط عمومی یکپارچه در چارچوب دولت الکترونيکلايه خدماتو سرويس هاي دادهدرگاه ها و پنجره هاي واحد خدماتخدمات G2Bخدمات G2Eخدمات G2Gخدمات G2Cخدمات G2Xپايگاه داده سرويس هاي مشترکپايگاه داده ملي و عموميلايه استانداردهاامنيتيتبادل و تعاملکسب و کارفنيلايه سياستها و قوانينسياستهاي کلي ابلاغي نظام اداريسند چشم انداز 20 سالهقانون مديريت خدمات کشوريقانون پنج ساله پنجم توسعه کشورنقشه راه خدمات دولت الکترونيکتوسعه روابط عمومی یکپارچه (مباني فرهنگي، دانش بنيان کردن و يکپارچه سازي اطلاعات) در مدل مفهومي روابط عمومی یکپارچه ديده شده است.
اسلاید 68:
اسلاید 69: جمعبندی و توصیههاباید ابزارهای نوین توسعه روابط عمومی در فضای سایبر مانند شبکههای اجتماعی را پذیرفت و با تهیه یک برنامه راهبردی مناسب امکان استفاده از آن را در روابط عمومیها بوجود آورد.با توجه به نگرانیهای امنیتی، باید از شبکههای اجتماعی یکپارچه انه، با خرد و احتیاط استفاده کرد.باید ریسک لازم را پذیرفت و زمینه تغییر روابط عمومیهای سنتی به روابط عمومی یکپارچه ، بگونهای که کارگذاران و مخاطبان در آن بتوانند تاثیرگذاری و تاثیرپذیری داشته باشند را فراهم کرد. باید با آموزش عمومی و آموزشهای خاص کارکنان روابط عمومیها و بخشهای تجاری و اقتصادی مخاطب را توانمند کرد تا روابط عمومی یکپارچه پذیرفته شود.
اسلاید 70:
اسلاید 71: با تشکراز شرکت کنندگان و برگزارکنندگاندهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران
اسلاید 72: جمعبندی و توصیههاباید ابزارهای نوین توسعه روابط عمومی در فضای سایبر مانند شبکههای اجتماعی را پذیرفت و با تهیه یک برنامه راهبردی مناسب امکان استفاده از آن را در روابط عمومیها بوجود آورد.با توجه به نگرانیهای امنیتی، باید از شبکههای اجتماعی یکپارچه انه، با خرد و احتیاط استفاده کرد.باید ریسک لازم را پذیرفت و زمینه تغییر روابط عمومیهای سنتی به روابط عمومی یکپارچه ، بگونهای که کارگذاران و مخاطبان در آن بتوانند تاثیرگذاری و تاثیرپذیری داشته باشند را فراهم کرد. باید با آموزش عمومی و آموزشهای خاص کارکنان روابط عمومیها و بخشهای تجاری و اقتصادی مخاطب را توانمند کرد تا روابط عمومی یکپارچه پذیرفته شود.
اسلاید 73:
اسلاید 74: با تشکراز شرکت کنندگان و برگزارکنندگاندهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.