کسب و کار مدیریت و رهبری

رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمّی)

rahyafthaye_kami_be_modiriat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمّی)”

رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمّی)

اسلاید 1: به نام خدا رهیافت های کمی به مدیریت (مدیریت کمی)

اسلاید 2: پیدایش مدیریت کمیچگونگی حل مسائل فنون مدیریت کمی در تشکیل الگو وحل آن

اسلاید 3: پیدایش مدیریت کمی در اواخر1930هسته اولیه این علم درطول جنگ جهانی دوم در انگلستان برای کاربرد راداربوجود آمد .بعد ازآن آمریکا نیز گروه تحقیق در عملیات را تشکیل داد.

اسلاید 4: ورود به صنایع :بعد از جنگ دو حادثه باعث شد تا این علم از ارتش وارد صنایع شود.توسعه برنامه ریزی خطیتولید کامپیوترها

اسلاید 5: مدیریت کمی چیست؟ علم مدیریت در حقیقت کاربرد نگرشهای علمی درحل مسائل مدیریتی است که باعث می شود مدیران تصمیمات بهتری بگیرند .

اسلاید 6: هدف اصلی علم مدیریتهدف اولیه این علم کمک به مدیران برای اتخاذ تصمیمات بهتر ، از طریق حل کارامد تر مسائل است .یعنی انتخاب بهترین گزینه ازمیان گزینه های موجود .

اسلاید 7: چه کسانی ازعلم مدیریت بهره مند می شوند؟سازمانهای تجاریسازمانهای دولتیارتششرکتهای تولیدی وخدماتیمراکز بهداشتی و درمانی

اسلاید 8: ضعفهاعدم آشنایی بسیاری از مدیران با روشهای کمیعدم توانایی این علم در تحلیل مسائل روانشناسی و رفتاریپیچیده بودن و تخصصی بودن مفاهیم کمی درک آنها را مشکل می کند قوتهاتمرکز بر تصمیم گیریاستفاده از شاخص های اقتصادیاستفاده از رایانهاستفاده ازمدلهای ریاضی

اسلاید 9: مراحل مختلف حل مسئله:مشاهدهتعریف مسئله تشکیل الگو (مدل)حل الگواجرای نتایج

اسلاید 10: برنامه ریزی خطیفنون احتمالی(نظریه صف،شبیه سازی وشیوه های ابتکاری حل مسئله)فنون موجودیفنون شبکه فنون خطی وغیر خطی(برنامه ریزی پویا ،تجزیه و تحلیل نقطه سربه سر، تجزیه وتحلیل توسعه یافته)فنون مدیریت کمی در تشکیل الگو وحل آن

اسلاید 11: بیشتر تصمیماتی که یک مدیر برای رسیدن به اهداف سازمان خود اتخاذ می کند در رابطه با گزینش بهترین گزینه با توجه به محدودیت هایی است که برای هر یک از آنها وجود دارد . محدودیت ها: منابع نظیر زمان ،نیروی انسانی ، انرژی ،مواد اولیه و پول و یا بصورت تأمین مشخصه های مهندسی می باشد. برنامه ریزی خطی

اسلاید 12: هدف: در برخی از شرکتهای تجاری هدف کسب سود است و در برخی دیگر هدف به حداقل رساندن هزینه است. کی....؟ زمانی که یک مدیر به نوعی با اینگونه مسائل که شامل یک هدف وتعدادی محدودیت می باشد درگیر است سعی می کند تا ازفن برنامه ریزی خطی استفاده کند.

اسلاید 13: کاربرد برنامه ریزی خطی : ترکیب تولید در صنایع چوب ، برنامه ریزی جنگلها مدیریت موجودی تراکتورها، مدیریت ناوگان راه آهن ترکیب تولید در صنایع فولاد، برنامه ریزی مالی بانک مدیریت سوخت در صنایع هواپیمایی توزیع محصولات در صنعت نفت تولیدات محصولات شیمیایی.

اسلاید 14: خط انتظارکه اغلب صف نامیده می شودمی تواند شامل افراد ، اتومبیلها ، تجهیزات یاواحدهای منتظر دریافت خدمت باشد . خطوط انتظارممکن است بصورت خطوط قابل رؤیتی از افراد یااشیاء منتظر خدمت ،یا بصورت انتزاعی تر مانند وقتی که ماشین ها در یک کارخانه از کار می افتند ومنتظرتعمیرهستند ، وجود داشته باشد.. نظریه صف

اسلاید 15: کی..... ؟هرگاه تصمیمی در برگیرنده لزوم حفظ تعادل بین هزینه داشتن خط انتظار در برابر هزینه سرویس دهی باشد این کار را می توان توسط نظریه صف انجام داد.

اسلاید 16: هدف : در هر موقعیتی مدیر می خواهد هزینه داشتنکمترین ایستگاه فعال را تا حد ممکن به حداقل برساند در حالی که کمترین مشتری منتظر را نیز داشته باشد .

اسلاید 17: کاربردهای نظریه صف :مشخص کردن اینکه چند پمپ بنزین برای جایگاه بنزین،چند متصدی برای جایگاه بنزین ،چند متصدی در باجهبانک ، چند نفر در ایستگاه اخذ عوارض و یا چند نفردر قسمت های کنترل بلیط فرورودگاه موردنیاز است .

اسلاید 18: قواعد ابتکاری:حل مسأله ابتکاری مستلزم ایجاد دسته ای از قواعداست که به کشف یک یا چند جواب رضایتبخش برایمسئله ای خاص کمک می کند ؛این قواعد را قواعد ابتکاری گویند . رفتار حل مسأله ابتکاری را می توان به روشنی در بسیاری از بازیها ی فکری و معماها مشاهده کرد.شیوه های ابتکاری

اسلاید 19: دراین روش به محض یافتن قاعده ای برتر ،قاعده قبلی به دورانداخته می شود ؛زیرا حل مسألهابتکاری مستلزم بکارگیری قواعد پذیرفته شده رایجاست و این قواعد در اثر جستجو وکسب روشهای جدید قابل جایگزینی هستند .زیرا حل مسأله ابتکاری مستلزم بکارگیری قواعد پذیرفته شده رایج است و این قواعد در اثر جستجو و کسب روشهای جدید قابل جایگز.زیرا حل مسأله ابتکاری مستلزم بکارگیری قواعد پذیرفته شده رایج است و این قواعد در اثر جستجو و کسب روشهای جدید قابل جایگزینی هستند .

اسلاید 20: مقایسه روشهای تحلیلی وابتکاری:مبنای روشهای تحلیلی استدلال قیاسی است و پشتوانه آن اثباتها و خواص شناخته شده ریاضی است.اما مبنای روشهای ابتکاری استنباط استقرایی است و به ویژگی های انسانی حل مسأله همچون خلاقیت ،بصیرت،الهام ویادگیری برمی گردد.

اسلاید 21: چرا شیوه ابتکاری را در حل مسأله ای خاص می پذیریم؟ بسیاری از مسائل دنیای واقعی،مستقیما ًباراه حل های تحلیلی ریاضی قابل حل نیستند.گاهی بکارگیری تکنیکهای تحلیلی از دیدگاه نظری مجاز است اما بخاطر وسعت و گستردگی مسأله استفاده از چنین تکنیکهایی غیر عملی است.

اسلاید 22: یک سازمان باید چند واحد ازمحصولات خود را بفروشد تا به نقطه سربه سر دست یابد ،یعنی نه سود داشته باشد نه ضرر ؟ یک سازمان زمانی به نقطه سربه سرمی رسد که کل درامدش دقیقاًبرابربا کل هزینه هایش باشد. درامدها = هزینه هاتجزیه وتحلیل نقطه سربه سر

اسلاید 23: کاربرد تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر :حداقل واحدهای تولیدی که لازم است مدیربرای دست یابی به اهداف سود مورد نظربفروش برساند؛چقدراست؟آیا مدیر باید همچنان به فروش محصولات فعلی ادامه دهد یا آنها را از خط تولید خارج کند؟

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید