کسب و کاربرنامه‌ریزی

ذینفعان سیاست گذاری آموزشی2

درس: سیاست گذاری آموزشی ذینفعان سیاست گذاری آموزشی

حامد

12 صفحه
478 بازدید
23 تیر 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
مقدمه .7% سياست كذارى آموزشى يكى از نخستين فعاليت هاى سياست كذارى در خيطة اداره مور عمومی 'توسط دولت هاستء زيرا مبدأ جامعه يذيرى و تحرك اقراك جامعه به سوى ديكر سياست ها به شمار مى رود. ‎Ll‏ اد و كرومها و سازمانهابي هستند كه مىتوافند شم اندا: ‏مأموردت یک بنگاه احتملعی تأشر بگذارند. هم‌جنسن_دستاوردها و خروحی‌های ‎ ‏استراتژیک بنگاه» روی آن‌ها تأشر می‌گذارد. ضمناًمی‌توانند در زصنه‌ی عملکود بنگاه انتظارها و ادعاهلیی داشته باشند و لین انتظارات را لبه وسبله‌ی اهرم‌ها ‏مختلفی که در اختبار دارند] اعمال کنند. نفع بودن در استراتق ‎Nas sit ots‏ ‎

صفحه 4:
۲ از یکسو آموزش بسترساز توسعه است؛ از سوبی دیگر؛ توسعه لازمه تحول اساسی در نظام آموزشی است. مسائل آموزشی بنابر ماهیت خود: خاینگاهفهنکی؛ اجتماعی»سيسی و قتصادی دار علاوه بر نها تحولات علمی؛ فناورانه» سباسی واقتصادی جهان خواه و ناخواه بر نظام آموزشی کشورها سابه می کستراند. آموزش وپرورش بنا بر نقش و کار کرد آشکار و پنمان خود: ميتوائد زمينه مناسبى را براى اجراى برنامه هاى كلان توسعه فراهيم تند بنابراين تحول و توسعه در نظام آموزشى بستر مناسبى براى توسعه كلان كشور إيجاد مى كند.

صفحه 5:
انايد لقان نايتا

صفحه 6:
عوامل اقتصادی یکی از عوامل بسيار مهم تأثير كذار در سياست كذارى نظام آموزشی» عوامل اقتصادی حاکم بر جامعه است. امر آموزش و پرورش هزینه بردار بوده و نیاز به صرف بودجه و منابع مالی دارد. one SF lye قالب هاى عوامل

صفحه 7:
عوامل اجتماعی طبق نظر جامعه شناسان » امر آموزش و پرورش یک امر کاملاً اجتماعی است چون کار کرد و نتایج اجتماعی دارد و از طرفی برخاسته از متن جامعه میاشد.

صفحه 8:
عوامل فرهنگی عوامل فرهنكى به مجموعهاى از سنتهاء ارزشهاء هنجارهاء باورها » نكرشها و ببنشهاى جامعه اطلاق ميشود كه از نسلی به نسل ديكر منتقل ميكردد و آموزش و برورش در انتقال آنها به آبندكان نقش عمده اى دارد. sos ذاتی نیست بلکه اکتسابی است. هویت و شناسنامه ع يعنت | | پرورش به افراد جامعه منتقل میشوند. | لذا در سیاست های کلان به اینها اهمیت داده و | در قالب کتاب های درسی به افراد جامعه منتقل | مي شود. eee ee”

صفحه 9:
عوامل سیاسی اصولا نظام سياسى را بعنوان فراسيستم نظام آموزشى در فظر مى كيرند. ‎a)‏ به اين معنی که نظام آمیزشی در درون نظام سیاسی قرار گرفته و از آن کاملاتأثیر می پذیرد. =

صفحه 10:
عوامل روانشناختی امروزه روان شناسی به مدلهای مختلف در خدمت نظام آموزش و پرورش است. کمک های روانشناسی به. ” روانشناسی رشد سیاست کذاری آموزشی شاخه هاى مختلف 7 1 ۳ روانشناسی کودک و نوجوان 0 تجهب هي یردان ان ای روا ۳ روان شناسی تربیقی ....-- توجهبه مرا رد دنکن نم ای درس براماس مرح رد توجه به مقع تحميلى ‎i) ie ae achat‏ موث يودن).. | #دبس مى توان ادعا كرد كه: و و بايستى در سياست كذارى آموزشى م>1ااااااا8ا008 ريب يي شر سه يي 1 از يافته ها و فنون و كرايش هاى روان شناختی استفاده كرد.

صفحه 11:
عوامل اعتفادی و آرمانی یکی از اهداف عمده آموزش و پرورش؛ هدف اعتقادی و آرمانی است که بر مبنای این هدف ؛ ميخواهد يادكيرندكان را به مبدأ خاص وصل کند. اهداف اعتقادی بر حسب جهان ببنى و فلسفه حاكم بر جوامع مشخص می شود و در تمام جوامع شاهد این وجود اهداف و عوامل اعتقادی به اشکال مختلف هستیم. 2 جهان بینی اسلامی که خودش یکی از منابع تعیین اهداف آموزش و پرورش محسوب ميشود. موارد مهم مربوط به _ 2 رسيدن به قرب الهى و كمال مطلوب عوامل اعتقادی > ‎Oi Sagas‏ ۶ سیره و سنت پیامبران و امامان معصوم و در غیبت آنها ولایت فقیه < بندگی خداوند و شکرگذاری از نعمتهای او < رسیدگی و کمک به سایر افراد جامعه که ریشه در اعتقادات ما دارد.

صفحه 12:
اصول ناظر بر برنامه های درسی و تربیتی آموزش و پرورش ایران این اصول به صورت هماهنگ و درهم تنیده ناظر بر ساست گذاری» برنامه ریزی و مدبردت برنامه های درسی و توستی از سطح ملی تا سطح مدرسه است: |.دین محوری ۷.توجه به تفاوت ها ۲.تقویت هویت علی ۸.تعادل ۳.اعتبار نقش یادگیرنده .يا دكيرى مادام العمر ؟.اعتبارنقش مرجعيت معلم ١٠.جلب‏ مشاركت و تعامل ۵.اعتبار نقش پایه ای خانواده ١1.يكبارجكى‏ و فراكيرى #.جامعيت ۳-۹

20,000 تومان