صفحه 1:
صفحه 2:
در
گذاری آ
اموزشی
صفحه 3:
ROCESS eC eB)
مه
دمازنواف مردم ملتی پیشرفته و خلاق
بنیان برای همبستگی اجتماعی, برای پیشرفت
اقتصادی, برای رقابت پذیری پایدار, برای تعالی
.انسانیت و برای ایجاد صلح در جهان
صفحه 4:
صفحه 5:
معلمان
باید از نظر جسمی, دانش و مهارت حرفه ای در سطح Yb
قرار داشته باشند.
دائم مورد سنجش صلاحیت های حرفه ای قرار گيرند.
استخدام آنان منوط به داشتن آمادگی در حد مطلوب باشد.
باید علاقه مند به تدریس بوده و نسبت به آن عشق و علاقةٌ
فراوان داشته باشند:
سعی در روزآمد نمودن خود در کسب مهار تهای مورد نیاز
داشته باشند .
باید پژوهنده باشد یعنی معلمی که از کنار مسایل آموزشیآو
تربیتی به سادگی عبور نکند
با پژوهشگاه های مختلف ارتباط علمی و آموزشی داشته
باشد
صفحه 6:
ازمهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه ی کیفی و
محتوايى اموزش و يرورش
ا م ا اك 257
را ار م
7 اولاء برئامه فرصت تشتيمر) بهترين ها اما ۱(
ا 00
2
0 ا ا ee mee CNC ee ay
Brn ey oa
صفحه 7:
نه تنها یک مشاور تحصیلی قوی باشد
.بلکه ذر طخ یک رواتتفتتاش, به :داننشن آموزان و اوللارمناو ده
یک فرد مطلع و آگاه و در حد یک کارشناس ارشد مسایل زیستی.
بهداشت فردی و گروهی, تغذیه و بهداشت روانی دانش آموزان و
صفحه 8:
* طراحی. تدوین و استقرار نظام تربیت
ees ار
وال FV cog ay sy a
تخصصی معلمان و نظام سنجش و رتبه بندی فرهنگیان. با هماهنگی مراجع ذیربط.
** طراحى؛ تدوين و اجراى نظام تربيت و نكهداشت كارشناس تخصصى در حوزههاى
اداری و
** ستادى اموزش و يرورش؛ با استفاده از دورههاى تحصيلات تكميلى.
صفحه 9:
~ 2
كن 1 ف |
دانش أموز اوس 0
SSS)
< چرا که هر آنچه در نظام تعلیم و تربیت جریان دارد هدق آن هدایت,و یب دا
آموز ان
پیتن از این بظز دانش آمود ححوز اصلی مدرسه میم ۲۳۳
در آن عقلانیت و آگاهی, آزادی, حصول دادیم 9
۳۳ قرآنی, توجه به تدریجی و پیوسته بودن, تعاملی و دوسویه
معنا ومفهوم تربیت 8
براى دانش آموزان 6۳ بودن, همه جانبه بودن, متعادل بودن, جامع و مانع 10291
توجهنه مرامب:حیات: طییه قطرت»و ظکت 001
معیارهای اسلامی, زندگی سالم و حیثیت اجتماعی, توجه
به چالشهای موجود و پیش رو وتوجه به ادبیات مر
تمامى تلاش 5
Sigs ag به عنواض افا * به عنوان شريك اولياى مدرسه درفرايند يادكيرنده
آموزشی آموزش فعا
*_به عنوان شریک معلم در پرورش حرفه ای او
مدرسه شهروندانی تربیت می كند
كه يه مسائل جهائی نیز علاقه مندند و نسبت به تمولات آن
ey ae oe
صفحه 10:
* امتمام برای برش ۲ ۱ ۲۱
Soles
*
توسعة کمی و کیفی آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه
۳ را اسآ« a ee
ee eed LSS cee aS ese Th san
eG إن إن
te
0
|
صفحه 11:
مدیریت و رهبری سازمانها و نهادها
.به كارابى و اثر بخشى مديريت بستكى دارد
اكر مدبران آموزشی جامعه از مهارت و دانش_کافی برخوردار بشید بدون تردیا
آمورانی اثربخشی خواهیم داشت.
علاوه بر دانایی وتوانایی در زمینه های فنی و انسانی
کار خود.
باید بتواند وظایف آموزش و پرورش, رهبری و
شذیریت آن راتذر اک تزمیله کلن: اجتماغئ ,13 3 +
«یعنی :دارای مهارتهای فنیبوبانسانی اقتعهاادت ادلااگوبانند.
صفحه 12:
50 ۲ SRS
افزايش كارآمدى و اثربخشى مديريت آموزش و برورش **
ا ا ا ا ا ا ل FESS
ei 2 5 4
** طراحى و اجراى الكوى بالندكى شغلى براى مديران آموزش و يرورشء در سطوح
مختلف.
طراحی و استقرار نظام توزیع عادلانه و بهينة منابع انسانی, مالی و تجهیزاتی در مدارس.
1 5
EEO sy oi ane kere eer See ese Per pe ey ae
صفحه 13:
فناوری اطلاعات و تکنولوژی
به ظور کلی در زمينة ارتباط فناوری اطلاعات وآموزش ویرورش دز گرد ۲
وجود دارد:
به عنوان اصل واساس قرار می گیرد
فهدف از آن شناخت فتاوری اطلاعات مد تیم
2 — اش وری اسلاعاب یه عتوان انار
جهت تسریع , تسهیل وتعمیق آموزش
استفاذة مي شنود.
در آموزش معلمان لازم است پیشتر به رویگرر اول توبه شور و
eal oat caine 4
در آموزش دانش آموزان رویلرر روم موثر خواهر بور
صفحه 14:
۱
prow ا ا ا ge pelea
Pawns ا ا ا ye ory peels US RCa CE)
أست.
Foren on ever og Ped eviews Sere Og rieercaed vor eee parc ged pore eee
Ren rene ner rUn ley
ee TC Tee a ate ear Leese Ses) nC oad
ROE pe Sree en
0 i Led tee te a da Cree
۱ ehh oe all ceed Bead
صفحه 15:
برنامه درسى
در عصر حاضرء جوامعى بيشرو و موفق هستند
* که بهتر فکر می DUS
* در برخورد با مسائل راه حل های بهتری ارایه می د:
* وبا شيوه هاى موققيت آميز بر:مُسايل Bais Goll
ایجاد شرایط مطلوب برای اندیشیدن, تحریک تفکر خلاق دانش
آموزان و تشویی و راهنمایی یادگیرندگان برای کست مهارت های
تفکر و آنديشه و آموزش آفرینندگی a از طریق کتب
) درسی انجام می گی
olay
برنامه ريزى ررسى صفيح و هساب شره و تالي فكتب ررسى هفير و سودمنر مى توائثر در لا بررن قوه فلاقیت شاكرران بسياراموت رلا
در هر جامعه ای, تحولات و تفییرات سریع و فزاینده رخ می دهد و اگر
تالم آنورتفتن بیواند توانانی بحل بل تالقین:از ان تفیبرات را ٩۵
صفحه 16:
.<< فرایندی-است که به انسان راههای
زندكى كردن در جامعه را مى و
آموزد. شخصیت می دهد, و ظرفیت
های او را در جهت انجام Gilles
فر ی و به عنوان عضو جامعه,
لا افراد تحصيل كرده از تأثير حكومت بر زندكى خود
آكاهبيشترى دارند و توجه بيشترى به حوزة سياست فى
كيده
لا اينان در مورد فرایندهای سیاسی اطلاعات بیشتری دارند
ودر رقتار سياس ود عهده دار طیف وسیع تری از
سیاسی
استمرار و بای هر <
صفحه 17:
ee en
روشهای فعلی گزینش, جذب, تربیت
و نگهداشتن نیروی انسانی
ناكا رآمدى نظام انتخاب مديران متكى بودن هزينه هاى تعليم و تربيت به
توسعه نيافتكى كشورهاى جهان سوم
دولت
عدم يويايى در مديريت آموزشكاه ها كمبود منايع مالى
براى ساخت
ناکارآمدی نظام کنترل, نظارت و تجهیز و اداره مدارس و پیچیدگی
ارزشیابی علمی از برنامه ها روشهای جلب مشارکت مردم
يايين بودن سواد علمی معلمان و عدم پایین بودن سطح حقوق و دستمزد
ه و علاقه آنها sly تدریس فعال معلمان
کم اتریخش بودن برنامه های درسی عدم امكان حذب اقراد مسد ويا
موجود, سطح هوش بالا
[1 ee cles
صفحه 18:
(7 wena Coe
هنوز نهادی تشده است.
0 er SOM ا ا ا ا oer me
كارشناسان بركزيده و دستكاههاى اجرابى قرار ميكيرد. قلمداد ميشود ومشاركت در وجوه مختلف آن از تدوين و طراحى نا
Fe TOTO ee ا eee]
| مبتنی نبودن تصمیم گیریها رنامهریزیها بر نتیج بررسیها و تحقیقات.
RSS eee rie roe ie ree eee rece res a|
eee Fe ese ec Ya aoe pepe ote ete eae er es)
صفحه 19:
و رات ماس یج
مسائل اساسی به ess oe شته شود و این مسایل در کنار
موانع و فرصت ها مورد بررسى ا ا 00 0
|
7 Re ear
دغدغه مندان عرصه تعليم و تربيت و تداوم ارتباطات دو سويه و
0 ال rr ann Aer
Serr Ovrpear yy WiC ra Ore relevant Se] 9)! se] Br men] eee] eg
1۱۳۳ ۱ ۱ Slice رت eee
AiG ee ADO eo
صفحه 20:
Pa
از حسن توجه شما سپاسگزارم