کسب و کار مدیریت و رهبری

اخلاق کارکنان بخش مدیریت ویژه

Akhlaghe_karkonan_moraghebathaye_vixhe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اخلاق کارکنان بخش مدیریت ویژه”

اخلاق کارکنان بخش مدیریت ویژه

اسلاید 1: بسِم اللهِ العَظیم

اسلاید 2: خصوصیات اخلاقی کارکنان بخش مراقبتهای ویژه کارگاه دو روزه CCU با تاکید برآریتمی ویژه همکاران شاغل در بخشهای CCU وقلب 9 ؛ 10 و17 ؛ 18 آذرماه 1389 معصومه مرتقی قاسمی

اسلاید 3: اهداف آموزشی: 1- خصوصیات اخلاقی کارکنان بخش مراقبتهای ویژه را شرح دهد.2- اصول اخلاقی مرتبط با بیماران مراقبت ویژه را بیان کند.3- عملکردهایی را که منجر به تعارضات اخلاقی در پرستاری مراقبت ویژه میشود را شرح دهد.4- مراحل تصمیم گیری اخلاقی را توضیح دهد.5- ابعاد حقوقی وقانونی فعالیت پرستار ویژه را شرح دهد.

اسلاید 4: اخلاقیات اخلاقیات بایدها ونبایدها ،بایسته ها ونبایسته ها ی اعمال ورفتارانسان را شامل میشود. بخش عظیمی از تفکراخلاقی وعملکرد فرد را ، ارزشها وباورهای مذهبی وفرهنگی وی؛ تشکیل میدهند .برای ارزیابی رفتارفرد توجه به موارد فوق را فراهم میآورند. اصول اخلاقی ( Ethics ) توضیح میدهند که چرا انجام ویا ترک یک عمل برعمل دیگرارجحیت دارد وبعبارتی کجا عملی صحیح یا عملی غلط ،یا خوب و یا بد است. اصول اخلاقی عمل را براساس استاندارد ارزیابی میکنند.

اسلاید 5: 1 – ثبات عاطفی ( Emotional stability ) پرسنل شاغل در بخشهای ویژه باید از نظر روانی وعاطفی ثبات داشته باشند. بعلت بالابودن میزان مرگ ومیر در این بخشها ، پرستاران شاغل در بخشهای ویژه در معرض افسردگی روحی قرار دارند. ازطرف دیگر بهبود بیماران وترخیص آنها امری بسیار خوشایند است. درصورتی که فرد نتواند بین بحرانها وفشارهای موجود در بخش ویژه تعامل برقرار کند فرد مناسبی برای کار در بخش ویژه محسوب نمی شودوعملکرد مناسبی را هم نمیتواند ارائه کند.خصوصیات کارکنان بخش مراقبتهای ویژه

اسلاید 6: 2- بلوغ اجتماعی ( Social maturity ) وضعیت پراسترس بخشهای ویژه میتواند منجر به بروز برخوردهای شدید بین پرسنل ، زشکان ،تیم درمانی وهمراهان بیمار گردد. بنابراین بلوغ اجتماعی وقضاوت صحیح یکی از خصوصیات مهم پرسنل شاغل در بخشهای ویژه است.

اسلاید 7:  3- وجود انگیزه ( Motivation ) پرسنل بخشهای ویژه باید انگیزه لازم برای مطالعه ، ارتقا وبهبود فعالیتهای مراقبتی – درمانی ارائه پرستاری مناسب ازبیماران ، یادگیری روشهای جدید درمانی وکار با وسایل جدید را داشته باشند.

اسلاید 8: 4- سلامت جسمی وروحی ( Physical & Mental health ) چنانچه پرسنل بخش ویژه از نظر جسمی سلامتی وتوانایی لازم را نداشته باشند کارهای سنگین ومراقبت مداوم بیماران این بخشها را نمیتوانند انجام دهند .همچنین اگر از نظر وانی درگیریهای ذهنی وفکری زیادی داشته باشند وخود ،از آرامش روانی کافی برخوردا نباشنددر ارائه پرستاری مناسب از بیماران ناتوان خواهند بود.

اسلاید 9: 5- دانش وآگاهی( knowledge ) یکی از مهمترین خصوصیات لازم برای پرسنل بخشهای ویژه ،داشتن یک پشتوانه علمی وبه روز بودن اطلاعات وآگاهیهای ایشان است. پرستارانی که از نظر علمی واجدشرایط نباشند ، نباید در این بخشها بکار گمارده شوند.بعلاوه بدلیل پیشرفت تکنولوژی لازم است پرستاران این بخشها مرتب وفعالانه در کلاسهای باز آموزی تئوری وعملی بطور حضوری ( با استفاده از وسایل آموزشی )شرکت نمایند.

اسلاید 10: 6- صداقت در کار ( Integrity ) در بخشهای ویژه امکان بروز اشتباه بدلیلشرلیط ویژه بیماران ،محیط و...بسیلر زیا د است.در اینجا صداقت ودرستی پرستار برای جلوگیری از بروز آسیب وصدمه به بیمار ضروری است. لذا سریعا اشتباهات را به مقام مافوق گزارش داده ودر جهت رفع آن اقدام عاجل صورت گیرد.مسئولین نیز زباصداقت پرسنل برخورد مناسب نمایند واز آن به خوبی استقبال نموده ودر صدد جبران اشتباه برآیند وهرگز به اعلام اشتباه از طرف پرسنب بعنوان نقطه ضعف بعنوان وسیله ای برای تحقیر وایجاد مشکل برای پرسنل نگاه نکنند.

اسلاید 11: 7- سن ( Age ) معمولا دراین بخشها ازپرسنل جوانتر که هم انگیزه بیشتری برای یادگیری وشرکت در کلاسها وبازآموزیها دارندوهم از نظر جسمی وروحی از توانایی بالاتری برخوردارند ، استفاده میشود.اما تجربه افراد مجرب وبا سابقه نیز نباید نادیده گرفته شود ،فلذا از این گروه در جایگاه مناسب باید استفاده شود.

اسلاید 12: اصول اخلاقی Ethical Principles اصول پایه ای اخلاق از استواریهای کلاسیک اخلاقی نشأت گرفته اند . این تئوریها در مورد مراقبتهای ویژه بکار می روند . اصول پایه ای اخلاق ، راهبردهای عمومی هستند که مبنایی را برای استدلال فراهم کرده و مسیر انجام فعالیتها را مشخص می کنند ( اعمال را هدایت می کنند) در اصل پایه های اخلاق در اینجا مورد بحث قرار می گیرد که شامل اتونومی ( خود مختاری) خیر خواهی ، عدم اکیپ رسانی ، صداقت ، وفاداری و انصاف می باشد .

اسلاید 13: اتونومی ( خود مختاری) مفهوم اتونومی در تمام نوشته ها و مکتوبات فلاسفه یونانی یافت می شود . اتونومی به معنای آزادی در تصمیم گیری درباره جسم خود فرد؛ بدون دخالت دیگران است . خود مختاری آزادی انتخاب وخود رأیی است که یکی از حقوق اساسی و مسلم بشری است . در تمام اتفاقات و حوادث زندگی انسان ، این مسئله می تواند مدنظر قرارگیرد . پرستاران بخش مراقبتهای ویژه اغلب در ( موقعیتها ) در وضعیتهای اخلاقی « گیر می افتند»؛ بهبود وارتقاء خود مختاری در تصمیم گیریها یکی از آن موقعیتها ست . از آنجا که پرستار بطور تنگاتنگ با بیمار و خانواده اش برای ارتقای تصمیم گیری اتونومی درگیر است . مسئله مهم دیگری نیز در اینجا بروز می کند . بیمار و خانواده اش باید قبل از اقدام برای تصمیم گیری ، تمام اطلاعات لازم دوباره آن وضعیت خاص را بطور واضح دریافت کنند . آنها نه تنها تمام اطلاعات و واقعیتهای مربوط به بیمار را باید دریافت کنند بلکه لازم است درک واضح و روشنی از آنچه ایجاد شده ( بوجود آمده ) هم داشته باشند . در این شرایط پرستار یکی از مهمترین نقشهای گروه 0 تیم ) درمانی ( مراقبتی ) را بر عهده دارد ، زیرا او بعنوان مراقب بیمار ، بیشترین اطلاعات مورد نیاز را برای تصمیم گیری بدست می آورد ، نکات اصلی را توضیح داده و روشن می کند و از بیمار حمایت می کند .

اسلاید 14: خیرخواهی ( Beneficence ) مفهوم خوب و مفید بودن و پیشگیری از صدمه (جلوگیری از ضرر و زیان و آسیب) به بیمار جزء لاینفک پرستاری حرفه ای است . در هر صورت ، اصل اخلاقی خیرخواهی نیازمند آن است که پرستار لازم است به دنبال بهتر شدن و خوب شدن بیمار باشد و نشان دهنده اهمیت این وظیفه برای متخصصان عرصه سلامت ( مراقبت و درمان ) است . پیش فرض اصل اخلاقی مفید بودن آن است که بین صدمات و منافع تعادل باشد . و نهایتا منجر به نتایج مفید و مثبت گردد . یک واحد اختصاصی و ویژه ای که با اصل خیر خواهی و اصل خود مختاری ایجاد مشکل می کند زمانی است که پرستار یا پزشک بدون مشورت با بیمار برای بیمار تصمیم گیری کنند . در گذشته مراقبت و درمان بیمار بر اساس پدرسالاری پزشک بود . بسیاری از بیماران ترجیح میدهند که تصمیمات مربوط به مراقبت و درمان ایشان توسط کادر درمان اتخاذ شود . مشارکت فعالانه سازمانها و مراکز گوناگون مرتبط با مراتب و درمان ، نشان دهنده نیاز و تمایل عموم مردم برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت درمانی و بخصوص تمایل و نیاز بیشتر برای دانستن راههای مختلف و درمان و جایگزینها بوسیله مراقبتی و کارکنان حیطه درمان و مراقبت است . پدرسالاری و مادرسالاری در ارائه دهندگان مراقبت همیشه بعنوان یک راه در ارائه خدمات مراقبتی امکان پذیر هست ولی مشاورین روشنفکر درباره تغییراتی نگرش در مراقبت حرفه ای استدلال می کنند .

اسلاید 15: عدم اسیب رسانی ( Nonmaleficence ) اصل اخلاقی عدم آسیب رسانی به معنای پیشگیری از آسیب رسانی به فرد و اصلاح موقعیت آسیب زا است این اصل اخلاقی یکی از وظایف بدیهی پرستاران است تفکر و اندیشمندی منجر به ارائه مراقبت مورد نیاز بیمار بر اساس تعادل بین خطرات و منافع می شود . اصل خیرخواهی و عدم آسیب رسانی در امتداد یکدیگر قرار دارند که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات با آن مرتبطند .

اسلاید 16: راستگویی و صداقت ( Veracity ) صداقت یا راستگویی یکی از اصول مهم اخلاقی حاکم که روابط بین پرستار – بیمار است صداقت پایه و اساس احترام و احترام باعث اعتماد عمومی می شود .در زمانی بیمار از شما درخواست اطلاعات می کند تا از خطرات احتمالی ، سود و زیان درمانهای اختصاصی و یا درمانهای مختلف و جایگزین مطلع شود ، صداقت و راستگویی درباره انتصاب درمان خاصی ، خیلی راحت نباشد زیرا ابعاد مختلف یک درمان خاص ممکن است واضح و روشن نباشد . گاهی اوقات اطلاعات داده شده به بیمار و خانواده اش درست و مطابق واقع هستند ، اما بر اساس نیتی خاص بوده و گمراه کننده هستند . در تمام ابعاد فعالیت های پرستاری یعنی در روابط حرفه ای با همکاران دیگر ، کارمندان و بخصوص رابطه بین پرستار – بیمار صداقت باید رعایت شود

اسلاید 17: وفاداری ( Fidelity ) وفاداری ، صداقت و وفای به عهد برای پرستاری از بیمار ضروری هستند . این موارد نه تنها اساس ارتباط بین افراد بلکه اساس تمام ارتباطات اعم از ارتباطات فردی و حرفه ای است . حرف از از میزان خود مختاری که بیماران در بخشهای ویژه دارند ، بیماران این بخشها برای بسیاری از انواع مراقبتهای جسمی ، و حمایتهای عاطفی به پرستاران وابسته و متکی اند . رابطه ای که مبنی بر اساس اعتماد در یک محیط باز پایه ریزی شده باشد برای طرفین ارتباط مثبت خواهد بود . قول دادن پرستار به بیمار یک عمل اختیاری است ، اما احترام گذاشتن به تصمیم گیری بیمار ، یک وظیفه اخلاقی است . وسعت وفاداری به خانواده بیماران بستری در بخشهای ویژه نیز کشیده می شود . زمانی که قولی به خانواده بیمار داده می شود . اگر شرایط حاد و اورژانسی پیش آید یا هرگونه اتفاقات خاص دیگری برای بیمار اتفاق افتاد ، پرستار باید هرگونه تلاش را در عمل کردن به تعهد و قولی را داده انجام دهد . وفاداری نه تنها بر رابطه پرستار – خانواده تأثیر دارد بلکه بازتاب و تأثیر مثبتی بر حرفه پرستاری و مؤسسه ای که پرستار در آن جاکار می کند نیز دارد .

اسلاید 18: رازداری ( Con fidentiality ) یکی از ارکان وفاداری است رازداری اساس اخلاق حرفه ای مراقبت ویژه است رازداری را می توان اینگونه توصیف کرد . اطلاعات مربوط به بیمار فقط در اختیار کسانی که درگیر امر مراقبت و درمان بیمار هستند قرار گیرد . تنها استثنای این راهبرد زمانی است که پنهان نگهداشتن آن آن اطلاعات ، دیگران را در خطر بیندازد . در این وضعیت نیز پرستار باید بین اصول اخلاقی و خطرات و فواید تعادل را بسنجد و برقرار کند . قوانین گزارش دهی و الزامات قانونی برای گزارش دادن موارد خاص برای پرستار راهنمای خوبی در موقعیتهای ویژه است . حفظ حریم بیمار ( Privacy ) نیز یکی از ارکان وفاداری است و همتراز با رازداری و محرمانه نگهداشتن اطلاعات بیمار است . حفظ خلوت و حریم زنان و مردان و بیماران یعنی پوشاندن اطراف تخت و بستر بیمار با پوشش ( مثلا پاراوان و پرده ) و یا اطمینان از اینکه بیمار به حد کافی پوشیده شده است می باشد .

اسلاید 19: عدالت (Justice ) اصل اخلاقی عدالت اغلب با مفهوم تخصیص منابع محدود توصیف می شود . با محدود شدن هزینه های درمانی و مراقبتی ، پیشرفت تکنولوژی ، پیر شدن جوامع انسانی همراه با نیازهای درمانی و مراقبتی منحصر به فرد و همچنین برای همان افراد نیاز به پرسنل درمانی – مراقبتی ، چگونگی رعایت عدالت و تخصیص منابع برای درمان و مراقبت پیچیده تر می شود . ابتدای کاربرد اصل عدالت در مراقبت و درمان ، به معنای تقسیم یا تخصیص کالا و خدمات است که بنام عدالت توزیعی نامیده می شود . منابع مراتب و درمان بطور روزافزونی درحال محدود شدن است . تخصیص منابع به برنامه های اصلی و پایه ای پیش تر آشکار می شود .

اسلاید 20: (درمانهای بیهوده ) بیهودگی درمان مفهوم بیهودگی درمان انگیزه بخشها و مذاکرات فراوانی شده و نهایتا منجر به اعلام و پیشنهاد معیارها و فرمولهایی برای پیش بینی نتایج مراقبت شده است . بیهودگی درمان هم اساس کیفی و هم اساس پایه کمی دارد و می توان آن را اینگونه تعریف کرد . هرگونه تلاش که برای دستیابی به نتیجه قابل اجراست ولی استدلال و تجربه نشان میدهد که شدیدا دستیابی به آن نتایج غیر ممتحمل و دور از دسترس است و نمی تواند بطور منظم و برنامه ریزی شده دوباره ایجاد شود . طبق این تعریف درمانی که به نتایج قابل پیش بینی و مطلوب برسد . مؤثر است ولی بین مؤثر بودن و مفید بود باید افتراق قائل شد . بهر حال اگر چه تأثیر درمان قابل پیش بینی و مطلوب باشد ولی برای بیمار منفعتی نداشته باشد ، عملی بیهوده می باشد .

اسلاید 21: بنیان اخلاقی عملکرد پرستاری تئوری سنتی حرفه های مختلف شامل کدهای اخلاقی بوده که مبنای عملکرد آن حرفه بوده و عملکرد حرفه ای بر اساس آن انجام شده است . بدلیل اتصال و پای بندی به این کدهای اخلاقی بوده که حرفه های مختلف مجبور بودند . با کیفیت در جامعه عمل کنند . اخلاق حرفه ای بر پایه سه رکن است : 1-کدهای اخلاقی حرفه ای ( آن حرفه ) 2-اهداف حرفه ای ( آن حرفه ) 3-استانداردهای فعالیت حرفه ای ( آن حرفه )

اسلاید 22: کدهای اخلاقی طراحی شرحی از ارزشیابی آن حرفه و و ارتباطات اعضای آن حرفه و با جامعه هستند نیاز به حرفه پرستاری و تعهد ذاتی پرستار برای انجام وظایف خاص ، قراردادی را بین پرستاری و جامعه ایجاد می کند . استانداردهای حرفه ای چگونگی انجام فعالیتهای خاص ( ویژه ) را در موقعیتهای مختلف مختلف اختصاصی شرح توضیح میدهند . هریک از ارکان فوق الذکر پویا بوده و بسته به انتظارات و نیازهای جامعه پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت رشد و توسعه حرفه مرتب ارزیابی و تغییر می کنند .

اسلاید 23: کدهای اخلاقی پرستاری برای حرفه پرستاری ، مرجع اصلی راهبردهای اخلاقی انجمن پرستاری آمریکا است . در تجزیه و تحلیل ها و تصمیم گیریهای اخلاقی کدهای اخلاقی پرستاری مرجع و مبنای اصلی هستند .

اسلاید 24: تنش وتعارضات اخلاقی امروزه تنش و تعارضات اخلاقی بعنوان یک معضل جدی پیش روی پرستاران است ودرباره آن بحثها شده و زمانی روی میدهد که فرد دقیقا میداند چه کار یاخلاقی است ،اما نمیتواند آن را انجام دهد. بعلاوه زمانی که فرد انجام عملی رامخالف ارزشهای شخصی وحرفه ای خود می یابد ، دچار تنش وتعارض اخلاقی میشود.

اسلاید 25: تعارضات اخلاقی چه هستند ؟ عمدتا و اغلب ، موارد اخلاقی ، همیشه واضح و روشن یا بعبارتی : سیاه و سفید نیستند . رایجترین ( معمولی ترین ) تعارض اخلاقی را در بخش مراقبت ویژه با آن مواجه هستیم ، قطع درمان و حفظ منابع محدود درمانهای مراقبتهای ویژه و حیاتی است . قبل از استفاده از هر مدل تصمیم گیری باید مشخص شود که آیا واقعا یک وضعیت تعارضات اخلاقی وجود دارد ؟

اسلاید 26: سه معیار زیر را برای تعارضات اخلاقی در فعالیتهای بالینی بیان می کنند : 1-آگاهی از گزینه های مختلف2-جنبه ها ابعاد مختلفی که در هر گزینه وجود دارد 3-مصاحبه بین دو یا سه گزینه ای که حقیقتا خوب به نظر می رسند .

اسلاید 27: مراحل گامهای تصمیم گیری اخلاقی به منظور تسهیل فرآیند تصمیم گیری اخلاقی ، باید از مدل یا چارچوبی استفاده کرد که تمام بخشهای درگیر در بخش مراقبت ویژه به روشنی بتوانند مسائل مختلف اخلاقی که در بخش مراقبت ویژه ایجاد می شود را بیازمایند .

اسلاید 28: مرحله و گام اول در مرحله اول ، ابعاد اصلی مشکلات بهداشتی و درمانی را باید تعییین ( مشخص) نموده بعبارت دیگر بطور علمی علت مشکل مشخص شده و نتایج بالقوه بیماری ، پیش اگهی و تمام اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت بیمار باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند . نقش پرستار تسهیل جمع آوری اطلاعات و حمایت و پشتیبانی از تصمیم گیرندگان باشد .

اسلاید 29: مرحله و گام سوم اگر چه دسته بندی های نیازمند اطلاعات مکمل بوده و مختلفند ( انواع دسته بندی هست ) اما در هر صورت مشکل اولیه و اساسی را همواره باید در نظر داشت .

اسلاید 30: مرحله گام پنجم ارزشهای فردی ، اعتقادات و ملاحظات اخلاقی تمام افراد درگیر در تقسیم گیری لازم است شناسایی شود . دسترسی به این مهم در حین ( جلسات) ملاقاتهای گروهی یا از طریق ارزیابی های شخصی در جهت تسهیل فرآیند تصمیم گیری بکار می رود . (کلیات اخلاقی ) اصول اخلاقی عمومی لازم است در نظر گرفته شوند . برای مثال نیکی و خوشی نیستی در رابطه با خواسته ها و استقلال بیمار مدنظر قرار گیرد . سودمندی و عدد آسیب رسانی باید در رابطه با وضعیت بیمار و تمایلات وی در نظر گرفته شود. این اصول کلی هم برای بیمار و هم برای مراقبتی بهداشتی و افراد درگیر در تصمیم گیری لازم است در نظر گرفته شود .

اسلاید 31: مرحله ششم بعد از تعیین گزینه های جایگزینی ، نتایج عملکرد فعالیت باید پیش بینی شود . این تحلیل و بررسی ، به فرد در انتخاب بهترین گزینه که دقیقا برای وضعیت خاص وی یا مشکل وی مناسب است کمک می کند . نتایج کوتاه مدت و بلند مدت هر فعالیت باید بررسی شده و معلوم گردد و فعالیتهای جدید و خلاقانه مورد تشویق قرار گیرند . گاهی نیز لازم است گزینه هیچ فعالیتی انجام نشود انتخاب گردد .

اسلاید 32: مرحله هفتم معمولا بعد از تفکر زیاد و در نظر گرفتن جوانب امر ، تصمیم گیری انجام می شود . مرحله هشتم ارزیابی یک تصمیم از نظر اخلاقی ، هم برای تقسیم حاضر و هم بعنوان فراهم آورنده ای و پایه ای برای تصمیمات اخلاقی آینده است . اگر نتایج قابل پیش بینی نیست ، ممکن است لازم باشد برنامه طرح اصلاح شده یا از گزینه های جایگزینی که اصلی نیستند استفاده شود .

اسلاید 33: ارتباطات قانونی زمانی که پرستار حرفه ای ( متخصص ) در مرکز موافقت شده استخدام شده و مشغول به کار می شود . سه نوع ارتباط قانونی شکل می گیرد . اول ارتباط بین پرستار و فرد استخدام کننده ( کارفرما) شکل می گیرد . دوم رابطه بین پرستار و بیمار و سوم بر اساس قوانین هر ایالت که بر اساس آن قوانین فرد برای انجام کارهای پرستاری و اقدامات پرستاری لازم است تمام آموزشهای لازمه را دیده باشد ( تمام دوره آموزشی را بگذراند) ، این رابطه قانونی بین پرستار و ایالت دولت است . این ارتباطات وظایف قانونی را ایجاد می کند . پرستار مؤظف است از بیمار مسئولانه بطور منطقی و با حفظ احتیاجات مراقبت کند . وظیفه کارفرما این است که قوانین و آئین نامه ها و فرآیندها ، کمک کند وظایف هرچه بهتر انجام شوند . وظیفه پرستار در برابر کشور این است که طبق استانداردهای کار ، به طور قانونی و بر اساس استانداردهای فعالیتی کار کند . وظایف قانونی پرستار مراقبت ویژه قابلیت اجرا دارند و پرستار می تواند در موارد مختلف از قانونی و مقررات مختلف پیروی کند . پرستاران ، بیمارستانها ، بیماران و دیگر مراقبتی بهداشتی – درمانی در انواع مشاجرات قانونی درگیر میشوند ، مانند امحال در کار، انجام کارنادرست از نظر حرفه ای معالجه نادرست ، بی کفایتی ، اقدام فعالیت خود سرانه ، رفتار غیر حرفه ای یا رفتار غیر قانونی .

اسلاید 34: غفلت (قصور) آسیب قانون مدنی به بخشهای مختلفی تقسیم شده است که دو بخش از آن فه غفلت تعهد مرتبط است . قانون تعهدات توافق بین پرستار ( کارمند) کارفرما، و مؤسسه ( کارفرما ) یا بخشهای بیشتر دیگر می باشد . در مقابل ، غفلت ( قصور) یک نوع از اشتباه مدنی ، صدمه ای است که ناشی از معرفی نقض تعهد در انجام وظیفه قانونی است . غفلت عمدی شامل : 1) چیدمان ذهنی نشان دهنده هدف 2) فعالیت زمانی ایجاد می شود که چیدمان فرد برای رسیدن به نتیجه خاص باشد . ، حمله ، ضرب و جرح ، حبس دروغین ( اشتباهی ) تجاوز و نقدی ، و تحمیل عمدی فشار عاطفی ، تماما مثالهایی ار غفلت عمدی هستند . در هر یک از این غفات ها و صدمات ، یک فعالیت ویژه مورد نیاز است و مفهوم مداخله با فرد یا اموال را دارد . حمله و نتهدید یک رفتار عملی است که فرد در موقعیت ترس و هراسی از یک تماس جسمی خشن دارد ، در قانون مدنی مدعی علیه شخصی است که برای تحت آزاد قراردادن دیگران ، تحت تعقیب است ، ضرب و جرح ، تماس یا ارتباط غیر قانونی یا ازار دهنده با مدعی است . حبس اشتباده ، توقیف ، بازداشعت یا محدود کردن دیگران بر خلاف ایشان است . دو نوع تجاوز شامل :1) تجاوز به محدوده شخصی 2) تجاوز به دارایی شخصی این فعالیت ها تحت عنوان دست درازی یا وارد شدن غیر عمدی به حریم فردی یا سایر موارد تبیین می شود . بعلاوه در ارتباط با حفاظت از تحمیل ( فشار ) عاطفی و ذهنی نیز قانون وجود دارد . بدحال در این موارد رفتار ( جورانه) و غیر اصولی باید شدیدا محدود شود . غفلتهای غیر عمدی نقص یا کوتاهی در انجام وظایف پرستاری اگر منجر به صدمه و آسیب شود شامل اهمال عملکرد اشتباه و ترک وظیفه است .

اسلاید 35: اهمال عبارتست از کوتاهی در انجام دستورات بر اساس استاندارد مراقبت که منجر به صدمه و آسیب به بیمار شود . عملکرد اشتباه نوعی از مسئولیت حرفه ای است که بر اساس غفلت بوده و شامل رفتار نامناسب حرفه ای ، نقص وظیفه یا استاندارد مراقبت ، رفتار غیر اخلاقی یا غیر قانونی یا نقص در انجام تمرینات مهارتی مستدل ، تماما منجر به صدمه می شود . ( بحث بعدی را مشاهده کنید ) . ترک وظیفه نوعی از اهمال و غفلت است که در آن وظیفه مراقبت از بیمار باید انجام می شد ، نادیده گرفته شود و منجر به صدمه اسیب بیمار شود . در اینجا نبود مراقبت و یا مراقبت ناقص منجر به این می شود که نهایتا خطر بروز آسیب افزایش یابد .

اسلاید 36: غفلتهای خاص شامل مربوط به حریم خصوصی و شرف ابروی فرد است که مورد تعرض به حریم خصوصی و رسوایی شود .رسوایی (اتهام ) دو نوع است : 1- تهمت ( زبانی ) 2- برچسب زدن ( نوشتن ) رسوایی (اتمام) فقط (صرفا) کلامی یا نوشتن کلمات نیت که منجر به آسیب به آبروی بیمار یا آسیب خوشنامی بیمار شود . اگر واقعا کلماتی بکار می رود می تواند منجر به دعوی بر علیه اتمامی که زده شده شود . تجاوز به حریم خصوصی فرد شامل بی حرمتی فرد ( تعرض به حریم خصوصی) پرستاران بوسیله افشای اسرار محرمانه بیمار بدون اجازه وی ، یا بوسیله عدم پیگیری و انجام تصمیمات مراقبتی بیمار به حریم خصوصی بیمار تجاوز کنند . پرستاران می توانند با موارد اختصاصی زیر از اینمورد اجتناب کنند : 1-حفظ آبروی بیمار و احترام به وی با استفاده از کلمات احترام آمیز آن هم فقط زمانی که ضروری است و مطابق واقع است . 2-در نظر گرفتن حریم خصوصی و استقلال بیمار و حفظ ارتباط حرفه ای با بیمار ( حفظ اسرار بیمار ) .

اسلاید 37: قوانین اجرایی : دومین نوع قوانین که پرستاران با آن درگیر هستند قوانین اجرائیات این حوزه از قوانین در مورد ارتباط پرستار با دولت است ( اعم از قوانین ایالتی یا کشوری ) قوانین اجرایی شامل قوانین مربوط

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید