کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

دوره مدیریت کسب و کار

dore_modiriar_kasbo kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. mohammad

    چرا پاور پویینت حذف شده؟!!

    • admin

      لینک فایل درست شد، می‌توانید فایل را دانلود کنید.

نظر خود را بنویسید

دوره مدیریت کسب و کار

اسلاید 1: دوره مدیریت کسب و کار پاییز 94

اسلاید 2: چهار عصر عمده در تاريخ جهان:عصر شکار (تا حدود سال 900 ميلادی)عصر کشاورزی (تا حدود سال 1750 ميلادی)عصر صنعتی (تا حدود سال 1950 ميلادی)عصر اطلاعات (از 1950 ميلادی به بعد)

اسلاید 3: دگرگونيهاي اساسي در عصراطلاعات دنياي مدرن امروز در حال تجربه دگرگونيهاي اساسي از جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي و دانايي محور، از اقتصاد توليد محور به اقتصاد دانائي محور و از سازمانهاي سنتي به سازمانهاي يادگيرنده و دانايي محور مي‌باشد كه اين گذار بااستفاده از قابليتهاي فناوري و مخصوصاً فناوری اطلاعات صورت مي‌پذيرد

اسلاید 4: عاملسنتي جديد .چرخه حيات چرخه هاي حيات طولاني چرخه هاي حيات کوتاهنوآوري نوآوري به تعداد محدودنوآوري پيوسته و مستمررقابت رقابت مورد انتظار رقايت شديدتر است رقبا دشمن هستندهمکاري با رقبا همکاري با رقبا مجاز نيستبازار بازار مورد انتظار بازار نامعلوم بازار محلي بازار جهانيکيفيت مطلوب استاجباري و ضروري استتوليد انبوهطبق سفارشسازمان بزرگ و بوروکراتيککوچک و پوياروندهاي درحال تغيير در صنعت

اسلاید 5: مفاهیم سازمان: هماهنگی معقول تعدادی از افراد که از طریق تقسیم وظایف و برقراری روابط منظم و منطقی برای تحقق هدف یا منظور مشترکی به طور مستمر فعالیت می کنندمدیریتفرایند محقق سازی موثر و کارآمد اهداف سازمان به همراه و از طریق افراد5

اسلاید 6: سازماندهی: ترکیب و تخصیص افراد و منابع دیگر برای انجام دادن کاربرنامه ریزی: پیش بینی و تدارک وسایل برای آینده عملیاتکارکردهای مدیریت کنترل: رسیدگی به اینکه آیا امور طبق مقررات صورت می گیردهماهنگی: وحدت دادن همه فعالیت ها و کوششهافرماندهی ( رهبری): هدایت و جهت دهی افراد برای انجام کار6

اسلاید 7: سطوح مدیریت مهارتهاانسانیادراکیفنی7

اسلاید 8: مفهوم و تعریف کسب و کار نویسندگان مختلف تعاریف متفاوتی از کسب و کار دارند . در واژه نامه آکسفورد ، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است و در واژه نامه لانگ من ، کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود گفته می شود . کسب و کار به زبان ساده حالتی از مشغولیت است و به طور عام فعالیت هایی از قبیل تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش را به منظور کسب سود در بر می گیرد .

اسلاید 9: فعالیت توأم با ریسک : کسب و کار همیشه برآینده متمرکز است و عدم اطمینان ویژگی آینده است از این رو همواره کسب و کار توأم با ریسک است . چگونگی تبدیل ایده عالی و جدید خود به واقعیت کار بسیار مشکلی است همه ما می دانیم که تبدیل یک ایده به کسب و کار موفق با برنده شدن در قرعه کشی بانکها خیلی فرق می کند . در اینجا برخلاف قرعه کشی که تنها کار لازم برای آن افتتاح حساب است باید کارهای زیادی انجام دهید که اگر به درستی انجام شود

اسلاید 10: برنده شدن یا باختن دست خود شماست . مفهوم کسب و کار زمانی درک خواهد شد که فرد از انجام دادن کار در آن کسب و کار لذت ببرد زیرا موفقیت در یک کسب و کار زمانی درک خواهد شد که فرد از انجام دادن کاری در آن کسب و کار لذت ببرد زیرا موفقیت در یک کسب و کار نیازمند صرف وقت و انرژی بسیار است و در واقع مدیران وقت بیشتری را برای راه اندازی و اجرای کسب و کارها در مقایسه با سایر کارها در زندگی شان صرف می کنند و این همان مفهوم کسب و کار است .

اسلاید 11: کسب و کار ابزاری است برای رشد مالی ، اجتماعی و حتی شخصیتی افراد، داشتن این نگاه به کسب و کار و درک واقعی مفهوم کسب و کار می تواند موفقیت آن را تضمین نماید. چرا که با این نگرش نسبت به کسب و کار آفت اصلی آن که عدم دلبستگی به آن است از بین می رود و فرد با تعصب و علاقه بسیار مراحل ایده تا تبدیل آن به یک کسب و کار موفق را دنبال می کند .

اسلاید 12: اهداف کسب و کار باور عمومی این است که تنها هدف کسب و کار یا به عبارتی مهمترین انگیزه افرادی که کسب و کار را راه اندازی می کنند ، به دست آوردن سود اقتصادی است در حالی که این امر واقعیت ندارد . آرویک معتقد است همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگی نمی کند تنها هدف کسب و کار سود نیست بنابراین کسب و کار ها هم دارای اهداف اقتصادی و هم اهداف اجتماعی هستند

اسلاید 13:

اسلاید 14: طبقه بندی کسب و کار ها از انواع کسب و کارها می توان به کسب و کار خانگی ، کسب و کار الکترونیکی و کسب و کار روستایی اشاره نمود همچنین از لحاظ نوع محصول می توان کسب و کار تولید و خدماتی را نیز از انواع کسب و کار در یک ویژگی خاص از یکدیگر متمایز شده اند که به توضیح مختصری در مورد برخی از انواع آن پرداخته می شود .

اسلاید 15: اندازه کسب و کار کسب و کارها را می توان به لحاظ اندازه آنها نیز طبقه بندی نمود که از این حیث کسب و کارها به کسب و کارهای بزرگ ، متوسط و کوچک طبقه بندی می شوند به عنوان نمونه شرکت های بزرگی مثل ایران خودرو ، سایپا و بانک ها از کسب و کارهای بزرگ به حساب می آیند . در این میان کسب و کارهای کوچک و متوسط از اهمیت خاصی در توسعه کشورها برخوردارند .

اسلاید 16: کسب و کارهای کوچک و متوسط کسب و کارهایی هستند که تعداد 50 تا 500 نفر در آن کار می کنند . بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در برگیرنده کلیه بنگاه های اقتصادی اعم از بنگاه های صنعتی ، خدماتی ، بازرگانی و کشاورزی می باشند . بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط معمولاً با توجه به عواملی چون تعداد نیروی انسانی شاغل یا میزان سرمایه در گردش آنها دسته بندی می شوند براساس تعریف اتحادیه اروپا ، صنایع کوچک و متوسط کسب و کارهای تولیدی و خدماتی هستند که کارکنان آنها کمتر از250 نفر باشند .

اسلاید 17: مرکز آمار ایران مطابق کتاب آمار سال 1378(1999) کسب و کارها را به 4 گروه طبقه بندی کرده است : کسب و کارهای 9-1 کارگر ، 49-1 کارگر و بیش از 100 نفر کارگر. هرچند این طبقه بندی ظاهراً شباهتی با تعاریف اتحادیه اروپا از بنگاه های کوچک و متوسط دارد

اسلاید 18: ولی مرکز آمار ایران فقط کسب و کارهای کمتر از 10 نفر نیروی کار را بنگاه های کوچک و متوسط محسوب می کند و سایر کسب و کارها را کارخانجات صنعتی بزرگ قلمداد می کند بانک مرکزی ایران نیز کسب و کارهای زیر 100 نفر نیروی کار را به عنوان بنگاه های کوچک و متوسط تلقی می کند .

اسلاید 19: چرا کسب و کارهای کوچک ؟ ویژگی های خاص بنگاه های کوچک از جمله هزینه های بسیار پایین راه اندازی و راه بری آنها چه از بعد مادی نظیر سرمایه اولیه ، هزینه نیروی انسانی و .... و چه از بعد مادی نظیر هزینه های مدیریتی ، باعث توجه ویژه ای به توسعه آنها در مقابل بنگاه های بزرگ شده است .

اسلاید 20: در ایران بیش از 7/94 درصد از کل بخش صنعت تولیدی در کشور را شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند که بالغ بر 7/69 درصد از کل اشتغال در بخش صنعت ، 27 درصد ارزش افزوده ، 24 درصد صادرات مستقیم و 16 درصد از صادرات غیر مستقیم کالای صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

اسلاید 21: در حال حاضر این بخش از صنعت کشور بنا به دلایلی چون برخورداری از مدیریت کارآفرینی ،انعطاف پذیری در مقابل تغییرات و به هنگام شدن ساختار داخلی با محیط خارجی و تغییرات مربوط به آن برخورداری از پتانسیل بالا برای توسعه و کاربردی کردن نوآوری های گوناگون و برخورداری از قدرت لازم برای تغییر ساختار کسب و کار و به منتظور دستیابی به تولید و ارزش ناب و در آخر اشتغالزایی بیشتر نسبت به صنایع بزرگ سهم بالایی از اشتغال کشور را در خود جای داده است .

اسلاید 22: و البته ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که در 17 کشور اروپا ، کانادا و آمریکا عمده شرکت های صنعتی را نیز شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند . به عنوان مثال در اتحادیه اروپا 99 درصد از صنایع در این دسته قرار می گیرند و رقم اشتغالی معادل 65 میلیون نفر را به خود اختصاص داده اند

اسلاید 23: کسب و کارهای کوچک در اتحادیه اروپا حدود 99 درصد شرکت ها و حدود دو سوم اشتغال در بخش خصوصی را تشکیل می دهند و ایجاد کننده 80 درصد مشاغل جدید در اروپا هستند و اهمیت آنها دائماً در حال افزایش است . با وجود امکان ورشکستگی در کسب و کارهای کوچک افراد تمایل دارند برای خود کار کنند و شرکت های کوچک در حال رشدند .

اسلاید 24: اهداف و ضرورت وجود مدیریت کسب و کارمدیریت کسب و کار مجموعه ای است از ابزارها ، تکنیک ها و دانش است که وقتی به کار برده می شود ، کسب و کار را در بهتر نمودن نتایج آموزش یاری می کند . مدیر کسب و کار همه فعالیت های لازم برای رسیدن به هدف های واحد کاری را هماهنگ و کامل می کند . به ویژه شکل سازمانی کسب و کار به مدیر اجازه می دهد در مقابل مشتری ها و سازمان های جانبی مسئول باشد به موقع مسائل را تشخیص دهد و اصلاح کند .

اسلاید 25: تجربیات مدیریت نشان می دهد که اکثر سازمان هایی که از مدیریت کسب و کار استفاده کرده اند کنترل و مناسبات بهتری را با خریدار تجربه کرده ، زمان های کوتاهتر تکمیل ، هزینه های کمتر کیفیت ، قابلیت اطمینان بیشتر ومیزان سود آوری بیشتری را داشته اند . فقدان مدیریت در کسب و کار ، موجب ناهماهنگی ، انحراف از هدف ، اتلاف وقت و انرژی و شکست سازمان می شود و هیچ عاملی به اندازه مدیریت صحیح ، منطقی و عقلایی موجب رشد و شکوفایی استعدادها نشده است.

اسلاید 26: اساساً مدیریت در کسب و کار از طریق انجام کارهای زیر حاصل می شود : تعریف مشخصات کاری که شامل مدت زمان ، هزینه ها و پارامترهای مختلف کیفی ، فنی و اجرایی می باشد . تهیه یک برنامه برای دستیابی به موارد ذکر شده و سپس اجرای آن و همچنین اطمینان از اینکه پیشرفت در جهت رسیدن به اهداف می باشد .

اسلاید 27: استفاده مناسب از ابزارها و تکنیک های مدیریتی به منظور برنامه ریزی کردن ( کنترل همراه با گزارش دهی لحظه به لحظه ) و نگهداری پیشرفت واحد کاری در مسیر رسیدن به اهداف آن . به کارگیری افرادی که در مدیریت مهارت دارند .یک مدیر خوب و موفق و آشنا قادر خواهد بود از بروز بسیاری از مشکلات و گرفتاری های ناشی از کار و عوامل دیگر جلوگیری نماید و با برخورد صحیح در جهت رفع مشکلات راه حل های منطقی ارائه دهد .

اسلاید 28: تفاوت مدیریت در کسب و کارهای کوچک نسبت به کسب و کارهای بزرگ در موسسات کوچک نقش و کار مدیریت با آنچه که مدیر یک کسب و کار بزرگ انجام می دهد اندکی متفادت است . مهمترین نقش مدیران مؤسسات کوچک ، سخنگویی است . مدیر موسسه کوچک بیشتر وقت خود را صرف این امور می کند: ملاقات با مشتریان ، رسیدگی به مسائل مالی ، جستجو برای فرصت های جدید و تغییرات موثر در مقابل مهمترین توجه مدیران سازمان های بزرگ به مسائل داخلی معطوف است .

اسلاید 29: فعالیت او ترکیبی از فعالیت های مدیران ارشد شرکت های بزرگ با بسیاری از فعالیت های روزانه سرپرستان عملیاتی است . علاوه بر این ساختار و رسمی بودن که از ویژگی های شغل مدیر در یک سازمان بزرگ است ظاهراً در مؤسسات کوچک تجاری جای خود را به غیر رسمی بودن می دهد . برنامه ریزی خیلی با دقت تنظیم نمی شود طرح سازمان از پیچیدگی کم و ساختاری ساده برخوردار است .

اسلاید 30: کنترل بیشتر بر مشاهدات مستقیم تکیه دارد تا بر لیست های ارزیابی و ... در واقع مدیران در سازمان کوچک و بزرگ ، فعالیت های مشابهی دارند . فقط اینکه چگونه به این فعالیت ها می پردازند و مدت زمانی که صرف هر کدام از این فعالیت ها می شود متفاوت است .

اسلاید 31: فرآيند نوآوري فناوريخلق ايدهتعريف مفهومتجزيه و تحليل بازاربررسي و تجزيه و تحليل فنيطرحتجاريتاييد مديريتدفع ضايعاتتوليد کامل و تجاري کردنسنجش بازارطراحي

اسلاید 32: امکان سنجي ايده ها امکان سنجي ايده هاپتانسيل بازارالزامات توليدمشاور حرفه ايسرمايهسرمايه گذاري مشترکموسسات ماليائتلافهاي صنعتيطرحهاي دولتيدانشگاه ها و آزمايشگاه هاي تحقيقاتي

اسلاید 33: کارآفريني کارآفرينان، نقشي کليدي در خلق و توسعه فناوري و زدن جرقه رشد اقتصادي و خلق شغل ايفا مي کنند.

اسلاید 34: چرخه احياي مديريتسبک کارآفرينسبک حرفه ايدوره رشددوره رکود

اسلاید 35: تحلیل کسب و کارارزیابی محیط کسب و کار، استراتژی ها و عملکرد بنگاههاهدفکمک به مدیران برای اتخاذ تصمیمات بجا و اگاهانه

اسلاید 36: محیطهمه عوامل خارج از سازمان که عملیات سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد و یا تحت تاثیر سازمان است.مشتریان رقباسهامدارانعرضه کنندگانصنعت و ... محیط کسب و کار:محیط اجتماعی، تکنولوژی ، اقتصادی و سیاسی است که یک کسب و کار درآن فعالیت می کند.

اسلاید 37: محیط در علوم سازمانبهره گیری از نظریه سیستمهاهر کسب و کار یک سازمان و هر سازمان نیازمند برقراری ارتباط با سیستمهای بزرگتر (محیط)عالم را در نظر بگیرید زیرمجموعه سازمان را از آن جدا کنید آنچه می ماند محیط است.

اسلاید 38: محیط در علوم سازمان ابعاد محیط:ظرفیت محیط: غنی یا فقیر بودن محیط (مزایا و معایب)همگونی و ناهمگونی: تشابه و تفاوتهایی که در محیط قرار دارد محیط پایدار و ناپایدار: میزان تغییر و جابجایی عوامل تشکیل دهنده سازمان و محیطپراکندگی عوامل در محیط سازمان: تمرکز و عدم تمرکز محیط متشنج: ارتباط علی قوی بین عوامل محیطی

اسلاید 39: بطو خلاصهفشارهای محیطی = رسمی تر شدن امور و کارهای سازمان و درنتیجه اعمال کنترل بیشتر و شدیدتر. سازمان آسیب پذیر = واکنش در برابر محیط. اگر نوآوری موفقیت آمیز نباشد زوال سازمانسازمان وابسته به محیط است بنابراین استراتژی خود را طوری طراحی می کند که بتواند فشارها را تحمل کند.

اسلاید 40: دیدگاه ها در مورد محیط سازمان بوسیله محیط کنترل می شود سازمان بر عوامل محیطی اعمال کنترل می کنداحتمالا با گذشت زمان سازمان تغییر موضع دهد.

اسلاید 41: محیط بر مبنای نگاههای متعددمحیط کسب و کار در مدیریت استراتژیک محیط داخلی محیط خارجی( نزدیک – دور)محیط کسب و کار از نگاه اقتصادیمحیط کسب و کار از نگاه سیستمیمحیط بین المللی و جهانی کسب و کار

اسلاید 42: توسعه کارآفرینی و محیط کسب و کارتوسعه کارافرینی = احتمال وقوع رفتار کارآفرینانهنتیجه و پیامد توسعه کارآفرینی: ایجاد کسب و کارهای جدیداستفاده از ظرفیت های بدون استفادهتوسعه ظرفیتهای موجود حل مشکلات اجتماعی و ....

اسلاید 43: بیانگر های توسعه کارآفرینیافزایش فرصت های کارآفرینیتوانمندسازی افراد برای ایجاد و اجرای موفق کارآفرینیایجاد مکانیزمهای حمایت و هدایت کارآفرینانارتباط بین محیط کسب و کار و توسعه کارافرینی؟

اسلاید 44: نظریه پتی گرورفتار تابعی است از زمینه و ساختاراگر هدف سیاستگذاران و نخبگان بهبود کارآفرینی باشد باید زمینه ها و ساختارها شناسایی شوند

اسلاید 45: تاثیر محیط و کسب و کار بعد ساختاریقوانین و رویه های کسب و کارمهارتهای حمایتی مالی و معنوی اطلاع رسانی کسب و کاروجود شبکه های ارتباطی میان کسب و کارهارابطه مناسب دانشگاه- صنعت – جامعه بعد زمینه ای فرهنگ ملیساختار رقابتمسائل سیاسی- اقتصادی و دولتزیرساخت های کسب و کار

اسلاید 46: بطور کلی محیط از سه طریق بر کسب و کار اثر دارد ایجاد تقاضا برای خروجی های یک کسب و کارحمایت از موجودیت و فرایندهای کسب و کارتامین منابع مورد نیاز کسب و کارها جهت تاثیر گذاری؟

اسلاید 47: محیط در مدیریت استراتژیکنقطه آغاز فرایند مدیریت استراتژیک؟تاثیرگذاری سازمانها بر محیط خارجی ؟

اسلاید 48: محیط در مدیریت استراتژیکمحیط داخلی( ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی،منابع،سیستمهای سازمانی، واحدهای سازمانی، تکنولوژی ، هدفها، برنامه، استرانژی ها)محیط خارجی(نزدیک ، دور)

اسلاید 49: بطور کلی بحث از محیط از دیدگاه مدیریت استراتژیک شامل دو زیر شاخه است:عناصر محیط:( محیط قانونی،سیاسی، حقوقی، اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی، صنعت، محیط تکنولوژیکی و محیط جهانی)مدلهای مورد استفاده برای تحلیل

اسلاید 50: محیط نزدیک(خرد یا عملیاتی)تاثیرگذاری محسوستر بر سازمان دارد و در اصطلاح تنفس سازمان در ان محیط است.مایکل پورتر : بیشترین اهمیت در محیط صنعت برای کسب و کار ها افزایش دامنه رقابت است.

اسلاید 51: مدل پنج نیرویی پورتر در تحلیل محیطتازه واردها و رقبای بالقوهعرضه کنندگانکالاها و خدمات جایگزینخریدارانوضعیت رقبا در صنعت

اسلاید 52: محیط کلان (محیط دور، محیط اجتماعی)در بررسی های انجام شده 4 طبقه اصلی شناخته شده اند:(pest)1- سیاسی – حقوقی قوانین اکولوژیکی و زیست محیطیقانونگذاری معاصر بر بازار داخلیقانونگذاری در آیندهقانونگذاری در عرصه خارجی و بین المللیسیاست های دولتتغییرات سیاسیسیاست های تجاریگروههای فشار و اعمال نفوذ در بازار داخلیگروه های فشار یین المللیجنگ ها

اسلاید 53: محیط کلان (محیط دور، محیط اجتماعی)2- اقتصادیوضعیت اقتصاد داخلیروندهای اقتصاد داخلیاقتصادها و روندهای خارجیموضوعات عمومی وضع مالیاتشرایط فصلی و آب و هواییبازار و چرخه های کسب و کارعوامل ویژه صنعتی روندهای بازار و کانال های توزیعمحرک های مصرف کننده نرخ بهره و ارزموضوعات تجاری و مالی بین المللی

اسلاید 54: محیط کلان (محیط دور، محیط اجتماعی)3- اجتماعیروندهای شیوه زندگیمشخصات جمعیت شناختیگرایشات و نظرات مصرف کنندگانقضاوت های رسانهتغییرات قانونی اثرگذار بر عوامل اجتماعیالگوهای خرید مصرف کنندهمد و مدل های رایجاتفاقات و تاثیرات عمدهدسترسی خرید و روندهاعوامل قومی و مذهبیتبلیغ و شهرتموضوعات اخلاقی

اسلاید 55: 4- تکنولوژیک توسعه تکنولوژی های رقیب تامین مالی تحقیق و پژوهش تکنولوژی های مشارکتی جایگزینی تکنولوژی بلوغ تکنولوژی بلوغ و ظرفیت تولید اطلاعات و ارتباطات قانونگذاری در ارتباط با تکنولوژی ظرفیت های نوآوری دسترسی به تکنولوژی، واگذاری حق لیسانس، حق انحصاری اختراع موضوعات مالکیت معنویمحیط کلان (محیط دور، محیط اجتماعی)

اسلاید 56: فرهنگ و محیط کسب و کارفرهنگاکتسابی یا ذاتی؟صفت مشخصه؟ویژگی های فرهنگ:در محیط اجتماعی ساخته می شودکلیتی بهم پیوسته استمشترک استپایداریپویاییقابلیت انتقالدارای کارکرد

اسلاید 57: کارکردهای فرهنگ:تامین نیازهای اعضای خودهویت سازیمشخص کردن فرد جامعهشکل دهی به رفتارایجاد تعهد گروهیمعنا دادن به کار افراد

اسلاید 58: فرهنگ و محیط کسب و کارموفقیت سازمانها به مهارت آنان در تطبیق با بافت ارزشی و فرهنگی اجتماع وابسته استواقعیت غیر قابل انکار در جهان امروز پدیده تغییر است.محیط فرهنگی نهادها و نیروهایی است که ارزشهای اساسی و رجحانهای یک جامعه را تحت تاثیر قار می دهند. این نیروها و ترجیحات از ثبات بالایی برخوردارند. وظیفه مدیران کسب و کار در برخورد با این عوامل و نیروها؟

اسلاید 59: نمونه هایی از مباحث فرهنگ در دنیای کسب و کارعربها در مذاکرات تجاری پذیرایی را سر میز مذاکره می پسندند اما انگلیسی ها نه.رنگ مردانه در آمریکا آبی در صورتیکه در فرانسه قرمزدر ژاپن رنگ سبز رنگ تکنولوژی برتردر غرب خانواده زن و شوهر و فرزندان مجرد اما در بعضی کشورها سایر اقوام نیز جزء خانواده هستند

اسلاید 60: فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارارتباط بین فرهنگ و کارآفرینی از دو جهت قابل بحث است :1- نتایج کارآفرینی که بر جامعه اثر می گذارد2- فرایند کارآفرینی و فرهنگ حاکم برآن که هم متاثر از مبانی فرهنگ جامعه است و هم می تواند تحولات اساسی در آن ایجاد کند

اسلاید 61: فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارکارآفرینی فرهنگ درک تغییر و کشف فرصتارآفرینی فرهنگ مشارکتکارآفرینی فرهنگ خلاقیتکارآفرینی فرهنگ استقلال طلبی و قبول مسئولیتکارآفرینی فرهنگ مخاطره پذیری

اسلاید 62: جهانی شدن و دنیای کسب و کارجهانی شدن ؟چالش ها ؟ تحلیل بردن استانداردهای کار و محیط زیستافزایش شکاف میان فقیر و غنی

اسلاید 63: سه دیدگاه در مورد جهانی شدنجهانی شدن مخاطره ای هولناک برای آینده بشریت: نتیجه جهانی شدن نشر شکاف های اجتماعی، فقر در کشورهای حاشیه ای و غنی شدن و افزایش امکانات کشورهای مرکزیجهانی شدن= رابطه مرکز پیرامون (ظالم و مظلوم)2. جهانی شدن معادل پیش رفتن به سمت مدینه فاضلههمگرایی، بهره مندی اقتصادی، خلاصی از نظامهای غیر دموکراتیک و ایجاد دموکراسی جهانی نتیجه آن3. کسانی که هم امکانات و آسیب های جهانی شدن را می بینند.

اسلاید 64: اهمیت در حوزه کسب و کارو اقتصاد جهانی شدن = افزایش آزادی تجارت و سرمایه گذاری بین المللی و ادغام اقتصادهای ملی در این فراینددر سطوح بالای اقتصادی و سیاسی، خصوصی سازی بازارها، سیاستها و شسیستم های حقوقی و بعبارتی جهش در اقتصاد جهانی است. پیامدهای این تغییر ساختار اقتصادی و سیاسی بر اقتصاد داخلی ، رفاه و آسایش بشر و محیط زیست می باشد

اسلاید 65: اثر سازمانهای بین المللی و پدیده جهانی شدن بر کسب و کارها فرصتی برای تامین مالی برای کسب و کارها توسعه و رشد کسب و کارها از طریق مشاوره و آموزش بازی شرکتها در زمین بزرگتر( توسعه بازارهای فروش و تامین منابع) روبرو کردن کسب و کارها با قوانینی که گاهی محدود کننده آنهاست ایجاد استانداردهایی برای خدمات و محصولات که هم محدود کننده کسب و کارها و هم دروازه آنان برای ورود به بازارهای جهانی است.

اسلاید 66: چالش های ایران در ورود به شرایط جهانی کسب و کار تحول در نقش دولترقابتی نبودن برخی از تولیدات داخلی و دولتی بودن اقتصادمدیریت دوره گذرانتقال سریعتر شوکهای جهان و اهمیت متغیرهای جهانی در سیاستگذاری اقتصادی اصلاحات ساختاری مورد نیاز در قوانین،مقرراتريال سازماندهی و تشکیلات دولت مشکلات سیاسی ناشی از آزادسازی اقتصادی با حذف تعرفه های گمرکی و یارانه ها و سایر مداخلات دولت(بالا رفتن تورم)

اسلاید 67: فرصت های موجود برای ایران در بازارهای جهانی و جهانی شدن جذب سرمایه خارجیامکان بهره برداری از مزیت های رقابتیرقابتی شدن اقتصاد و افزایش رفاه مصرف کنندگاندسترسی به بازارهای جهانی با توانمندسازی کسب و کارهای داخلیثبات در قوانین و مقرراتچالش های کارآفرینی

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید