صفحه 1:
صفحه 2:
lo}
رازداري
Confidentiality
Pa Pra Cnet ons Car or eee eer) edie cy
اردیبهشت 91
2 00
مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشكي دانشگاه علوم
پزشكي تهران
تک
صفحه 3:
صفحه 4:
و
محدوديت ساير افراد براي دسترسي به اطلاعات و
Gulbools ا ا seal
* احترام به :2111207 سوزه مورد يزوهش:
اخذ اجازه از وى قبل از بروز اطلاعات محرمانه اويكه
با اتخاذ هر گونه تلاش منطقی به منظور به حداقل
رساندن خطر نقض اصل رازدارى طلى يى مطالعه
5-0 كردد.
صفحه 5:
Pee peak es PO SF
AES See es reac RC Peer et
19 UTNE COUN Reser caer cee
PUR Rye STEN eS FS
راز فرد مانند هر امر ديگري که به حریم خصوصي او مربوط ميشود.
موجب حقي سلبی و ایجایی است. حق سلبي, به این معتا که رازش را
فاش نكنند و حق ايجابي به اين معنا كه كاري كنند كه آن حق حفظ
شود (مثلاً بهجاي نام ونام تك ۳9 کد استفاده کنند.)
صفحه 6:
PPC een OT EN Ds
رازداری از فضایل اخلاقی است. افشاء راز میتواند ناشی از چند رذیلت
اخلاقی باشد: مانند بیمبالاتی» عیبجویی, عداوت و خبائت نفس
صفحه 7:
Autonomy Peo ey ey coe
Beneficence 2507
Non-maleficence عدم ضرررسانی
Justice cde
RONN tL eying ا ل ل
1983
+ * Campbell A, Gillet G, Jones G. Medical ethics: theories of medical ethics. UK:
9
صفحه 8:
10
Db dude sel bya bus
٠ به كار كيري اصل رازداري نكرانيهاي نمونة
ا 7 2
سوء استفاده ازدادهها را کاهش ميدهد.
در اختيار قرار دادن ميزان بيش تري از
اطلاعات در اختيار يزوهشكر و افزايش
دادهها و بهبود كيفيت يزوهش
* تسهيل تحقيقات دربارة مسائل اجتماعي
مهم (2121156 01210 و 1111 و زمينههاي
eres] ا Fee
صفحه 9:
محوز چهارم: ارانه خدمات سلاعت باید مبتني بر احترام به
سیم بیس وسای رات سل ناه بای
صفحه 10:
محور چهارم: ارائه خدمات سلامت باید مبتني بر
slaw roges pyr w elyicl 7 ۱7
.رازداري باشد
erly sybjl ol cule, (1-4 - & 5
ony eee ار ۰ بر رک
قانون آن را استثنا كرده باشد.
٠ 2-4) در كليهي مراحل مراقبت اعم از تشخيصي و
iles> ا ال ل 00
شود. ضروري است بدين منظوركليهي امكانات لازم
eee ee eee reno 2
صفحه 11:
محور چهارم: ارائه خدمات سلامت باید مبتني بر
slaw roges pyr w elyicl 7 ۱7
.رازداري باشد
٠ 3-4) فقط افرادي كه در جريان مستقيم مراقبت از
پیمار هستند با به حکم فانون مجاز تلقی میشوند
اللا الال 0
٠ 4-4) بيمار حق دارد در مراحل تشخيصي از جمله
معاینات, فرد معتمد خود را همراه داشته باشد. همراهي
كودك در تمام مراحل درمان حق يكي از والدين مي باشد
LOSE ee ne Ease Boel cer] xe) |
صفحه 12:
6 - بيانيه هلسينكيلنهمري زشكيجهاني1996
CSC eee er eee er ree ey
9 wome ILS a Gul grail, Jsla> a
رواني سوژه و حفظ شخصيت وي بايد كلية
جوانب احتياط رعايت شود.»
* حفظ اصل رازداري بیمار يا داوطلب طي
BE oe ل ا ا Poet]
باليني استاندارد انجاه میشود حاتر اهمیت
است.
صفحه 13:
1) تماس با بیمار وجود دارد.
2) تماس با بیمار وجود نخواهد
woul
صفحه 14:
ارزيابي پروندهاي پزشکي و بانكهاي اطلاعاتي
درك این نکته که پروندههاي يزشكي شخصي بهعنوان ۹۳9 ۳
بسياري از پژوهشهاي معتبر باليني و اپيدميولوژيك عمل ميکند
IRC ا ا ا ا ا Een NE MECN
اين يروندهها براي يزوهشكران داراي حسننيت ايجاد نشود.
صفحه 15:
1 درخواست اجازه از تكتك بیماران
کی ار را
elSin a 2 ,loiliwl ا ل
امور يزوهشيء از كد محرمانه استفاده مي شود ممكن
است كسب اجازة اوليه از بيمار همواره ضروري نباشد.
صفحه 16:
آ[.اخذ اجازه نامة مکتوب از پزشك مسوّول
مراقبت از بیمار یا از متصدي امور اداري
[1.موافقت كميتة اخلاقي تحقیقات پزشکي
صفحه 17:
Cpr Ses leer er ec eta Ser Sra as) MO el Ne Sr BURT Sra eel CoC BR CET
Sy rel Pa Da relies re eee eves
WRC Ge ar ycmneee aU eSCat\ eal Mien Pn Serpe aes sch PeyCrorr any)
Brrr eee Spe ener ae Mee
BUSI PC EC eT TS ID fred BSI Ser pear taee VPC. PEC ST pe Parner npc hire] PS it eva OTT Peg
Pecos ear maIPETr FAS Fl PW ATS ot per IP eee en UDP
Soe eee Se ee ا ا
صفحه 18:
کالج سلطنتي پزشکان 1996 ضميمة ظ زماني
كه طي وصعيني خاض. تعاس مستقيم باإبيقار
ضروري است. eee 2-0 فردي و
اك ا كر ارم لم
صفحه 19:
اولين مواجهه با بيمار توسط يزشك درمانكر و اطلاع دادن
پژوهش به بیمار
ال rp eos hoes merle 1ك
ات
* مواجهه پژوهشگر با بیمار و کسب رضايتنامة كتبي از وي
* بعد از موافقت بیمار حذف نام. نشاني» تاریخ تولد و دادن يك
شمارة رمز ناشناس قبل از ثبت اطلاعات در بانك اطلاعاتي
* حذف نام پزشك یا مشاور خانوادگي بیمار و دادن يك کد
صفحه 20:
[0 ا ا ge pe
استفاده ميگرند.
حصول اطمينان براي فرد |
فقط آن دسته از افراد يا كروههايي كه از فرد اجازه كرفته بودند
Sy Crmoe it ا
امكان و فرصت براى شركت كننده جهت بازئكري نوارها بعد از
م ا 2 ا
نوارها
ل 7
صفحه 21:
هشت اصل از قانون حفاظت از اطلاعات
در بریتانیا در رابطه با چگونگي استفاده از
اطلاعات 82 تحقيقات پز شكي
(ادارة ثبت جفاظت از اطلاعات 1989)
صفحه 22:
( 2 اطلاعات بايد بوصورت منصفانه و
پ۳ as 3 3
قانونمند اخذ و يردازش شوند.
در زمان در<واست کسب اطلاعات رایع به 200
در يزوهش فرد دهندة اطلاعات بايد خاطرجمع شود كه
پژوهشگر او را براي دستيابي به مقاصد خود گول نميزند.
استاد از اطلاعاني که در اصل براي معاصد باليني بازدرماني
Cece Sime Ce er deu See Sr neg 0
نقض قانون تلقي نميشود حتي اگر هیجگاه به بیمار گفته نشود
که اطلاعات مربوطظ به او شاید برای مقاصد پژوهش نیز به کار
000
کر ابا با رک بر را ی و
mvt peal CRU RU TEEN Sr 1
صفحه 23:
( 5 اطلاعات شخصي بايد فقط براي يك يا هند
LTA ¥. 000
"به هنگام ثبت اطلاعات محقق باید مقاصدی که
ات برای آنها انم مین را مت مارد
ere errr ا a
ails oo Gasuine SUS azul j> aw sr0lés sly
باشد. قبل از انجام آن باید به فرم اصلي ثبت شده
oye cle) shell
صفحه 24:
ا ا كن
استفاده شود و فقط براي افراد ذکر شده در
بركة ثبت. فاش کردند.
صفحه 25:
)0 اطلاعات بايد متناسب با هدفي كه ذخيره
۲ شدداند باشند.
اطلاعات شخصي ذخيره شده براي منظوري
ب Pec eile eres
oye one Cael range ieee
باشند.
صفحه 26:
(ء.اطلاعات شخص بايد عارى از خطا باشند و
در صورت نياز بتوان آنها ا به روز در آورد.
صفحه 27:
(؟ اطلاعات شخصى نبايد به مدتى طولانيت( (١
aol در ثبت بيان شده است ذخيره كردند.
صفحه 28:
( ع اشخاص حق دستيابي به اطلاعات
مربوط به خود را دارند و در جايي كه
5
اطلاعات را نیز دارند.
صفحه 29:
) اقدامات امنیتی مناسب علیه دستيابي
PAV UAU Yas) Ce) Wa) PETC) BSL EAWY ute
er Ree BE edt) erie) od Rel rere nee Bir TB
مي كرد ند.
بزو هشكر بايد تضمين نمايد دستيابي و افشاء اطلاعات شخصي تنها ©
0100000 rt
تمام پروندههاي شخصي بايد يك كد و يك 72551177010 داشته باشند كه ©
فقط افراد مجاز آن را ميدانند و اين ۳۵55۱۷010 باید مرتب تغییر کند.
RTS Ee Ree Ry Tee Be nL
شخصي دسترسي دارند اطمينان حاصل نمايد.
صفحه 30:
موارد عدم شمول رازداري
1
(0101612010۳ بین مشاهدهگر و یا کسي که مورد
مشاهده قرار میگیرد وجود ندارد.
0 در زماني *
OCIS es ae etn ees er Canes
صفحه 31:
5
ر چه موا
Ca) rc 3) نقة
جازه نقضص رازداری داد
۵
می
2 براى حنذ )١
6
BD) peer e
=)
؟) براى حنذ
6
حفظ ديكران از <
oe)
صفحه 32:
حفظ بیمار از خطر :
| mn
00 SET ens
00\ Gl> 490 Clyag. f
صفحه 33:
Hage eae)
* بايد خط متوجه فرد سوم جدى باشد .
* _ ل ل
*_ راه دیگری ج نقض رازداری برای جلوگیری از
ا ا ل
لت 0[
ieee) لت 1 لم
۶ افشاء راز فقط به فردیا مقامات مسئول و در حداقل
لازع انجام گیررد .
صفحه 34:
نقض رازدارى براى حفظ ديكران از
مرارش به مقامات مسئول
7 بيماريهاى عنونى
۵
4
v
صدمات ناشی از سلاح یا اقدامات جنائی
صفحه 35:
TOL lim ل
0000# es Pa
4 we 4 7 6
ک ان
7 بيماريهاى عنونى
صفحه 36:
i a گم |
' درخواست صريح قانون براى نقض راز دارى
صفحه 37:
REFERENCES:
1)KU MEDICAL CENTER RESEARCH INSTITUTE(RESEARCH CONFIDENTIALITY
POLICY)
2)OFFICE OF RESEARCH ADMINISTRATION AT THE UNIVERSITY OF
MISSOURL ST. LOUIS
CONFIDENTIALITY IN RESEARCH ON HUMAN SUBJECTS
3)THE NATIONAL HUMAN RESEARCH PROTECTIONS ADVISORY(NHRPAC):AT
THE JULY 2002
4)CONCIDERATIONS AND COSTS OF DISCLOSING STUDY FINDINGS TO
5لالدم ان اتهمم لرمممعدعم
ا الل 0
صفحه 38:
صفحه 39:
نقش پزشک: تکنسین 0 لقت یر
۳ اتونومي بیمار: پيآمدهاي 000
کل ior ۳ ارزشهاي عيني درماني
نی لا
۳
صفحه 40:
* حور اول: دريافت مطلوب خدمات سلامت حق بيمار است,
* حور دوم: اطلاعات بايد به نحو مطلوب وبه ميزان كافى در اختيار بيمار
قرار گیرد. ۱
ا ers 1 rented |
سلامت بايد محترم شمرده شود .
ot Bead ا ات ل لل ل
خصوصى بيمار و رعانت اضل رازدارى باشد.
ا ا ا ا Foon Eee Cee a
صفحه 41:
DEFINITIONS OF TERMS
RELATED TO INFORMED
نب 2
Consent By Informed permission given by the parents or legal
Proxy guardian as an authority and a responsibility to
safeguard the welfare and best interest of their
issue
Informed Child’s agreement to medical procedures in
Assent circumstances where he or she is not legally
authorized or lacks sufficient understanding for
giving consent competently
Implied When the parents bring their child to a physician for
Consent treatment of any ailment it implies that they are
agreeing for their child to go through the medical
examination in the general sense
Expressed When a patient specifically grants the physician
Consent permission to undertake the diagnosis and treatment
of a specific problem. It may be an oral ora
signature/written consent.
صفحه 42:
۱ opens 7 s
BYeSy Ree Re Sone Trap
]۰ اگربیماری فاقد ظرفیت کافی برای تصمیمگیری باشد اما با اين وجود بتواند در
بخشی از روند درمان معقولانه تصمیم بگیرد. باید تصمیم او حتزم شمرده شود
صفحه 43:
٠ تعريف : توانايي دريافت اطلاعات , فهم و
پردازش اطلاعات » تامل و مشورت کردن
و نهایتا بیان انتخاب اول از سوي بیمار.
peo cowl jlo cusyb » Wel Legace *
اينكه خلاف آن ثابت شود.
Ethics in primary Care , Jeremy Sugarman , 2000 , Mc Grow-Hill *
+ P: 247
صفحه 44:
در ارزیایی ظرفیت گروهی که بیشتر نگران حفظ اتونومی بیمارند آزمون
ما ی سر
۳ هستند آزمون های سخت 0000
۱ Pee Sede ee nee Tere a ote
ل nore rable ner re eC Be
. ذیصلاح باشد
(موضع نظام حقوق در ایران)
صفحه 45:
Le Le ke اللا ام لاا 04 ها
Capacities
to Make Treatment
The instrument assesses patients’ competence
to make treatment decisions by examining
their capacities in four areas:
understanding information relevant to their
condition and the recommended treatment,
reasoning about the potential risks and
benefits of their choices,
appreciating the nature of their situation the
consequences of their choices, and expressing
a choice.
صفحه 46:
yee
x
ee
* دوستان
* افراد هم قبیله و هم عشیره
و
صفحه 47:
سا
RU BL
صفحه 48:
eer ee SP ee ee) A eee eee grt meer
ندارد. یعنی قوه تشخیص سود وزیان ندارده نمی تواند
۱ ال اا ا © oS) By
*صغیر ممیز است که دارای قوه درک وتمیز نسبی
است با اینکه به سن بلوغ نرسیده است زشت رااز زیبا
وسود را از زيان باز مى شناسد و مى تواند اراده
حقوقی داشته باشد.
*سن رشد
صفحه 49:
زر ۲
pee) Beret eee ee © ee et) et ey
نظری وجود ندارد و تمامی فقها و حقوقدانان قائل به
بطلان آن هستند.
الك Se ae eee ood Bed
PO be eer ee eee eee eer ee م
می تواند اراده کند زیرا قبول عقد به وسیله
| واين امر موجب تصرف در
اموال وحقوق مالی اونمی گردد.
۱ er ed ree Cre)
wg ojlel a logic 2914 iso ol Le 98>9 Jlool
wuslso gl dle sol oylol jlo orgs aS cul pdb
صفحه 50:
٠ هيجكس را نمي توان بعد از رسيدن به سن بلوغ به
ال ا ا 0000
wal eas cul gl gir L
pie? 92 9 plei Sls 025s jou 52 Egh yw - 1 oponi-
seul S505 ploi Sls ai
92 cul oats AIL aS Ls ysu0 Jlgel - ¥ 0 jso-
sub osu cul gl su, aS alo gl as lai cro wringeo
Br aera Crore Cre ae Ses RL eer CRe NL cde
SETI Pt er UP ee ا ا
Be Re Stet ROL Ro TREC eee Le rea
89) Whe jool yo Lol ! wlai os Samus rilgiro 9 290 Tye
حجراز صغير نياز به احراز رشد دارد
صفحه 51:
سن و صلاحیت؟
۳
0
plas Jls VV 5150 sly cloo5! Gow ul gull
soul Goa plas Sly 10,0 sly 9 nos
دربارهي مسايل كيفري نوعا در قانون همان سن
بلوغ شرعي عنوان شده است که در بعضي موارد
ol رشد نیز به عنوان شرط تعیین شده است
اما غالبا در امور كيفري قانونگذار بلوغ را شرط
مسوولیت كيفري دانسته واشاره به رشد نشده
scowl
صفحه 52:
MG Ly juve alert cule, Jab 5599 ly olf» °
و مرتکب اقداماتي شود که موجب ضرر مولي علیه
شود به تقاضاي يكي از اقارب وي يا به درخواست
رئيس حوزه قضايي يس از اثبات» دادگاه ولي
Pe seer mee ere oe Eee ا Se)
aly welts 95 JAS wo eon
صفحه 53:
5200 cublos pas 4il 52 olSym - 11V¥ ole *
بدريا مادري كه طفل تحت حضانت
ا Pl ed Deter ees errr |
POG TS Pel eile eee ee he ee ee es
تقاضاي قيم او يا به تقاضاي رئيس حوزه قضائي هر
00 0 Jal cubo> sly aS ا
اخلافي هر ee el Lea ail MP
م oe
[۱ sige SS a yal YL 5 sbisl- 1
٠" - اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء.
012111111111110 ilgy Sleslow a Mel -
Pgs Pre evr, Panes Es Jeveans Fs PSPS ng vanN Bm Fes Fay PT iS Pe
فحشاءء
۱
aya ear) را
صفحه 54:
قلمر و اتونومی اطفال
در رضایت به درمان
از دیدگاه اخلاقی
صفحه 55:
DEFINITIONS OF TERMS
RELATED TO INFORMED
Informed Child’s agreement to medical procedures in
Assent circumstances where he or she
or lacks sufficient understanding for
giving consent competently
صفحه 56:
Parental Authority:
* Contemporary justifications for parental authority have
بصمحلنطه حتعط من وهتوصتوط عم اطتعهممرعمد معق عتهمتعظ (1 :امه
and that responsibility necessarily requires having rights for decision-
making;
a VO Ra CMO cent et lNm Co TAL) ا ل
POUR am Mco ee tt cRoae nmr mt tlsh
راعوط هلتطه فطا «امصعا عاصعتوظ (3
۷ CRT Cent Cmte m mT cyano ccite
Crores obser Renta Re CoS me Kerem Ocoee mer
decisions - whose choice? In: Ladd RE, ed. Children’s Rights Re-Visioned. Belmont Calif: Wadsworth
Publishing Co; 1996: 175-183)
Parental authority, although widely accepted, is more
limited than patient autonomy. For example, although
competent adults have the right to refuse even lifesaving
medical treatment for themselves, they generally are not
accorded the right to do so for their children (Prince v.
SY eee eM Er AGT eee Be eee
Eee et ean ner eee TL)
صفحه 57:
«رانمهطانن۸ آهاه
* when a parent’s decision about an important medical
question (eg, life-sustaining medical treatment) seems to
the physician to be “clearly opposed” to the child’s best
interest, the physician should seek to override that
parental decision. (american Academy of Pediatrics Committee on Bioethics. Guidelines
on forgoing life sustaining medical treatment. Pediatrics. 2000;106:1151-1153)
In the rare case in which a pediatrician is concerned that a
child is being denied this basic right “All children are entitled
necmscrnna Caen Cmca meet en tren ied
suffering, or death.” due to parental choice, help from others,
such as the hospital ethics committee and, in rare
circumstances, the courts, should be sought as time allows.
The parents’ right to make medical decisions for their
children should not be seen as absolute, but neither should
it be forgotten.
صفحه 58:
Children Autonomy
* Depending on the age and on the particular situation,
children generally should be included in the decision-
making process, recognizing and respecting the child’s
developing ability to participate and, where appropriate,
to assent. (American Academy of Pediatrics Committee on Bioethics. Informed consent,
parental permission, and assent in pediatric practice, Pediatrics. 1995;95:314-317),( Mercurio MR,
‘Adam MB, Forman EN, Ekman Ladd R, Friedman Ross L, Silber T]. American Academy of Pediatrics
Policy statements on bioethics: summaries and commentaries: part 1. Pediatr Rev. 2008; 29:e1-e8
This principle becomes less clear in the specific case of
adolescents who, although not generally accorded all the
same rights as adults, may have the capacity to make
medical decisions. Autonomy becomes increasingly
relevant as the adolescent develops the necessary
cognitive skills and experience. (american academy of Pediatrics Committee
PON ere ee ere eer Ta ee eT Pe era eee er
aaa
صفحه 59:
آلف ) نوزادان و خردسالان : معمولا والدین کاملا تصمیم
گیرنده هستند .
۰ لا ery alee eres kere ) ب
SEPP opel pei ered ار ار ere
Pere Co Sere mere] ile erent! Sot Ew nee ae ei
ج) نوجوانان : ظرفیت کاملا وابسته به تواناييهاي فردي وي در
درک » تحلیل , تفکر , انتخاب و ارزيابي سود و زیان است .در
بيماري شدید معمولا براي تصمیم گيري نیاز به همفكري و
دارد ١ كبك معلمان . والدين ؛ روحانيون و
اخلاقي , جلد دوم ٠ 0666 دكتر باقر لاريجاني و همكاران ٠ صفحه ©© و6 ©)
صفحه 60:
0958 99 a cule, yaks sly curdbe vag: blo pls jl ylSo9S 65 *
. سني تقسيم مي شوند: کودکان زیر 7 سال و کودکان 7-15 سال
yg a1 9 S295 rigild psd jl culo, Sle 7 p25 lSae5 52 call
aul So9S culo, GuuS ag> 59 Gull slgiie 9 2295 a5! UL ni
انجام شور
per ew eer ee cove Sevens ees Cee St See ened
كرفتة تتود.در ضوردى كه تصميم أين دو كروه باهم مغايرت داشتة
Behe Aerie lire reciept tery No,
صفحه 61:
وا ی مر کات ادر تشم كيري براي
بهداشت, سلامتی و بهبودیشان دخیل کرد. کودك حق
دارد aS اطلاعات لازم را در حد توانايي فهم خود
درنافت كنذ: نظر خود وا نيان كند و تصميم كيرد
ار ا
۱
7. دو صورتي كه عدم رضايت قيم قانوني باعث
محروميت كودك از يزوهش و منافع حاصل شود كه اين
منافع از ووشى غير از يزوهش قابل دسترسى نباشد
بايد مسئله به كميته اخلاق ارجاع داده شود
صفحه 62:
ا ا ا ا
کودک شک کند مثلا در موارد کودگ آزاري ممکن
ركد روتس امام Ie ررد
در اين موارد بزوهشكر بايد تساو بسا ود
ا ل ا ۳7|
صفحه 63:
صفحه 64:
ل اا
Pea eae,
لم 0 بدي با يزشكان
ا 7 7 0000
مشكلاتي در حين برقراري ارتباط و تعامل با
پزشکان رخ داده و منجر به رد درمان شده است.
وجود ولکنشهاي رواني مثل اضطراب» افسردگي,
صفحه 65:
* In the absence of an emergency, it is generally agreed that 1
parents have a right to refuse treatment.
parents/guardian should be informed in a discreet
professional manner of consequences of refusal.
Informed refusal must be dealt by the physician with
persuasion, education and removal of obstacles to
expression of underlying values. Court intervention may be
sought when parents refuse treatment, which the health
care professionals deem essential; however, post
treatment rehabilitation needs to be offered to improve
parent-child relationship (Spinetta JJ, Masera G, Jankovic M,
Oppenheim D, Martins AG, Arush MWB, et al. Valid informed consent
ا ا ا ا na tts
parents: A report of the SIOP Working Committee on Psychosocial
Issues in Pediatric Oncology. Med Pediatr Oncol 2003; 40: 244-246.).
صفحه 66:
¢ However, in children with life threatening illness or
other serious or chronic medical condition,
informed refusal can amount to ‘medical neglect’,
which is included as a form of child maltreatment
or child abuse in USA (Sirotnak AP, Krugman RD. Child
abuse and neglect. In: Hay WW, Levin MJ, Sondheimer JM,
Deterding RR (eds). Current Pediatric Diagnosis and
Treatment. 18th edn. Philadelphia: Lange publication; 2003.
a AcE aD)
صفحه 67:
* Yes. Adolescents have legally been allowed to make
medical decisions for specific conditions for nearly
half a century. Legislation, referred to as medically
emancipated minor acts, permits minors to seek
treatment without parental permission for the
diagnosis and treatment of sexually transmitted
infections, sexual and substance abuse,
contraception and pregnancy, and psychiatric
۱۱/۹۵/۰
صفحه 68:
|
م م
3 خير
ابر اساس مقررات عمل كنيد. فرصت تعويق تصميم كيرى بدون تحميل آسيب به
ف" «
ا تصميم
بیمار وجود داردا
0000
loiter evo
erie aT ome هر م۱
صفحه 69:
Pe ge veer Oy OM Cm breyten CTIA Kea
1 اقا
bere]
لل Poop eee meg Ove EMO
آيا يبزشك موافق است همه بزشكان در جنين وضعيتي جنين
اقدام کنند؟
تفت ۱[
مندان:
آيا استدلال مقبولي براي اقدام خود براي همكاران خود دارد؟
صفحه 70:
ع0 مر
(Vou say You
{ Tt DRAW
لد
VALL
ON THE W
۱ ۷
youl
The public still trusts doctors.