rahbari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رهبری”

رهبری

اسلاید 1: رهبریاستادراهنما:دکتر جوادیان صرافتهیه:سید علی اسماعیلی بهار85

اسلاید 2: مدیریت ورهبریمدیریت هنگامی صورت می گیردکه مدیران درنقش های پدیدآمده درساختارسازمانی به عمل پردازند.رهبری درگروههایی که هیچ سازمانی ندارندمی تواند پدیدآید. جدا کردن مدیریت از رهبری، از دیدگاه تحلیلی اجازه می دهد که رهبری بیرون از پای بندی به موقعیتهایی که بیشتر به مسائل عمومی مدیریت وابسته است بررسی شود.

اسلاید 3: رابطه رهبری بامدیریت سازماندهی بررسی محصولات نامه نگاری جنبه های غیررفتاری نظارت مطالعه گزارشات برنامه ریزی مدیریت انگیزش کارکنان جنبه های رفتاری ایجادجوحمایتی (رهبری) تشکیل گروههای موثر

اسلاید 4: تعریف رهبری رهبری = نفوذهنر یا فرآیندی که با نفوذ کردن در افراد، آنها را بگونه ای داوطلبانه و آرزومندانه در راستای دستیابی به هدفهای گروه به تلاش وا می دارد. رهبری، راهنمائی کردن، هدایت کردن، راه را نمودن و از پیش رفتن است. رهبران به گروه کمک می کنند تا با بکار گرفتن بیشترین تواناییهای موجود به هدفهای خود دست یابند.

اسلاید 5: چرارهبری پدیدمی آید؟بنیاد رهبری بر پیروی است. گرایش و خواست داوطلبانه مردم به پیروی است که از یک شخص، یک رهبر پدید می آورد. گرایش افراد به پیروی از کسی است که به مانند وسیله ای برای رسیدن به آرزوها، خواسته ها و از میان بردن نیازهای آنها درخشش می کند.

اسلاید 6: رهبری وانگیزشرهبری و انگیزش بگونه ای نزدیک با هم پیوند دارند. با درک انگیزش، دریابیم که افراد چه می خواهند و چرا اینگونه رفتار می کنند.

اسلاید 7: الگوهای رهبری برمبنای اختیار رهبر اقتدار خواه و خودکامه: کسی که دستور می دهد و انتظار فرمانبرداری دارد. رهبراقتدارطلب وخودکامهکارکنانکارکنانکارکنان

اسلاید 8: الگوهای رهبری برمبنای اختیار 2. رهبری مردمی یا مشارکتی: درباره اقدامها و تصمیمهای مورد نظر با زیردستان به رایزنی می پردازد و آنان را به مشارکت در کارها تشویق می کند. رهبری مردمی ومشارکتیکارکنانکارکنانکارکنان

اسلاید 9: الگوهای رهبری برمبنای اختیار 3. رهبری بر پایه آزادی عمل و بی بند و بارانه:چنین رهبرانی وظیفه تعیین هدفها و ابزارهای رسیدن به آنها را به عهده زیردستان می گذارند ونقش کمک دهنده یا کسی که مسؤولیت فراهم آوردن آگاهی ها و تماس با محیط خارجی را دارد ایفا می کند.رهبری برپایه آزادی عمل وبی بند وبارانهکارکنانکارکنانکارکنان

اسلاید 10: نظریه های رهبرینظریه های خصوصیات فردی رهبری(ابرمرد)نظریه های رفتاررهبری(شبکه مدیریت ، سبک های رهبری لیکرت)نظریه های موقعیتی واقتضایی(تئوری تنن بام واشمیت، تئوری هدف- روش هاوس)

اسلاید 11: نظریه «ابر مرد » این نظریه اساساً مدعی است که افرادی مثل وینستون چرچیل، دوایت آیزنهاور، یا ژاندارک رهبران بزرگی بودند زیرا که با این ویژگیها به دنیا آمده بوده اند. رهبران مؤثر اغلب الگوهای مشخصی ازخصایص رادارند. گروهی از محققان دریافتند که مدیران موفق باهوش تر، شجاع تر، متکی به نفس تر از مدیران ناموفق بودند. همچنین سواد و شایستگی آنها بیشتر از سایر مدیران بود. رهبران قوی بطوری خاص رفتار می کنند. برای مثال فاصله شان را با دیگران حفظ می کنند و با افراد معمولی نمی جوشند.

اسلاید 12: نظریه های رفتاررهبریدراین نظریه هابدنبال سبک وشیوه رهبری هستیم.رهبران دربرخوردبامرئوسان به چه شیوه هایی توسل می جویند. انسان گرا(حداکثر توجه متوجه اعضای سازمان است)رفتاررهبران سازمان گرا(اهداف ومأموریتهای سازمان مقدم برافراد)

اسلاید 13: شیوه رهبری بایدبا نیازهای کارمندان هماهنگ شود ارزشهای کارمندان یکی از ویژگیهای مهم افراد، تفاوت در ارزشهای آنهاست. کسانی که به اصول « اخلاق پرتستان » معتقد هستند، بیشتر از دیگران کار سخت و خوب ارائه می دهند. شخصیت کارمندان هرکدام از کارمندان دارای شخصیت منحصر به خود هستند. بعضی از افراد مطیع، بیشتر از دیگران، احتیاج به راهنمایی، توضیح، و رهنمودهای کاری دارند. این افراد در مواجهه با شیوه رهبری مشارکت جویانه عکس العمل خوبی ارائه نمی دهند. انگیزه کارمندان هرکدام از کارمندان دارای انگیزه های متفاوتی هستند.انگیزه بعضی از آنها بسیار قوی است، آنها فعالانه و با علاقه زیادی به طرف کار خوب کشانده می شوند.

اسلاید 14: شبکه مدیریت یکی از شناخته ترین روشهای روشن کردن و شناساندن شیوه های رهبری است.( رابرت بلیک و جین موتان) درهمه جهان بعنوان وسیله ای برای آموزش مدیریت، شناختن و شناساندن آمیزه های مختلفی از شیوه های رهبری مورد بهره گیری قرارمی گیرد.این وسیله مقدارتوجه مدیریت را به تولید وکارکنان نشان می دهد.

اسلاید 15: شبکه مدیریت زیاد مدیریت 9-9 مدیریت9-1 موفقیت درکارحاصل تعهدکارکنان، جودوستانه ومحیط آرام کارپیامدتوجه، استقلال آنهادرکار،احساس اشتراک اندیشمندانه به نیازهای کارکنان است. توجه به درهدفهاومنافع سازمان واحترام و کارکنان اعتمادمتقابل است. مدیریت 5-5 عملکردمناسب کارکنان حاصل برقراری توازن بین الزامات کاروحفظ روحیه خوب است. مدیریت1-9 مدیریت 1-1 کارایی حاصل سامان دادن به شیوه ای کمترین تلاش برای انجام گرفتن کارو که عامل انسانی کمترین تاثیررا نگهداری روحیه لازم درآن داشته باشد سازمانی صورت می گیرد. کم زیاد توجه به تولید کم

اسلاید 16: شبکه مدیریت سبک 1- 1= مدیریت ضعیف کمترین توجه را هم به کارکنان و هم به تولید دارند. دخالت و درگیری مدیران در کار، مقاصد و هدفهای سازمان به کمترین اندازه می رسد. مدیران در واقع کار خود را رها کرده، وقت را می گذرانند و به عنوان پیام رسان به جابجا کردن اطلاعات از بالادستان به زیردستان می پردازند.

اسلاید 17: شبکه مدیریت سبک 9-9= مدیران گروهی بیشترین توجه ممکن را هم به تولید و هم به کارکنان درعمل دارند. آنها توانایی دارند هم الزامات تولید و هم نیازهای کارکنان مؤسسه را به صورت یکپارچه مورد توجه قرار دهند.

اسلاید 18: شبکه مدیریت سبک 9-1= مدیریت باشگاهی مدیران بیشترین توجه را به کارکنان و کمترین توجه را به تولید دارند. مدیران محیطی پدید می آورند که در آن همه احساس آسودگی و خوشحالی می کنند و هیچکس نگران انجام یافتن کار و تلاش هماهنگ برای رسیدن به مقاصد سازمان نیست.

اسلاید 19: شبکه مدیریت سبک1-9= مدیران اقتدارخود وظیفه مدار تنها به مدیریت اثربخش تولید می اندیشند. توجهی اندک به کارکنان دارند و یا هرگز توجهی ندارند و در رهبری خود سبکی اقتدار طلبانه را دنبال می کنند.

اسلاید 20: شبکه مدیریت سبک 5- 5 مدیران توجهی برابر هم به تولید و هم به کارکنان دارند. آنها به پدید آوردن روحیه در کارکنان و تولید به اندازه کفایت، می رسند. آنها هدفهای دور از دسترس تعیین نمی کنند و در رهبری کارکنان، اقتدار را همراه با خیرخواهی بکار می گیرند.

اسلاید 21: ضعف شبکه مدیریت چرا یک مدیر در یک بخش یا بخش دیگر شبکه جای می گیرد؟برای پی بردن به این خواسته باید به جستجوی علتهای زیربنایی آن مانند شخصیت رهبر یا زیردستان، توانایی و آموزش مدیران، محیط سازمان و عاملهای دیگر محیطی که بر کنش رهبران و کارکنان هر دو تأثیر می گذارند، پرداخت.

