Rahbari-Modiriat_Dolati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رهبری”

رهبری

اسلاید 1: رهبريLeadership

اسلاید 2: تدبيرهاي نو بياموز يا بساط برچين پژوهشي نشان مي‌دهد كه : در حال حاضر بركناري مديران به سبب ضعف مديريت ده بار بيشتر از ده سال پيش است. بركناري مديران نه به آن دليل است كه مديران امروز از مديران گذشته ضعيف تر شده‌اند، بلكه زمانه‌اي نو در رسيده‌است و آنان كه قادر نيستند تا دانسته‌هاي خود را به روز درآورند و خود را با تحولات تطبيق دهند محكوم به فنا هستند

اسلاید 3: رئيس يك تنهپيتر دراكر مي‌نويسد:90% از مشكلات كنوني ما در سمت مدير عاملي، ريشه در انديشه سنتي رئيس يك تنه دارد.

اسلاید 4: چتر طلاييالوين تافلر (در جابجايي در قدرت): در جهان كسب و كار، شركت‌هاي غول آسا را مي‌بينم كه تجزيه شده و دوباره با هم تركيب مي‌شوند و مديران اجرايي آن‌ها در كنار هزاران تن كاركنان آنان مثل آشغال دور ريخته مي‌شوند. يك چتر طلايي يا بسته‌اي پول و مزايايي بازخريد كه موقع خدا حافظي به آنان داده مي‌شود، ممكن است شوك فرود آمدن را براي مدير طراز اول قدري كم كند.

اسلاید 5: صفت‌هاي بايسته يك رهبر در سالهاي اخير بطور بي‌سابقه‌اي شاهد كنار گذارده شدن مديران عامل شركتهاي بزرگي نظير زيراكس، كداك، كوكاكولا و غيره بوده‌ايم. آمار نشان مي‌دهد كه از سال 1995 تا سال 2000، حدود 34 درصد از مديران عامل صد شركت اول دنيا اخراج شده‌اند. يكي از مديران اخراج شده مي‌گويد: «من كوچك نشده‌ام، دنيا بزرگتر شده است.» آيا براي رهبري سازمان‌ها در اين دنياي بزرگ آمادگي داريم؟

اسلاید 6: تدبيرهاي نو بياموز يا بساط برچين! وارن بنيس مي‌نويسد: ما در دوره گذار هستيم، گذار از يك نظام كهنه به يك نظام نو و همه فشارها و ناراحتي‌ها در اثر مقايسه با مفروضات كهنه تشديد مي‌شوند. اما انسان‌ها به شدت انطباق پذير و خلاق هستند. در اين فرايند آنچه كه به ياري مديران مي‌آيد يادگيري سريع است . در عصر انفجار اطلاعات و زمانه‌اي كه آموخته‌ها به سرعت كهنه مي‌شوند، آنچه مهم است ميزان دانسته‌هاي ما نيست بلكه سرعت يادگيري ماست.

اسلاید 7: اكسير بينش گستردههنري كيسينجر: وظيفه رهبر آن است كه مردم خود را از جايي كه هستند به جايي كه نبوده‌اند انتقال دهد. عموم مردم به طور كامل بر جهاني كه در درون آن زندگي خود را به پيش مي‌برند، آگاهي ندارند. رهبران بايد از اكسير بينش گسترده و ژرف برخوردار باشند. آن رهبراني كه از چنين بينش و آينده نگري بي بهره‌اند در نهايت ناكامند و با شكست روبرو مي‌شوند، حتي اگر در لحظه چيرگي افرادي سرشناس و محبوب باشند.

اسلاید 8: رهبری- مربی گري رهبران مثل مار پوست مي‌اندازند و پوست سازمان‌ها را مي‌كنند. جك ولش پس از بازسازي GE خود را مربي و كمك‌رسان سازمان معرفي كرد. دراكر مي‌گويد رهبران آقاي خودشان نيستند،‌ خدمتگزار سازمان هستند. فرقي نمي‌كند كه سازمان دولتي باشد يا خصوصي،‌ كسب و كار باشد يا بيمارستان يا قلمرو استحفاظي.

اسلاید 9: چند فرضيه كشور ها مجمع الجزايري از سازمان‌ها هستند.ميزان توسعه كشورها رابطه مستقيمي با ميزان توسعه سازمان هايش دارد.سازمان ها تا سرحد دانش و قابليت‌هاي رهبرانشان توسعه مي‌يابند.ناتواني رهبران سازماني علت اصلي توسعه نايافتگي ملي است.

اسلاید 10: يك استدلال و نتيجه گيريآيا رهبري شرح وظيفه شغلي در سازمان است يا عنوان شغلي خاص است؟اگر شرح وظيفه شغلي خاص است آن شغل كدام است و اگر شغلي مستقل است چرا در سازمان‌ها فرد يا گروهي را براي اين كار منصوب نمي‌كنيم؟آيا با اين استدلال مي‌توان رهبري را موضوعي ساماندهي نشده در سازمان‌ها تلقي كنيم.

اسلاید 11: رهبری و تحولعوامل تغییرنهاده های تولید؟محصول و خدمت رهبرانمدیران

اسلاید 12: تحول آفريني-زیر و رو کردنتحول آفريني يعني زير و رو كردن بنگاه، به چالش گرفتن كليه اصول ارزشي،‌ روال‌هاي گذشته،‌ فرايندهاي آزموده شده و واقعي و نيز تجديد نظر در خرد متعارف و جايگزين كردن آنها با انگاره‌ها، پارادايم‌ها و رويه‌هاي بكلي متفاوت و متناسب با سمت‌گيري سازمان براي آينده.

اسلاید 13: تحول آفريني-فاصله دو رویداددر سازمان شما ميانگين فاصله بين دو حادثه شگفت‌انگيز و غرورآفرين چقدر است؟

اسلاید 14: يك سوالآيا از فرايند آموزش رهبر توليد مي‌گردد؟

اسلاید 15: رهبري-قابلیت اکتسابی رهبري قابليتي است اكتسابي و نه ذاتي، در بدن انسان هيچ ژني وجود ندارد كه خاصيت رهبري داشته باشد. رهبران بزرگ دنيا خود بر يادگيري اذعان دارند و تحقيقات دامنه‌دار و طولاني در اين زمينه به اکسیر ديگري جز آن نرسيده‌است. ويژگي‌هاي ذاتي افراد حداكثر مي‌توانند ظرفيتي براي فراگيري علوم رهبري بيافرينند.

اسلاید 16: صفت‌هاي بايسته يك رهبر جان ماكسول در كتاب صفت‌هاي بايسته يك رهبر21 صفت يا ويژگي را براي مديران ضروري دانسته و در باره هريك به تفصيل توضيح ميدهد. وي معتقد است هر چيزي از رهبري شروع و به رهبري ختم مي‌شود و نطفه رهبري در درون هر كس قرار دارد. اگر مقام رهبري را در درون خود به دست آوريد، در برون هم مي‌توانيد همان رهبري باشيد كه خود مي‌خواهيد.

اسلاید 17: صفت‌هاي بايسته يك رهبر6- شجاعت7-قدرت تشخيص8- تمركز9- بزرگواري10- ابتكار1- شخصيت2- جاذبه3- تعهد4- ارتباط5- لياقت

اسلاید 18: صفت‌هاي بايسته يك رهبر17- امنيت خاطر18- تسلط بر نفس19- خدمتگزاري20- بياموزيد21- آينده بيني و قدرت تشخيص11- گوش دادن12- شور و شوق13- نگرش مثبت14- مشكل گشايي15- روابط16-مسئوليت

اسلاید 19: سر چشمه قدرت رهبري كجاست؟قدرت پاداشقدرت كنترل پاداش و دستمزد نظير حقوق، پرداخت‌هاي اضافي، ارتقا، جايزهقدرت رياست قدرت تنبيه و زور قدرت مرجعيت اينكه ديگران رهبر را دوست دارند و دوست دارند كه به مركز قدرت نزديك شده و در آن جا شناسايي شوند.

اسلاید 20: سر چشمه قدرت رهبري كجاست؟قدرت تخصصيرهبران به دانشي كه ديگران نياز دارند مجهزندهمه از سودمندي دانش رهبري مطلع هستند. و بارها از اين منبع در مسائل سازماني و شخصي برخوردار شده‌اند. نياز به رهبري بايد حس شود.قدرت مشروعيت قدرت سبقه در پاكدامني قدرت الگو و اسوه بودن

اسلاید 21: رهبری- ظرفیترهبري عبارت است از ظرفيت پيشگامي در خلق ساختاري اجتماعي و طراحي سازماني كه بتواند الهام‌بخش كاركنان در پيروي از او شده،‌ سرمايه معنوي توليد كرده و مزيت رقابتي بدست آورد.

اسلاید 22: ويژگي‌هاي رهبريايجاد كننده چشم انداز مشترك و الهام دهنده ارزش‌ها و جذابيت‌هاي اتحاد براي حركت در مسير آن است.شناخت و تاثيرگذاري بر فرهنگ سازماني را مهمترين وظيفه خود مي‌داند. توسعه انساني را زير ساخت اهداف سازمان ميداند.هر انساني را سرشار از هوشمندي‌هاي منحصر به خود مي‌داند و به آموزش‌هاي يكسان سازي افراد اعتقاد چنداني ندارد.

اسلاید 23: ويژگي‌هاي رهبري شكوفا كننده قابليتهاي كاركنان است. احساس كاركنان را نسبت به قابليتها، ارزشها، شغل، خانواده و زندگي خودشان ارتقا مي‌بخشد. زمان در سيطره مديريت و نه محدود كننده اوست. شيفته اصول ارزشي و اخلاقي است. رسالت افراد و سازمان را هم راستا مي‌كند. در كنار گذاري افراد غير يادگيرنده درنگ نمي‌كند.

اسلاید 24: ارزيابي كننده و جانشين پرور است.توان افزا، انگيزه دهنده و صبور است.پيوسته در صدد غنا بخشيدن به مشاغل است.مملو از عطوفت و بخشش است.مدير و هم زمان پدر خوبي است. با هم راستا سازي ساختارهاي دروني و بيروني بسوي چشم اندازها گام برميدارد.شور و شوق آفرين و در عين حال حافظ مرزهاي اخلاقي سازماني است.ويژگي‌هاي رهبري

اسلاید 25: ويژگي‌هاي رهبريبه تعالي سازمان مي انديشد.زمينه هاي يادگيري را براي همه گسترش مي‌دهد.يادگيري منتهاي علايق اوست.به افراد نه جهت كه قطب نما مي‌دهد.از قدرت مبتني بر اصول بر خوردار است.هر جا لازم باشد از الگوي مشاركتي و يا اقتضايي بهره مي جويد

اسلاید 26: پارادايم‌هاي قديمي شدهساختار سازماني، دستورالعمل‌هاي روشن و صريح، تنبيه و پاداش،‌ ديوان سالاري،‌ شرح وظايف،‌ دارايي‌هاي ملموس،‌ يك پست و يك نفر، یک مدیر 7 زیردست، شغل و پول در سازمان خوشبختی در خانواده، یک شغل یک عمر، تکیه بر تولید، آموزش شاه کلید انسان سازی، مدیریت یک نفره، دستور، رهبر همه‌کاره سازمان، قرارداد دستمزد و دیگر هیچ، تفویض اختیار، وفادار سازمانی، از آشپزی تا تبلیغات

اسلاید 27: رهبري و EFQM

اسلاید 28: EFQMو رهبري a1- رهبران، مأموريت، آرمان و ارزشها واصول اخلاقي را ايجاد و خود الگوي فرهنگ برتري هستند. b1- رهبران شخصاٌ براي اطمينان يافتن از ايجاد و توسعه و بكارگيري سيستم‌هاي مديريت و بهبود مستمر آنها مشاركت مي‌نمايند.c1- رهبران با مشتريان و شركا و نمايندگان جامعه در تعامل هستند.d1- رهبران به كاركنان سازمان انگيزه داده و از ايشان حمايت و قدرداني مي‌نمايند.e1–رهبران تعيين كننده و پشتيبان تغييرات سازماني هستند.

اسلاید 29: تدوين و توسعه ماموريت، آرمان و فرهنگ سازمان تدوين و ايفاي نقش الگوي ارزشها، اخلاقيات و مسئوليت‌هاي اجتماعي پشتيباني‌كننده فرهنگ‌ سازماني بازنگري و بهبود اثربخشي رفتار شخصي رهبري مشاركت شخصي و فعال در عمليات بهبود ايجاد انگيزه و تشويق توان‌افزايي (تفويض اختيار)، خلاقيت ‌و نوآوري؛ براي مثال از طريق تغيير ساختار سازماني، يافته‌هاي يادگيري و فعاليت‌هاي بهبود تشويق، پشتيباني و عمل بر اساس يافته‌هاي فعاليت‌هاي يادگيري الويت‌بندي فعاليت‌هاي بهبود ايجاد انگيزه و تشويق همكاري‌هاي درون‌ سازماني a1 -رهبران، مأموريت، آرمان و ارزشها واصول اخلاقي را ايجاد و خود الگوي فرهنگ برتري هستند.

اسلاید 30: تنظيم ساختار سازماني در جهت تحقق خط‌مشي‌ و راهبرد اطمينان از ايجاد، توسعه و بكارگيري سيستمي براي مديريت فرآيندها تعيين مالك مشخص براي فرآيندها (Process ownership )اطمينان از وجود فرآيندي به منظور ايجاد، توسعه، استقرار و بروزآوري خط‌مشي و راهبرداطمينان از ايجاد و توسعه فرآيندي به منظور اداره و هدايت موثر سازمان اطمينان از ايجاد و بكارگيري فرآيندي براي اندازه‌گيري، بازنگري و بهبود نتايج كليدي اطمينان از ايجاد و بكارگيري فرآيند يا فرآيندهايي به منظور ايجاد انگيزه، شناسايي، طراحي و بكارگيري بهبودها براي كاراتركردن رويكردها، مثلاً با استفاده از خلاقيت، نوآوري و فعاليت‌هاي يادگيري b1- رهبران شخصاٌ براي اطمينان يافتن از ايجاد،توسعه و بكارگيري سيستم‌هاي مديريت و بهبود مستمر آنها مشاركت مي‌نمايند.

اسلاید 31: تماس حاصل كردن، درك و پاسخگويي نيازها و توقعات ايجاد شراكت‌هاي سازماني و مشاركت در آن‌ها برقراري و حضور در فعاليتهاي بهبود مشترك (با شركاي سازماني)قدرداني از افراد و گروه‌هايي از ذي‌نفعان براي خدمت، وفاداري و ... ايشان به كسب و كار مشاركت در گروه‌هاي تخصصي، كنفرانسها و سمينارها، به ويژه ترويج و حمايت از تعالي ترويج، حمايت و اهتمام به فعاليت‌هايي با هدف بهبود زيست محيطي جهاني و خدمات سازمان به جامعه، از منظر احترام به حقوق و علايق نسل‌هاي آينده c1- رهبران با مشتريان و شركا و نمايندگان جامعه در تعامل هستند.

اسلاید 32: رهبران شخصاً ماموريت، آرمان، ارزشها، خط‌مشي و استراتژي، برنامه‌ها، اهداف كوتاه مدت و بلند مدت سازمان را براي كاركنان تبيين مي‌كنند. در دسترس بودن، همدلانه گوش دادن، وحدت آفريني و پاسخگويي به كاركنان شركت كمك و پشتيباني كاركنان جهت دسترسي به برنامه‌ها، اهداف بلندمدت و كوتاه مدت ايشان ايجاد انگيزه و توانمندسازي كاركنان جهت مشاركت كردن در فعاليت‌هاي بهبود قدرداني بهنگام و مناسب از تلاش فردي و تيمي در تمامي سطوح سازمان ترويج و تشويق فرصت‌هاي مساوي و گونه‌گوني (Diversity) d1- رهبران به كاركنان سازمان انگيزه داده و از ايشان حمايت و قدرداني مي‌نمايند.

اسلاید 33: درك محرك‌هاي داخلي و خارجي تغييرات سازمان شناسايي و انتخاب تغييراتي كه در سازمان، در مدل سازمان و در روابط خارجي آن ايجاد بايد شود.هدايت طراحي برنامه‌هاي تغيير تامين سرمايه، منابع و پشتيباني براي تغيير مديريت تحقق و ريسك همه جانبه (Portfolio) برنامه‌هاي تغيير اطمينان از تحقق موثر تغيير و اداره ذينفعان اطلاع‌رساني در مورد تغييرات و دلايل آن براي كاركنان و ساير ذينفعان سازمان پشتيباني و توانمندسازي كاركنان براي اداره تغيير اندازه‌گيري و بازنگري اثربخشي تغييرات و تسهيم دانش بدست آمدهe1 –رهبران تعيين كننده و پشتيبان تغييرات ازماني هستند.

اسلاید 34: ادگار شاين:فرايندهاي خلق، ايجاد و مديريت فرهنگ عصاره رهبري است. فرهنگ و رهبري دو روي يك سكه‌اند.فرهنگ‌ها از طريق رهبراني كه ارزش‌ها و مفروضات اساسي خود را بر گروه تحميل مي‌كنند آغاز مي‌گردد.فرهنگ يك فرايند پيچيده يادگيري گروهي است.

اسلاید 35: ادگار شاين:فرهنگ سازمان از روزي شروع به تغيير مي كند كه رهبر خود را مسئول نارسايي‌هاي آن قلمداد كند و نه از روزي كه به انتقاد از آن مي‌پردازد.رهبري موفق به تغيير بنيان‌هاي فرهنگي سازمان خود مي‌شود كه درك صحيحي از فرهنگ و روابط متقابل آميزه‌هاي آن داشته باشد.

اسلاید 36: آميزه‌هاي فرهنگفرض‌هاي بنيادينرابطه با محيططبيعت زمان و مكانطبيعت طبيعت انسانطبيعت فعاليت انسانيطبيعت روابط انسانيارزشها استراتژي‌ها- خط مشي‌ها -اهدافمصنوعات و مخلوقاتتكنولوژي هنرالگوهاي قابل ديدن قابل شنيدن و رفتارساختارها، فرايندها،رفتارها، فراورده‌هاسطح عاليتر آگاهيقابل حس و درکضمير نا خودآگاه، باورهاي پذيرفته شده و مورد احترام و منبع نهايي ارزشها

اسلاید 37: فرهنگ و ماندگاريرهبراني كه پس از جابجايي و حتي مرگ خود مورد احترام و تقديس پيروانشان قرار دارند كساني بوده‌اند كه به ايجاد فرهنگي قوي، منسجم و مبتني بر اخلاق و ارزشهاي بنيادين توجه بيشتري مبذول داشته‌اند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید