رسانه، ورزش و جامعه
اسلاید 1: رسانه، ورزش و جامعهارائه:
اسلاید 2:
اسلاید 3: امروزه تعداد زنان ورزشکار که در عرصه های ملی و بین المللی حضور یافته و افتخار افرین می شوند نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در نتیجه انتظار می رود حضور زنان دررسانه ها نمایان تر از سال های گذشته شود. اما در واقع این گونه نیست پوشش خبری رسانه ها در مورد ورزشکاران مرد در مقایسه با زنان خیلی بیشتر بوده و غالب است. زنان در مقایسه با مردان که در ورزش فعالیت دارند پوشش رسانه ای کمتری دارند و آن زمانی هم که زنان در رسانه ها حضور یابند بیشتر به جنبه جنسی زنان توجه می شود و یا به جنبه های زنانه و سنتی زن توجه می شود نه جنبه ورزشی ان این امر نه تنها در ورزش بلکه در جنبه های مختلف جوامع اعم از سیاست، فرهنگ و اقتصاد و . . . است.1. جنسیت و رسانه های ورزشی:
اسلاید 4: نتایج پژوهش ها در امریکا نشان می دهد در برنامه های تلوزیونی و مصاحبه های خبری 9% درصد میهمانان را زنان تشکیل می دهند و فقط ده درصد از زمان برنامه ها صحبت میکنند و بقیه وقت در اختیار مردان قرار میگیرد.در مطالعات مسزودونکن مشخص شد که کیفیت اخبار ورزشی در سال 2004 نسبت به سال های قبل افزایش یافته ولی هم چنان نگاه جنسیتی و شوخی های جنسی با زنان به چشم می خورد.
اسلاید 5: در متن های خبری، مصاحبه ها و تصاویر که از زنان ورزشکار ارائه می شود که انها را به عنوان ابزار جنسی قلمداد می کنند. در بسیاری از تصاویری که از زنان ورزشکار تهیه شده، به جای نشان دادن تلاش های انها عکس های در حالات و زوایایی نشان داده می شود که در واقع نمایان گر نقش سنتی زن یعنی موجود منفعل، غیر رقابتی و ضعیف نشان می دهد.2. زوایای آشکار و پنهان ورزش زنان در رسانه :
اسلاید 6: تمام روز نامه های ملی بریتانیا بر ورزش مردان تمر کز دارند. نتایج تحقیقات که در سال 1992 توسط شورای ورزش بریتانیا انجام شد، نشان داد که تنها 5% درصد از کل فضای ورزشی و روزنامه های بریتانیا به ورزش زنان اختصاص داده شده . 3. مطبوعات ورزشی و زنان :
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.