اسلاید 22: رهبر کارآمدازدیدگاه لیکرتپرفسوررنسیس لیکرت رهبر کارآمد را کسی می داند که سخت زیردست مدار است و با بهره گیری از برقراری ارتباط می کوشد همه زیردستان را به گونه یک گروه کاری در آورد. همه اعضای این گروه نگرش مثبت و یاری دهنده ای را پذیرا می شوند که در آن نیازهای گروه، ارزشها، آرزوها، هدفها و انتظارات گروه به گونه مشترکی تجلی می یابد.

اسلاید 23: چهارسبک رهبری لیکرت 1.سبک« آمرانه و بر پایه بهره کشی » ( استثمار) 1. بسیار اقتدار طلب 2.اعتمادی اندک به زیردستان خصوصیات 3.ارتباطات دارای جهت رو به پایین 4.تصمیم گیری در رده های بالای سازمان

اسلاید 24: چهارسبک رهبری لیکرت 2.سبک « آمرانه خیرخواهانه» 1. اعتمادی پدرانه ومهرآمیز 2.انگیزش باتشویق وگاهی باتنبیه خصوصیات 3.برخی ازارتباطات رو به بالاجریان دارد 4.واگذاری اختیاربرای تصمیم گیری درچارچوب خط مشیهای ناظر

اسلاید 25: چهارسبک رهبری لیکرت 3.سبک « مشورتی» 1. اعتمادی درخورتوجه امانه صددرصد 2.انگیزش باتشویق وگاهی تنبیه وتااندازه ای مشارکت خصوصیات 3.ارتباطات ازبالابه پایین وبالعکس 4. خط مشیهای گسترده دربالای سازمان، تصمیمات اجرایی ومشخص دررده های پایین

اسلاید 26: چهارسبک رهبری لیکرت 4.سبک« متکی براشتراک مساعی» 1. اعتمادواطمینان کامل به زیردستان 2. استفاده ازاندیشه هاونظرات زیردستان درهمه مواقع خصوصیات 3.ارتباطات ازبالابه پایین وبالعکس ومیان همکاران 4. تشویق تصمیم گیری در همه رده های سازمانیبه نظرلیکرت مدیرانی که درچارچوب نظام 4کارمی کنندازبیشترین کامیابی به عنوان رهبران برخوردارند.

اسلاید 27: نظریه های موقعیتی واقتضایی دراین تئوریها بریک سبک وشیوه رهبری تاکیدنبوده وروش واحد دررهبری غیرواقعی وغیرعملی محسوب می شود. عوامل مربوط به رهبرعوامل مؤثربر سبک رهبری عوامل مربوط به پیروان عوامل مربوط به موقعیت وشرایط

اسلاید 28: شیوه رهبری بایدباموقعیت هماهنگ شودنیروهای سه گانه تنن بام واشمیت نیروهای درونی مدیرشامل ارزشها، اعتماد نسبت به کارمندان، گرایش به یک شیوه رهبری، و احساس امنیت مدیردر یک موقعیت نامطمئن است. نیروهای درونی کارمندان شامل آمادگی کارمندان برای قبول مسئولیت و میزان درک و تشخیص آنها در مورد هدفهای سازمان مهم است. گذشته از این، مقدار دانش و تجربه او برای حل مسائل نیز در کسب آزادی عمل بیشتر مؤثر است.3. نیروهای معینی در موقعیت عمومی وجود داد که در تعیین بهترین شیوه رهبری مؤثر است. زیرا سازمانها مثل افراددارای ارزشها، رسوم، و روشهای معینی هستند.

اسلاید 29: تئوری هدف - روش رهبری از دیدگاه هاوس تئوری هدف- روش به این مفهوم است که باید یک رشته هدفهای روشنی برای کارمندان مشخص کرد و دلایل اهمیت این هدفها را برای آنها توضیح داد.وظایف عمده یک رهبر عبارت ازتعیین هدفهای عمده و روشن کردن روشهای نیل به هدفهاست.

اسلاید 30: تصویری از یک رهبر ایده آلخصوصیات رهبر : یک رهبر مؤثر همواره دارای ابتکار، اعتماد به نفس، و قاطعیت است. او شخصی است باهوش و برتری جو که فاصله اش را تا حدودی با دیگران حفظ می کند.2. شیوه رهبری: رهبر موفق تر به طور کلی نسبت به کارمندان ملاحظه کارتر است و حامی آنهاست. 3. رهبر موفق باید دارای توانایی سرپرستی باشد. این توانایی را می توان توانایی در ایجاد ساختار و جهت دادن صحیح به وظیفه تعریف کرد.

اسلاید 31: منابع: 1. اصول مدیریت (جلد دوم)نوشته:هرولد کونتز- سیرل اودانل- هاینز ویهریخترجمه:محمد علی طوسی- سید امین اله علوی- علی اکبرفرهنگی-اکبرمهدویانمرکز آموزش مدیریت دولتی 2. مدیریت عمومی نوشته:دکتر سید مهدی الوانی 3. مبانی مدیریت (جلد دوم)نوشته:گری دسلرمترجم :داودمدنینشر قومس

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید