کسب و کار مدیریت و رهبری

رفتار سازمانی در سطح جهانی

raftare_sazmani_dar_sathe_jahan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رفتار سازمانی در سطح جهانی”

رفتار سازمانی در سطح جهانی

اسلاید 1: فصل 2رفتارسازمانی در سطح جهانیبه نام خدا

اسلاید 2: پس از مطالعه ی این فصل، شما می توانید:شرکت های چند ملیتی را تعریف کنید.اثرات قراردادهای همکاری منطقه ای بر شرکت های چند ملیتی را بیان کنید.با پدیده ی قوم گرایی آشنا شوید.شش بعد چهارچوب کلاک هان و استرادبک را بر شمارید.چهار بعد فرهنگ ملی در چهارچوب هاف استد را توضیح دهید.ویژگی های بعد فرهنگی ایالات متحده امریکا (از تحقیق هاف استد) را بر شمارید.

اسلاید 3: فرانسوی ها با انگلیسی ها فرق دارند،عرب با کانادایی متفاوت است،آلمانی ها با استرالیایی ها تفاوت دارند و ژاپنی ها امریکایی ها متفاوت اند. دریک سیستم اقتصاد جهانی مدیران باید تغاوت های فرهنگی را درک کنند و شیوه مدیره و سازمان های خود را بر آن اساس تعدیا نمایند.رفتار سازمانی در سطح جهانی

اسلاید 4: نتایج حاصل از تحقیقاتی که بر روی تفاوت های کارگران دو کشور آمریکا و ژاپن صورت گرفته است:کارگران آمریکایی 1- تنها کار می کنند. 2- به میزان زیادی جابه جا می شوند. 3- طبق دستور العمل، مسائل را به صورت سیستماتیک حل می کنند. 4- به مسئولیت فردی اعتقاد دارند.

اسلاید 5: 5 - ازتضاد و تعارض پرهیز می کنند. 6- اختیارات و مس‍ئولیت واحد را می پذیرد. 7- به سلسله مراتب اختیارات توجه می کنند. 8- محتاط هستند و ازخطر اجتناب می کنند.کارگران ژاپنی.1- به صورت گروهی کار می کنند. 2- به میزان بسیار کمی جابه جا می شوند.3- برای حل مسائل ابتکار عمل به خرج می دهند. 4- گروه را معرف خود می دانند. 5- به مسولیت گروهی اعتماد دارند. 6- از تضاد و تعارض پرهیز نمی کنند.7- غیر رسمی و رو راست هستند. 8- علاقه ای به پذیرفتن مسئولیت فردی ندارند.9- خطر پذیر هستند و برای رهبران واقعی یا واجد شرایط احترام قايل اند.

اسلاید 6: به دهکده ی جهانی خوش آمدیدپژوهشگران آگاه که درباره امر جهانی به تحقیق می پردازند بر این باورند که بیش از یک دهه است که دنیا به صورت یک هکده ی جهانی درآمده است. ارتباطات و حمل و نقل، شبکه های کامپیوتری و ماهواره ای . این امکان را به وجود آورده اند که افراد در قاره های مختلف، با سرعت بیشتری و فراتر از مرز های ملی با هم ارتباط بر قرار کرده و تجارت جهانی انجام می دهند.

اسلاید 7: در این دهکده جهانی نمی توان به صورتی دقیق کشوری را که شرکت مادر در آن گرفته و محصولاتی را که بدان شرکت یا بدان کشور تعلق دارد، مشخص نمود.واقعیت دهکده ی جهانی را می توان از دیدگاه اثراتی که شرکت های چند ملیتی بر سیستم اقتصاد جهانی دارند و پیدایش همکار های منطقی قراردادهایی که بین کشور ها بسته می شود،مشاهده کرد.

اسلاید 8: کشور های چند ملیتی بیشتر شرکت هایی که مجله فورچون به عنوان 500 شرکت بزرگ و موفق برمی شمارد در زمره شرکت های چند ملیتی قرار می گیرند.یعنی شرکت هایی که در بیش از دو یا چند کشور، به صورت همزمان، فعالیت های عمده دارند و این شرکت ها نتیجه سیستم اقتصاد جهانی هستند.شرکت های چند ملیتیبا استفاده از فعالیت های جهانی خود استراتژی های جهانی را تدوین و ارائه می نمایند. به جای این که فعالیت های خود را درون مرز های محلی محدود کنند در سطح گیتی به رقابت می پردازند و در پی کسب مزایا و امکانات اقتصادی در می آیند.

اسلاید 9: قرار دادهای منطقه ایدر سایه پیدایش قراردادهای همکاری منطقه ای، مرزهای ملی مخدوش و تا حد زیادی کمرنگ شده است. 1- اتحادیه اروپا2- نفتا3- اروپای شرقی

اسلاید 10: اتحادیه ی اروپا در 1993 ایالات متحده اروپا به وجود آمد. اتحادیه اروپا از 335 میلیون نفر و 15 کشور تشکیل می گردد: فرانسه، دانمارک، بلژیک، یونان، ایرلند، ایتالیا ، لوکزامبرگ، هلند، پرتغال، اسپانیا، انگلستان،اتریش،فنلاند، سوئد و آلمان.اینک همه ی انها به صورت یک بازار در آمده اند. از نظر مسافرت ، استخدام ، سرمایه گذاری و بازرگانی مرز های ملی از بین رفته و جریان آزاد پول، کارگر،کالا و خدمات در سراسر خاک این کشور ها مشاهده می شود.

اسلاید 11: انگیزه اصلی برای این 15 کشور جهت اتحاد وتقویت وضع خود در برابر کشورهای بزرگ صنعتی مثل امریکا و ژاپن بود هنگامی که آنها بصورت کشورهای جداگانه بودند برای یکدیگر موانعی بوجود می آوردند. ولی اتحادیه نوین این امکان را بوجود آورده است که شرکتهای اروپائی بتوانند در یک بازار منحصر بفرد که از بازار داخلی ومحلی آمریکا یا ژاپن بزرگتر است کالاها و خدمات خود را عرضه نمایند.

اسلاید 12: نفتا (قراردادتجارت آزاد آمریکای شمالی ) که در ژانویه 1994 بین سه کشور آمریکا و مکزیک وکانادا به امضاء رسید و باعث شد بزرگترین و ثروتمندترین بازار تجاری با جمعیتی بالغ بر 370 میلیون نفر که سالانه 65 تریلیون دلار بین آنها مبادله می شود بوجود آید .نفتا باعث شد که سیستم اقتصادی این سه کشور وابستگی بیشتری به یکدیگر پیداکنند. با وجود اینکه این سه کشور دارای سیستمهای سیاسی وتاریخهای فرهنگی متفاوت هستندهمجواری آنها از نظر جغرافیایی باعث شده است که بتوانند دربازارهای جهانی یک مشارکت اقتصادی قوی بوجود آورند . نفتا

اسلاید 13: درسالهی اخیر با اتحاد مجدد دو آلمان و سقوط کمونیسم ونیز گسترش سیستم سرمایه داری باعث شده است دنیا به صورت یک بازار کوچک درآید . شرکتهای چند ملیتی باید به بازارهای جدید دست اندازی کنند . رواج و گسترش بازار آزاد در کشورهای اروپائی شرقی باعث افزایش ارتباطات دوجانبه وچند جانبه بین سازمانها و کشورها شده است ودر نتیجه نه تنها بازارهای مصرف بالقوه ای به وجود آمده است بلکه نیروهای کارمتخصص و ارزان می تواننند به راحتی از مرزها بگذرند.

اسلاید 14: رویارویی با مسائل بین المللیسیستم اقتصاد جهانی برای مدیران مسائل و مشکلاتی را به وجود می آورد که آنها درواحدهای موجود ودر درون مرزهای یک کشور هرگز با آن مشکلات روبه رو نمی شوند. مدیران با سیستمهای سیاسی وحقوقی وقانونی متفاوت رو به رو می شوند. از نظر سیاستهای مالیاتی و جو با محیط اقتصادی باید با شرایط جدیدی دست و پنجه نرم کنند. همچنین آنها باید با فرهنگهای ملی متفاوتی رو به رو شوند .بنابراین ما به این موضوع توجه می کنیم که چرا مدیران ( به ویژه آنان که در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده ودر آنجا بزرگ شده اند ) می پندارند که اداره کردن افراد در سرزمینهای بیگانه تا آن اندازه مشکل است .

اسلاید 15: آمریکایها تنها ملتی هستند که به مرض خود جهان بینی دچار می باشند یعنی آنها دنیا را تنها از دیدگاه وزاویه خاص خود نگاه می کنند . کسانی که چنین دیدگاهی دارند متوجه نمی شوند که ملتهای مختلف و گوناگون شیوه های دیگری از زندگی دارندو به روشهای دیگر کار می کنند .  همچنین امریکایی ها از این جهت مورد انتقاد قرار گرفته اند که به شدت قوم قوم پرستند. آنان بر این باورند که ادات و رسوم و ارزشهای فرهنگی شان برتر از سایرین است.کوته نظری

اسلاید 16: نباید چنین فرض کردکه تنها آمریکایی ها درخاک خارجیها دست اندازی می کنند. جهان فرهنگی یک مسیر دو طرفه است . سرمایه گذاران خارجی کنترل بیش از 12%از واحدهای تولید آمریکارا دراختیار خود دارند وبیش از 3 میلیون آمریکایی را استخدام کرده اند. تنها در یک سال سرمایه گذاران خارجی حدود 400 شرکت آمریکایی را به قیمتی حدود 60میلیارد دلار خریداری نمودند. ولی این سرمایه گذاران خارجی با همان مسائل ومشکلاتی روبه رو هستند که مدیران آمریکایی در فراسوی دریاها، درکشورهای دیگرباآنها روبه رو بوده اند یعنی آنها هم دچار همین لغزش واشتباه شده اند .خارجیها در آمریکا

اسلاید 17: به کودکان آمریکایی می آموزند که به ارزشهای فردی وغربگرایی اهمیت بدهند برعکس به کودکان ژاپنی تلقین می شود که به صورت گروهی و تیمی بازی کنند و در گروه سازش داشته باشند و این اختلاف بیانگر فرهنگهای متفاوت است .بیشتر افراد نمی دانند که فرهنگ چگونه رفتارآنها را شکل داده است. فرهنگ همانند آب برای ماهی است .ارزیابی تفاوت بین کشورها

اسلاید 18: بیشتر افراد نمی دانند که فرهنگ چگونه رفتارآنها را شکل داده است. فرهنگ همانند آب برای ماهی است.آب همیشه وجود دارد ولی ماهی از وجود آن آگاه نیست .گرچه نمی توان فرهنگ کشورهای خارجی را بر اساس گفته های بومیان سنجش و ارزیابی قرار داد ولی تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و می توان بر آن اساس به تفاوت بین فرهنگها پی برد.

اسلاید 19: گرچه نمی توان فرهنگ کشورهای خارجی را بر اساس گفته های بومیان سنجش و ارزیابی قرار داد ولی تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و می توان بر آن اساس به تفاوت بین فرهنگها پی برد.

اسلاید 20: تحقیق کلاکهان واسترادبکتحقیقی که کلاکهان و استرادبک انجام دادند یکی از مشهورترین تحقیقاتی است که در زمینه تجزیه وتحلیل اختلافات فرهنگی انجام شده است . این تحقیق یا چارچوب توانسته است به 6 بعد فرهنگی توجه کند که عبارتند از : رابطه با محیط ، توجه به زمان ، ماهیت فرد، توجه به فعالیت ، توجه به مسئولیت و مفهوم فضا .

اسلاید 21: آیا فرد تابع محیط است و با آن هماهنگی می باشد، یا می تواند آن رادر سلطه خود درآورد؟ در کشور های خاور میانه، مردم از این دیدگاه به زندگی نگاه می کنند که از قبل تعیین شده است.هنگامی که رویدادی رخ میدهد آنها آن را خواست خدا می دانند و افراد درصد برمی آیند تا هدف هایی رو تعیین کنند، ولی انحراف از هدف عواقب وخیمی در پی نخواهد داشت. بر عکس آمریکایی ها و کانادایی ها بر این باورند که می توانند طبیعت را کنترل کنند. رابطه با محیط

اسلاید 22: برای مثال، آنهاهر سال میلیون ها دلار برای پیدا کردن راه علاج سرطان هزینه می کنند. در این روش هدف ها دقیق و مشخص می گردند و افراد انتظار دارند به این هدف ها برسند و در صورت ناتوان ماندن باید عزامت سنگینی بپردازند. یک دیدگاه هم در بین این دو طیف یا دو موضوع قرار دارد. افرادی که دارای چنین دیدگاهی هستند می کوشند تا خود را با طبیعت هماهنگ کنند. در بسیاری از کشور های خاور مردم می کوشند تا با محیط از در سازش درآیند.

اسلاید 23: آیا فرد تابع محیط است و با آن هماهنگی می باشد، یا می تواند آن رادر سلطه خود درآورد؟ در کشور های خاور میانه، مردم از این دیدگاه به زندگی نگاه می کنند که از قبل تعیین شده است.هنگامی که رویدادی رخ میدهد آنها آن را خواست خدا می دانند و افراد درصد برمی آیند تا هدف هایی رو تعیین کنند، ولی انحراف از هدف عواقب وخیمی در پی نخاهد داشت. بر عکس آمریکایی ها و کانادایی ها بر این باورند که می توانند طبیعت را کنترل کنند. برای مثال،آنهاهر سال میلیون ها دلار برای پیدا کردن راه علاج سرطان هزینه می کنند. در این روش هدف ها دقیق و مشخص می گردند و افراد انتظار دارند به این هدف ها برسند و در صورت ناتوان ماندن باید عزامت سنگینی بپردازند. رابطه با محیط

اسلاید 24: یک دیدگاه هم در بین این دو طیف یا دو موضوع قرار دارد. افرادی که دارای چنین دیدگاهی هستند می کوشند تا خود را با طبیعت هماهنگ کنند. در بسیاری از کشور های خاور مردم می کوشند تا با محیط از در سازش درآیند.

اسلاید 25: آیا فرهنگ کشور به زمان گذشته حال یا آینده توجه می کند؟ جوامع از نظر ارزشی که برای زمان قائل می شوند، تفاوت هایی دارند.در فرهنگ های غربی وقت طلاست و باید یه بهترین شکل از آن استفاده کرد. امریکایی ها به زمان حال و آینده نزدیک توجه می کنند.سازمان هایی که در آمریکای شمالی قرار دارند، افراد خود را هر 6 ماه یا یکسان یک بار مورد ارزیابی قرار می دهند. بر عکس ژاپنی ها دیدگاهی بلند تر دارند و عملکرد ها را در دوره های بلند مدت مورد ارزیابی قرار می دهند.توجه به زمان

اسلاید 26: ایتالیایی ها به گذشته توجه می کنند، سنت پرست هستند و می کوشند روشها و سنتهای تاریخی را حفظ کنند. آگاهی از دیدگاه فرهنگ و جامعه به زمان می تواند باعث شود که ما به اهمیت مقطع زمانی توجه کنیم.

اسلاید 27: ماهیت فرداین پرسش مطرح است که آیا فرهنگ کشورانسان را موجودی خوب، بد یا آمیزه ای از این دو می داند ؟ در کشورهای جهان سوم افراد اصولا خود را منزه و قابل اعتماد می دانند و شیوه مدیریت مشارکتی در آن کارساز است. از سوی ذیگر کوره شمالی دیدگاه متفاوتی در باره ماهیت انسان دارد وآن را موجود بدی می داند.

اسلاید 28: شیوه رهبری در آن خودکامه است. در آمریکای شمالی این دیدگاه در وسط طیف قرار دارد. افراد اصولا خود را خوب می دانند ولی مواظب هستند که کسی از خوبی آنان سوء استفاده نکند و رهبری بر مشارکت افراد تاکید می کند ولی به محض مشاهده انحراف درصدد بر می آید که امور را به صورتی دقیق کنترل نماید.

اسلاید 29: توجه به فعالیتدربرخی ازفرهنگها به عمل یا کار توجه می شود. در این جوامع بر انجام کارها تاکید زیادی می گردد (مانند آمریکای شمال) در برخی از فرهنگها به بودن یا زندگی در لحظه حال توجه و تأکید می شود .

اسلاید 30: در این فرهنگها به موضوع تجربه زندگی و رسیدگی به خواسته های آنی تاکید زیادی می شود (مانند مکزیک) ولی بازهم در برخی از کشورها مسأله کنترل نفس مطرح است و به اصطلاح در بارهلذت ترک لذت داد سخن می دهند ، خواسته و تمایلات خود را سرکوب می کنند و رابطه آن را با کاری که انجام می دهند ، قطع می نمایند (مانند فرانسه).

اسلاید 31: باتوجه به رفاه حال دیگران وتعیین مسئولیتها، می توان جوامع و فرهنگها را طبقه بندی کرد. برای مثال آمریکایها بسیارفردگرا هستند. آنها با استفاده ازویژگیهای شخصی وموفقیتها می کوشند تا تصویری ازخود ارائه نمایند. آنان براین باورند که هرکس مسئولیت شخصی خود را برعهده دارد. توجه به مسئولیت

اسلاید 32: در کشورهای چون مالزی به گروه توجه می شود. افراد خود مسئول گروه می دانند ، براتحاد ، وفاداری وهماهنگی گروه تاکید می شود ، در فرانسه و بریتانیا به روابط موجود درسازمان وسلسله مراتب اختیارات توجه می شود. دراین کشورها ، گروههابا توجه به سلسله مراتب موجود در جامع وضع یا موفقیت خود را تعیین می کنند.

اسلاید 33: مفهومفضاآخرین بعدی که در چارچوب معروف کلاکهان و استرادبک ارائه می گردد به مالکیت فضا مربوط می شود دربرخی از فرهنگها کارها درمحیط باز وعمومی انجام می شود (مانند ژاپن ) درانتهای دیگرطیف وضع به گونه ای است که امورجنبه خصوصی پیدا می کند (مانند آمریکای شمالی) و بازاینکه در تعدادی ازجوامع و فرهنگها شیوه عمل به گونه ای است که در وسط این طیف قرارمی گیرند ، یعنی ترکیبی از دفاترعمومی خصوصی و هستند.

اسلاید 34: الگوی کلاکهان و استرادبک در موارد ابعاد فرهنگیرابطه مردم با طبیعتسلطه گریهماهنگیانقیادزمان از دیدگاه فرهنگگذشتهحالآیندهماهیت مردمخوبمختلطبدتوجه کردن به کاربردن یا هستیکنترل کردنانجام دادنرابطه مردم با یکدیگرفردگراییگروهطبقاتی مفهوم فضاخصوصیمختلطعمومیبعد ارزشمتغیر ها

اسلاید 35: تحقیق دیگری که شهرت زیادی دارد به وسیله گرت هاف استد درباره اختلافات و گوناگونی فرهنگها انجام می شود . هاف استد تحقیق خود را (از نوع پیمایشی یا زمینه یابی ) بر روی بیش از116 هزار کارگر و کارمند مشغول در40 کشور ، که همگی برای یک شرکت بزرگ بین المللی کارمی کردند ، انجام داد . پایگاه این داده ها به گونه ای بود که توانست اختلافات مربوط به شیوه های مختلف عملکرد وسیاستهای متفاوت شرکتهای مختلف را ازبین ببرد. تحقیق هاف استد

اسلاید 36: بنابراین ازهرنوع اختلافی که دراین کشورها مشاهده می شد مربوط به فرهنگ ملی آنها بود .هاف استد به چه نتیجه ای رسید؟ پایگاه بزرگ داده ها این نکته را تأیید کرد که فرهنگ ملی می تواند برارزشهای کاری و نگرشهای فرد اثرات جدی بگذارد .مساله مهمتر اینکه هاف استد به این نتیجه رسید که مدیران و کارکنان ازچهار بعد فرهنگ ملی با یکدیگر تفاوت دارند که عبارتنداز: 1) فردگرایی در مقایسه با جمع گرائی ، 2) اختلاف در قدرت ، 3) اجتناب از پدیده عدم اطمینان و4) مردسالاری در مقایسه با زن سالاری

اسلاید 37: مقصود از فردگرایی وجود یک چارچوب اجتماعی نه چندان منسجم است که افراد بیشتربه منافع خود توجه می کنند و تنها به افراد بسیارنزدیک خانواده رسیدگی می نمایند. برعکس جمع گرایی به این معنی است که یک چارچوب اجتماعی محکم وجود دارد و افراد انتظاردارند سایر کسانی که دراین گروه قراردارند (مثل سازمان) به آنان توجه کنند و هرگاه با مساله یا مشکلی رو به روشدند به حمایت ازآنان برخیزند. آنان احساس می کنند که باید به گروه وفاداری زیادی داشته باشند.فردگرایی در مقایسه با جمع گرایی

اسلاید 38: پژوهشگرمزبوربه این نتیجه رسید که میزان فرد گرایی دریک کشوربا ثروت آن کشوررابطه ی مستقیم دارد. درکشورهای ثروتمند ، مثل ایالات متحده، بریتانیای کبیر،هلند افراد بسیارفرد گرا و درکشورهای فقیرمثل کلمبیا و پاکستان افراد جمع گرا می باشند.

اسلاید 39: اختلاف قدرتبه صورت طبیعی، ازنظرتوانایی های فکری وجسمی افراد متفاوت اند.این اختلاف، به نوبه خود موجب بروزاختلاف درثروت وقدرت می شود .هاف استد برای نوع برخورد جامعه از این واقعیت که قدرت به صورت نابرابر در سازمان و نهادها توزیع شده است از عبارت یا اصطلاح اختلاف قدرت استفاده کرد .

اسلاید 40: در کشورهای چون فیلیپین ، ونزوئلا وهند اختلاف و فاصله قدرت زیاد است . در کشورهای که اختلاف قدرت اندک است افراد نابرابری های زیادی در سازمان مشاهده نمی کنند . مقامات ارشد دارای قدرت هستند، ولی زیردستان از آنها واهمه ای ندارند . نمونه آن کشور اتریش است که درآنجا اختلاف قدرت بسیار اندک است .

اسلاید 41: اجتناب از پدیده عدم اطمینان ما دردنیایی نامطمئن زندگی می کنیم . آینده ناشناخته ومبهم بوده وخواهد بود. جوامع مختلف در برابر پدیده عدم اطمینان به روشهای گوناگون از خود واکنش نشان می دهند. در برخی از جوامع افراد واعضای جامعه می کوشند تا پدیده عدم اطمینان را بپذیرند. افراد این جوامع از خطر روی گردان نیستند. آنها در برابر رفتار و عقاید مخالف بردبار هستند،زیرا این عقاید یا رفتار موجب تهدید و وحشت آنان نمی شود.

اسلاید 42: هاف استد در باره این جوامع می گوید که آنها از نظر اجتناب از پدیده عدم اطمینان در سطح پایینی قرار دارند. یعنی ، افراد به صورت نسبی احساس امنیت می کنند . مانند سنگاپور ، سوئس و دانمارک . جامعه ای که از نظر اجتناب از پدیده عدم اطمینان در سطح بالایی قرار دارد بدین گونه است که افراد دچار اضطراب و وحشت شدید می شوند و در برابر آینده مبهم تنش زیاد از خود نشان می دهند و پرخاشگر ونا آرام هستند و دارای قوانین و مقرارت رسمی می باشند مانند ژاپن ، پرتقال و یونان.

اسلاید 43: مردسالاری در مقایسه با زن سالاری از دیدگاه هاف استد ، در برخی از جوامع به هردو گروه مرد وزن اجازه داده می شود تا نقشهای متفاوتی به عهده گیرند.مردسالاری به جوامعی اطلاق می شود که بر مسأله و ابراز وجود و کسب پول و ثروت و اشیای مادی توجه می شود و به مسأله مراقبت از دیگران اهمیت زیادی نمی دهند.

اسلاید 44: هاف استد به این نتیجه رسید که ژاپن یک جامعه مرد سالار است.در انتهای دیگر طیف ، کشور هلند قرار دارد که بسیار زن سالار است .ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر در تحقیق هاف استد:در مقایسه 40کشور توجه به چهار بعد، هاف استد فرهنگ حاکم بر ایالات متحده آمریکا را به شرح زیر بیان کرد :* از دیدگاه فردگرایی و جمع گرایی آمریکایها بسیارفردگرا هستند واز این نظر بیشترین نمره را آورده اند.*از دیدگاه اختلاف قدرت ،در سطحی پایین تر از میانگین قرار می گیرند.* از نظر اجتناب از پدیده عدم اطمینان تقریبا اندکی زیر متوسط قرار می گیرند .*از دیدگاه مردسالاری و زن سالاری به طور متوسط بالاتر از مینگین قرار می گیرند و به مردسالاری گرایش دارند. 

اسلاید 45: این نتایج با تصویری که دنیا از ایالات متحده آمریکا دارد ناسازگاراست . وقتی می گوییم مردم آمریکا از نظر اختلاف قدرت ، پایین تراز میانگین قرار دارند، بدان معنی است که می توان انتظار داشت نوع حکومت مطلوب برای آنها دمکراسی باشد.

اسلاید 46: رفتارسازمانی در سطح جهانی بیشتر مفاهیمی که مجموعه دانشی بنام «رفتار سازمانی »را تشکیل می دهد به وسیله آمریکایها در رابطه با مسائل آمریکایی به وجود آمده است و این بدان معنی است که همه مفاهیم واصولی که شما در فصلهای مختلف کتاب مبانی رفتار سازمانی می خوانید نمی توانند کاربرد جهانی داشته باشند.هر قدر فرهنگ یک کشور با فرهنگ آمریکا تفاوت داشته باشد به سبب اختلاف فرهنگی آن کشور باید در کاربرد اصول و مفاهیم رفتار سازمانی تغییراتی در خود بدهد و نباید به صورت در آن باره قضاوت کرد .

اسلاید 47: خسته نباشید

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید